tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Onko Pvalila löytänyt sitikastaan Mitsun kakea? Löysin kuin löysinkin ilpin kartioliittimet, ne löytyivät purnukasta josta olin niitä jo varmaan muutamaan kertaan etsinytkin, mutten ollut älynnyt tutkia purnukkaa ihan pohjian myöden, siellä ne lojuivat pohjalla, päällä oli kevyempiä muovisia kattokupoloiden muovikiinnikkeitä ym. Kaukosäädin mokoma odottaa vielä löytäjäänsä, minulla ja vaimollani on selkeät muistikuvat sen viimeisimmästä tiedetystä sijainnista, mutta kumpikaan ei tiedä mihin mokoma kapula on sittemmin kadonnut tässä remontin johdosta syntyneessä pahvilaatikkorumbassa. Tosin kaikki pahvilaatikotkin on nyt jo käyty läpi tuloksetta. Täytynee jatkaa etsimistä kunnes tärppää, tai sitten on vaan hankittava uusi kake tilalle.
Onko Pvalila kokeillut ilpin ulkoyksikön venttiiliä, siis ottanut sen päältä korkin irti ja koettanut varovaisesti "tuhauttaa" siitä, eli että onko siellä järjestelmässä painetta lainkaan? Jos siellä on normaali paine niin pienelläkin tuhautuksella tulee kyllä ihan huomattava kylmäainepilvi? Hansikkaat tulee olla kädessä, ja mieluusti jopa suojalasit päässä. Pieni painallus huoltoventtiilistä ei meinaa käytännössä yhtään mitään kylmäainehävikkiä.
Ihmeen kauan on tosiaan jtbo ollut pois linjoilta, toivottavasti ei vaan ole sattunut mitään.
Onko Pvalila kokeillut ilpin ulkoyksikön venttiiliä, siis ottanut sen päältä korkin irti ja koettanut varovaisesti "tuhauttaa" siitä, eli että onko siellä järjestelmässä painetta lainkaan? Jos siellä on normaali paine niin pienelläkin tuhautuksella tulee kyllä ihan huomattava kylmäainepilvi? Hansikkaat tulee olla kädessä, ja mieluusti jopa suojalasit päässä. Pieni painallus huoltoventtiilistä ei meinaa käytännössä yhtään mitään kylmäainehävikkiä.
Ihmeen kauan on tosiaan jtbo ollut pois linjoilta, toivottavasti ei vaan ole sattunut mitään.
Löysin kaken, löytyi verannan lämpöpatterin päältä eikä autosta.Spautio kirjoitti:Onko Pvalila löytänyt sitikastaan Mitsun kakea? Löysin kuin löysinkin ilpin kartioliittimet, ne löytyivät purnukasta josta olin niitä jo varmaan muutamaan kertaan etsinytkin, mutten ollut älynnyt tutkia purnukkaa ihan pohjian myöden, siellä ne lojuivat pohjalla, päällä oli kevyempiä muovisia kattokupoloiden muovikiinnikkeitä ym. Kaukosäädin mokoma odottaa vielä löytäjäänsä, minulla ja vaimollani on selkeät muistikuvat sen viimeisimmästä tiedetystä sijainnista, mutta kumpikaan ei tiedä mihin mokoma kapula on sittemmin kadonnut tässä remontin johdosta syntyneessä pahvilaatikkorumbassa. Tosin kaikki pahvilaatikotkin on nyt jo käyty läpi tuloksetta. Täytynee jatkaa etsimistä kunnes tärppää, tai sitten on vaan hankittava uusi kake tilalle.
Vähän myöhäinen joululahja mutta koska ehdit hakea? Tiistaina?
Saat myös seinäpidikkeen, sekin näytää olevan tallella.
Juurihan tuo täytettiin ja vaikka kovasti vuotaisi, niin arvaten käytännössä tyhjästäkin systeemistä yksi pieni tuhahdus irtoaa. Mutta tämä on siis vain arvaus, en ole tuhautellut.
Kauheasti näitä uusia pumppuja kehutaan vanhoja paremmiksi mutta VTT:n sykkyrät FD35:lle ovat vain vähän huonommat kuin FH35:n eikä LN35 käyriä ole uskallettu vielä julkaista.
