VAROITUS: petollinen myyjä
VAROITUS: petollinen myyjä
Varoituksen sana jos ostatte tavaraa huuto.netin tai Keltaisen Pörssin kautta.
Myyjä nimeltä K.....nen joka käyttää ainakin tilinroa 10...5-0.....23 on huijari. Huijari kaupittelee kaikenlaista pientavaraa, mm. perämoottoreita ja sähkötarvikkeita ainakin huuto.netissä ja Keltaisessa Pörssissä. Kaava menee niin, että pyytää joko maksun tai etumaksua etukäteen ja lupaa toimittaa tavaran sovitulla tavalla (posti, Matkahuolto). Huuto.netin puolella K.....nen käyttää eri puhelinnumeroa minkä on antanut tunnusta rekisteröityessään, kumpaakaan numeroa ei löydy numerotiedotuksesta.
Puhelimessa huijarin ääni on melko karkea, ikäänkuin "viinanpolttama" ja maksulla on tyypillisesti kiire esim. matkalle lähtemisen vuoksi. Huijarin käyttämällä tilinumerolla löytyy poliisilta reilusti tapauksia, joissa tavara on jäänyt toimittamatta, mutta maksu on kelvannut.
Myyjä nimeltä K.....nen joka käyttää ainakin tilinroa 10...5-0.....23 on huijari. Huijari kaupittelee kaikenlaista pientavaraa, mm. perämoottoreita ja sähkötarvikkeita ainakin huuto.netissä ja Keltaisessa Pörssissä. Kaava menee niin, että pyytää joko maksun tai etumaksua etukäteen ja lupaa toimittaa tavaran sovitulla tavalla (posti, Matkahuolto). Huuto.netin puolella K.....nen käyttää eri puhelinnumeroa minkä on antanut tunnusta rekisteröityessään, kumpaakaan numeroa ei löydy numerotiedotuksesta.
Puhelimessa huijarin ääni on melko karkea, ikäänkuin "viinanpolttama" ja maksulla on tyypillisesti kiire esim. matkalle lähtemisen vuoksi. Huijarin käyttämällä tilinumerolla löytyy poliisilta reilusti tapauksia, joissa tavara on jäänyt toimittamatta, mutta maksu on kelvannut.
ei oo rintamamiestalo eikä mikään jos tulilankaa ja nalleja ei rempassa löydy
Re: VAROITUS: petollinen myyjä
Huuto.netissä oli ainakin aiemmin vakiintuneena käytäntönä, että tavarat maksettiin ennen toimittamista. Postiennakolla lähettämisessä ei ole järkeä, koska rahat toimitetaan perille vaikka paketissa olisi vain kivi ja lällättelyviesti.
Mun kohdalle osui huijari, joka osasi hommansa tosi hyvin: hyvän perheen lapsi, fiksu ääni ja käytös, kieliopillisesti virheetön myynti-ilmoitus ja puhe. Onnistui huijaamaan minulta läppärin hinnan, ja monelta muulta: oli aikaisemmin saanut kaiketi 64 tuomiota vastaavista jutuista ja päässyt ehdonalaisella. Nyt tuli yli 200 tapausta ja ehdotonta 2v 2kk. Tyttöystävä oli remmissä mukana.
Kaverin nimi oli alkujaan Jussa-Paavo, mutta muutti sen kun nimi saastui. Aloitteli uransa keräilykorttihuijauksilla jo hyvin, hyvin nuorena.
Mitä ihmettä näille pitäisi tehdä? Luonnevikaiset koirat ammutaan ja huonot geenit poistetaan kierrosta, mutta nämähän ovat ihmisiä! Käsi ylös, jos joku uskoo, että nämä voidaan parantaa...
Mun kohdalle osui huijari, joka osasi hommansa tosi hyvin: hyvän perheen lapsi, fiksu ääni ja käytös, kieliopillisesti virheetön myynti-ilmoitus ja puhe. Onnistui huijaamaan minulta läppärin hinnan, ja monelta muulta: oli aikaisemmin saanut kaiketi 64 tuomiota vastaavista jutuista ja päässyt ehdonalaisella. Nyt tuli yli 200 tapausta ja ehdotonta 2v 2kk. Tyttöystävä oli remmissä mukana.
