Jep, ruoka-aiheinen vinkki. Emännän kanssa puuhattiin tänään lihaperunasoselaatikkoa, ja siinä mausteita viskellessä osui soossiin mukaan 2tlk kanelia ennen kun huomattiin hajusta että on kourassa ihan väärää ainetta.
Ei siinä mitään, laitettiin soossi uuniin ja siitähän tuli niin hyvää että jokainen söi sitä oksennuksen partaalle saakka vattat pinkeäksi. Koko jengi makaa nyt henkitoreissaan nojatuoleilla ja sohvilla... itsekin menen nyt johonkin maate...
Edit: nyt hiukan myöhemmin on pahin ylensyöntikuvotus mennyt ohi, ja lisäähän sitä on syötävä. Otetaan nyt vain ihan lusikallinen tai pari kerrallaan. On oikeasti ihan mahtavaa.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
Elikä, itse laitettiin kilo pottua, ja reilu 500g jauhelihaa.
Paistetaan jauheliha ja tehdään normaali perunamuusi tai edes sinnepäin. Sitten molemmat uunivuokaan ja sekaisin. Aikaansaadun mössön sekaan sotketaan 2 kananmunaa, voita ja mausteita maun mukaan tyyliin "oho, tulipas reilusti". Mukaanlukien pari oho-lusikallista kanelia. Päälle tuota... öö... korppujauhoa, niin.
Me laitettiin n. 2,5 kukkuraa "oho-lusikallista" kanelia per tälläinen satsi. Olisi jopa mielestäni saanut olla hieman reilumminkin. Tätä saa jokainen kokeilla makunsa mukaan.
Päälle ripotettiin meillä lihamyllyllä jauhettua kuivaa ruisleipää, ja se oli mielenkiintoinen kokemus sekin.
Uunissa n. 45 minuuttia 200 asteessa.
BTW: Kahvinporot on myös yksi aivan mahtava makuaine kahvin ja kalaruokien ystäville. Esim. juustokalaan ja pottuihin kuuluu mausteeksi ehdottomasti pieni määrä kahvia.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
Liha ruokiin olen laittanut aika useasti mausteseosta nimeltä Garam Masala. Se sisältää mm. kanelia ja neilikkaa. Ja on tullut suorastaan syötävän hyvää.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een