Pienemmän LN25:n käyrät ovat kyllä tosi lupaavat, antaa aika tasan saman lämpöä kuin FD mutta selvästi vähemmällä sähkönkulutuksella.
Kiitokset joululahjastasi, mutta ensisijaisesti koetamme vielä löytää oman FD-35:n kaken vielä jostain. Jos sitä ei löydy nyt asap. niin ehkä voisin ostaa (en oikein osaa ottaa vastaan joululahjoja ilman korvausta) oman kakesi.pvalila kirjoitti:
Löysin kaken, löytyi verannan lämpöpatterin päältä eikä autosta.
Vähän myöhäinen joululahja mutta koska ehdit hakea? Tiistaina?
Saat myös seinäpidikkeen, sekin näytää olevan tallella.
Juurihan tuo täytettiin ja vaikka kovasti vuotaisi, niin arvaten käytännössä tyhjästäkin systeemistä yksi pieni tuhahdus irtoaa. Mutta tämä on siis vain arvaus, en ole tuhautellut.
Kauheasti näitä uusia pumppuja kehutaan vanhoja paremmiksi mutta VTT:n sykkyrät FD35:lle ovat vain vähän huonommat kuin FH35:n eikä LN35 käyriä ole uskallettu vielä julkaista.
Pienemmän LN25:n käyrät ovat kyllä tosi lupaavat, antaa aika tasan saman lämpöä kuin FD mutta selvästi vähemmällä sähkönkulutuksella.
Uskoisin että se kake olisi ihan identtinen malleissa FD-25 ja FD-35? Tosiaan kylmäaineita ei saisi missään nimessä laittaa järjestelmään ennen painekoetta, ja olisi hyvä tehdä "pöytäkirjakin" painekokeesta. Kovin ympäröystävällistä ei ole laskea vuotavan ilpin kauttaa reilua kiloa R4410a:ta taivaan tuuliin. '
Aika kova hinta oli tuolla R410a:lla, siis sitä kun menee noihin FD25/35-sarjalaisiin 1150g 4m:n putkipituuksilla, ja taulukoiden mukaan omaammme (jossa on 12m:n pituiset putket) menisi lisäksi ainoastaan 210g, mittarillahan sen oikean täytön sitten näkee.
Kake on edelleen kadoksissa, aamusta saakka ollaan sitä etsitty. Ehkä viisainta olisi ostaa Pvalilata korvaava kake. Antaako Pvalilan ilppi mitään vikakoodeja: http://www.ilmalampopumput.fi/files/mit ... al-log.pdf Tosin vajaatäytöstä nuo eivät ymmärrä mitään?
Koetelkaa huijata tuota inhottavaa piileskelevää kakea, jonka mielestä tilanne häntä tällä hetkellä huvittaa suuresti.Spautio kirjoitti:Kake on edelleen kadoksissa, aamusta saakka ollaan sitä etsitty. Ehkä viisainta olisi ostaa Pvalilata korvaava kake.
Osta Pvalilalta toinen kake mutta supiskaa hiljaa (ettei kadonnut kake kuule) ja kun kadonnut kake sitten kuitenkin heti paljastaa olinpaikkansa kertokaa sitten sille että sovitte että tämä oli huijaus ja rahat että kake vaihtavat jälleen omistajaa. Kyllä sitä lymyilevää kakea mahtaisi harmittaa kovin...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Juu, kyllä tuon palauttaa saa mutta hinta on kyllä ihan tasan nolla euroa molemmin päin...tuuma kirjoitti:Koetelkaa huijata tuota inhottavaa piileskelevää kakea, jonka mielestä tilanne häntä tällä hetkellä huvittaa suuresti.Spautio kirjoitti:Kake on edelleen kadoksissa, aamusta saakka ollaan sitä etsitty. Ehkä viisainta olisi ostaa Pvalilata korvaava kake.
Osta Pvalilalta toinen kake mutta supiskaa hiljaa (ettei kadonnut kake kuule) ja kun kadonnut kake sitten kuitenkin heti paljastaa olinpaikkansa kertokaa sitten sille että sovitte että tämä oli huijaus ja rahat että kake vaihtavat jälleen omistajaa. Kyllä sitä lymyilevää kakea mahtaisi harmittaa kovin...
