sahrami kirjoitti:Minä kun ajelen muillakin rakennustyömailla kuin omallani, niin aina välillä on nauloja renkaista löytynyt. Kunnan työmaat ovat pahimpia, ja niiltähän ei voi välttyä, kun ovat just terveyskeskuksen tai koulun pihassa... Nelivetoa ei ole, Voyager taas painaa niin hemmetisti, että siinä hajoaa renkaat jo ihan sepelissä, kun terävä siru menee sopivasti uraan ja auton paino tulee päälle.
Olen alistunut siihen, että isossa autossa renkaita menee neljä vuodessa, jos aikoo sorataipaleen päässä asua, pienemmässä (Zafira) menee vain kaksi.
Tuota...eriävä mielipide. Itse ajan yli 2000 autolla kaikenlaisia teitä ja joskus ilman tietä kivikossa ja kannokossa ja silti samat renkaat kestää 2 vuotta kesät talvet...
Viime kesänä naurettiin porukalla postinjakajille jotka hajottivat vasta-ajetulla murskeella muutaman renkaan, itse ajettiin monta kertaa päivässä samoja teitä eikä yhtään tyhjää rengasta. Eli kannattaa muistaa ajaa siinä "sepelillä" (tielle ei yleensä ajeta sepeliä vaan mursketta, niillä on selvä ero) hissukseen. Jos on kiire, pitää lähteä aikaisemmin.