Usein myöskin käyttaydyin kuin palokärki: Hakkaan päätä tolppaan, seinään etc...tuuma kirjoitti:Armeijan sadeviitta... Noh, onneksi Warixenjalka pelasti kuvallaan tuon hienon linnun maineen!pvalila kirjoitti:Oletko ihan varma? Mä ajattelin, että Tuuma kuvasi puun oksalle ripustetun armeijanharmaan sadetakin...warixenjalka kirjoitti:
Tämä kuva-arvoitus jo ehtikin ratketa, mutta kommentoin nyt jotain. Itse olisin ensin veikannut Patonkimaan pääkaupunkia, mutta siinä vaiheessa kun viisaampi rajasi vaihtoehdot kahteen olisin "tiennyt" oikean vaihtoehdon. Kuvan objektihan oli minulle selvä heti alusta pitäen, eli sehän on tämä: https://www.flickr.com/photos/warixenja ... 279141295/ Tähän sitten sellainen hymiö, jossa nostan leukaa ylpeänä ylös ja kiristän solmiota ja ehkä toteankin jotain sellaista kuin "Kröhöm!"
Hieno kuva Warixenjalalla! Älä kiristä skrakaa liikaa, muuten voi joku luulla suo palokärjeksi ja räpsästä kuvatuksen...
tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
-
warixenjalka
- Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
- Puolihullu varttisavolainen -
-
warixenjalka
- Jäsen

RTMPekka kirjoitti:Hävittäjä hankinta tulee kyllä ylettömän kalliiksi. Miten olisi jos vaikka ruotsin kanssa sovittaisiin, että ne toimittaa meille vaikkapa 100 gripeniä ja me taas luvataan yrittää pitää heidän itäraja suomalaisena. Luulisi maata jossa sotilaita jotain 30000 saatavissa aseisiin jos nyt lomiltaan ehtivät kiinnostavan moinen diili.
- Puolihullu varttisavolainen -
Meillä on maa täynnä pommisuojia. Ehkä me voisimme rakentaa tänne jotain muutakin, jotain sellaista, joka tekisi tänne hyökkäämisen kamalan epämiellyttäväksi tehtäväksi.warixenjalka kirjoitti:Niinkuin olen ennenkin todennut, unohtaisin kalliit aseet ja kouluttaisin puolesta ikäluokasta (molemmat sukupuolet) sissejä ja lopuista haavureita, huoltoa yms. plus pieni joukko-osasto, joka hoitaisi cybersodankäynnin.tuuma kirjoitti:Niin, eikös se olisi vain parempi tehdä samalla rahalla Sergeitä niin että tuntuu. Taivas täynnä 23 millistä räjähtävää ammusta, vaikkakin vähän sinnepäin tähdättynä olisi kovin halpa ja tehokas että pelottava puolustuspvalila kirjoitti:Mä ihmettelen vähän noita Hornetien seuraajia.
Toisaalta sanotaan, että hävittäjä on yhä enemmän vain lavetti, joka kantaa vain varsinaiset aseet ylös. Ja toisaalta tuohon lavettiin halutaan upottaa aivan hillitön summa rahaa.
Eikös meidän kannattaisi panostaa huippuluokan aseisiin, jotka voidaan kantaa sinne taivaalle vähän kehnommallakin koneella?
Ja eikös meidän kannattaisi panostaa sellaiseen aseistukseen, joka on kova sana silloinkin, kun ilmaherruus on vihollisella?
Nuo mainiot miehet lentävissä koneissaan -aika on pakostakin kohta ohi. Ei ihminen siellä koneessa ainakaan lentämistä varten enää pitkään ole, koska ihminen on niin helkkarin hidas ja saa tietoa ympäristöstään niin rajoitetusti (kahdella silmällä). Ihmisellä on myös ikävä taipumus pyörtyä kun g-voimia on tarpeeksi.
Taisteluhelikopterit lasketaan nykyisin jalkaväen aseisiin. Aika varmasti noitakin ilmestyy pian kauko-ohjattavina. Kova kaveri on tuolloin se, jolla on radiotekniikka parhaiten hallussa ja joka pystyy kommunoikoimaan lentävän tykin kanssa rajun radiohäirinnän keskellä. Ja joka osaa rakentaa niin älykkään lentävän tykin, että kommunikaatiota tarvitaan mahdollisimman vähän.
Niin, nämä tulivat mun mieleeni kun huomasin, että meidän iloksemme on ehdotettu erityistä puolustusveroa.![]()
Sergei ei vain yllä kovin korkealle niin voisihan niiden putkia, vai oliko se vielä piipuksi laskettava, laitella korkeuksiin nouseviin kauko-ohjattaviin koptereihin rätisemään, tekemään sellaisen suojakilven jos tarvetta![]()
Pitäähän sitä olla toki pojilla kalliit lelut ja uhota mutta tosipaikan tullen uskon että Sergeit toimisivat tehokkaammin.
Mitä se jotain olisi, sitä en heti osaa sanoa: Sveitsi on tämän idean mukaisesti jakanut rynnäkkökiväärit kotiin armeijan käyneille miehille.
