Sähkötarvikkeet halvimmalla
-
Labyrint64
- Jäsen

Sähkötarvikkeet halvimmalla
Yleensä urakoitsijat saavat sähkökalusteet ja tarvikkeet halvimmalla kun tukussa tavara maksaa 50% siitä mitä rautakaupan ovh. hinta. Kai tuossa jokin juoni on ettei tavallinen tallaaja saisi ostettua sähkötarvikkeita kohtuuhintaan ja teetettyä hommaa siskon kummin kaimalla tai tekemällä itse. Nyt löytyi kuitenkin kohtuuedullinen verkkokauppa http://www.sahkobit.fi/ jossa esim. abb eli entinen Ensto tuotteet oli paikallisen halpahallin hintoihin verrattuna 2/3 osaa. Asennuskaapelia MMJ 3x2,5mm olen ostanut yleensä 49€/25m mutta tuolta sai (tosin kai jotain halpisvalmistajaa) 1,2€/metri.
Tilailin tuolta kamaa mutta onko tietoa löytyykö jostain vielä halvemmalla - siis näitä Enston laatukalusteita?
Tilailin tuolta kamaa mutta onko tietoa löytyykö jostain vielä halvemmalla - siis näitä Enston laatukalusteita?
Re: Sähkötarvikkeet halvimmalla
Noinhan se homma menee, niin elintarvikkeissa kuin muissakin.Labyrint64 kirjoitti:Yleensä urakoitsijat saavat sähkökalusteet ja tarvikkeet halvimmalla kun tukussa tavara maksaa 50% siitä mitä rautakaupan ovh. hinta. Kai tuossa jokin juoni on ettei tavallinen tallaaja saisi ostettua sähkötarvikkeita kohtuuhintaan ja teetettyä hommaa siskon kummin kaimalla tai tekemällä itse. Nyt löytyi kuitenkin kohtuuedullinen verkkokauppa http://www.sahkobit.fi/ jossa esim. abb eli entinen Ensto tuotteet oli paikallisen halpahallin hintoihin verrattuna 2/3 osaa. Asennuskaapelia MMJ 3x2,5mm olen ostanut yleensä 49€/25m mutta tuolta sai (tosin kai jotain halpisvalmistajaa) 1,2€/metri.
Tarjoustalosta ostin muuten viikko takaperin tuota 3x2,5mm2 MMJ:tä 49€/50m. Vielä kun saisi sen seinille samaan hintaan
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
-
Labyrint64
- Jäsen

Poistettu
Saahan noita tarvikkeita Biltemaltakin. Laadusta sitten tiedä...
http://www.biltema.fi/
http://www.biltema.fi/
Miehet sytyttää alta
Eipä niitä kamoja aina paljon halvemmalla tukusta saa. Esimerkkinä MMJ 3*1,5S, on ollut hong kongissa halvempaa mitä tukusta saa. Toki suurin osa varmasti on halvempaa ja jossain tuotteissa ero tuntuu olevan suorastaan älytön.
-
Labyrint64
- Jäsen

