Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Niin, onko siellä sun läpimädän 200-sarjalaisen sisällä terve dieselkone? Onko sillä ajettu paljon?

Lämpö on helpointa ottaa talteen siten, että johtaa pakokaasut johonkin vesialtaaseen: toimii samalla äänenvaimentimena.

Veneissähän tuo vedenalainen pakoputki on yleinen juttu.

Tavallisesta oikosulkumoottorista saa suoraan geniksen, mitä nyt jotain herätyskonkkia pitää asennella.

Maaseudulla myydään tietysti myös käytettyjä hitsausgeniksiä, traktorimalleja. Niistä saa virran niin sun hellasi kuin sun hitsausasemasikin.
On toki, mutta en tiedä kauanko se auto on mun, kun yksi kävi ostattelemassa sitä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tänään virtaa olikin tavanomaista enemmän ja keksin jopa mikä vika sahassa oli, se ei vaan toimi Nesteen pienkonebensalla, vaikka toimikin muutaman tankillisen.

4 isoa tukkia sahailin pätkiksi ja pistelin kirveellä klapeiksi, sitten kävin peräkärrylisen mökkinaapurin liiteristä, se liiteri kun pitää tyhjätä.

Klapihommassa tuli oksankohtia vastaan ja hakkasin sitten läpi niistä, mulla meni 5 tuntia tuohon sahailuun ja pilkkomiseen, sekä sahan huoltamiseen ja ihmettelyyn. Melkein saman verran siihen kärryn täyttelyyn, tosin siinä taisi mennä tarinointiin enemmän aikaa :lol:

Hiki päällä ja syke reiluna taas tuntikaupalla, tällä kertaa kiva oli, että pystyi ottamaan kropasta kaiken irti eikä tullut sellaista fiilistä, että happi loppuisi, huippaisi tai että joku seisoisi pallean päällä.

Hyvä olisi jos huomennakin kroppa pelaisi.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:On toki, mutta en tiedä kauanko se auto on mun, kun yksi kävi ostattelemassa sitä.
Äääh, mainitsit jotain ettei sinussa ole myyntimiehen vikaa :-D

Minä jo olin vuosi sitten myymässä saapin kun joku oli niin kovin innokas. H-hetki kun tuli niin ei ostaja enään soittanutkaan. Päätin että olkoon sitten kohtalo omistaa turbo saappi, kahdella koivun versolla :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Äääh, mainitsit jotain ettei sinussa ole myyntimiehen vikaa :-D

Minä jo olin vuosi sitten myymässä saapin kun joku oli niin kovin innokas. H-hetki kun tuli niin ei ostaja enään soittanutkaan. Päätin että olkoon sitten kohtalo omistaa turbo saappi, kahdella koivun versolla :-D
No eihän sitä tiedä jos tuo ei tule uudestaan, nähtäväksi jää. En ole missään sitä kyllä vielä kaupitellut :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Äääh, mainitsit jotain ettei sinussa ole myyntimiehen vikaa :-D

No eihän sitä tiedä jos tuo ei tule uudestaan, nähtäväksi jää. En ole missään sitä kyllä vielä kaupitellut :lol:
Mitäpä niitä kaupittelemaan, hyvä ostetaan mainostamattakin :-D Myyntimies toki kiinnostuksen herättyä myy tupla-tripla hinnalla. Minä tein sen virheen tai onnistumisen että sanoin etten mä oikeastaan siitä halua luopua ja hyvin kalliskin tulee olemaan, kuntoonsa nähden, ihan ruostunut läjähän se oikeasti on :lol:

Aineetonta on jotenkin helpompi myydä, vaikka siinäkin tosi huono olen: "Noh, voinhan mä tehdäkin, mutten siitä oikein mitään kehtaa pyytää, kun sehän on vain softaa ja pikkujuttu..." :lol: Lopulta, viikkokaudet vääntää ja kääntää tuskissaan kun ei keksi heti missä bugi lymyilee, eikä toki kasvojaan voi menettää
jtbo
Jäsen
Jäsen

Olisikohan elämyksien myyminen helpompaa?

