Tuolla toisaalla jäi asia vähän "puolitiehen"...
Vinttiin tulossa lämpimät huoneet ilmastoinnilla. Seiniin kivivillat + höyrynsulkumuovi joka jatkuu n. metrin tulevan lattian alle (mäntylattia). Lattiaeristeeksi jätän vanhat ja kuivat purut - vähän pitää lisäillä. Onko merkitystä, jos joihinkin "lohkoihin " laittaa kivivillaa ja joissain olis purut? Pitääkö tuohon lattiaan laittaa vielä ilmansulkupaperi vai voiko sen jättää pois?
Ilmansulku lattiaan?
Re: Ilmansulku lattiaan?
minulla muovit laitettu alakerran seiniin ja alapohja oli jätetty ilman höyryn /ilmansulkua aikaisemman omistajan toimesta ,nyt jouduin remontin yhteydessä penkomaan alapohjan muhia,olivat seinän vierestä selvästi tummuneet ja haisivat
oletan tämän johtuvan ilmavirrasta,eli ilmansulku pitää olla mielestäni myös välipohjassa ja se liitettynä alakerran seiniin ja.......
villan ja muhan sekoitus ei omassa talossani ole saanut tuhoja aikaan, mutta olen käyttänyt sekoitusta vain jos eristeen kummallakin puolella lämmin tila,
ja nämä ovat vain omia kokemuksia
oletan tämän johtuvan ilmavirrasta,eli ilmansulku pitää olla mielestäni myös välipohjassa ja se liitettynä alakerran seiniin ja.......
villan ja muhan sekoitus ei omassa talossani ole saanut tuhoja aikaan, mutta olen käyttänyt sekoitusta vain jos eristeen kummallakin puolella lämmin tila,
ja nämä ovat vain omia kokemuksia