Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

vesahy kirjoitti: Niin tietenkin, mutta siitä huolimatta ne maksavat ja asennukset päälle. Itse en ala enää niitä raplaamaan, nuorempana tuli sen verran paljon maattua auton alla. Näihin korjauksiin en merkkiliikettä käytä, Ogelissa siinä tämänpäiväisen tulipalon lähellä olen saanut hyvän palvelun kohtuuhintaan. Ja sähkökorjaukset Saukkolassa.
Toihan on ihan totta, että ne maksaa ja harmillisesti nuo nykytarvikkeet tuntuu kärsineen jonkinlaisen inflaation laadun suhteen, juurikin tuo rasvassa nuukailu ja toleranssitkin tuntuu olevan mitä sattuun, siitä seurauksena sitten tuota iloa on vieläkin tiuhempaan kuin muutoin olisi.

ZX:ään vaihdettiin esimerkiksi kaikki etupään puslat ja nivelet vuosi sitten, kyllähän tuo jo nyt kolisee, teetin edukkaassa paikassa jolla hyvä maine, no olisi pitänyt tehdä itse ja laittaa ne nipat :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
Omissa laitteissa luen kyllä jarrulevytkin kulutusosiksi
Tulikin tuosta mieleen että onkohan nykytrendi vai tuon mun sitikan C1:sen ominaisuus että nyt 80tkm ajettuna talvirenkaita vaihtaessa kurkistin paloja niin oli pintaa kuin varmaan uusissa mutta levyt olivat todella syvään kuluneet. Muistelen vaan että aikoinaan Saabissa paloja meni urakalla mutta reilussa 300tkm piti vasta vaihtaa levyt.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Tulikin tuosta mieleen että onkohan nykytrendi vai tuon mun sitikan C1:sen ominaisuus että nyt 80tkm ajettuna talvirenkaita vaihtaessa kurkistin paloja niin oli pintaa kuin varmaan uusissa mutta levyt olivat todella syvään kuluneet. Muistelen vaan että aikoinaan Saabissa paloja meni urakalla mutta reilussa 300tkm piti vasta vaihtaa levyt.
On kai sitä pehmoisia levyjä ja kovia palojakin, joskus on kyllä ollut puhetta siitä kuinka levyt olisi pehmeempiä, mutta en minä ole oikein mitään vakuuttavaa tuosta löytänyt, 260tkm kohdalla taisi olla kun sitikkaan vaihtui levyt, edellinen omistaja oli kaksi kertaa hukannut aiheesta otteen, eli kai ne oli vaihtorajassa jo 220tkm kohdalla, mukana oli nuo katsastuspaperit...
Umpioiden uusimistakin oli lykännyt otteen hukkaamalla, maksoihan ne jopa 63 euroa kipale eli kannattaa sitä vastaantulijoita häikäistä ja itse ajaa sokkona tuolla säästöllä :roll:

Olen vähän sitä mieltä, että jos tuollaisissa alkaa noin venkoilemalla säästämään, niin kannattaa lopettaa autoilu, ei siihen ole silloin varaa. Kiva jos tulee äkkitilanne ja levyt hajoaa vaikka kesken jarrutuksen.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Mun Rellussani siis levyt painuivat vinoon kun hätäjarrutti. Huolto-ohjelmaan ei kuulu jarrujen "herkistelyä" mutta se kyllä kannattaa tilata lisätyönä, ei maksa hirveitä. Ottavat kai palat pois, putsaavat paikat ja panevat palat takaisin. Jos sitä ei tee, niin satula jollain tavalla juuttuu paikoilleen ja kun isolla monolla rynkäsee jarrupoljinta niin siinä se sitten on. Sen jälkeen joka jarrutuksessa kuuluu heikko ääni tsuh-tsuh-tsuh-tsuh...Ei auta kuinlevyjen vaihto. Sinänsä ihme juttu kun levyt ovat sentin paksuista valuterästä eikä se kovin pientä voimaa tottele.
jtbo
Jäsen
Jäsen

vesahy kirjoitti:Mun Rellussani siis levyt painuivat vinoon kun hätäjarrutti. Huolto-ohjelmaan ei kuulu jarrujen "herkistelyä" mutta se kyllä kannattaa tilata lisätyönä, ei maksa hirveitä. Ottavat kai palat pois, putsaavat paikat ja panevat palat takaisin. Jos sitä ei tee, niin satula jollain tavalla juuttuu paikoilleen ja kun isolla monolla rynkäsee jarrupoljinta niin siinä se sitten on. Sen jälkeen joka jarrutuksessa kuuluu heikko ääni tsuh-tsuh-tsuh-tsuh...Ei auta kuinlevyjen vaihto. Sinänsä ihme juttu kun levyt ovat sentin paksuista valuterästä eikä se kovin pientä voimaa tottele.
Takajarrut usein ovat käytönpuutteesta jumissa, sitten ne tietty jumittaa tuollaisessa tilanteessa ja kieroon vetäminen ei sinällään ole ihme, koska lämpöä tuosta hankaamisesta tulee yllättävän paljon, satoja asteita. Toisten levyjen materiaali sitten vetää helpommin kieroon kuin toisten.

Jos oikein olisi aktiivinen ja viitseliäs, niin joka vuosi herkistelisi jarrut keväällä, talvella kun ne saa vähemmän liikuntaa joten kesällä eivät jumitu ihan niin herkästi.

