Millä naulat ja muut terävät pois renkaiden alta?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Yölento
Jäsen
Jäsen

Re: Millä naulat ja muut terävät pois renkaiden alta?

Viesti Kirjoittaja Yölento »

sahrami kirjoitti:Minä kun ajelen muillakin rakennustyömailla kuin omallani, niin aina välillä on nauloja renkaista löytynyt. Kunnan työmaat ovat pahimpia, ja niiltähän ei voi välttyä, kun ovat just terveyskeskuksen tai koulun pihassa... Nelivetoa ei ole, Voyager taas painaa niin hemmetisti, että siinä hajoaa renkaat jo ihan sepelissä, kun terävä siru menee sopivasti uraan ja auton paino tulee päälle.
Olen alistunut siihen, että isossa autossa renkaita menee neljä vuodessa, jos aikoo sorataipaleen päässä asua, pienemmässä (Zafira) menee vain kaksi.

Tuota...eriävä mielipide. Itse ajan yli 2000 autolla kaikenlaisia teitä ja joskus ilman tietä kivikossa ja kannokossa ja silti samat renkaat kestää 2 vuotta kesät talvet...
Viime kesänä naurettiin porukalla postinjakajille jotka hajottivat vasta-ajetulla murskeella muutaman renkaan, itse ajettiin monta kertaa päivässä samoja teitä eikä yhtään tyhjää rengasta. Eli kannattaa muistaa ajaa siinä "sepelillä" (tielle ei yleensä ajeta sepeliä vaan mursketta, niillä on selvä ero) hissukseen. Jos on kiire, pitää lähteä aikaisemmin.
sahrami
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sahrami »

Yölento kirjoitti:
sahrami kirjoitti:Minä kun ajelen muillakin rakennustyömailla kuin omallani, niin aina välillä on nauloja renkaista löytynyt. Kunnan työmaat ovat pahimpia, ja niiltähän ei voi välttyä, kun ovat just terveyskeskuksen tai koulun pihassa... Nelivetoa ei ole, Voyager taas painaa niin hemmetisti, että siinä hajoaa renkaat jo ihan sepelissä, kun terävä siru menee sopivasti uraan ja auton paino tulee päälle.
Olen alistunut siihen, että isossa autossa renkaita menee neljä vuodessa, jos aikoo sorataipaleen päässä asua, pienemmässä (Zafira) menee vain kaksi.

Tuota...eriävä mielipide. Itse ajan yli 2000 autolla kaikenlaisia teitä ja joskus ilman tietä kivikossa ja kannokossa ja silti samat renkaat kestää 2 vuotta kesät talvet...
Viime kesänä naurettiin porukalla postinjakajille jotka hajottivat vasta-ajetulla murskeella muutaman renkaan, itse ajettiin monta kertaa päivässä samoja teitä eikä yhtään tyhjää rengasta. Eli kannattaa muistaa ajaa siinä "sepelillä" (tielle ei yleensä ajeta sepeliä vaan mursketta, niillä on selvä ero) hissukseen. Jos on kiire, pitää lähteä aikaisemmin.
Minä en sillä Voyagerilla aja. Kahtakymppiä tuo mies ajelee, ja silti renkaat hajoaa. Toisilla menee useampi rengas, miehen ajossa "vain" tuo rengaskerta/vuosi. En ole omalla ajotyylillä (köh, serkkuni on rallikuski) saanut zafirasta renkaita hajalle kotitiellä, vaan nimenomaan noilla nauloilla/ruuveilla tms. Että ajotyylistä ei tällä kertaa voi vikaa hakea.
Cardan
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cardan »

vesahy kirjoitti:Kun vanhat renkaat oli otettu vanteilta, niin tyhjenneestä renkaasta löytyi naula, jota ei nähnyt ulkoapäin. Ja se oli pyöreä teräsnaula, josta kanta oli siististi katkaistu leikkureilla. Tällaisia nauloja meidän raksalla ei ole koskaan käytetty. Naula oli noin tulitikun mittainen, joten se varmaankaan ei ole voinut olla missään pystyssä sojottamassa ja vaikeata uskoa, että se olisi yli ajettaessa voinut renkaaseen tunkeutua. Olisikohan joku tehnyt sabotaasia vaikkapa osuuskaupan pihassa, joka on nuorten mopojengien kokkoontumispaikka?

Olisko ollut pop-niitin varsi ? Olen niitä pätkiä joskus käyttänyt kun tarvitaan kannatonta naulaa...
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Cardan kirjoitti:Olisko ollut pop-niitin varsi ?
Ilmeisesti ei, kyllä se on teräsnaula. Mutta oli mikä hyvänsä, niin tuon näköisiä piikkejä meidän työmaalla ei ole käytetty.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Vastaa Viestiin