Biltemasta hain jakorasioita ja yllätys yllätys luki pienellä yhdessä kulmassa "Ensto". Katkaisijoiden ja pistorasioiden hintoja ihastelin aikani mutta sitten tuli mieleen että on se Enston Jussi sentään paljon hienomman näköinen ja toinen merkitsevä seikka on asennuksen helppous. Enstossa on jousiliittimet ja nekin oikeassa kulmassa takaviistoon kun Biltemat oli ruuviliittimillä. Jos noita sähkökalusteita on joskus asentanu niin tietää et uskomattoman rempuloita löytyy markkinoilta ja on ihme että ne kestää jatkuvaa käyttöä. Asennus suoraan on mahdotonta ja on jotain malleja joissa on esim. 2 osainen pistorasia mut pitää itse tehdä rasian sisällä johdotus jotta saa molemmat pistorasiat toimimaan. Jos vielä jatkaa johtoa tuolta rasialta seuraavalle niin ahdasta tule kun on tuleva johto, sisäinen johdotus ja vielä lähtevä.
Mulla oli autotallissa semmonen halpis pistorasia jossa ei tule esim. takalevyä vaan se "koneisto" porataan seinään ja päälle tulee muovinen kuori. Joka ikinen kerta kun piti siihen rasiaan töpseli laittaa piti sitä suostutella kun joko tökkimissuoja ei siirtyny pois tai maattokosketin ahisti. Lopulta revin sen pois ja laitoin tilalle paremman.
Toinen juttu mikä tuli mieleen on tää hitaasti rakentaminen eli huone kerrallaan niin ei tiedä vielä koko sähkökalustuksen määrää eikä toisaalta ole mammonaa ostaa varastoon älyttömiä määriä joten jos biltemaa laittaa niin mitenhän parin vuoden päästä löytyy samaa mallia?
Mulla oli autotallissa semmonen halpis pistorasia jossa ei tule esim. takalevyä vaan se "koneisto" porataan seinään ja päälle tulee muovinen kuori. Joka ikinen kerta kun piti siihen rasiaan töpseli laittaa piti sitä suostutella kun joko tökkimissuoja ei siirtyny pois tai maattokosketin ahisti. Lopulta revin sen pois ja laitoin tilalle paremman.
Toinen juttu mikä tuli mieleen on tää hitaasti rakentaminen eli huone kerrallaan niin ei tiedä vielä koko sähkökalustuksen määrää eikä toisaalta ole mammonaa ostaa varastoon älyttömiä määriä joten jos biltemaa laittaa niin mitenhän parin vuoden päästä löytyy samaa mallia?
Tilasin toisessa ketjussa mainitsemani säätyvän venttiilipaketin ja muutamia muita nippeleitä osoitteesta http://www.sahkotuote.fi.
Oli mielestäni ihan ok.
Oli mielestäni ihan ok.
Kaverini on sähköyrittäjä ja totesi että sen minkä kalusteen hinnassa voittaa
sen häviää asennustyöhön menevässä ajassa.. Eli se kiinalainen rimpula on paljon työläämpi ja hitaampi asentaa
kuin se himpun verran kalliimpi laaturasia.
sen häviää asennustyöhön menevässä ajassa.. Eli se kiinalainen rimpula on paljon työläämpi ja hitaampi asentaa
kuin se himpun verran kalliimpi laaturasia.
puuhapena kaiken korjaa
Tuo on aivan totta.
Ja lisäksi jopa ammattimiesten on välillä lähes mahdotonta saada kytkettyä halpoja sähkötarvikkeita luotettavasti -> mahdollisuus löysiin liitoksiin lisääntyy -> tulipalon riski lisääntyy. Riski suurenee entisestään jos maallikko tekee kytkentöjä eikä ymmärrä sähkön vaaroja, esim löysän nolla liittimen osalta.
En suosittele kenellekään halpojen sähkötarvikkeiden käyttöä.
Vertauskuvana: Kankaille asti kuluneita kesärenkaita saa halvalla, jopa ilmaiseksi. Laittaisitko sellaiset nastarenkaiksi vaimon ja lasten käyttämään autoon? En minäkään...
Ja lisäksi jopa ammattimiesten on välillä lähes mahdotonta saada kytkettyä halpoja sähkötarvikkeita luotettavasti -> mahdollisuus löysiin liitoksiin lisääntyy -> tulipalon riski lisääntyy. Riski suurenee entisestään jos maallikko tekee kytkentöjä eikä ymmärrä sähkön vaaroja, esim löysän nolla liittimen osalta.
En suosittele kenellekään halpojen sähkötarvikkeiden käyttöä.
Vertauskuvana: Kankaille asti kuluneita kesärenkaita saa halvalla, jopa ilmaiseksi. Laittaisitko sellaiset nastarenkaiksi vaimon ja lasten käyttämään autoon? En minäkään...
Suurin ongelma on se, että urakoitsija ryöstävät itse välistä puolet tuotteen hinnasta. Minulle asennettiin 44m 4*10mm3+10mm3 maakaapelia. Sama kaapeli löytyi nettikaupasta 227€ halvemmalla. Vertasin laskua netin hintoihin ja tarvikkeiden eroksi tuli yhteensä 470€. Mukana vain vertailukelpoiset tuotteet. Olisi mielestäni reilumpaa laskuttaa työstä kuin tarvikkeista.
Toisella foorumilla joku sähkäri älähti, että työn hinta on kilpailutettu niin alas, että tulosta on pakko paikkailla tarvikekatteilla. Joku myös mainitsi, että mikään ei ole niin ärsyttävää kuin hintatietoinen asiakas, joka on ostanut omin päin kaiken. Monesti sitten väärää tavaraa tms.
Varastomies
Moi!
Minä olen ostellut MMJ:tä Keltainen Pörssi-lehdestä ja sieltä sähkötarvikeosasto; ainakin Tampereen mies myy laatukaapelia. Mielestäni ei kannata ostaa venäläistä eikä polskilaista.
Minä olen ostellut MMJ:tä Keltainen Pörssi-lehdestä ja sieltä sähkötarvikeosasto; ainakin Tampereen mies myy laatukaapelia. Mielestäni ei kannata ostaa venäläistä eikä polskilaista.
Finparttialta itselläni ainakin ihan positiivisia kokemuksia.. Halvempaa muistaakseni oli selvästi kuin jossain k-raudassa, ja jos osti täyden laatikon jotain tuotetta, oli vielä halvempaa...
Tosin hinnat ei muistaakseni sisältäny suoraan ALV:ta ja tilauksenkin joutui hoitamaan sähköpostilla... Ainut moittimisen arvonen seikka oli se että missään vaiheessa ei kyselty mitään maksutavasta, joten oletin sen olevan laskulla automaattisesti... Ennen kun sitten eräänä kauniina päivänä kuljetusfirman ukko ilmesty oven taakse "Se olis sitte 1400 euroa"
Tosin hinnat ei muistaakseni sisältäny suoraan ALV:ta ja tilauksenkin joutui hoitamaan sähköpostilla... Ainut moittimisen arvonen seikka oli se että missään vaiheessa ei kyselty mitään maksutavasta, joten oletin sen olevan laskulla automaattisesti... Ennen kun sitten eräänä kauniina päivänä kuljetusfirman ukko ilmesty oven taakse "Se olis sitte 1400 euroa"
Tämä on taivahan tosi. Minä tappelin ihan riittävästi Hong-Kongista ostamani Tele-fonikan MMJ:n putkivetojen kanssa. Draka liukui kuin... no köh köh...Varastomies kirjoitti: Mielestäni ei kannata ostaa venäläistä eikä polskilaista.
ei oo rintamamiestalo eikä mikään jos tulilankaa ja nalleja ei rempassa löydy