tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
Mä kun olen vähän kuolannut tuota Pvalilan uuden C5:n V6 Diesel versiota, jossa 240hv myös mutta vähän enempi painoa toki... Saahan sitä haaveilla, onneksi :-D
Niitä saa itse asiassa yllättävän edukkaasti.

Tai oikeastaan edullisesti saa hieman vanhempaa versiota, V6 2,7 litraa 204 heppaa. Siitäkin lähtee ulos 235 heppaa kolmen minuutin virittämisellä.

Nuo kuutoskoneiset ovat aika kalliita ylläpitää eivätkä ne ole oikeasti nuukia, kulutus on isompi kuin neloskoneisilla.

Plussaa on sitten varustelutaso. Niissä on mm. nahkaverhoiltu kojelauta.

Jos sä päädyt joskus ostamaan C6:den niin sitä ei kannata ostaa 2,2 litran nelosdieselillä.

Se olisi toki järkevä paketti ja tosi edullinen ylläpitää, mutta vain kuutoskoneissa C6;ssa on dynaamisesti joka nurkkaa erikseen säätävä 64-portainen iskunvaimennus.

Noissa neloskoneissa on C5:n alusta. Eli todella hyvä mutta ei paras.
Jep, pelottavan edukkaasti... Juurikin kelpaisi kyllä tuo 204hv versiokin, toki. Tässä kun on ajanut tuolla lakulla kohta nyt vuoden niin vaikea se on tuhnumpaan vaihtaa, vaikkakin harvoinpa noita tehoja tarvitsee oikeasti. Moottoritielle liittyminen on helppoa, muuta järkiperustetta toki ei ole. Loput ovat korvien välisiä sisäisiä kummallisuuksia :lol:

C6 on niin rajun erikoisen näköinen, jonka johdosta joutuisi perustelemaan itsellekin, miksi ihmeessä!? Hienohan se on, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Tuota RTMPekan manuskaa tavailin. Onko niin että sulla on Hydra3 vai 3+? Erikoista että vasta kolmonen on käytännössä vasta sähköaivojen perässä ja muut tehty aikamoisin mekaanisin keinoin, joka toki hyvin kunnioitettava saavutus!
Vanhassa oli mun käsittääkseni kolmonen ja tässä uudessa on kolme plus. Ohjaamoon sen näkee siitä, että näissä plussissa on sporttinappi jousitukselle.

Tomaatin sporttinappi on muuten erikseen.

C6 on vähän sellainen omanlaisensa tapaus. Onnellista porukkaa tuntuu olevan se pieni joukko, joka sellaisella ajelee.

Ei sen auton kohdalla ole kyse niinkään ulkonäöstä kuin luokasta: se on rakennettu valtiopäämiesluokan ajoneuvoksi.

Kovin, kovin hintava mokoma on edelleen vaikka mallihan on jo aika iäkäs.

Avaruusalustahan se ulkoisesti muistuttaa, ei se kai kaunis ollut perinteisessä mielessä edes markkinoille tullessaan.

Mun nuorempi tytär on sitä mieltä, että perheessä pitää olla C6 siinä vaiheessa, kun hän saa ajokortin...
Kietaissut sut kumminkin sormensa ympärille muutaman kierroksen niin et siis kauaa enää ole C5 mies... :-D

Ehkä jos C6 ei ole musta niin se ei ole niin epäilyttävän näköinen :roll:

Tuossa kuitenkin patonkimaan tarjonnasta musta, noh metallinhohto musta sentäs vain, joka musta ihan kiva...

http://www.lacentrale.fr/auto-occasion- ... 73368.html
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Tuuma, ihan perushodariin saa lastuttamalla yli 200 kaakkia ja 500NM vääntöä.

Tehokkain viritystaso neloskoneeseen on tehtaan jäljiltä 173 heppaa ja 440NM.

Eli suunnilleen Lakun lukuihin hodarinkin saa, jos niin haluaa.

Meikä ei noin paljoa tarvitse.