Ei muuta kuin torinkulmalle teltta pystyyn :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=GoXHVs65NFQ
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Olisikohan elämyksien myyminen helpompaa?

Ei muuta kuin torinkulmalle teltta pystyyn :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=GoXHVs65NFQ
Juuri leikin laserin täplällä meitin katin kanssa. En tiedä mitä tekisi jos olisi kolme täplää lattiassa, luultavasti hyökkäisi sen kimppuun joka sivaltaisi ruokakipon päältä ensimmäisenä minun tajuamatta yhtään mitään :mrgreen:

Älyttömän nopeita ovat liikkeissään ja näemmä järjenjuoksussaankin. Eivät ainakaan pahemmin stressaa mitä muualla tapahtuu, hetki on nyt ja siihen keskitytään täysillä mutta silti jos takaviistosta tulisi aito hiiri niin nappaisi sen ja jatkaisi leikkiä. Suomalaiset voisivatkin ottaa moisista oppia, siinä olisi kilpailuvaltti kun kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän nyt mennyttä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Juuri leikin laserin täplällä meitin katin kanssa. En tiedä mitä tekisi jos olisi kolme täplää lattiassa, luultavasti hyökkäisi sen kimppuun joka sivaltaisi ruokakipon päältä ensimmäisenä minun tajuamatta yhtään mitään :mrgreen:

Älyttömän nopeita ovat liikkeissään ja näemmä järjenjuoksussaankin. Eivät ainakaan pahemmin stressaa mitä muualla tapahtuu, hetki on nyt ja siihen keskitytään täysillä mutta silti jos takaviistosta tulisi aito hiiri niin nappaisi sen ja jatkaisi leikkiä. Suomalaiset voisivatkin ottaa moisista oppia, siinä olisi kilpailuvaltti kun kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän nyt mennyttä.
Tuossa videollahan näkyi taikatemppu, illuusio, se kuppi jonka sisällä jotain on, piti erilaisen äänen ja koko sekoitus on pelkkää showta, kissa kuulee sen äänen viimeisessä liikkeessä ja on oppinut osoittamaan sen missä on erilainen ääni.

Taidan olla taas tylsä ja pilata taian :?

No, kuitenkin tykkään että on hieno temppu :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
Tuossa videollahan näkyi taikatemppu, illuusio, se kuppi jonka sisällä jotain on, piti erilaisen äänen ja koko sekoitus on pelkkää showta, kissa kuulee sen äänen viimeisessä liikkeessä ja on oppinut osoittamaan sen missä on erilainen ääni.

Taidan olla taas tylsä ja pilata taian :?

No, kuitenkin tykkään että on hieno temppu :-D
Ilonpilaaja, meni ihan täydestä :evil: :oops:

Temppu oli hieno, ei siinä mitään. Nyt muuten teen sellaisen taikatempun että katoan koko viikonlopuksi, tzap.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Noissa myyntihommissa olisi aina tärkeää se, että tulisi jutut myytyä ajoissa pois. Mulla jäävät nurkkiin happanemaan, kun myymistä inhoan.

Poismyyminen on osa laajempaa ilmiötä nimeltä luopuminen. Tavaroista luopuminen tarkoittaa samalla aika usein jostain unelmasta, suunnitelmasta tai tavoitteesta luopumista. Tuuman saabin kohdalla kyse on näistä kaikista, ja kurjuutta lisää tieto siitä, että hyvin säilöttynä tuosta Saabista olisi vielä voinut tulla aarre juniorillekin.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Noissa myyntihommissa olisi aina tärkeää se, että tulisi jutut myytyä ajoissa pois. Mulla jäävät nurkkiin happanemaan, kun myymistä inhoan.

