Tarumaa vm.53
Re: Tarumaa vm.53
Minä olen käsittänyt, että silloin kun ei valeta pohjaa vaan todellakin harkoille niin ton kokoisen voi tehdä ilman lupaa. mutta täällä rajamäessä riittää, kun soittaa rakennustarkastajalle ja ilmoittaa asiasta On aina todella "kiinnostuneen" oloinen mitä kukin rakentaa 
Saa saa, tottakai! Ja vielä kun on noin pieni kyseessä niin ei se ketään kiinnosta.timle70 kirjoitti:Minä olen käsittänyt, että silloin kun ei valeta pohjaa vaan todellakin harkoille niin ton kokoisen voi tehdä ilman lupaa. mutta täällä rajamäessä riittää, kun soittaa rakennustarkastajalle ja ilmoittaa asiasta On aina todella "kiinnostuneen" oloinen mitä kukin rakentaa
Täällä Tuusulassa (kaava-alueella) kaikki omatoiminen yli 6m2 rakentaminen vaatii vähintään ilmoituksen ja itse tein sen maksimikokoisen ilmoitusmenettelyllä onnistuvan 20m2 varaston niin siihenkin tarvitsi piirrokset vähän kuin rakennuslupaa olisi hakenut mutta ei sentään onneksi ihan. Oma tekoinen piirros kelpasi ja sitten asemapiirros sijainnista ja suullinen hyväksyntä rajanaapurilta. Ovat tarkkoja naapurin rajasta ja siellä lähellä olevista rakennuksista, joku palokuormajuttujohny_t kirjoitti:Saa saa, tottakai! Ja vielä kun on noin pieni kyseessä niin ei se ketään kiinnosta.timle70 kirjoitti:Minä olen käsittänyt, että silloin kun ei valeta pohjaa vaan todellakin harkoille niin ton kokoisen voi tehdä ilman lupaa. mutta täällä rajamäessä riittää, kun soittaa rakennustarkastajalle ja ilmoittaa asiasta On aina todella "kiinnostuneen" oloinen mitä kukin rakentaa
Kaava-alueet on kyllä hankalia tapauksia. Risujen polttaminenkin on kiellettyä; ainakin paperilla
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
On on mutta grillata saa...kuka on määritellyt minkälaisella grillillä?tuuma kirjoitti:Risujen polttaminenkin on kiellettyä; ainakin paperilla
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
No täällä on kyllä todella mukavat ja sopuisat naapurit, joka kevät ja syksy ikuinen tuli roihuaa tontin kulmalla. Soitin nurmijärven palolaitokselle, sanoivat että kun ei haittaa savu naapureita siitä vaan roskia polttaa. ja onhan tää haja-asutus aluetta, muistan kun ostettiin niin tein varovasti pienen nuotio kokeilu mielessä olin vissiin liian varovainen! Koska seuraavalla viikolla toinen naapuri poltti rakennus jätteet styroksin palat yms. ja savua jonkin verran. Mulla on sellainen tapa, että en ole hirmu kärkäs valittaa mitä naapuri tekee saapahan itekin touhuta rauhassa 
No p..kele, mistäkohän noin mukavan naapurin sais meillekin?No täällä on kyllä todella mukavat ja sopuisat naapurit...
..seuraavalla viikolla toinen naapuri poltti rakennus jätteet styroksin palat yms.
Ja tuleehan se halavaksi, ei kaatopaikka/sorttiasemamaksuja sun muuta älytöntä kun kaiken paskan polttaa pihallaan ja semmoset mitä ei voi polttaa tietysti haudataan perinteiseen tyyliin maahan?