Kaverin nimi oli alkujaan Jussa-Paavo, mutta muutti sen kun nimi saastui. Aloitteli uransa keräilykorttihuijauksilla jo hyvin, hyvin nuorena.
Mitä ihmettä näille pitäisi tehdä? Luonnevikaiset koirat ammutaan ja huonot geenit poistetaan kierrosta, mutta nämähän ovat ihmisiä! Käsi ylös, jos joku uskoo, että nämä voidaan parantaa...
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
Ite törmään vähän väliä vastavasti noiden hemmojen vedätysostoyrityksiin. Laskulla pitäisi saada, kallista kamaa ja piiiitkällä maksuajalla, tai "muuten haen jostain muualta 50/100€ halvemmalla /olen eläkkeellä/saikulla/työtön ja päivärahat/sossun rahat/eläke tulee vasta sitten, auto hajosi..."
Oppirahat on tullut maksettua ja siksi tarkistan tälläisten asiakkaiden taustan kurkistamalla netin ihmeellisiin oraakkelehin. Paraimmat yrittävät olemattoman firman nimissä tilailla kamaa. Kun kuukeloi nimeä ja asuinpaikkaa & puhelinnumeroa + sähköpostiosoitetta, niin muodostuu jonkinmoinen tunne siitä, onko tyyppi oikealla asialla. Ja tarkistaa firman tiedot Yritystietojärjestelmästä.
isompi leka tänne!
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
Itse olen tilaillut huuto.netistä kymmeniä kertoja erilaisia tuotteita, eikä vielä ole osunut "harhaan" kertaakaan. Resepti on yksinkertainen: Käyn läpi myyjän saamat palautteet (ei saa olla negatiivisia) ja pyrin aina juttelemaan puhelimessa myyjän kanssa ennen maksun suorittamista. Tällä tavoin pienihintaisten hyödykkeiden ostamisen riski on pysynyt jotakuinkin hallussa.
Jos olisin ostamassa kallista hyödykettä, eli ehkä yli parinsadan euron arvoista tavaraa, niin tyhmähän sitä on se joka ei halua tavata ja käpistellä tavaraa ensiksi livenä. En ikäpäivänä maksaisi esim läppäristä mitään ennen kuin näkisin tuotteen omin silmin ja toteaisin sen toimivan moitteettomasti.
Tulee mieleen tarina tyypistä joka oli ostamassa itselleen mökkisaarta. Oli runsasluminen talvi, ja ostaja ja myyjä tallustelivat talvisen metsän läpi rantaan, jossa nökötti lumen puoliksi peittämä puuvene. Rannasta katsellen myyjä ja ostaja totesivat, että keskikokoinen metsittynyt saari näkyi jonkin matkan päässä järven selällä. Kun oli todettu, että kohde on hyvän oloinen, mentiin tekemään kaupat ja kirjat. Kevään tullen ostaja palasi paikalle ja totesi, että puuvene oli vielä paikallaan ... pellon reunassa.

Jos olisin ostamassa kallista hyödykettä, eli ehkä yli parinsadan euron arvoista tavaraa, niin tyhmähän sitä on se joka ei halua tavata ja käpistellä tavaraa ensiksi livenä. En ikäpäivänä maksaisi esim läppäristä mitään ennen kuin näkisin tuotteen omin silmin ja toteaisin sen toimivan moitteettomasti.
Tulee mieleen tarina tyypistä joka oli ostamassa itselleen mökkisaarta. Oli runsasluminen talvi, ja ostaja ja myyjä tallustelivat talvisen metsän läpi rantaan, jossa nökötti lumen puoliksi peittämä puuvene. Rannasta katsellen myyjä ja ostaja totesivat, että keskikokoinen metsittynyt saari näkyi jonkin matkan päässä järven selällä. Kun oli todettu, että kohde on hyvän oloinen, mentiin tekemään kaupat ja kirjat. Kevään tullen ostaja palasi paikalle ja totesi, että puuvene oli vielä paikallaan ... pellon reunassa.
Ei sitä arvosta ellei oo itte tehty.
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Mä oon ostanut eBaysta, huuto.netistä ja muualta varmaan satoja ja taas satoja työkaluja. Kahdesti on ollut epäselvyyksiä myyjän kanssa, kerran kaveri ei lähettänyt tavaraa (oli jotain halpoja höylänromuja joiden rahti olis ollut kalliimpi kuin ostos) ja toiseen kertaan myyjä ei vastaillut yhteydenottoihin ollenkaan, vaa enpä ehtinyt maksaa kamojakaan.
