sähköasennuksista

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
vaniljacreme
Jäsen
Jäsen

sähköasennuksista

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

keittiöremontti käynnissä ja jossain vaiheessa täytyis uudet sähköt vedellä kunhan kaikki muut on tehty ekana. ajatuksena oli ihan perinteisesti pinta-asennuksella vetää kaikki. pistorasioita ympäri keittiötä plus valokatkaisija ja kattoon valo. talon 3viikkoa omistaneena ilmenikin että en saa asentaa itselle vaikka olenkin sähköasentaja ammatiltani. automatiotekniikan ja kunnossapidon koulutusohjelma. pitäisi olla vuoden kokemus mutta kun ei ole ja työkseni en sähköhommia tee. jos asian oikein tukesin ja setin sivuilta olen lukenut..?

nettiä lueskelleena on kai turhaa alkaa itse vetelemään piuhoja valmiiksi yms kiinnitellä rasiat paikoilleen että tulisi halvemmaksi..?eri asia varmaan olisi jos olisi tuttuna joku sähkäri..?

jos sitä tätä kautta tutustuisi johonkin sähkömieheen joka Pukkilan seuduilla asustelisi.. :wink:
Dervish
Jäsen
Jäsen

Re: sähköasennuksista

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Kannattaa miettiä mitä haluat mihinkin, soittaa sähkäri paikalle, sopia mitä vetoja jne. haluat itse vedellä, soittaa sähkäri kytkemään ja tekemään mittaukset..

Kyllähän sitä keittiössäkin äkkiä tulee useampi päivä sähkäriltä veloitusta kun tyhjästä aloitetaan.
Ja kun kerta koulutusta omaat niin muistanetkin että esim jääkaappi/pakastin johdolla omallaan jne.

Itse teetin tämän kesän aikana kaikki sähköt keittiöön + uuden sulaketaulun niin piuhaa on seinien sisällä ihan hemmetisti enemmän kuin ennen, eikä se nyt ihan kahteen tonniin tainnut kaikkinensa jäädä (sisältäen uuden taulun).
Projektipuolella on Käpykummun kohdalla jotain kuvia rempasta.
Vastaa Viestiin