Paukkuu, paukkuu...Toistaiseksi koiruliini on pysynyt rauhallisena mutta haukahtelee aina välillä tyytymättömänä.
Toinen hauva ja koko loppuperhe lienee jo Skattalla rannassa.
Täytyy jonkin sortin pöpöröä pöytään taikoa, voivat olla nälkäisiä.
Hinta on kohdallaanpvalila kirjoitti:
Juu, kyllä tuon palauttaa saa mutta hinta on kyllä ihan tasan nolla euroa molemmin päin...![]()
![]()
![]()
![]()
Paukkuu, paukkuu...Toistaiseksi koiruliini on pysynyt rauhallisena mutta haukahtelee aina välillä tyytymättömänä.
Täytyy jonkin sortin pöpöröä pöytään taikoa, voivat olla nälkäisiä.
Noniin (suomen paras sana).
Paukuttelut ohi, eipä tuosta sen kummempaa. Katsoimme YLE Areenasta loput jaksot uudesta tuntemattomasta Chromecast:in kautta ja efektit olivat 9D luokkaa, itse olin 9B luokalla aikoinaan yläasteella.
Mitäköhän meteliä veneet/laivat aiheuttavat merenelävien korviin tai kuuloelimiin, varmaan jotain paljon pahempaa, vesi johtaa ääntä järisyttävästi paremmin. Ei heillä ole katoamismahdollisuutta ja se on kokoaikaista murinaa ja meteliä.
Hyvää Uutta Vuotta, Pvalila, Warixenjalka ja Spautio! Eipä meitä muita karvanaamoja enää taida ollakaan ja karvanaamoista en tiedä kenestäkään muusta kuin Pvalilasta, joka hänkään ei ainakaan viimeksi ollut
Paukuttelut ohi, eipä tuosta sen kummempaa. Katsoimme YLE Areenasta loput jaksot uudesta tuntemattomasta Chromecast:in kautta ja efektit olivat 9D luokkaa, itse olin 9B luokalla aikoinaan yläasteella.
Mitäköhän meteliä veneet/laivat aiheuttavat merenelävien korviin tai kuuloelimiin, varmaan jotain paljon pahempaa, vesi johtaa ääntä järisyttävästi paremmin. Ei heillä ole katoamismahdollisuutta ja se on kokoaikaista murinaa ja meteliä.
Hyvää Uutta Vuotta, Pvalila, Warixenjalka ja Spautio! Eipä meitä muita karvanaamoja enää taida ollakaan ja karvanaamoista en tiedä kenestäkään muusta kuin Pvalilasta, joka hänkään ei ainakaan viimeksi ollut
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!tuuma kirjoitti:Noniin (suomen paras sana).
Mulla on Philishave, Braun ja Remington.
Tällä arsenaalilla lähtee partakarvat naamasta ja viimeksimainitulla kuoriutuu myös orvaskesi pois.
- Naisilla on niitä hoitoja, joissa ihon pinnasta lähtevät kuolleet solut: Remington on paljon parempi, se leikkaa, repii ja nyhtää elävätkin solut mäkeen. Paras turpahöylä mitä minulla on ikinä ollut, parranajo
alta puolen minuutin!
Selittäkääpä viisaat seuraava fakta: Pekka on käynyt peruskoulua vain tasan yhden luokan.
Onnittelut ikkunaurakan valmistumisesta!Spautio kirjoitti:Hinta on kohdallaanpvalila kirjoitti:
Juu, kyllä tuon palauttaa saa mutta hinta on kyllä ihan tasan nolla euroa molemmin päin...![]()
![]()
![]()
![]()
Täytyy jonkin sortin pöpöröä pöytään taikoa, voivat olla nälkäisiä.Täällä kanssa on yksi pommiherkkä koira jonka vuoden kauhein päivä on aina tämä 31.12. Ehdin ruokkimaan ja ulkoiluttamaan koiruuden ennen sen kummempia pamautteluita, muutaman pamauksen koira kuuli lenkillämme, mutta ei vielä ruvennut pelkäämään. Nyt täällä Herttoniemessä on käynnissä ihan kunnon sarjatulitus, mutta nyt täytyy onnitella itseään siitä että sain vihdoin viimein viime syksynä aikaiseksi vaihtaa loputkin talon ikkunat uusiin, nyt ei tänne sisälle kuulukäytännössä oikeastaan yhtään mitään paukutteluita. Näyttää riittävän kun on läppäristä pienen USB-kajariin mölyävä nettiradio päällä normivoluumilla, niin se riittää hämäämään koiraa sen verran ettei se hoksaa hiljaisia räjähdysääniä. Aiempina vuosina on pitänyt huudattaa musaa melko lujalla voluumilla Avanteista ja siltikin koira on hoksannut "sotatilan" ja on aivan vauhkona on silloin ollut.