Poismyyminen on osa laajempaa ilmiötä nimeltä luopuminen. Tavaroista luopuminen tarkoittaa samalla aika usein jostain unelmasta, suunnitelmasta tai tavoitteesta luopumista. Tuuman saabin kohdalla kyse on näistä kaikista, ja kurjuutta lisää tieto siitä, että hyvin säilöttynä tuosta Saabista olisi vielä voinut tulla aarre juniorillekin.
Juu, jos olisin myönyt Nintendo Wiin vuosi takaperin, hinta olisi ollut aivan toinen, nykyään hinnat ovat niin alhaalla, ettei taida maksaa myydä, kun työmäärä siinä olisi niin suuri.

Noinkohan halpa hinta, joka riipaisi oikein rinnasta, oli sittenkin liian korkea ostajakanditaatille, kun ei ole nyt näkynyt, no ehkä joku päivä.

Toisaalta yhdestä unelmasta lupuminen voi mahdolilstaa toisten unelmien toteuttamisen.

Pahsus, kun on näkö mennyt huonoksi, ilman laseja tässä, tekstin koko on puolet sormenpäästä ja ei näistä kirjaimista saa mitään tolkkua, kuin menemällä niin kauas läppärin ruudusta ettei kädet yllä näppäimille, no onneksi sormeni tietää suurinpiirtein missä ne näppäimet ovat...

edit: Ei olisi enää kovin paljoa tuota puuhommaa jäljellä, useammaksi päiväksi kuitenkin, koska pitää ne laittaa johonkin missä ne kuivavat sitten pitkänaikaa. Joko jotain verkkoa tai sitten ihan klapisäkkejä osalle pitää olla,
Pari kuormaa pitää vielä ajaa kärryllä valmista, niin on lähelle seuraavan talven puu kasassa, nyt tehdyillä sitten seuraava vuosi ja varmaankin sitä seuraavaa vuotta varten jonkin verran jo kaatuu puuta, jotka pitää laittaa sitten pilkkoen ja keksiä jokin säiltysmuoto.

Kirves kiiltää, ei ole kuin muisto non stick pinnoitteista, useamman kerran on saanut teroitellakkin, onneksi tuossa ei varsi ja terä erkane, menisihän siinä hermo perinteisellä kirveellä, jossa ei terä kestä kuin rajallisen määrän lyöntejä.

Vajaa 5 tuntia, tiuhasti istuskellen ja puhallellen, silti yllättävän paljon sai klapeja tehtyä., kirveen teroitus taisi auttaa jotain, lisäksi peruuttelin pikkuvolvolla kärryn metsänlaitaan ja pistin sitten siihen nostellen tukkeja, jolloin sain suht näppärästi isomman määrän kerralla sahapukin lähelle. Ihan kelpo traktorinkorvike tuo on :mrgreen:

Jostain syystä pata ei taaskaan alkanut vetämään, sillä kesti kauan, kunnes se alkoi sitten vähän kerrassaan kääntämään vetoa oikeaan suuntaan, se oli kyllä vähän pöljää, että piipusta tuprusi savua ja padan luukunvälistä sekä ilmareijistä myös.

Takki suhteellisen tyhjä taas kerran, olisi tuplasti kai mennyt, jos ei olisi tarvinnut puhallella niin tiuhaan.

Tein myös lehmisavut, ne kivasti vähentää paarman määrää ilmassa. Mitäs tuo jotain +24C taisi olla lämpöä. Huomasin tuossa, että pikkuvolvoa voisi yrittää vaikkapa katsastaa, siinä ei kait ole enää mitään ongelmaa joka estäisi katsastuksen, takavalotkin korjautuivat käytön myötä, aiemminhan korjasin katkaisijan.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Hehe, en muistanutkaan kuinka mainio tuo isompi traktori oikein on, 1.5 vuotta taisi mennä edellisestä startista, vähän liian kauan, mutta tällä tapaa se lähti käyntiin:
http://youtu.be/q7ATHpOuIGo

En tiedä toimiiko tuo video äänien kera oikein, kun taas flash on kumossa ja pitäisi koko kone käynnistää, että se alkaisi toimimaan, se tahtoo mennä tuollaiseksi kun tarpeeksi pitkään käyttää vain valmiustilaa, eikä edes sulje selainta.