Vuosimallia nuorempi 2.0 HDI antaa vakiona 163 heppaa, se lienee ihan sopiva määrä Ceeviitoseen.
Jep, ja 240hv malliin saa muutamalla satasella 305hv :twisted:

Nelonen on toki järkevämpi polttoainetalouden ja muun järkevyyden kanssa mutta kutonen on aina kutonen... Pyh, kunhan vain yritän pitää itseäni järkevänä :neutral:
Viimeksi muokannut tuuma, La Tammi 21, 2017 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:Kaiutin jutut joskus aina menevät vähän överiksi.

Tuossakin on sen verran mahdollisuuksia että varppina menee joskus piuhat väärin mutta hinta tekee kumman plasebo vaikutuksen :-D

Kyseessä aktiivikaiuttimen takaosa, toisen vain...

Toki ymmärrän ja vähän hioudun DSP:n taakse mutta yritän sanoa että niin moni review on yhden henkilön mielipide. Toki surkea on useimmiten surkea mutta jos joku sanoo että diskantit kihisevät tietyllä biisillä liikaa niin on minusta hemmetin iso osuus studiojutuissa ja sillä hemmolla joka tasoja säätelee.

Aika hurja sanoa mutta esim. Turo's Hevi Gee äänittäjillä on ollut sliderit minun korviin osuvilla leveleillä. Kuten esim tämä :cool:

https://www.youtube.com/watch?v=HOFvYq9 ... tml5=False

Mitähän nuo säädöt tuon aktiivikajarin takana ovat? Equ?

Tuo kajari on kaiketi tarkoitettu PA-käyttöön, ei hi-fi.

Ammattilaiset tietävät oikein hyvin, mitä nuo säädöt ovat ja mitä niillä kuuluu tehdä.

professional Audion puolella hinta kuvastaa merkin ajan myötä ansaitsemaa statusta: äänenlaatu ei riitä vaan laitteen pitää myös kestää rankkaa ammattikäyttöä lukemattomia vuosia ja luotettavuuden pitää olla huippuluokkaa. Kesken konsertin ei ole helppo ottaa käyttöön varakalustoa.

Matti Meikäläisen kannalta paljon helpompaa on käyttää vaikkapa MiniDSP:tä ja hoitaa hommat mikrofonin ja tietokoneen ruudun avulla.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
Mä kun olen vähän kuolannut tuota Pvalilan uuden C5:n V6 Diesel versiota, jossa 240hv myös mutta vähän enempi painoa toki... Saahan sitä haaveilla, onneksi :-D

Tai oikeastaan edullisesti saa hieman vanhempaa versiota, V6 2,7 litraa 204 heppaa. Siitäkin lähtee ulos 235 heppaa kolmen minuutin virittämisellä.

Nuo kuutoskoneiset ovat aika kalliita ylläpitää eivätkä ne ole oikeasti nuukia, kulutus on isompi kuin neloskoneisilla.

Jos sä päädyt joskus ostamaan C6:den niin sitä ei kannata ostaa 2,2 litran nelosdieselillä.

Se olisi toki järkevä paketti ja tosi edullinen ylläpitää, mutta vain kuutoskoneissa C6;ssa on dynaamisesti joka nurkkaa erikseen säätävä 64-portainen iskunvaimennus.

Jep, pelottavan edukkaasti... Juurikin kelpaisi kyllä tuo 204hv versiokin, toki. Tässä kun on ajanut tuolla lakulla kohta nyt vuoden niin vaikea se on tuhnumpaan vaihtaa, vaikkakin harvoinpa noita tehoja tarvitsee oikeasti. Moottoritielle liittyminen on helppoa, muuta järkiperustetta toki ei ole. Loput ovat korvien välisiä sisäisiä kummallisuuksia :lol:

C6 on niin rajun erikoisen näköinen, jonka johdosta joutuisi perustelemaan itsellekin, miksi ihmeessä!? Hienohan se on, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Tuota RTMPekan manuskaa tavailin. Onko niin että sulla on Hydra3 vai 3+? Erikoista että vasta kolmonen on käytännössä vasta sähköaivojen perässä ja muut tehty aikamoisin mekaanisin keinoin, joka toki hyvin kunnioitettava saavutus!
Vanhassa oli mun käsittääkseni kolmonen ja tässä uudessa on kolme plus. Ohjaamoon sen näkee siitä, että näissä plussissa on sporttinappi jousitukselle.

