Ostettiin 10kk sitten ihana -54 rakennettu, vuosina 2004-2008 täysin rempattu ritsikka. Kun tulimme eka kertaa katsomaan taloa väliyyäjän kanssa niin haistoin sellaisen makean purumaisen, maamaisen hajun, mutta ajattelin sen olevan vaan vanhan talon ominaistuoksu. No, sitten kun ihastuimme taloon niin teetettiin kuntotarkastus ja tarkastajalle sanoimme hajusta. Hän sanoi, että se johtuu ryömintätilasta, että kun keskikerroksessa on huonosti saatavilla korvausilmaa niin talo vetää ilman ryömintätilasta josta haku tulee sisälle.
No, uskoimme häntä, teimme joka huoneeseen korvausilmaventtilit ja mielestämme haju hieman heikkeni, ei kuitenkaan hävinnyt kokonaan.
Kesällä kesäkuussa alkoi kellarissa tippua vettä katosta, selvisi että myyjä joka oli itse tehnyt keskikerroksen vessaremoan oli unohtanut tulpata 32 poistoputken joka oli sitten 2 vuotta valunut vettä lattian sisään sillon kun lattiakaivossa oli vettä.
Lattia avattiin, purut oli märkiä, 3 kantavaa hirsipalkkia aivan mätiä. Kostuneet purut ja rakenteet poistettiin, betoni desinfioitiin ja uusi lattia tuli vessaan ja eteiseen. Kun lattia avattiin, niin tunnistin hajun ja se oli juuri se haju, märkä puru, makea, maamainen. Kuntotarkastaja kävi toteamassa virheen ja pyysi anteeksi mokaansa ettei ollut huomannut. Myyjä maksoi rempan (10 000€) ja kaiken piti olla ok.
No se haju ei oo lähtenyt minnekään!! Kun lähtee ulos ja haistaa omia vaatteitaan niin ne haisee kamalalle, lapsen hiuksetkin haisee. Kun tulee kotiin niin se haju oikein hyökkää
Ja se on paljon pahempi nyt ku ennen remppaa!
Onko mahdollista että mahd. pöpöt, epäpuhtaudet ja mikrobit on päässeet kaikkialle taloon kun lattia avattiin vai voisko epäillä että vielä jossain on kosteutta?
Mitä oireita home, sienet, epäpuhtaudet, mikrobit aiheuttaa?
Mulla on ollu siitä asti ku muutettiin tosi usein hengenahdistusta, päänsärkyä ja oon tosi väsynyt, miehellä paheni allergia ja iho reagoi.
Tänään on tulossa terveystarkastaja. Mitä tehdään jos hän ei löydä mitään poikkeavaa
-Susannemaria