Niin ja eräs seikka joka vaikuttaa on jarrunesteen ikä, sehän ei ole ikuista ja pitäisi vaihtaa siinä kuin jäähdytinneste ja öljytkin aina silloin tällöin. Jarruneste kun imee kosteutta ja kosteus sitten jumittaa sylinterit. En tosin tiedä ketään joka vaihtaisi jarrunesteitä säännöllisesti, enkä ole kuullut kovinkaan monen vaihtavan jäähdytinnesteitään. Välttämättä tuota ei nykyään ole huolto-ohjelmassakaan, eihän vaihteisto-öljyjäkään ole, vaikka ne olisi myös hyvä vaihdella ihan säännöllisesti.
Ihmetyttää välillä tämä kehityksen suunta huolloissa, ihan kuin yritettäisiin varmistaa, että valmistettu tuote olisi kertakäyttöinen :lol:
petej
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petej »

Noissa mun vag tuotteissa toimii sylinterit mut ne liukupultit jossa satula liikkuu jumiutuu.. :?
Jos renkaan vaihdon yhteydessä herkistelis saattais siinä tunti mennä kauemmin,mut sormet rasvaantuis... :-D
Tosin levyjen vaihdos oli takana niin tiukassa ettei ehjänä enää irronnut...
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Nelivedon ongelma paikantui alipainesäiliöön, tai semmoinen pikkuinen sikarilaatikko se oli, joka oli ruostunut puhki (kuten offipalstallakin arvailtiin). Tutusta korjaamosta sattui vielä löytymään käytetty ehjä säiliö, joka lähti huomattavasti halvemmalla kuin Tojotan oma 342 euron härpäke... Koko homma oli reilulla sadalla eurolla kasassa, ja ratsu on taas menokunnossa. Kummasti huojentaa.

Ja pankin tätikin antoi rahaa ilman asetta. Verkkopankki sanoi aluksi että ei tipu, ja puhelimessakin sanoivat kahdesti että ei tipu, mutta kun marssin konttoriin tutun pankkitädin juttusille niin asia oli minuutissa selvä ja rahat käytössä kymmenen minuutin kuluttua. Semmosta se on, paikallisessa pikkupankissa.

(Eikä mulla lumilapioo kummempaa aseistustakaan...)

Nyt vaan sitä huomisen lumimyräkkää odottelemaan. Kunhan saan uunista pellit kiinni niin taidan lähteä huomisen teatterireissulle kaupunkiin jo tänään. Saapahan aamulla nukkua pitkään, eikä tartte liukastella niiden seassa, joiden on ihan pakko mennä omalla autolla.

pelkka
ultimate welder
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Tervehdys.

Meidän perheen,5 henkeä,kehonsiirtimet:

Emännän Ford Ka Color -00,n.10 000 km/vuosi
Vålvå 945 2.3 turbo -96,joka käytössäni,20 000 km/vuosi
Honda CBR 1000 SC24,jolla tulee kurvailtua n.10 000 km/kesä

Vanhoja ovat kaikki,mutta toimivia.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bc6d+u ... r-mms.html

-Kaikkea se piru hullulla teettää-
JariK
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JariK »

Laitetaas nyt omatkin :?

Mammalla: Audi 100 2.0 93 bensa (joka on aina välillä mullakin liisingissä)
Mulla ajossa: Toyota L-C diesel hj60 83 metsästys kalastus ajokkina,
Chevy van g20 Diesel 88 perheen reissuajokkina,
Harrasteajokkina Toyota Hilux 4wd 83 2,2diesel
Kukkaron pohja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kukkaron pohja »

Chevy Van -91, ”perhelulla”
Caprise Classic -82, ”kauppakassi”
annitatjana
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja annitatjana »

Chevy Van -99
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

Taitaapi tulla tuon nykyisen Scenicin tilalle Dacian MCV. Saa pakun ja henkilöauton samoihin kuoriin.
isompi leka tänne!
Tazzie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tazzie »

Työmasiinana Santa Fe-neliveto ja muuhun ajoon Seat Leon-08. Näillä liikkuu. Ens vuodeks tulee duunin kautta toivottavasti pikkubussi jossa saakin rompetta liikuteltua kiitettävästä. Saas nähä.
Tazzie
Tazzie
ultimate welder
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Nonni,nysse volovo sitte levis.Taas.Olen ajanut sillä n.100tkm,muut ennen mua 200tkm.
Pari vuotta sitten pimeni bensapumppujen rele,vakio vaiva volvoissa ,korjaantui uudella releellä,maksoi n.30e.Rikkinäinenkin rele nyt itse juoteltu kuntoon,jäi varalle.
Nyt prakas vesipumppu.Vaihdoin uuden tilalle,44e.

Alkaa tulla kalliiksi tuo Volvoilu :mrgreen:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bc6d+u ... r-mms.html

-Kaikkea se piru hullulla teettää-
zzz
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja zzz »

kuukausi sitten hommattiin -05 Grand Voyager 2.8 Diesel Stown Go kun tämä lauma ei enää pienemmällä mahdu kulkemaan.
Nyt mahtuu vähän remontti tarvikettakin kyytiin :-)
Vastaa Viestiin