Ei ehkä vielä tänä vuonna voida pääsiäiskranssia oveen ripustaa. Josko syksyllä saisivat suvun uusimmat eskarilaiset tulla tien toisella puolella olevasta koulusta suoraan Nallevillaan
Rakennusprojektimme on herättänyt suurta kiinnostusta pikku kaupungissamme. Ei taida olla kovin tavallista rakentaa rintsikkaa 2000-luvulla

Moni on käynyt moista ihmettä katsomassa. Naapuruston vanhat miehet käyvät käpsehtimässä pihamaalla ja muistelemassa menneitä.
Monta kysymystä on vielä vailla vastausta. Mahtaisiko joku jaksaa vastata täällä. Jotenkin en osaa täältä lähteä muille rakentajapalstoille kyselemään.
Kokeilen siis onneani:
- Taloon tulee leivinuuni. Olemme tottuneet lämmittämään uunia joka päivä läpi kylmän vuodenajan. Meillä leivotaan paljon ja teemme uunissa myös ruokaa. Eteisaulaan ja keittiöön tulee laattalattia, koska tiedossa on paljon trafiikkia ulkoa sisälle ja taas takaisin; lapsia ja koiria. Näihin tulee lattialämmitys sähköllä. Muualle taloon tulee sähköpatterit. Taloon tulee myös koneellinen ilmanvaihto talteenotolla. Kannattaako laittaa lisäksi vielä vanhasta talosta jäänyt ilmalämpöpumppu?
Mitä valitsemme muualle lattiamateriaaliksi? Missään tapauksessa ei muovimattoa eikä laminaattia. Puuta, mutta missä muodossa?
Mitä materiaalia ehdotatte sisäseiniin?