Piipussa on neljä hormia, vasemmalta oikealle: Jämä, keittiön hormi (ent. liesituulettimen), Ullakon poisto, sauna (ent. puukiuas). Siinäpä ne oli koko komeudessaanpvalila kirjoitti:Oletko varma, ettei tuo väärä puoli ole aivan yhtä hyvä kuin se oikeakin? Eli kuinka hyvin tuon piippusi tunnet?
Itse mä tuoppini jäljet tunnen...
Tee vain mustalla raudalla se mikä sillä luontevasti syntyy, mutta älä epäröi käyttää muita materiaaleja jos esim. viimeinen pätkä syntyy niillä helpommin.
Onko sulla uudet termarit/venttiilit noiden uusien konvektoreiden eteen?
Kai sitä Haltexia saa muutakin kuin muovipinnalla? Säkkikankaisen Haltexin kyljessä minäkin taisin nukkua elämäni huolettomimmat vuodet.
Luomusta en tiedä, mutta rakennusteknisesti seinän sisäpinta on aivan oikea paikka suhteellisen tiiviille rakenteelle.
Musta rauta on mitä mainiointa putkikitin ja hampun kanssa; joka liitokseen uskon jopa minä! Ongelma tosiaan syntyy kun tällainen - ei putkari - yrittää kohdistella päätelaitteen siihen! Nuo loppupätkät teen sen johdosta suosiolla tuolla aurinkoputkella eli haitarimallisella haponkestävällä niin saa vähän vapauksia. Englannista vaan pitää mokomat tilata kun ei edelleenkään ole hinnoissa täällä päätä eikä häntää.
Konvektoreissa on LCD -näytölllinen lämpötilansäädin ja kolmipisteohjattu toimimoottori. Tuosta säätimestä voi sitten valita puhallin nopeuden yms. Tai antaa sen itse hoitaa kaikki automaatilla. Tietty nuo pystyy laittamaan myös jäähdytysmoodiin niin toimisuunta kääntyy käänteiseksi: Mitä kuumempi niin sen enemmän aukenee venttiili.
Turha tosin sen enempää arvuutella kun en ole noita vielä koskaan sähköllisinä nähnyt
Eipä sitä Haltex:ia vaan enään muulla tavoin saa, tai saa muttei r-kaupasta. Juuttikankaisena minäkin tuon materiaalin muistan mutta ellen ihan väärässä ole niin pinta noihin nykyisiin muotoillaan vieläpä alumiinilla mutta en varma ole. Muovista tuo timpuri vaan puhui. Se että ei vaan ole hyväksi näitä taloja pussittaa höyrytiiviiksi ilman koneellista värkkiä on jokaisen remontoitsija pohdinnan paikka. Vähän tuli rankka lause, mutta vesihöyryn kanssa on vaikeaa näissä taloissa varsinkin kesäisi muuten elää kun ilma ei vaihdu oikeastaan mihinkään. Niin no joo, ikkunatkin ovat toki keksitty rakentaa avattaviksi mutta Summarum: En ehdoin tahdoin halua metallikalvoa kuitenkaan mihinkään pintaan.