Myydessä on käynyt yhden kerran niin että kaveri ei maksanut kamojaan, vaikka lähetin ne sille (puolituttu, ikävä kyllä) ja kerran kaveri maksoi kyllä, muttei tullut ikinä hakemaan kamojaan...
Eli äärimmäisen luotettavaa hommaa toi nyt yleisesti ottaen on.
Pekka
Myydessä on käynyt yhden kerran niin että kaveri ei maksanut kamojaan, vaikka lähetin ne sille (puolituttu, ikävä kyllä) ja kerran kaveri maksoi kyllä, muttei tullut ikinä hakemaan kamojaan...
Eli äärimmäisen luotettavaa hommaa toi nyt yleisesti ottaen on.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Sama taktiikka - enkä ole (vielä) tullut huijatuksi. Ne muutamat omituiselta, vähän vilunkipetteriltä puhelimessa kuulostaneet ovat sellaisia olleet myös käytännössä, ja kaupat on jääneet tekemättä koska tuote ei ole ollut lähelläkään kuvattua taikka sen alkuperästä ei oikein ota selvää. Toisaalta olen myös aika tuore huutonetin käyttäjä (ostaja), vasta helmikuulla aloitin kun keittiön kaappeja etsin.pakoistinen kirjoitti:Itse olen tilaillut huuto.netistä kymmeniä kertoja erilaisia tuotteita, eikä vielä ole osunut "harhaan" kertaakaan. Resepti on yksinkertainen: Käyn läpi myyjän saamat palautteet (ei saa olla negatiivisia) ja pyrin aina juttelemaan puhelimessa myyjän kanssa ennen maksun suorittamista.
Huuto.netissä on myös keskustelupalsta, jossa on aika hyvin tietoa noista ajankohtaisista huijareista. Ei vie montaa minuuttia kun sen lukaisee. Hyvä nyrkkisääntö noilla markkinoilla lienee se, että jos jokin tarjous tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin se todennäköisesti on huijausta. Me vain kovasti haluaisimme saada halvalla sen uutuuspuhelimen tai läppärin, jonka alkuperä on tietenkin rehellinen. Mutta totuus on toisenlainen: näillä muutamilla, usein olemattomilla, trendituotteilla ne epätoivoiset ne suurimmat huijauksensa saa tehtyä, yhä uudestaan ja uudestaan.
pelkka
esimerkki: http://salattu.huuto.net/fi/showfeedbac ... =tiksu1990
Samalla taktiikalla menen minäkin, paitsi että en ihan yksittäistä negaa säikähdä, jos palautteet ovat muuten postitiivisia. Huuto.netissä nämä filunkipelaajat harrastavat ns. kostonegan antamista, eli kun ovat itse (aiheesta) saaneet negatiivisen palautteen, antavat saman kostoksi myös kaupan vastapuolelle.pakoistinen kirjoitti:Itse olen tilaillut huuto.netistä kymmeniä kertoja erilaisia tuotteita, eikä vielä ole osunut "harhaan" kertaakaan. Resepti on yksinkertainen: Käyn läpi myyjän saamat palautteet (ei saa olla negatiivisia) ja pyrin aina juttelemaan puhelimessa myyjän kanssa ennen maksun suorittamista. Tällä tavoin pienihintaisten hyödykkeiden ostamisen riski on pysynyt jotakuinkin hallussa.
Espoossa asuvana minulla on vielä se etu, että suurin osa markkinoista on kohtuullisen matkan päässä. Pääsääntöisesti huudan vain sellaisia kohteita, jotka pääsen itse hakemaan ja maksamaan noudon yhteydessä. Jos tuotteessa on jotain häikkää, onnistuu kaupan peruuttaminen heti siinä samalla. Kertaakaan ei vielä ole tarvinnut niin tehdä, onneksi.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
Tänään tuli soitto poliisilta, huijari Kerkkänen on nyt kiinniotettuna poliisin huostassa ja on kuulustelussa myöntänyt tekonsa. Kaverilla on pitkä lista vastaavia huijauksia tilillään. Pysyy ilmeisesti ainakin vähän aikaa lukkojen takana ja oikeus sitten aikanaan päättää jatkosta. Kerkkänen on kuulemma hakenut yhteiskuntapalvelua (tähän tekisi mieleni sanoa muutamakin täysin painokelvoton sana, mutta olkoon nyt).