Pommareita on tosiaan aivan hillittömästi. Lakia oltiin kai jo rukaamassa mutta viime vuosien jutut tuskin muuttavat tilanteita. Kallista tilaahan nuo ovat kiinteistöille melkoisine spekseineen ja kun ei oikein saisi varastoiksikaan muuttaa, vaikkakin olen minä kyllä nähnyt...pvalila kirjoitti:Meillä on maa täynnä pommisuojia. Ehkä me voisimme rakentaa tänne jotain muutakin, jotain sellaista, joka tekisi tänne hyökkäämisen kamalan epämiellyttäväksi tehtäväksi.warixenjalka kirjoitti:Niinkuin olen ennenkin todennut, unohtaisin kalliit aseet ja kouluttaisin puolesta ikäluokasta (molemmat sukupuolet) sissejä ja lopuista haavureita, huoltoa yms. plus pieni joukko-osasto, joka hoitaisi cybersodankäynnin.tuuma kirjoitti:Niin, eikös se olisi vain parempi tehdä samalla rahalla Sergeitä niin että tuntuu. Taivas täynnä 23 millistä räjähtävää ammusta, vaikkakin vähän sinnepäin tähdättynä olisi kovin halpa ja tehokas että pelottava puolustuspvalila kirjoitti:Mä ihmettelen vähän noita Hornetien seuraajia.
Toisaalta sanotaan, että hävittäjä on yhä enemmän vain lavetti, joka kantaa vain varsinaiset aseet ylös. Ja toisaalta tuohon lavettiin halutaan upottaa aivan hillitön summa rahaa.
Eikös meidän kannattaisi panostaa huippuluokan aseisiin, jotka voidaan kantaa sinne taivaalle vähän kehnommallakin koneella?
Ja eikös meidän kannattaisi panostaa sellaiseen aseistukseen, joka on kova sana silloinkin, kun ilmaherruus on vihollisella?
Nuo mainiot miehet lentävissä koneissaan -aika on pakostakin kohta ohi. Ei ihminen siellä koneessa ainakaan lentämistä varten enää pitkään ole, koska ihminen on niin helkkarin hidas ja saa tietoa ympäristöstään niin rajoitetusti (kahdella silmällä). Ihmisellä on myös ikävä taipumus pyörtyä kun g-voimia on tarpeeksi.
Taisteluhelikopterit lasketaan nykyisin jalkaväen aseisiin. Aika varmasti noitakin ilmestyy pian kauko-ohjattavina. Kova kaveri on tuolloin se, jolla on radiotekniikka parhaiten hallussa ja joka pystyy kommunoikoimaan lentävän tykin kanssa rajun radiohäirinnän keskellä. Ja joka osaa rakentaa niin älykkään lentävän tykin, että kommunikaatiota tarvitaan mahdollisimman vähän.
Niin, nämä tulivat mun mieleeni kun huomasin, että meidän iloksemme on ehdotettu erityistä puolustusveroa.![]()
Sergei ei vain yllä kovin korkealle niin voisihan niiden putkia, vai oliko se vielä piipuksi laskettava, laitella korkeuksiin nouseviin kauko-ohjattaviin koptereihin rätisemään, tekemään sellaisen suojakilven jos tarvetta![]()
Pitäähän sitä olla toki pojilla kalliit lelut ja uhota mutta tosipaikan tullen uskon että Sergeit toimisivat tehokkaammin.
Mitä se jotain olisi, sitä en heti osaa sanoa: Sveitsi on tämän idean mukaisesti jakanut rynnäkkökiväärit kotiin armeijan käyneille miehille.
Pommareista voisi kehitellä jotain inhoittavaa tänne ilkeästi pyrkiville, pistää vaikka kaikki niihin ja se sellainen iso pyöritettävä ovensulkija pois siltä puolelta
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Sitä voi joku innokas sitten uuden lajin pian bongata ja laittaa muuttolinnuiksi luokiteltuihin, joka ei lähdekään etelään joka vuosi, rengas vaan koipeen ja hämmästelemään uutta lajia...warixenjalka kirjoitti:Usein myöskin käyttaydyin kuin palokärki: Hakkaan päätä tolppaan, seinään etc...tuuma kirjoitti:Armeijan sadeviitta... Noh, onneksi Warixenjalka pelasti kuvallaan tuon hienon linnun maineen!pvalila kirjoitti:Oletko ihan varma? Mä ajattelin, että Tuuma kuvasi puun oksalle ripustetun armeijanharmaan sadetakin...warixenjalka kirjoitti:
Tämä kuva-arvoitus jo ehtikin ratketa, mutta kommentoin nyt jotain. Itse olisin ensin veikannut Patonkimaan pääkaupunkia, mutta siinä vaiheessa kun viisaampi rajasi vaihtoehdot kahteen olisin "tiennyt" oikean vaihtoehdon. Kuvan objektihan oli minulle selvä heti alusta pitäen, eli sehän on tämä: https://www.flickr.com/photos/warixenja ... 279141295/ Tähän sitten sellainen hymiö, jossa nostan leukaa ylpeänä ylös ja kiristän solmiota ja ehkä toteankin jotain sellaista kuin "Kröhöm!"
