Muilla hiukset takussa?
Re: Muilla hiukset takussa?
Täällä ei takussa, mutta pystyssä kyllä. Kaivovedestä tulee karseen pehmee kuontalo, joka yön aikana muotoutuu jos jonkinlaisille kuvioille. Aamulla harakanpesän oikominen käy kunnon työstä.
Oikeilla jäljillä olette. Kävin pari kuukautta muuton jälkeen uudella kampaajalla, joka alkoi välittömästi näprätä hiuksiani ja pyysi myös saada haistaa (!) niitä. Kuulemma ihan selvästi huomaa, että on paljon rautaa pesuvedessä. Hiukset ovat raskaat ja takkuiset, ja tuntuvat likaiselta aika nopeasti pesun jälkeen. Kampaajan mukaan vaivaan auttaa pesu syväpuhdistavalla shampoolla kerran viikossa. Itse ostin ruokakaupasta Herbinan syväpuhdistavaa parilla eurolla, mutta saahan sitä ihan kampaamotuotteitakin. On se selkeästi auttanut, hiukset tuntuvat paljon puhtaammilta ja sileämmiltä syväpuhdistavan shampoon jäljiltä.
-
Lunttilan herra
- Jäsen

tässä on varmaan kanssa kaivovesi vähän huonon laatuista =)
http://www.google.fi/imgres?q=huge+drea ... x=70&ty=90
http://www.google.fi/imgres?q=huge+drea ... x=70&ty=90
Mulla takkuuntuu enemmän nyt kun kunnallista vettä tulee käytettyä kaivoveden sijaan. Tosin ei se ole mitään siihen nähden, kun päivän paineilmataltalla piipun kyljestä poistaa laastia ja sitten yrittää suihkussa saada sitä laastipölyä pois, meni hetki, että kädenkään sai sen jälkeen irti letistä, jota nyt tietty on hevimetallibändiläisten malliin.
Vesissä on eroja.
Tämä mun kahden millin kallonurtsi ei takuista kärsi, mutta iho on reagoinut eri vesiin sitäkin voimakkaammin. Kun asutettiin uutta elementtivankilaa Espoon ihmemaassa, niin iho ei vain oireillut, vaan oli suorastaan sairas. Molempien kinttujen polvitaipeet ja pohkeet oli jatkuvasti rikki. Ilman päivittäistä rasvaamista, ajoittain jopa kortisonilla, iho oli harva se viikko verillä pakonomaisen rapsuttamisen takia. Ennen Espoonjaa lutrasin ikäni Turun kuuluisassa vedessä, josta iho-oireita tuli ajoittain jonkun verran, mutta huomattavasti vähemmän.
Nykyisen landekunnan vesi on paikallista pohjavettä ja iho-oireet täysin tiessään.
Eihän sille mitään yksittäinen poloinen voi, että vettä on käsiteltävä tietyin tavoin eri paikoissa. Olen kuitenkin tuumaillut, että jos iho tai vaikka tämän ketjun hiukset reagoivat näinkin näkyvästi veteen, niin tiedetäänkö varmasti mitä sama vesi tekee vuosikymmeniä juomavetenä käytettynä? Vaikka jonkun välttämättömän veteen lisättävän aineen määrä olisi murto-osa raja-arvoista, niin jos sitä vetää 1-2 litraa päivässä 50 vuotta, niin elimistön läpi puskee ajan saatossa satoja tuhansia litroja samaa tavaraa.
Tämä mun kahden millin kallonurtsi ei takuista kärsi, mutta iho on reagoinut eri vesiin sitäkin voimakkaammin. Kun asutettiin uutta elementtivankilaa Espoon ihmemaassa, niin iho ei vain oireillut, vaan oli suorastaan sairas. Molempien kinttujen polvitaipeet ja pohkeet oli jatkuvasti rikki. Ilman päivittäistä rasvaamista, ajoittain jopa kortisonilla, iho oli harva se viikko verillä pakonomaisen rapsuttamisen takia. Ennen Espoonjaa lutrasin ikäni Turun kuuluisassa vedessä, josta iho-oireita tuli ajoittain jonkun verran, mutta huomattavasti vähemmän.
Nykyisen landekunnan vesi on paikallista pohjavettä ja iho-oireet täysin tiessään.
Eihän sille mitään yksittäinen poloinen voi, että vettä on käsiteltävä tietyin tavoin eri paikoissa. Olen kuitenkin tuumaillut, että jos iho tai vaikka tämän ketjun hiukset reagoivat näinkin näkyvästi veteen, niin tiedetäänkö varmasti mitä sama vesi tekee vuosikymmeniä juomavetenä käytettynä? Vaikka jonkun välttämättömän veteen lisättävän aineen määrä olisi murto-osa raja-arvoista, niin jos sitä vetää 1-2 litraa päivässä 50 vuotta, niin elimistön läpi puskee ajan saatossa satoja tuhansia litroja samaa tavaraa.