C6 on vähän sellainen omanlaisensa tapaus. Onnellista porukkaa tuntuu olevan se pieni joukko, joka sellaisella ajelee.

Ei sen auton kohdalla ole kyse niinkään ulkonäöstä kuin luokasta: se on rakennettu valtiopäämiesluokan ajoneuvoksi.

Avaruusalustahan se ulkoisesti muistuttaa, ei se kai kaunis ollut perinteisessä mielessä edes markkinoille tullessaan.

Mun nuorempi tytär on sitä mieltä, että perheessä pitää olla C6 siinä vaiheessa, kun hän saa ajokortin...
Kietaissut sut kumminkin sormensa ympärille muutaman kierroksen niin et siis kauaa enää ole C5 mies... :-D

Tuossa kuitenkin patonkimaan tarjonnasta musta, noh metallinhohto musta sentäs vain, joka musta ihan kiva...

Tosi hieno C6!

Onneksi tytär vasta 14 eli mulla on jokunen vuosi aikaa vielä.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Kaiutin jutut joskus aina menevät vähän överiksi.

Tuossakin on sen verran mahdollisuuksia että varppina menee joskus piuhat väärin mutta hinta tekee kumman plasebo vaikutuksen :-D

Kyseessä aktiivikaiuttimen takaosa, toisen vain...

Toki ymmärrän ja vähän hioudun DSP:n taakse mutta yritän sanoa että niin moni review on yhden henkilön mielipide. Toki surkea on useimmiten surkea mutta jos joku sanoo että diskantit kihisevät tietyllä biisillä liikaa niin on minusta hemmetin iso osuus studiojutuissa ja sillä hemmolla joka tasoja säätelee.

Aika hurja sanoa mutta esim. Turo's Hevi Gee äänittäjillä on ollut sliderit minun korviin osuvilla leveleillä. Kuten esim tämä :cool:

https://www.youtube.com/watch?v=HOFvYq9 ... tml5=False

Mitähän nuo säädöt tuon aktiivikajarin takana ovat? Equ?

Tuo kajari on kaiketi tarkoitettu PA-käyttöön, ei hi-fi.

Ammattilaiset tietävät oikein hyvin, mitä nuo säädöt ovat ja mitä niillä kuuluu tehdä.

professional Audion puolella hinta kuvastaa merkin ajan myötä ansaitsemaa statusta: äänenlaatu ei riitä vaan laitteen pitää myös kestää rankkaa ammattikäyttöä lukemattomia vuosia ja luotettavuuden pitää olla huippuluokkaa. Kesken konsertin ei ole helppo ottaa käyttöön varakalustoa.

Matti Meikäläisen kannalta paljon helpompaa on käyttää vaikkapa MiniDSP:tä ja hoitaa hommat mikrofonin ja tietokoneen ruudun avulla.
Ei mulla ainakaan ole harmainta aavistustakaan.

Sen verran olen käynyt konserteissa (heavy) niin aikalailla koko elämys perustuu ääniteknikoiden/insinöörien ammattitaitoon, puuroutuuko musiikki jossain kohdassa vai ei. Olisiko tuossa kyse viipeistä tjms?

PA jutuissa kaiketi tarvitaan äänenpainetta enemmän kuin mitään muuta, sitten kun vetäisee stadionin täyteen ämyreitä niin uskon että silloin tarvitaan erilaista ammattitaitoa kuin kultakorvia.

Oli puhe autoista, autot ovat oikeastaan ihanteellisia basson tuottamiseen mutta stadion on hiukan haastavampi ympäristö. En tuotakaan tiedä, luulen vain.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Tosi hieno C6!

Onneksi tytär vasta 14 eli mulla on jokunen vuosi aikaa vielä.
Vain 4 vuotta! Joudut siis alkaa jo haarukoimaan :-D Kiesus että aika menee!

Haarukoinut nyt noita potentiaalisia autoja. Kyllä asia on niin että vain tullut pää kipeäksi ja pilvien reunoilla oleva hopeareunus alkanut himmentymään.