Takajarrut vähän jumittaa, ruostereikiä liikaa ja sitten sisätilanlämppärin hana + flekti pitäisi vaihtaa. Jos rahaa ja viitselijäisyyttä olisi, niin siinähän olisi kylmäkonekkin, huoltaisi vaan kuntoon sen.

Kaikkein paras auto luotettavuudessa ja parhaat valotkin mitä missään autossa on ollut, harmi vaan kun se ruoste söi korin niin pahaksi, mutta jos korityöt ei pelota, niin siitä tekisi kyllä hyvän laitoksen.

Kiskoin sillä vähän kärryllä pölkkyjä metsästä ja onhan se kankeampi kuin pikkuvolvo, mutta vaikka takajarrut vähän jumittaakin, niin kyllä se paremmin kärryä siirtelee, ei tunnu juuri missään oli kärry perässä tai ei, niin ykkösellä, maantiellä saattaisi olla tilanne toinen, kun ei se hillittömän tehokas kone ole.

Toista pikkuvolvoa vähän pesin ja myllytin siitä katon, sekä iskin vahan pintaan.

Ehkäpä tuosta pääsee jonkinlaiseen käsitykseen vaikutuksesta:
Kuva

Motivaatio katosi tosin vähän kesken toisen kyljen, pitää katsoa päivä jolloin on vähemmän sateenuhkaa, niin ja kun hankin lisää vahaa, sekin oli tyystin viimeisiä pohjia, ettei kovin paljoa enempää olisi saanut tehtyä kumminkaan.

Hakkasin sitten kirveellä yhden tukin klapeiksi, kun tuli sillä isommalla traktorilla niitä pöllejä haettua kärryllinen, on sitä vielä ainakin pari kärryllistä tai yksi kärryllinen ilman lisälaitoja.

Pilvistä, mutta silti jotenkin lämmintä, kun hikeä pukkasi ihan jatkuvasti.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Hyvin on raksutus tarttunut videolle. Ja ihan hyvä raksutus!

Mulla on myös ongelmia Chromen kanssa monessa koneessa, chrome.exe näyttää olevan käynnissä kymmenenä kappaleena eikä niitä kaikkia prosesseja meinaa millään saada tapattua kuin rebootin avulla. Jossain vaiheessa tuli tuohon Chromeen siirryttyä, Firefox jäi kun Chrome oli nopeampi ja shortcutit siirtyivät aina pilven kautta sille koneelle, jota satuin kulloinkin käyttämään.

Väsyttää, Pekan täytyy mennä päikkäreille.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Hyvin on raksutus tarttunut videolle. Ja ihan hyvä raksutus!

Mulla on myös ongelmia Chromen kanssa monessa koneessa, chrome.exe näyttää olevan käynnissä kymmenenä kappaleena eikä niitä kaikkia prosesseja meinaa millään saada tapattua kuin rebootin avulla. Jossain vaiheessa tuli tuohon Chromeen siirryttyä, Firefox jäi kun Chrome oli nopeampi ja shortcutit siirtyivät aina pilven kautta sille koneelle, jota satuin kulloinkin käyttämään.

Väsyttää, Pekan täytyy mennä päikkäreille.
Chromea en käytä, siinä Ironissakin oli tuo ongelma, että se tekee jokaisen välilehden omana prosessinaan ja sitten vuotaa muistia ikävästi, lisäksi siinä oli ne tutut ongelmat mitä nykyselaimissa, ei nappuloita, ei dataa, Palemoonia olen käyttänyt, tämäkin vie muistia paljon, mutta paljon vähemmän kuin Firefox tai Iron, plussaa on, että saa vanhantyylin mukaisen, lisäksi saa kaikki Firefoxin lisäosat, niin näkyy dataa sivun latautumisesta jne.