Ikkunat tekevät melutasolle ihmeitä, mutta vain jos ne pidetään kiinni.
Lentokenttähotelli järjesti 200 huonetta koiraperheille, jotka halusivat paeta paukuttelua: heillä on lentokoneiden takia hyvä äänieristys ja toisaalta paukuttelu on lentokentän alueella kiellettyä.
Niin, ei ole olemassa meluisia autoja: on vain liian heikkotehoisia autoradioita.
Latailen juuri joululahjaksi saamaani Braun:in trimmeriä tjsp. En tiedä onko järkevää odottaa sen latautumista huomenaamuun ja kokeilla vasta silloin kun työt taas alkavat ja ihmisten ilmoille joutuu lähteä. Noh, on siinä joku terä tai miksi niitä vaihdeltavia sitten kutsutaankaan, niin voi vetää millin siilin sitten vaikka kauttaaltaan ympäriämpäri koko hartioiden välissä kasvavan ison punaisen finninpvalila kirjoitti:
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Tällä arsenaalilla lähtee partakarvat naamasta ja viimeksimainitulla kuoriutuu myös orvaskesi pois.
- Naisilla on niitä hoitoja, joissa ihon pinnasta lähtevät kuolleet solut: Remington on paljon parempi, se leikkaa, repii ja nyhtää elävätkin solut mäkeen. Paras turpahöylä mitä minulla on ikinä ollut, parranajo
alta puolen minuutin!
Selittäkääpä viisaat seuraava fakta: Pekka on käynyt peruskoulua vain tasan yhden luokan.
Viisaasta en tiedä mutta veikkaan että tuo nimiöinti muuttui, kuten silloin opistoaikaan kun seuraava luokka valmistui taannoin ihan korkealouluksi nimetyn opinahjon mukaiseksi entisen tekun mukaan. Meistä toki he olivat vain sekundakorkeakoululaisia
Vanha takatukkamies on sitten siirtymässä millin sänkeen...tuuma kirjoitti:Latailen juuri joululahjaksi saamaani Braun:in trimmeriä tjsp. En tiedä onko järkevää odottaa sen latautumista huomenaamuun ja kokeilla vasta silloin kun työt taas alkavat ja ihmisten ilmoille joutuu lähteä. Noh, on siinä joku terä tai miksi niitä vaihdeltavia sitten kutsutaankaan, niin voi vetää millin siilin sitten vaikka kauttaaltaan ympäriämpäri koko hartioiden välissä kasvavan ison punaisen finninpvalila kirjoitti:
alta puolen minuutin!
Selittäkääpä viisaat seuraava fakta: Pekka on käynyt peruskoulua vain tasan yhden luokan.![]()
Viisaasta en tiedä mutta veikkaan että tuo nimiöinti muuttui, kuten silloin opistoaikaan kun seuraava luokka valmistui taannoin ihan korkealouluksi nimetyn opinahjon mukaiseksi entisen tekun mukaan. Meistä toki he olivat vain sekundakorkeakoululaisia(Joita he minun mielestä toki yhä ovatkin...). Ei vaan, sama koulutus kumminkin, käsittääkseni. Eri nimellä vain valmistuvat, kuten moni muukin kouluista valmistuneiden joukko nykyään. Miksi noita pitää vähän väliä muutella, ei ymmärrä tällainen perusingengör.
Juu, juuri noin se oli: mä ehdin käydä kansakoulun ja keskikoulun jälkeen enää yhden vuoden peruskoulua, koska se tuli vasta vikana Helsinkiin.
Meikä siis siirtyi keskikoulun neljänneltä luokalta peruskoulun yhdeksännelle.
Vuoden sain opiskella ilmaiseksi, keskikouluhan oli maksullinen.
