Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Auton remppaaminen keskellä korpea on vaativa laji, kun käytössä ei ole toista autoa, jolla voi käydä hakemassa lisää varaosia ja tarvikkeita. Kasvattaa luonnetta huomata kesken kaiken, että jokin kolmen euron pikkujuttu uupuu eikä hommaa kerta kaikkiaan voi ilman sitä tehdä; tietenkin auto on tuossa vaiheessa niin päreinä, ettei toivoakaan suorittaa sillä pientä kauppareissua.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Auton remppaaminen keskellä korpea on vaativa laji, kun käytössä ei ole toista autoa, jolla voi käydä hakemassa lisää varaosia ja tarvikkeita. Kasvattaa luonnetta huomata kesken kaiken, että jokin kolmen euron pikkujuttu uupuu eikä hommaa kerta kaikkiaan voi ilman sitä tehdä; tietenkin auto on tuossa vaiheessa niin päreinä, ettei toivoakaan suorittaa sillä pientä kauppareissua.
Saattaisihan tuo olla, vaan kun noita oli kaksi kulkukelpoista pihassa tuon joka oli kulkukelvoton sekä kaksi kulkukelvotonta :lol:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tuollainen voisi olla kiva :razz:
http://www.dealextreme.com/p/4-3-touch- ... card-71822

Olen tapellut tässä yhden tomtomin kanssa, se tekee kaiken muun paitsi löytää ainuttakaan satelliittiä, se ei edes vahingossa löydä ensimmäistäkään edes hetkeksi.

Toinen tomppa kyllä löytää talon sisälläkin koko liudan ja melkein saa lukituksenkin pariin.

Olen nyt testannut aivan kaiken mitä suinkin netistä löytyy, jopa navicoren vaihdoin uudempaan kuin mitä vekottimeen edes saa, mutta ei se vaan millään herää, akku siinä on huono, mutta ehkäpä siinä on jotain muutakin sitten fyysistä vikaa, pitää testata vielä ulkoisella antennilla, kunhan se saapuu, koko antenni liittimineen kiinasta toimitettuna halvempi kuin yksi liitin toimitettuna täältä kotimaasta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Sokea se on kuin lepakko, se sun navigaattorisi. Taitaa olla ideakilpailun paikka, kuka keksii fiksuimman käytön kuolleelle naville?
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Sokea se on kuin lepakko, se sun navigaattorisi. Taitaa olla ideakilpailun paikka, kuka keksii fiksuimman käytön kuolleelle naville?
Eipä tuo vielä ole sanottu, saattaa herätä henkiin jos tyrkkää antennin tuohon antennin paikkaan, ajattelin säästää ja tehdä sellaisen itse, katsoin liittimen hinnan, mutta kun olisi toimitettuna ollut kalliimpi kuin liitin + piuhaa että valmis antenni kasattuna, niin otin sitten valmiin paketin hintaan alle 5 euroa toimitettuna Kiinasta :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Sokea se on kuin lepakko, se sun navigaattorisi. Taitaa olla ideakilpailun paikka, kuka keksii fiksuimman käytön kuolleelle naville?
Eipä tuo vielä ole sanottu, saattaa herätä henkiin jos tyrkkää antennin tuohon antennin paikkaan, ajattelin säästää ja tehdä sellaisen itse, katsoin liittimen hinnan, mutta kun olisi toimitettuna ollut kalliimpi kuin liitin + piuhaa että valmis antenni kasattuna, niin otin sitten valmiin paketin hintaan alle 5 euroa toimitettuna Kiinasta :lol:
Mikä ero on optimistilla ja pessimistillä? Kaksi viikkoa...

Pianhan tuo nähdään. Kyllä nuo navitkin edelleen jotain maksavat, vaikka hintaa sanotaan pieneksi sillä perusteella, että se on kolmannes muutaman vuoden takaisesta.

Aikoinaan sä nappailit paljon kuvia tien päältä, nykyisin tuo harrastetoiminta on sulta tainnut lähes loppua?
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Aikoinaan sä nappailit paljon kuvia tien päältä, nykyisin tuo harrastetoiminta on sulta tainnut lähes loppua?
Kyllä sitä tulee kuvia napsittua, vaan kun ei ole valoisaan aikaan paljoa tullut liikuttua ja muutoinkin liikkuminen vähentynyt, niin ei sitä tietenkään niin montaa fotoa kerkeä ottamaan.