Vaan 2GB muistilla ei vaan nykyselaimet oikein toimi, pitäisi olla vähintään 3GB, ainakin jos käyttiksenä visva. 2.5GB näkyy nyt menevän, eikä ole kuin 31 välilehteä auki, jos sammuttaisi selaimen ja käynnistäisi uudestaan, niin se 0.5GB katoaisi muistinkäytöstä.

Suurin ikävyys on kuitenkin tuo, että flash, firefox ydin jne. on kaikki tehty käyttämään vain yhtä ydintä, esimerkiksi iltalehden sivuilla tulee usein sitten sitä, että prossukuorma on tasaisesti 50% ja selaimessa näkyy vain jotain sotkua jne, kunnes saa prosessoitua kaiken tarvittavan että voi näyttää uuden uutisen, jossa muutamia rivejä tekstiä. Surkeasti on tehty kyllä ne sivutkin, tolkuttoman raskaat vaikka niistän pois liki kaikki skriptit ja muun turhakkeen.

Kyllä minä muistan, kun aikoinaan BBS systeemeissä uutiset vaihtui nopeammin, 7MHz ja 2400 baudia taisi olla silloin, muistiakin peräti 1.5MB, onkos se jotain 0.0015GB, jossain on siis menty vikaan :lol:

Hulluinta muuten tuon kärryn starttauksessa on se, että mitään valmisteluita ei tarvitse, kunhan on vain akku jossa on virtaa, niin se lähtee ihan tuosta vaan, sinällään liiankin hyvin, että mieluusti sitä vähän ensin pyörittelisi hitaasti startilla, jotta öljy nousisi yläkertaan saakka.

Sähköissäkään ei mitään vikaa löytynyt, kaikki toimii kuten ennenkin, jopa kaikki polttimot.

Katsoin nettiautoa, siellä 600tkm ajetuista leimatuista tuollaisista huudetaan 1800 luokkaa, kyllähän siinä tietysti jo jonkin verran kannattaisi hitsailla, viikossa ehkä saisi leimauskuntoon kumminkin ja rahaa ei menisi kovinkaan paljoa.

Tietty vaarana on, että sitä ei henno sitten myydäkkään :lol:

Jos nuo kaikki askartelisi ja paskartelisi ruosteiden osalta kuntoon ja kävisi leimat hakemassa, niin menisi siinä jonkin verran rahaa, mutta myymällä saisi sitten niin paljon enemmän noista, että ei mun taida olla järkeä leimaamattomana myydä noita.

Skoden lisäksi myynnistä vapautuvalla pääomalla saisi sitten vaikkapa raivurin ja raivuriukkoja tarvitaan aina metsäisillä seuduilla, joten siinä olisi taas yksi potentiaalinen pikkutienestihomma lisää.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Niin, eilenhän sain tehtyä viimeinkin viikatteenkin toimintakuntoon, tai no onhan mulla se peltiteräinen ollut, mutta tein nyt yksinkertaisesta kolmiorimanpätkästä lyhyen suoran varren, yhden käden malli siis.

Onhan siinä aidossa vanhanaikaisessa ja peltisessä modernissa aika paljon eroa, siinä missä peltinen ei huipputerävänäkään kyennyt leikkaamaan heinää vain kaatoi sen, vaikka kaksin käsin huitoi, niin tämä vanhanaikainen terä kaataa pitkää heinää niin ettei oikein huomaakkaan ja vieläpä yhdellä kädellä.

Kaksi naulaa kolmiorimaan, toinen olikin jo valmiina ja sitten vanhaa ruosteista rautalankaa pyörittelin pihtien kera suht tiukasti ympäri, vähän se silti vielä heiluu, mutta ihan hyvä tuosta tuli mun tarpeisiin. Paljon helpompi ja nopeampi tuolla on kuin sähkötrimmerillä lupiinia kaataa.