Tuotapa en tiennyt että keskikoulu oli maksullinenpvalila kirjoitti:Vanha takatukkamies on sitten siirtymässä millin sänkeen...tuuma kirjoitti:Latailen juuri joululahjaksi saamaani Braun:in trimmeriä tjsp. En tiedä onko järkevää odottaa sen latautumista huomenaamuun ja kokeilla vasta silloin kun työt taas alkavat ja ihmisten ilmoille joutuu lähteä. Noh, on siinä joku terä tai miksi niitä vaihdeltavia sitten kutsutaankaan, niin voi vetää millin siilin sitten vaikka kauttaaltaan ympäriämpäri koko hartioiden välissä kasvavan ison punaisen finninpvalila kirjoitti:
alta puolen minuutin!
Selittäkääpä viisaat seuraava fakta: Pekka on käynyt peruskoulua vain tasan yhden luokan.![]()
Viisaasta en tiedä mutta veikkaan että tuo nimiöinti muuttui, kuten silloin opistoaikaan kun seuraava luokka valmistui taannoin ihan korkealouluksi nimetyn opinahjon mukaiseksi entisen tekun mukaan. Meistä toki he olivat vain sekundakorkeakoululaisia(Joita he minun mielestä toki yhä ovatkin...). Ei vaan, sama koulutus kumminkin, käsittääkseni. Eri nimellä vain valmistuvat, kuten moni muukin kouluista valmistuneiden joukko nykyään. Miksi noita pitää vähän väliä muutella, ei ymmärrä tällainen perusingengör.
![]()
![]()
![]()
Juu, juuri noin se oli: mä ehdin käydä kansakoulun ja keskikoulun jälkeen enää yhden vuoden peruskoulua, koska se tuli vasta vikana Helsinkiin.
Meikä siis siirtyi keskikoulun neljänneltä luokalta peruskoulun yhdeksännelle.
Vuoden sain opiskella ilmaiseksi, keskikouluhan oli maksullinen.
Mä amazon:ista olin kyllä jo ostanut purkamani Panasonic turpakoneeseen uudet akut ja ne tulivat joulupyhinä laatikkoon. Viheliäinen purettava ja voinee olla ettei koskaan enää kasaudu. Pilasin Panan kun laturi oli kadoksissa kuin Spaution Kake. (Tuleekohan tuosta hyväkin uusi sanonta?). Löytyi vuoden päästä ja siin luki latausjännite joka oli joku 5VDC molemminpuolin oleva jännite. Olin aikoinani tinannut siihen kiinni 12VDC lähteen... Vuoden verran toimi ihan oikeastaan paremmin kuin ennen
Piti taas jotain muuta pistää mutta jääpähän jälleen jotain sanomatta.
Liittyi jotenkin Iron Maiden:iin, Bruce Dickinson:in, omaelämänkerta -kirjaan jota lueskellut että Sarajevoon vuonna 1994 ja jopa Ayrton Sennaan samana vuonna ja vieläpä insinööriopiskeluiden päättymiseen että lentokoneeseen ja pääsystä takaosaan silloiselle tupakkaosastolle mutta jyvä jäi toistaiseksi sille tielleen. Tulee joskus mieleeni mutta ehkä ei. Kaikilla on kuitenkin yhteys, takatukka se ei ollut kumminkaan
Juu, keskikoulu oli maksullinen. Ilmaisen version nimi oli kansalaiskoulu: sen käyminen oli hieman leimaavaa.tuuma kirjoitti:
Tuotapa en tiennyt että keskikoulu oli maksullinenMitä muut tekivät, siis jos ei ollut vanhemmilla pätäkkää tai oppilaalla motivaatiota? Keskikoulu ei tainnut olla siis pakollinen? Laajensivat velvollisuuden tuolla tavoin?
