halutaan vuokrata pikkupää tai vast pääkaupunkiseudulta

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
TimoAB
Jäsen
Jäsen

halutaan vuokrata pikkupää tai vast pääkaupunkiseudulta

Viesti Kirjoittaja TimoAB »

Minulla on Foorumille hieman poikkeuksellinen asia, mutta yrittänyttä ei laiteta. Täällä voi olla jollakulla hyödyntämätön sivurakennus tai vanhusten pää sekä suuri sydän.

Haluan vuokrata pääkaupunkiseudulta edullisen asunnon kolutetulle ja sivistyneelle väliaikaisesti Suomessa majailevalle kolmekymppiselle ystäväpariskunnalleni. Mies on graafikko ja julistetaiteilija, vaimo kielenkääntäjä. Molemmat puhuvat englantia, vaimo erinomaisesti.

Kyseinen pariskunta kuuluu Iranin edistysmieliseen oppositioon ja he ovat Suomessa Iranin hallitusta paossa, olleet kohta jo vuoden.

Vaikka ovat meille vieraasta kulttuuripiiristä he eivät kulje nainen verhottuna ja rukoile Mekkaan päin vaan ovat ateisteja, keskustelevat sujuvasti Ingmar Bergmanin elokuvista, tuovat viinipullon päivällisille tuliaisiksi, uskovat tasa-arvoon ja läntisiin arvoihin, sekä ovat niitä koettaneet kotimaassaan edistää – mistä syystä he joutuvat nyt Suomessa olemaan. Iranissa putoaa pää.

Ystävieni tarkempia taustatietoja saa viimeisestä Amnestyn lehdestä, sivuilta 8-9 (Ks linkit.)

http:/.../www.amnesty.fi/mita-sina-voit-tehda/amnesty-lehti/amnesty-1-2010/primapaper/9

Asunnon tarve on toukokuun lopusta eteenpäin. Kaikki huomioidaan.

Olen ottanut asiakseni heitä auttaa, mutta meille ei mahdu, ja vapaiden markkinoiden vuokrataso on heidän saavuttamattomissaan. Joten jos jollakulla on asunnosta vinkkiä, kerrottehan! Takaan vuokran tai jos tarve on, vuokrasopimus voidaan tehdä kokonaan minun nimelläni.

Ystävällisin terveisin

TimoAB
041 532 4345
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
tarpola
Jäsen
Jäsen

Re: halutaan vuokrata pikkupää tai vast pääkaupunkiseudulta

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Kaveria ei jätetä, oli periaate jo rintamamiestalojen aikoihin. Sama tilanne meillä, tilaa ei ole mutta yritetään pitää korvat auki. Luulen että tämä on ihan oikea foorumi tälle tiedustelulle. Ainakin toivon niin.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: halutaan vuokrata pikkupää tai vast pääkaupunkiseudulta

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Ah, taisinkin lukea heistä hiljattain Voima-lehdestä? Täytyy laittaa sanaa kiertämään ja kuulostella mitä puskaradiosta kuuluu.

pelkka
Vastaa Viestiin