Poliisin ehdoton kanta nettiostamiseen oli: ei koskaan. Itse olen tämän tapauksen myötä tullut selvästi varovaisemmaksi ja mikään etukäteismaksu ei kuulostaa enää hyvältä idealta.
Poliisin ehdoton kanta nettiostamiseen oli: ei koskaan. Itse olen tämän tapauksen myötä tullut selvästi varovaisemmaksi ja mikään etukäteismaksu ei kuulostaa enää hyvältä idealta.
Eipä noista oikeastaan koskaan tule ehdotonta, ehdollisilla pääsevät pälkähästä. Korvausvaateet jää perintään, mutta mitäs sitten, siellä on muitakin jo jonossa. Siksihän noita tehdään, helppoa rahaa. Nykyään ihmiset on tosin varovaisempia kuin vielä muutama vuosi sitten.
Jos kissalan pojat saa herran vangitsemisvaatimuksen läpi, mikä kyllä jatkamisvaaralla on tuollaisen kohdalla helposti perusteltavissa, niin saattaa alkukevääseen saakka pysyä poissa jaloista.
Jos kissalan pojat saa herran vangitsemisvaatimuksen läpi, mikä kyllä jatkamisvaaralla on tuollaisen kohdalla helposti perusteltavissa, niin saattaa alkukevääseen saakka pysyä poissa jaloista.
Kerran on rahaa mennyt suohon. Kyösti Salminen (esiintyy myös nimellä Salmi) Harrastaa purkutalojen purkua ja myyntiä maan eteläsosissa.
Myi sokkelikiviä talon alta ja menin maksamaan niistä käsirahan. Kivet piti saada kun hirsikehikko on purettu pois, mutta veijaripa myikin kivet kahteen kertaan.
Myöhemmin kun tunnistin kaverin eri ilmoituksesta uudella puhelin numerolla ja kiinni saatuani ilmoitti että raha-asiat on vähän huonosti eikä ole rahoja palauttaa. Numerohan tietenkin vaihtui heti ja miestä en ole sen jälkeen kiinni saanut.
Myi sokkelikiviä talon alta ja menin maksamaan niistä käsirahan. Kivet piti saada kun hirsikehikko on purettu pois, mutta veijaripa myikin kivet kahteen kertaan.
Myöhemmin kun tunnistin kaverin eri ilmoituksesta uudella puhelin numerolla ja kiinni saatuani ilmoitti että raha-asiat on vähän huonosti eikä ole rahoja palauttaa. Numerohan tietenkin vaihtui heti ja miestä en ole sen jälkeen kiinni saanut.
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
-
Varastomies
Moi!vmj kirjoitti:Tänään tuli soitto poliisilta, huijari Kerkkänen on nyt kiinniotettuna poliisin huostassa ja on kuulustelussa myöntänyt tekonsa. Kaverilla on pitkä lista vastaavia huijauksia tilillään. Pysyy ilmeisesti ainakin vähän aikaa lukkojen takana ja oikeus sitten aikanaan päättää jatkosta. Kerkkänen on kuulemma hakenut yhteiskuntapalvelua (tähän tekisi mieleni sanoa muutamakin täysin painokelvoton sana, mutta olkoon nyt).
Minulle ei ole sattunut petollista myyjää, tosin en ole ostanutkaan mitään kännyköitä tai tietokoneita. Mitä olen myynyt esim. huutonetissä rahoja tms. niin olen lupaukseni pitänyt.
Mitähän tälle herra K....nen on käynyt? Jatkaako menoaan?
Postiennakolla voi myös lähettää niin, että siihen lisätään lisätietoja kenttään teksti "saa avata ennen lunastusta", silloin ostaja voi avata paketin postissa, tarkastaa sisällön ja vasta sitten maksaa paketin hyväksyttyään tavaran.
Näin ainakin silloin kun mie olen ollut postilla töissä, en usko käytännön muuttuneen.
Näin ainakin silloin kun mie olen ollut postilla töissä, en usko käytännön muuttuneen.
-
kappalainen
- Jäsen

Huutonetissä on onneksi palaute, joka kertoo hieman.