Mä amazon:ista olin kyllä jo ostanut purkamani Panasonic turpakoneeseen uudet akut ja ne tulivat joulupyhinä laatikkoon. Viheliäinen purettava ja voinee olla ettei koskaan enää kasaudu. Pilasin Panan kun laturi oli kadoksissa kuin Spaution Kake. (Tuleekohan tuosta hyväkin uusi sanonta?). Löytyi vuoden päästä ja siin luki latausjännite joka oli joku 5VDC molemminpuolin oleva jännite. Olin aikoinani tinannut siihen kiinni 12VDC lähteen... Vuoden verran toimi ihan oikeastaan paremmin kuin ennenTurbottu partakone siis ollut, lähes kuin nuoruudessa viritetty Scalextric autorata tuplamuuntaja sarjaankytkettynä
![]()
Piti taas jotain muuta pistää mutta jääpähän jälleen jotain sanomatta.
Liittyi jotenkin Iron Maiden:iin, Bruce Dickinson:in, omaelämänkerta -kirjaan jota lueskellut että Sarajevoon vuonna 1994 ja jopa Ayrton Sennaan samana vuonna ja vieläpä insinööriopiskeluiden päättymiseen että lentokoneeseen ja pääsystä takaosaan silloiselle tupakkaosastolle mutta jyvä jäi toistaiseksi sille tielleen. Tulee joskus mieleeni mutta ehkä ei. Kaikilla on kuitenkin yhteys, takatukka se ei ollut kumminkaan
Peruskoulua alettiin tuoda Suomeen pohjoisesta juuri siksi, että etelässä suurin osa kansasta jaksoi maksaa keskikoulun hinnan.
Vanhat Ni-Cd kennot kestivät vähän kaikkea, nyky-litiumit tulevat silmille vaikka ei ihmeemmin edes yritä.
Meikä kennotti vanhan Philishaven pari kk sitten, siitä tuli soiva peli. Nyt siinä on 1500 mAh Ni-Mh akku, orkkis oli varmaankin 600 mAh naikadi.
Luojan kiitos tupakointi kiellettiin koneissa, mä jouduin kerran lentämään Turkista Helsinkiin savustajien keskellä.
Niin, mä kävin varsinaisesti joko Hioksella tai Lesboksella (en muista enää, mä tykkään molemmista) mutta lennot hoidettiin Turkin kautta.
Tuosta mun matkastani on paljon aikaa, silloin 80-luvulla Tuumallakin oli vielä liehuva tukka...
-
warixenjalka
- Jäsen

Miekään en tienny (tai muistannu) että keskikoulu oli maksullinen.
Sen tiesin, että isäukko kävi vain 8 (tai 7 - en siis ihan tarkkaan muista tätäkään) vuotta koulua, josta on jääny mieleeni että kansakoulusta se aina on puhunut. Sen jälkeen meni konepajakouluun ja sieltä töihin.
Tuuma, kyllä täällä on ainakin yksi ehta karvanaama.
Hommasin joskus Anttilasta juurikin Remingtonin partakoneen, jossa oli rajausterät sun muut. Olen käyttänyt sitä ehkä kaksi kertaa. En tykänny. Päivittäin on käytössä sakset, joilla yritän villeimmin eri suuntiin siirottavia haivenia leikellä...
Meillä oli ensimmäinen uusivuosi, kun koira ei paennut pauketta sängyn alle. Pauketta naapurustossa kyllä piisasi, mutta koira on tullut niin kuuroksi, ettei käyttäytyi ihan normaalisti... eli nukkui sohvalla koko illan, mitä nyt kerran kävi pihalla tarpeensa tekemässä, eikä edes silloin huomannut pauketta!
Muoks* Niin, hyvää uuttavuotta!
Sen tiesin, että isäukko kävi vain 8 (tai 7 - en siis ihan tarkkaan muista tätäkään) vuotta koulua, josta on jääny mieleeni että kansakoulusta se aina on puhunut. Sen jälkeen meni konepajakouluun ja sieltä töihin.
Tuuma, kyllä täällä on ainakin yksi ehta karvanaama.
Meillä oli ensimmäinen uusivuosi, kun koira ei paennut pauketta sängyn alle. Pauketta naapurustossa kyllä piisasi, mutta koira on tullut niin kuuroksi, ettei käyttäytyi ihan normaalisti... eli nukkui sohvalla koko illan, mitä nyt kerran kävi pihalla tarpeensa tekemässä, eikä edes silloin huomannut pauketta!
Muoks* Niin, hyvää uuttavuotta!
Viimeksi muokannut warixenjalka, Pe Tammi 04, 2019 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Puolihullu varttisavolainen -