Perunahan on kukkinut jo hyvänaikaa, tosin nyt on kaksi päivää satanut melkeinpä putkeen, joten epäilyttää, että josko menee liian märäksi pian. Ne hitaimmatkin alkaa jo työntämään lehteä ulos penkistä, en tiedä kyllä kerkeääkö ne mihinkään kasvamaan ennen pakkasia, niin hitaasti lähtivät kasvuun, mutta jos vasta lokakuussa tulisi pakkasia, niin ehkä ne vähän kasvaisi vielä syyskuussakin. Muutoin syödään herneperunaa kylläkin :lol:

No, seuraavana vuonna saa kasvun aiemmin alkuun, kun syksyllä tuo maa kääntyy taas ja onkin sitten valmis keväällä kevyen muokkauksen jälkeen. Taidan jonkin käytetyn puutarhajyrsimen etsiä jostain, sillä kohtuullisin kustannuksin saisi tehtyä niin paljon nopeammin tuon maan kääntämisen ja saisin suht helposti myös lisää alaa, jos tarvetta olisi, ehkä myös pihlaja-angervon juuretkin saisi pyöriteltyä nurin, kun nehän ei ole kovin lujia.

Mun sauna on vähän sellainen, että sitä pitää lämmittää pitkään ja hartaasti, vähintään 2 tuntia pidettävä pientä lämpöä yllä, siten ei varpaita palele ja yhdellä pesällisellä nostaa lämmön riittäväksi löylyttelyyn ja riittävän pitkäksi aikaa jopa, mutta jos suoraan nostaa lämmön 90 luokkaan niin ei se oikein ole vielä hyvä, varpaita palelee.
Tietty talvella sitä joutunee lämmittelemään paljon pisempään, että lämpiää kokonaan.

Tuossa on kuutioita niin paljon, että menee puuta aika tavalla saunottaessa, ei niin mahdottoman usein tule sitten lämmitettyä, padassa vettä enemmänkin ja pesun jälkeen muutama kalikka kiukaaseen, niin kuivaa sauna paremmin. Vähän hölmöltä se tuntuu lämmittää kokonainen iso padallinen, kun tarvetta on kumminkin luokkaa ämpärillinen oikein kuumaa, tiskit ja pesut tekee jo sillä, kun jatkaa kylmällä.

Vettäsäästäväähän se on toki, kun arvioin tuota kokonaisvedenkulutusta, pesussa menee ehkä 8l luokkaa ja tiskatessa 4-5l jos oikein pitää kuurata. Ihan joka päivä ei viitsi kuitenkaan kylpeä, nahkakinhan siinä jo alkaisi kuivamaan ja kutisemaan, niin taidan minä jäädä aika paljon keskiarvojen alle sitten tuossa vedenkulutuksessa.

Talviaika on sitten oma haasteensa, tiskaaminen -30C pakkasessa ei ehkä suju kovin hyvin, pitää ämpärissä ottaa vettä varmaan taloon ja sitten pestä altaassa tiskejä. Saunassa voi olla perin lämpimämpää kylpeä kuin kylpyhuoneessa talvikaudellakin tosin, kiukaaseen tulet niin luulisi tarkenevan :lol:

Sen verran enemmän aikaa kyllä menee, että pitää suunnitella enemmän ennakkoon, pitää olla tunteja ennen tekemässä tulia ja varsinkin talvikaudella sitä pitää pisemmästi lämmitystä tehdä, tosi hankala se olisi tehdä tuota jos klo 7 pitäisi olla jo liikenteessä ja 17 takaisin, mielestäni osoittaa sen, että yhteiskuntaa ei ole suunniteltu sinkuille, jotka käyttäisivät vettä ja sähköä säästeliäästi :mrgreen:
Vastaa Viestiin