päivä pitenee taas!

Rintamamiestaloista ja muusta
pelkka
Jäsen
Jäsen

päivä pitenee taas!

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Joulukuun 21. päivä - eli päivät pitenevät taas! Kesä tulee, ja hyttyset! Paarmat! Kyyt! Kutisevat paukamat! Kesänaapurit! Sinilevä! Mopoileva nuoriso! Hukkumiskuolemat! Remonttiähky! Paljas pinta! Hikiset yöt! Jee!
csinos
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://rajalanremontti.blogspot.com/
Viesti:

Re: päivä pitenee taas!

Viesti Kirjoittaja csinos »

Jihaa!
Lisää purkamista ja kiroilua, sihautusjuomia Haaparannasta (ihan limsatölkkilinjalla...) ja loputtoman pitkiä päiviä kun eihän sitä valosassa nukuta :cool:
Kesää odotellessa..
Mikko Suokas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas »

Mikäs sen parempaa!
viini
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

Ehei, ei vielä. Tänä vuonna lyhin päivä osuu 22.12., eli vielä huomenna on pimeämpää kuin tänään. Mutta SITTEN: jo aaton aattona ollaan selvästi lähempänä kesää ja kärpäsiä. (Kun kuusi on tuotu sisään, sen suorastaan huomaa. :-D )

http://fi.wikipedia.org/wiki/Talvip%C3% ... A4nseisaus

MUOKS: Oikeastaan, tarkemmin ajateltuna se kaikkein lyhin päivä oli sittenkin meillä jo tänään 21.12., koska auringon paistaminen kohtisuoraan Kauriinkääntöpiirille on jo nyt yöllä, eli 22.12. kello 01.38. Keskiviikkona meillä on siis jo minuutin verran pidempi päivä kuin tänään, vaikka vietämmekin virallisesti talvipäivänseisausta 22.12. Niin, että juhlitaan vaan kesää ja kärpäsiä heti huomenna. viini

Alli
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
Ronttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ronttu »

Heh, onkohan pelkalle lipsunut jo glögin joukkoon jotain ;)

Innolla jo odottaa kesää, on se mahtavaa, kyllä se sieltä tulee!

Ainii, nurmen leikkuu, hemmetti, vaikka on ajettava puutarhatraktori niin tuo nurmen leikkuu ei maita.
Aura
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Aura »

Mulla on lipsunut glögin joukkoon vaikka-mitä jo marraskuusta asti, mutta en kaipaa kesää yhtään. Nyt kuuluukin olla pimeää, lumista ja väsyttävää. Maistuu se glögikin paremmalta.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Ronttu kirjoitti:Heh, onkohan pelkalle lipsunut jo glögin joukkoon jotain
Minäkö glögiä, ee-eeeeei! Tunnustan juovani omaa hyvää kaivovettä, kesähelteellä kuluu vissyä, sitten imuroin päivittäin tuota piimää, ja puuron ja pullan kanssa tietysti hörppään maitoa. Kyllä se on joku noista joka saa mut riehaantumaan kerran päivässä, yleensä siinä 21-22 maissa illalla. Sitten vaivun takaisin horrokseen.

Mä oon kyllä aika valo-ohjautuva otus. Rehellisesti sanoen en kyllä oikeen välitä kesästä (vaikka niin ei kyllä saa sanoa Suomessa, tulee herkästi kuonoon) kun kaikkea tuntuu olevan liikaa: valoa, ääntä ja lämpöä. Mulle riittäisi niitä kaikkia kohtuudella, siksi olenkin enämpi syys- ja kevätihminen - tai jopa talvi-ihminen - kuin kesäsellainen.

Sitäpaitsi kesällä kaikki mun avannot on sulia. Höh.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Kuuntelen tässä Turun radiota ja siellä sanottiin, että huomenna päivä on Turussa 11 sekuntia pidempi kuin tänään. Mistään en ole sitä itse tarkistanut ,mutta kun se kerran radiossa kerrottiin, niin tietenkin se on totta!
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Tätä linkkiä ollen tavannut aina kurkistella tähän aikaan vuodesta:

http://www.moisio.net/taivas/aurinko.php
pelkka
Jäsen
Jäsen

vesahy kirjoitti:kun se kerran radiossa kerrottiin, niin tietenkin se on totta
Oikein!

Tarpola, tuttu sivusto - etenkin kun ennen Ilmatieteen laitoksen hiljattain toteutettua sivu-uudistusta ei kaikkien paikkakuntien kohdalla näkynyt auringon nousu- ja laskuaikoja. Nykyään taitaa näkyä, ainakin oman kotikuntani; vihdoinkin.

Ja oli kuulkaa komea täysikuu tuossa kuuden maissa illalla kun kauppaan läksin ajelemaan, markkeeraamassa "vuoden pimeintä päivää" kuten radiossa on tänään alvariinsa muistutettu. Punertava, täysi.
sakari75
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sakari75 »

6kk juhannukseen, jonka jälkeen päivä taas lyhenee!
Se mikä ei tapa,vituttaa.
pannu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pannu »

pelkka kirjoitti:Joulukuun 21. päivä - eli päivät pitenevät taas! Kesä tulee, ja hyttyset! Paarmat! Kyyt! Kutisevat paukamat! Kesänaapurit! Sinilevä! Mopoileva nuoriso! Hukkumiskuolemat! Remonttiähky! Paljas pinta! Hikiset yöt! Jee!
Mun mielestä kalenteri pitäisi tehdä uusiksi, niin että vuosi vaihtuu päivän ollessa lyhimmillään. Nykyisen 23.12 pv:n kohdalla pitäisi olla 1.1
Meidän tuntema kalenteri on pahasti "vinossa" maapallon asentoon nähden :-D
pelkka
Jäsen
Jäsen

Komppaan edellistä. Hmm, pitäisköhän julistaa maaplänttinsä itsenäiseksi valtioksi ja aloittaa oma ajanlasku? Bonuksena saisi myös päättää kesät talvet mihin suuntaan milloinkin kellon viisareita siirretään.
pannu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pannu »

pelkka kirjoitti:Komppaan edellistä. Hmm, pitäisköhän julistaa maaplänttinsä itsenäiseksi valtioksi ja aloittaa oma ajanlasku? Bonuksena saisi myös päättää kesät talvet mihin suuntaan milloinkin kellon viisareita siirretään.
Alkuperäinen asia vähän rönsyilee, mutta Juice vainaa muistaakseni julisti tonttinsa ydinaseettomaksi vyöhykkeeksi :razz:
pelkka
Jäsen
Jäsen

Muistan juu tuon - olin silloin nuori ja vaikutuksille altis... Tässä ketjussa saa mun puolesta kukin rönsyillä just miten lystää! Elomme kun on muuten niin kovin säänneltyä (kellot, kalenterit ja kaikki).
Vastaa Viestiin