Tuo Androidissa toimiva Googlen navigaattori ajattaa kyllä kummia reittejä toisinaan ja se ei oikein ymmärrä yksisuuntaisia tai sellaisia teitä joilla ajaminen on tiettyyn kellonaikaan kiellettyä. Ei se kelvoton ole, mutta en minä siihen luottaisi kovinkaan paljoa, no eihän se virallinen versio taida edes Suomessa vielä virallisesti toimiakkaan, brut versio itselläni on käytössä ja kyllä se on monessa suhteessa kätevä, google haku kun antaa osoitteet joihin voi sitten yrittää suunnistaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Aikoinaan sä nappailit paljon kuvia tien päältä, nykyisin tuo harrastetoiminta on sulta tainnut lähes loppua?
Kyllä sitä tulee kuvia napsittua, vaan kun ei ole valoisaan aikaan paljoa tullut liikuttua ja muutoinkin liikkuminen vähentynyt, niin ei sitä tietenkään niin montaa fotoa kerkeä ottamaan.

Tuo Androidissa toimiva Googlen navigaattori ajattaa kyllä kummia reittejä toisinaan ja se ei oikein ymmärrä yksisuuntaisia tai sellaisia teitä joilla ajaminen on tiettyyn kellonaikaan kiellettyä. Ei se kelvoton ole, mutta en minä siihen luottaisi kovinkaan paljoa, no eihän se virallinen versio taida edes Suomessa vielä virallisesti toimiakkaan, brut versio itselläni on käytössä ja kyllä se on monessa suhteessa kätevä, google haku kun antaa osoitteet joihin voi sitten yrittää suunnistaa.
Pitikö sitä tehdä jotain temppuja, että sai tuon toimimaan? Mä olen joskus yrittänyt minuutin ajan saada Googlen navia toimimaan ja kun ei lähtenyt, niin siirryin räpistelemään seuraavaa laitetta.

Mulla on muuten Noksun 5230 jossain, aivan käyttämätön: aika inhottava puhelimena mutta se olisi varmaan aivan kelpo navi vaimolle.

Oli aivan toivotanta saada tuo Nokialainen synkkaamaan Googlen kalenteriin: pari kertaa se toimi ja sitten meni aivan tilttiin. Android toimi suoraan out of the box, nakuttelin sisään vain tili ja salasanan.

Mulle puhelin on vain terminaali, jolla käytetään googlen palveluita. Miten ihmeessä minä pystyisin siirtymään WinPhoneen vaikka haluaisin? Ei siihen ole olemassa Google docsin tapaista ILMAISTA ohjelmistokokonaisuutta.

Ei auta piiruakaan, että hintaan vajaa kymppi kuussa (=älypuhelimen hinta kolmessa vuodessa) saa Office 365:n ja lisäkilkkeet: minä olen tottunut saamaan ne ilmaiseksi.

No, jos Google nostaa hintoja niin kyllä se silti aina Mikkisoftaa halvemmaksi jää.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tuossa uusin, en ole tuota vielä laittanut:
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1007132

Signed versio kannattaa ottaa, silloin ei korvaa taskutietokoneen (ei, se ei ole puhelin) omia versioita, ohjeet kannattaa lukea.

Mulla on muistaakseni tämä versio:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

Luulen, että Nokiassa kannattaa käytää Nokian omaa navia, tuskin se muuhun taipuu?

Aijjuu, uudet tomtom härpäkkeet ei sitten enää olekkaan modattavissa, eivät ole olleet reiluun vuoteen ja ominaisuuksien puolesta ovat aika köyhdytettyjä verrattuna joidenkin vuosien takaisiin joissa pystyi säätämään aika paljon mieleisekseen, joten tuskin tulen ko. merkkiä enää hankkimaan.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Tuossa uusin, en ole tuota vielä laittanut:
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1007132

Signed versio kannattaa ottaa, silloin ei korvaa taskutietokoneen (ei, se ei ole puhelin) omia versioita, ohjeet kannattaa lukea.