Vaikuttaa varmaan jonkin verran naapureiden ikäjakauma vieressä asuu huono muistinen mummo ikä 79 joka kertoo samat asiat aina kun poikkee pihalla onneksi on kesällä tuota nurmikon leikkausta niin sillä saa aika hyvin hätistettyä mummot omalle tontille
ja tien toisella puolen 83 vuotias yksinäinen mies, joka jäänyt leskeksi 10 vuotta sitten, juttelee vaimollensa lempeästi taivaalle katsoen
Mutta on kyllä neljä lapsiperhettäkin tossa toisella puolen. Kyllä se kertoo aika paljon, kun muutettiin tähän taloon niin kaikki naapurit tulivat toivottamaan tervetulleeksi kysyen tietty ensiksi kunnostanko myyntiin vai omaan käyttöön, sitten kun sanoin et omaan käyttöön niin suut oli messingillä 
Ja illalla pelattiin lentopalloa koko naapuroston kanssa niinkuin amerikkalaisissa pelastus sarjoissa kun joku on pelastettu jostain onnettomuudesta!!!ei vaineskaa
Ja illalla pelattiin lentopalloa koko naapuroston kanssa niinkuin amerikkalaisissa pelastus sarjoissa kun joku on pelastettu jostain onnettomuudesta!!!ei vaineskaa
Innostuin eilen tekee parvekkeen alle ilpille suojaritilää ja sain samalla talvirenkaille varastopaikan täytyy vielä käsitellä tikkurilan pähkinä ulkovahalla noi ritilät, mutta kun on niin saakelin kylmä.Ajattelin tehdä vähän lavaa renkaille, etteivät ihan maassa makaa. Parvekkeen pintalauta on siperiankuusta ja käsitelty pähkinä vahalla, onneksi tein samankokoisen kun entinen oli niin ei mee koko kesää tehdessä. ja toi kaidekkin on aivan alkuperäinen, maalasin sen uudelleen. Parvekkeen tein kyllä jo syksyllä
http://picasaweb.google.fi/timle70/Parv ... bvZzMbeUw#
http://picasaweb.google.fi/timle70/Parv ... bvZzMbeUw#
Löysin vielä muutamia kuvia julkisivuprojektista. Kiersin kuumailmapuhaltimella ja pakkelilastalla joka panelin läpi ja hion pinnat tasohiomakoneella, 39€ puhallin kesti hyvin ja lasta oli sama koko ajan. aloitin homman 2008 huhtikuussa ja sain valmiiksi elokuussa oli aika kurja kesä, tunnissa putsas noin 2 m2 aivan sairas urakka ei enää ikinä. Talkoo porukkaa ei paljon näkynyt
http://picasaweb.google.fi/timle70/Talo#
http://picasaweb.google.fi/timle70/Talo#
no nyt kun aloitin tekee tuota ritilä systeemiä parvekkeen alle niin laitoin samalla verannan päähän samallaiset ritilät ja tein selkeämmän kulkuaukon ja innostuin tekee verannan alle säilytystilaa eilen illalla. On siellä säilytetty polkupyöriä muutosta lähtien ja niitä puutarhan hoito kalustoo. Kaivoin hiekkaa pois noin 15 kottikärryllistä, että sais korkeutta lisää, pitäis käydä tänään hakee 40x40 betonilaatoja 31kpl k-raudasta ja jos ne laittais sinne lattiaksi niin on siihen hyvä fillarit parkkeerata 
Tässä ois taas muutama kuvatus parvekkeesta ja meidän uusista asukeista
http://picasaweb.google.fi/timle70/Parveke#
En laittanut betonilaattoja fillareiden alle ois tullut maksaa 100€ laitoin puuritilät hinta 40€ saahan nuo vaihdettua, kun tapahtuu äkki rikastuminen
Alkaa tässä vaiheessa projektia budjetti olla aika tiukka ja kun tuli tuota jälkikasvua kerralla, niin on vähän tärkempiä hankintoja
En laittanut betonilaattoja fillareiden alle ois tullut maksaa 100€ laitoin puuritilät hinta 40€ saahan nuo vaihdettua, kun tapahtuu äkki rikastuminen
Alkaa tässä vaiheessa projektia budjetti olla aika tiukka ja kun tuli tuota jälkikasvua kerralla, niin on vähän tärkempiä hankintoja
Lähdettiin Kajaaniin viikoksi lomailee ja lapsukaisille järjestämään ristiäiset, kun kaikki sukulaiset asustelevat pohjoisessa. Eihän sillä väliä missä nimensä saavat. 
Tulin vastavierailulle kuvien toivossa ja tällä kertaa suurimman huomion vei kaksi hurjan suloista asukasta 
Uudet asukkaat saivat vihdoin nimet Veera Anna ilona ja Veikko onni olavi 
^ Aivan iiiihanat nimet!!! Just niin sopivat tonne Tarumaahan