Ette voi kuvitella mutta potentiaalisin vaihtoehto alkaa olla vanha ketjuvetoinen Saab 9000 :lol: Noh, onnekseni aloin katsella hifejä. Nyt on vetämässä tarjoukset Wharfedale:n lattiakaiuttimista että parista Jammun kotiteatteri vahvarista. Toivon että mikään ei tärppäisi :-) Tai sitten mulla on kohta toiset Wharfen 7.1:t ja saman ajan lattiamallit, olikohan 8.3 tai 9.1. Hukkasin jo ilmot...Niin ja sitten 6.1 4K pystyvä teatterivahvistin.

Kannattaa pyytää, vaikka ei saisikaan, sellainen kala lohi on...

En vain haluaisi luovuttaa tätä autotalli musiikkia yläkertaan... Tuosta A-S700:sta ja pikku Wharfeista on jo kehkeytynyt sellainen tunneside :lol: Eikä ne teatterikäyttöön edes oikein sovikaan! Hyvä niin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mä voisin suositella sulle varovasti kakkoskoppaista ceeviitosta.

Mulle nyt tuli kolmoskoppanen mutta tuo väliin jäävä kakkoskoppa on kyllä viisain vaihtoehto, se tarjoaa eniten vastinetta rahalle.

Sen voi ostaa viistoperänäkin, koska jopa sellaisena se on isompi kuin moni pikkufarkku.

Viistoperään tehtiin sekä nokka että perä uusiksi faceliftissä, farkkuun korjattiin vain nokka.

Varaosat sopivat lähes kaikki sekä ykköskoppaan että tuohon faceliftiin ja siksi osat ovat tosi, tosi halpoja ja purkuosien saatavuus loistava.

Tuossa kakkoskopassa kaksilitraisen hodarin jatkoksi lyötiin jo kuusiportainen tomaatti, sama kuin mulla, ja se on tosi paljon nopeampi kiihdytyksissä kuin vanhempi neliportainen.

Kakkoskopan viistoperä ei ole niin tautisen painava kuin tämä mun kolmoskopan farkkuni, kone ja vaihteisto ovat samat, joten kiihtyvyys on tuossa välikopassa aika kiva ilman virityksiäkin.

Ja jos virittää haluaa, niin jo 129 egen viriboksi tekee siitä lähes yhtä nopean kuin sun Lagunasi on.

Lisäksi noita kakkoskopan hodarihatchbackejä on maailma täynnä, joukosta löytyy varmasti hyviä yksilöitä kohtuuhintaan.

Niin, ja noissa hodariautomaateissa on sitten Hydractive 3 plussa, eikä se mun bensamallini karvalakkihyde.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Mitäköhän katsastuksessa sanovat tai kolaritilanteessa vakuutusyhtiöt lastujen kanssa?

Kakkosversio uudella keulalla ja sedan takavaloillaan on mun silmään toki ihan jees ja ruhon liikutinhan tuo vain. Hiljainen ja mukava kyyti kyllä korreloi voiman puutteen aikalailla 5-1!

Puuh, nyt nukkumaan ja haaveilemaan :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Mitäköhän katsastuksessa sanovat tai kolaritilanteessa vakuutusyhtiöt lastujen kanssa?

Kakkosversio uudella keulalla ja sedan takavaloillaan on mun silmään toki ihan jees ja ruhon liikutinhan tuo vain. Hiljainen ja mukava kyyti kyllä korreloi voiman puutteen aikalailla 5-1!

Puuh, nyt nukkumaan ja haaveilemaan :-D
Muistaakseni auto pitää muutoskasvattaa vasta kun teho on kasvanut tietyn prosenttimäärän verran.

Luulen, että nuo viriboksit mahtuvat tuon prosenttimäärän sisään.

Osa bokseista on kaupan sillä argumentilla, että ne vähentävät kulutusta.

Outoa kyllä, mutta viriboksit tosiaan vähentävät hieman kulutusta, varsinkin automaattivaihteiston yhteydessä.

Enemmän vääntöä, isompi vaihde pesässä, kuulemma.
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Mistä Tuuma on hankkinut huokolevyjä, paikalliset rautakaupat tarjoavat vain tuulensuoja-sellaisia?
tuuma
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti:Mistä Tuuma on hankkinut huokolevyjä, paikalliset rautakaupat tarjoavat vain tuulensuoja-sellaisia?
Aikani etsin ja sitten ajattelin että tuolla nyt ei ainakaan ole mutta olin väärässä, taas.