Kerran katselin palautteita ja palautteen antajia. AIkani selailtua huomasin meneväni ympyrää. Otin oikein kynän ja paperin , jolloin syntyi reilu 30 nimimerkin rinki, joista jokainen oli anatanut toisilleen palautetta. Ei ulkopuolisia. Ilmoitin ylläpidolle ja asia oli kuten epäilinkin. Petosrinki, joka oli jo kertaalleen ruokottu pois.
Kerran on huutonetissä elokuva jäänyt toimittamatta (reilu 400 ostoa). Ilmoitin poliisille. Syyllinen maksoi rahat, mutta en perunut ilmoitusta. Homma ei käy kohdallani niinkuin poliitikoilla, että kun jäädään kiinni palautetaan rahat ja luullaan, että asia on kuitattu.
Ebayssa. 3 kertaa tehnyt kaupat ja kaikki menivät päin p:tä. Ensimmäinen ostos ei saapunut. Toisella kertaa myyjä lähetti väärän tuotteen, jouduin vaihtamaan sen englantiin asti omalla kustannuksella. Hintaa tuli 80eur lisää ja pers nettoa. Kolmas ostos ei taas saapunut ja rahat tuli takaisin.
Järkeä kun käyttää, pärjää aika pitkälle-
Kerran katselin palautteita ja palautteen antajia. AIkani selailtua huomasin meneväni ympyrää. Otin oikein kynän ja paperin , jolloin syntyi reilu 30 nimimerkin rinki, joista jokainen oli anatanut toisilleen palautetta. Ei ulkopuolisia. Ilmoitin ylläpidolle ja asia oli kuten epäilinkin. Petosrinki, joka oli jo kertaalleen ruokottu pois.
Kerran on huutonetissä elokuva jäänyt toimittamatta (reilu 400 ostoa). Ilmoitin poliisille. Syyllinen maksoi rahat, mutta en perunut ilmoitusta. Homma ei käy kohdallani niinkuin poliitikoilla, että kun jäädään kiinni palautetaan rahat ja luullaan, että asia on kuitattu.
Ebayssa. 3 kertaa tehnyt kaupat ja kaikki menivät päin p:tä. Ensimmäinen ostos ei saapunut. Toisella kertaa myyjä lähetti väärän tuotteen, jouduin vaihtamaan sen englantiin asti omalla kustannuksella. Hintaa tuli 80eur lisää ja pers nettoa. Kolmas ostos ei taas saapunut ja rahat tuli takaisin.
Järkeä kun käyttää, pärjää aika pitkälle-
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Minäkin luulin ostaneeni sähkötarvikkeita... kaveri lähetti tekstarin aika pian huudon sulkeutumisen jälkeen ja sittemmin puhelimessa sovittiin toimituksesta jne. Täydestä meni ja maksoin hänelle etukäteen. Selvyyden vuoksi: tietääkseni sinä ja tuo mainitsemani K....nen ette ole sama henkilö.Varastomies kirjoitti: Moi!
Minulle ei ole sattunut petollista myyjää, tosin en ole ostanutkaan mitään kännyköitä tai tietokoneita. Mitä olen myynyt esim. huutonetissä rahoja tms. niin olen lupaukseni pitänyt.
Mitähän tälle herra K....nen on käynyt? Jatkaako menoaan?
Sain joku päivä sitten käräjäoikeudesta päätöksen (kirjallinen). Itseni lisäksi samassa tapauksessa oli neljä muuta asianomistajaa, kaikki ilmeisesti saman tyyppisiä, runsaan 150 - 300 euron petoksia. Vastaaja oli auliisti myöntänyt kaikki syytökset oikeiksi ja suostunut korvausvaateisiin. Hänellä oli tilillään aikaisempi tuomio petoksesta ja tästä tuli sitten lisää, mutta sakoilla pääsi.
Tuo palaute kertoo tosiaan jotain, mutta kuten itsekin toteat ei sekään aukotonta ole. Päivämääristä voi sentään jotain päätellä: jos tyyppi on pyörinyt vuosia palstalla ja palaute on ollut positiivista on mahdollisuudet onnistuneeseen kaupankäyntiin paremmat. Tietty, tuleehan näitä pimahduksia ajan kuluessa ja sitten saakin turvautua viranomaispalveluihin.kappalainen kirjoitti:Huutonetissä on onneksi palaute, joka kertoo hieman.