Kerronpas foorumilaisille kohtaamastani itse aiheutetusta vastoinkäymisestä. Ainakin itse saan uutta potkua kuullessani jollakin vastustavan. Niinpä ajattelin muita ilahduttaakseni paljastaa seuraavaa.
Tässä talven mittaan olen uusinut rakkaan rintsikkani yläkerroksen vessaa. Pikkuhiljaa puhdetyönä, tiedätte tyylin. Yksi kulmayhde keskiviikkona, toinen torstaina, lattiakaivo lauantaina. Sitten viime lauantaina päätin suorittaa lattiavalun. Vähän harjaterästä Bauhausista, mylly varastosta ja homma alulle. Kohta oli mälli lattiassa ja liipaaus käynnissä. Vaikka eka kertaa tein, niin kaadotkin näytti osuvan kohdilleen. Vaimo jopa esitteli tuoretta pintaa vieraille: talon isäntä on tekijämiehiä, onpas vainenkin.
No peijakas se valu ei ole alkanut kuivua nimeksikään. Ja halki on ainakin kahdeksasta kohtaa, mikä on aika hyvin 1,5 neliön läntille. Tulin laittaneeksi jostain mukaan tarttuneet saviuunilaastit lattiaan. Myöhemmin työkaveri sanoi, että olisi kannattanut sotkea sementtiä joukkoon. Niinpä. Nyt mulla on puolikuiva teräsverkkovalu yläkerrassa. Ei kukaan sattuisi tarvimaan, annetaan eniten tarjoavalle. Olin ensi viikonlopulle suunnitellut laatoitushommia, mutta taisi mennä laastinpalojen ja itsetunnon rippeiden keräilyksi. Tai sitten ruuvaan koko hyyskän oven sinettiin. Paskokoon lapset alakerrassa, jonotetaan kaikki yhdessä aamutoimille, ihan sama.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin täältä tähän.
-Juho
Sattuipa somasti saniteettitiloissa
Re: Sattuipa somasti saniteettitiloissa
Mun tuttava teki kylpyosaston remppaa ja uudet valut. Hän ite mylläs koko mällin betonia, raudotti ja putkitti jne.
Liippaamisen jälkeen se oli katellu hienoa työn jälkeä ja todennu et p***ele, ite tästäkin vaan selvittiin. Samalla se oli huomannu et mikä saakeli tökkäs persuksiin... Wirsbon lattialämmitysputkikiepithän ne siinä mitkä piti olla siel valussa...
Liippaamisen jälkeen se oli katellu hienoa työn jälkeä ja todennu et p***ele, ite tästäkin vaan selvittiin. Samalla se oli huomannu et mikä saakeli tökkäs persuksiin... Wirsbon lattialämmitysputkikiepithän ne siinä mitkä piti olla siel valussa...
Oppia ikä kaikki. Katsokaa nyt hyvät ihmiset siitä pussin kyljestä, että mitä tavaraa olette laittamassa. Toinen varteenotettava seikka on lukea ne ohjeet siitä pussin kyljestä. Niillä pääsee jo paljon lähemmas onnistunutta lopputulosta kuin vain vetämällä mitä sattuu, minne sattuu.
Kaavit kurjan kuravellin, lapioit laastiämpärihin, pelmahutat pihamaalle, töhkän tömäytät tantereelle
loihdi lapset liikkehelle, piltit pienoiset pihalle, leikkimähän laulamahan, laastista lystiä leipomahan
seokset sementtiset myllyhyn, kierrokset kurjan kitahan: kierroksia, kaarroksia, massa maukas mankeloitse
kakku kaada kattiloista, mämmi myllyn seinämästä, pyyhi padasta permannolle, naulat nakkele sekahan
oota päivä, oota kaksi, laatta kuivuu kovemmaksi; pohjaksi pesupaikalle, känsäjalkain käpötellä, silosukin sipsutella
loihdi lapset liikkehelle, piltit pienoiset pihalle, leikkimähän laulamahan, laastista lystiä leipomahan
seokset sementtiset myllyhyn, kierrokset kurjan kitahan: kierroksia, kaarroksia, massa maukas mankeloitse
kakku kaada kattiloista, mämmi myllyn seinämästä, pyyhi padasta permannolle, naulat nakkele sekahan
oota päivä, oota kaksi, laatta kuivuu kovemmaksi; pohjaksi pesupaikalle, känsäjalkain käpötellä, silosukin sipsutella
-
maenjuh
- Jäsen

Kiitokset Pelkka, mahtavaa lyriikkaa. Kuvaus on jokseenkin paikkansapitävä.
Pelkalle 10 pistettä ja papukaijamerkki tuosta runoilusta
,eipähän tuo savilaastikakku ole kovin kovaa tavaraa,että pihalle vaan ja uutta tilalle,tekevälle sattuu ja tapahtuu.
Juuri näin; tekevälle sattuu. Hattua nostan, että ilkesit vielä kertoa erheesi foorumilla. Miehen teko