Apua sähköviritelmän kanssa

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
zzz
Jäsen
Jäsen
Viestit: 328
Liittynyt: To Marras 15, 2007 19:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Apua sähköviritelmän kanssa

Viesti Kirjoittaja zzz »

Kyllähän noita tekosyitä aina riittää....
Muttakun sen kevin käyttö jännitteellisenä voi TAPPAA jonkun.

Kuten Sampo sanoi myös 5x1,5S on ihan peruskamaa ja sillä voi turvallisesti tehdä jo ihan mitä vaan....
Avatar
petej
Jäsen
Jäsen
Viestit: 928
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 7:37
Paikkakunta: ylämaa
Viesti:

Re: Apua sähköviritelmän kanssa

Viesti Kirjoittaja petej »

Kaverille on tullu vastaan et uppoon asennettu kellari oli kaapeloitu pelkästään kevi langoilla,oli kuulemma metka selviä... :shock:
Avatar
Sampo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 348
Liittynyt: To Syys 22, 2005 10:38
Paikkakunta: Lapinjärvi
Paikkakunta: Pekinkylä

Re: Apua sähköviritelmän kanssa

Viesti Kirjoittaja Sampo »

petej kirjoitti:Kaverille on tullu vastaan et uppoon asennettu kellari oli kaapeloitu pelkästään kevi langoilla,oli kuulemma metka selviä... :shock:
No siinä on jo tosiaan ollu pulaa tarvikkeista :wink:
Pelkkää keviä olen usein käyttänyt lähinnä sidontalankana moniin tarkoituksin,sopivan taipuisaa,muovisuojattua,huomiovärjättyä ja joskus passelimpaa kuin naru,rautalanka tai nippusiteet.
Kuorittuna siitä saa sopivaa kuparilankaa erilaisiin rakennelmiin,joilla ei välttämättä aina ole edes suojajännitesähkön kanssa mitään tekemistä.Kun tarvitsee kovempaa ja aivan suoraa lankaa,sähköjohtimesta saa "vetämällä" sellaista.Eli toinen pää kiinni johonkin koukkuun tms solmien ja sopiva veto kaksin käsin esim 5-10m pätkä venyy ehkä n. 5% ja siinäpä hieno askartelulanka.
Tämä on kaikki varmaan juontunut siitä että kun on ollu asennuskeikalla täysi setti lankoja mukana eli kaikki värit,keviä jää luonnollisesti eniten ylimääräistä jäljelle..

Niin nuukia sähköasennuksia ei nyt tule kyllä mieleen että olis tarvinnu kiskomalla saada lisää pituutta :lol:
Vastaa Viestiin