Mulla on muistaakseni tämä versio:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

Luulen, että Nokiassa kannattaa käytää Nokian omaa navia, tuskin se muuhun taipuu?

Aijjuu, uudet tomtom härpäkkeet ei sitten enää olekkaan modattavissa, eivät ole olleet reiluun vuoteen ja ominaisuuksien puolesta ovat aika köyhdytettyjä verrattuna joidenkin vuosien takaisiin joissa pystyi säätämään aika paljon mieleisekseen, joten tuskin tulen ko. merkkiä enää hankkimaan.
Taitavat sun uudet navit olla jatkossa merkkiä DealExtreme?

Juu, ei tulisi mieleenkään tuohon Noksuun mennä navia muuttamaan, sehän on parhaiten toimiva asia tuossa puhelimessa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Taitavat sun uudet navit olla jatkossa merkkiä DealExtreme?

Juu, ei tulisi mieleenkään tuohon Noksuun mennä navia muuttamaan, sehän on parhaiten toimiva asia tuossa puhelimessa.
Kyllähän noissa DX naveissa on tuota vapautta säätää paljon paremmin, mutta ei nyt ihan hetkeen ole tarvetta uudelle, droidiin ymmärsin viimeinkin laittaa sen 5.8.0 version, joka ei tarvitse roottausta, pitää testailla osaako tuo paremmin navigoida.

Niin, eikä silläkään, että minä nyt navigaattoria ihan heti tarvitseisin mihinkään :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Taitavat sun uudet navit olla jatkossa merkkiä DealExtreme?

Kyllähän noissa DX naveissa on tuota vapautta säätää paljon paremmin, mutta ei nyt ihan hetkeen ole tarvetta uudelle, droidiin ymmärsin viimeinkin laittaa sen 5.8.0 version, joka ei tarvitse roottausta, pitää testailla osaako tuo paremmin navigoida.

Niin, eikä silläkään, että minä nyt navigaattoria ihan heti tarvitseisin mihinkään :roll:
Katit kiittää, jos olet kotona.

Lompakko ei...
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Katit kiittää, jos olet kotona.

Lompakko ei...
Mulle onneksi riittää, että saa varsin hyvin minimoidut laskut maksettua eikä nälkäkuolema yllätä, lompakkoakaan ei ole ollut pariin vuosikymmeneen :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Katit kiittää, jos olet kotona.

Lompakko ei...
Mulle onneksi riittää, että saa varsin hyvin minimoidut laskut maksettua eikä nälkäkuolema yllätä, lompakkoakaan ei ole ollut pariin vuosikymmeneen :roll:
Niin, mullakin on oma vararavintotilanne aika hyvä, noin jos tulevia nälkävuosia ajattelee... :roll:

Tuuman ravintotalous taas on heikoissa kantamissa, tilanne on niin hälyyttävä, että kun hän istuu pitkäkattoiseen niin jouset eivät parkaise lainkaan.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Niin, mullakin on oma vararavintotilanne aika hyvä, noin jos tulevia nälkävuosia ajattelee... :roll:

Tuuman ravintotalous taas on heikoissa kantamissa, tilanne on niin hälyyttävä, että kun hän istuu pitkäkattoiseen niin jouset eivät parkaise lainkaan.
Onkohan raukka edes hurahtanut hyvän lihasapuskan lumoihin?

Minä onneton taas en ymmärrä kuinka voisi elää ilman päivittäistä liha-annosta, toki annoskokokin on mulle hieman outo asia, kun mulla se 400 grammaa saattaa olla vasta alkupala, syö kerralla hyvin niin ei tarvitse koko päivää käyttää sapuskan parissa. Tuumakin kun alkaa näitä oppeja noudattamaan, niin vararavinnon tila korjautuu kyllä hyvinkin sujuvasti :lol:

Kateillekkin pitää olla jatkuvasti lihapöperöä, tulevat äkäiseksi jos joutuvat pari päivää raksuilla pärjäämään, vaikka kuinka Royal Canin tuotetta olisi.
Vastaa Viestiin