Eli Kodin Terra, Tuusula ja ihan suomalaistakin oli ja olikohan 13e/levy.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
Spautio kirjoitti:Mistä Tuuma on hankkinut huokolevyjä, paikalliset rautakaupat tarjoavat vain tuulensuoja-sellaisia?
Aikani etsin ja sitten ajattelin että tuolla nyt ei ainakaan ole mutta olin väärässä, taas.

Eli Kodin Terra, Tuusula ja ihan suomalaistakin oli ja olikohan 13e/levy.
Onko siinä normilevyssä liikaa jotain, niin ettei se hengitä tarpeeksi?

Meikä osti kaksi levyä HuokoLeijonaa ja toinen oli liikaa. Kauhean vaikea löytää enää tästä talosta paikkaa isoille levyille.

Keittiön päällä olevan pitkän komeron lämpöeristys etenee mutta tosi hitaasti.

Suurin ongelma on se, että uuden seinän eristeiden on kunnolla kytkeydyttävä vanhojen rakenteiden eristeisiin eivätkä nuo ole vanhat eristeet ole oikein esillä ja näkyvissä vaan erilaisten tunnelimaisten rakenteiden takana. Tunnelit pitää injektoida eristeitä täyteen niin hyvin, ettei jää pelkoa siitä, jonnekin jää kylmälle kulkutie.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Ruotsin biili kävi Helsingin Autoradiossa saamassa Focalin kaksitiesarjan. Samalla siihen vetäistiin piuhat kiinni, joiden kautta voi ohjata suppasta.

Homma meni kaikin puolin hyvin ja vetivät vielä piuhat keskikonsolin piilossa aina kuskin penkin alle asti, puhe oli vain kuskin jalkatilaan asti.

Tuosta on tosi helppo jatkaa piuhat takapenkin alle ja takaluukkuun asti.

Kuulemma työtä meni enemmän kuin odottivat (niinhän näissä jutuissa aina) mutta sovittu hinta piti. Pieni yllätys tosin oli, laskuun lyötiin itsestäänselvyytenä tarvikkeiden hinta päälle: niihin meni tässä vain 7 euroa mutta jossain toisessa projektissa olisi voinut tulla paljon isompikin yllätys.

Nyt pitää sitten vain hoidella suppasjutut kuntoon.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Joku voi tietenkin kysyä, kannattiko kajaripäivitys.

Meikä ei olisi eroa kuullut jos alkuperäiset kajarit olisivat olleet edes välttävät. Eivät olleet, joten ero on ihan selvä jopa mulle.

Vanhassa ceeviidessä oli ihan ok ääni, mutta tässä uudessa luulin ensin, että diskanttielementit ovat rikki. Tai ettei niitä edes ole.

Focaleja en edes katsonut, mutta orkkiskajarit pyysin nähtäväksi. Vanhaan aikaan kunnon kajareissa oli runko valumetallia ja halpureissa peltiä: näissä runko oli muovivalua.

Kevyet ne nyt ainakin olivat, jos jotain hyvää pitää keksiä. Rauha heidän muistolleen, sinne jäivät asentamon talliiin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kun kajarit ovat kunnossa niin kävi kuten pelkäsin eli nyt paikallisradioiden ritinät ja rätinät ja kamala yläbasson kompressointi kuuluvat häiritsevän selvästi.

Kuinkahan helppoa ja näppärää olisi siirtyä kuuntelemaan radioita netin kautta? Luuri telineeseen ja datavirta sinihampaan kautta luurista autosoittimeen? Mullahan on autosoitin ja luuri jo nyt paritettuja, auton hands freetä varten.

Onkohan olemassa jokin keskitetty autoradioäppi suomalaisten (ja miksein muunkinmaalaisten) paikallisradioiden kuuntelua varten?

Sujuva ja helppo tuon pitäisi olla ja äänenlaadultaan kohtalainen.

Spotifaita mulla ei ole. :oops: :oops: :oops:
Vastaa Viestiin