Anselmin jatkaminen

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
vesahy
Jäsen
Jäsen

Anselmin jatkaminen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Kun pitää eristää seinät Anselmilla (40mm spu + 9mm kipsilevy) tilassa, jossa seinäkorkeus on noin 2700 ja vakiomittaisen levyn pituus on vain 2600, niin onnistuukohan levyn jatkaminen siististi? Pidempiäkin levyja varamaan saisi tehdastoimituksena, mutta silloin tulee rahtia ja vakuutusta kuvaan niin paljon ettei taida kannattaa kun levyjä tarvitaan vain runsas tusina. Tilassa on myös 2640 korkeita kohtia ja niissä kai pystyy operoimaan vaahdolla sen parisenttisen raon kiinni.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
andyks
Jäsen
Jäsen

Re: Anselmin jatkaminen

Viesti Kirjoittaja andyks »

Kyllä niitä onnistuu kaksi sinne peräkkäin ruuvailemaan ja liimailemaan, mutta veikkaan että hermot menee sen vaakasauman kittaamisessa siistiksi, etenkin jos seinät jäävät maalatulle pinnalle. Jos tulee jotain hyvin kohokuvioista tapettia päälle, niin onnistunee pienemmällä vaivalla.
Itse kuitenkin ehkä yrittäisin laittaa levyn keskelle seinää,täyttäisin ylhäältä ja alhaalta ne 5cm raot pelkällä urtsilevyllä (halvempi) tai sitten tuolla anselmilla, saumat peittäisin jalka- ja kattolistoilla.
nonzero
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Minä laitoin levyt vaakaan, vaan ei se päätysaumojen naamiointi onnistunut. Mutta helpompi tehdä niitä jatkoja isommilla levyillä, kuin yrittää jotain 10cm palaa sinne kiinnittää, minun mielestäni.

Pekka.
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Lattianrajaan suikale Sauna-Satua ja korkea jalkalista, joka peittää pintalevyttömän osan? Samalla alkaisi syntyä eväät sähkölistalle.
Vastaa Viestiin