leca-papua välikerroksen eristämiseen

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Akuankka
Jäsen
Jäsen

leca-papua välikerroksen eristämiseen

Viesti Kirjoittaja Akuankka »

Olen juuri remontoimassa keskimmäisen kerroksen vessaa ja laittamassa lattiaa umpeen. N. puolitoista neliötä, pikkuvessa siis.
Vessan pohjalla menee miljoona putkea, viemäriä yms.

Mulla jäi ulkohommista ylimääräiseksi monta säkkiä leca-papua. Miltä kuulostaa jos villan sijasta laittaisin lecapapua? Varsinaista eristävää tarvetta ei ole sillä kellari on yhtä lämmin kuin alakerta.

Onko mitään puolesta / vastaan? Lecapapu on "ilmaista", villaa joutuisin hakemaan kaupasta.
Limes
Jäsen
Jäsen

Re: leca-papua välikerroksen eristämiseen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Mulla just sama homma tulossa eteisen nurkassa,suunnittelija ehdotti papua.
Mä puhuin sen ympär että sepeliä,kun mulla on ylimääräistä sepeliä,mut ei yhtään papuja.
No siis vaan sen verran laitan sepeliä....120-130 mm että saan viemärit piiloon ja loppu styroksia+valu.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Papua vaan. Se tosin ei ole kummoinenkaan äänieriste. Mutta se tukee putkia oikeestaan paremmin kuin villa. Paree se nyt monella tavalla on kuin jättää tila tyhjäksi, mutta ilmatilan takia ääni kantautuu jos jossain on kanavia ja käytäviä pavulla eristettyyn tilaan. Ainakin lattian ja muiden rakenteiden ilmatiiviyden kannattaa olla äänenkin takia kunnossa, vaikkahan vesieristys aika hyvästä ilmatiiviydestä huolehtii.

Äänieristeet vessassa on kivoja olemassa, ettei pikkutuhnu yläkerrassa kuulosta alhaalla Berliinin pommitukselta :lol:

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
almasi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja almasi »

Jos eristekorkeutta on paljon, voisi laittaa pohjalle lecapapuja ja päällimmäiseksi 20cm kivivillaa.
TimoAB
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TimoAB »

tuohon ei villat paljoa maksa, se äänieristys on aika hyvä pointsi. Lecasoralla se on varmasti tosi pieni.

Muistelen tässä opiskeluaikojani Helsingissä, jolloin alakerran muori tuli ojentamaan, että maaispoika kun virtsaa niin se kuulostaa ihan ravihevoselta, että täällä kaupungissa osataan laskea reunoja pitkin.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
emäntä76
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja emäntä76 »

Onhan kaikki putket muoviputkia mitä vessan pohjalla menee? Meille sanoi rak.inssi, että lecapapu ja metalli eivät saa päästä kosketuksiin toistensa kanssa. Seurauksia en muista :D Mutta luultavasti oli se metalli, joka siitä kärsii ;)
Vastaa Viestiin