Hieno kuva Warixenjalalla! Älä kiristä skrakaa liikaa, muuten voi joku luulla suo palokärjeksi ja räpsästä kuvatuksen...
Jokainenhan suomalainen tykkää toistensa vastoinkäymisistä. Tässä omani tältä viikolta.
Lakusta loppui akku yht'äkkiä yllättäin sunnuntai-iltana. Ei startannut. Pakkasta kokonaista -2. Lauantaina kyllä vähän heikommin pyöritti. Laturiin yöksi että pääsee Ma aamulla töihin...
Vaimo aamutuimaan 6:30 maanantaina soitti mennessään töihin että kauhea raksatus ja outo käyttäytyminen alkoi Ctreessä. Takapyörä jumissa tuli takaisin, onneksi oli liukasta, niin ei tullut Flatspot:ia rinkulaan, kuten ei myöskään toivota Bottakselle tänä vuonna
Onneksi oli ollut tilipäivä niin laskujen maksun jälkeen jäi juurikin 65€ tilille niin sain kanta-asiakasedun turvin Lakuun isoimman mitä Motonet tarjosi ko. malliin eli 70Ah/570A Silver akun, se kun vaatii aika paljon käynnistysvirtaa, laskin. Vanhan otin pois ja hämmästys oli suuri. Siellä oli Salama -merkkinen 75Ah akku ja Hobby -merkinnällä. Eli ei ollenkaan kaiketi käynnistysakku vaan enempi joihinkin mökkikäyttöihin tarkoitettu kapistus. Merkkinä Salama vei minut kyllä johonkin 70-luvulle
Outo juttu minusta miksi siellä semmoinen oli. Noh, tuo kotterohan on jo ollut meillä sen kai 10v, niin kai se olikin parempi vaihtaa. Ai niin, hajosihan Lakusta kuskin sähköikkunan ohjaus. Tai ei ohjaus mutta jokin. Vaijerit kyllä kuultuna liikkuu oven sisällä edestakaisin mutta ikkuna on kiinni, onneksi. Enää ei toimikaan kuin takaikkunat. Noh, halvemmaksi tulee käydä mäkkärissä kun ei enää itse tarvitse maksaa autokaistalla...
Sitruunasta oli pettänyt kenkiä pitävät pienet jousijutut: 11,70€ ja töitä 1/2h. Pääsin siis kauhuskenaarioista vähällä tällä kertaa... ABS valo vähän harmittaa Ctree:ssä
Eli eli, ei tuo nyt mikään kamala maanantaiaamu ollutkaan! Luulitte pahempaa, arvasin
Kaikesta löytyi kuitenkin se positiivinenkin puoli, ainakin kaivamalla
Remppapäivitystä
NoThing.
Lakusta loppui akku yht'äkkiä yllättäin sunnuntai-iltana. Ei startannut. Pakkasta kokonaista -2. Lauantaina kyllä vähän heikommin pyöritti. Laturiin yöksi että pääsee Ma aamulla töihin...
Vaimo aamutuimaan 6:30 maanantaina soitti mennessään töihin että kauhea raksatus ja outo käyttäytyminen alkoi Ctreessä. Takapyörä jumissa tuli takaisin, onneksi oli liukasta, niin ei tullut Flatspot:ia rinkulaan, kuten ei myöskään toivota Bottakselle tänä vuonna
Onneksi oli ollut tilipäivä niin laskujen maksun jälkeen jäi juurikin 65€ tilille niin sain kanta-asiakasedun turvin Lakuun isoimman mitä Motonet tarjosi ko. malliin eli 70Ah/570A Silver akun, se kun vaatii aika paljon käynnistysvirtaa, laskin. Vanhan otin pois ja hämmästys oli suuri. Siellä oli Salama -merkkinen 75Ah akku ja Hobby -merkinnällä. Eli ei ollenkaan kaiketi käynnistysakku vaan enempi joihinkin mökkikäyttöihin tarkoitettu kapistus. Merkkinä Salama vei minut kyllä johonkin 70-luvulle
Sitruunasta oli pettänyt kenkiä pitävät pienet jousijutut: 11,70€ ja töitä 1/2h. Pääsin siis kauhuskenaarioista vähällä tällä kertaa... ABS valo vähän harmittaa Ctree:ssä
Eli eli, ei tuo nyt mikään kamala maanantaiaamu ollutkaan! Luulitte pahempaa, arvasin
Remppapäivitystä
NoThing.
tuuma kirjoitti:Jokainenhan suomalainen tykkää toistensa vastoinkäymisistä. Tässä omani tältä viikolta.
Vaimo aamutuimaan 6:30 maanantaina soitti mennessään töihin että kauhea raksatus ja outo käyttäytyminen alkoi Ctreessä. Takapyörä jumissa tuli takaisin, onneksi oli liukasta, niin ei tullut Flatspot:ia rinkulaan, kuten ei myöskään toivota Bottakselle tänä vuonna![]()
Onneksi oli ollut tilipäivä niin laskujen maksun jälkeen jäi juurikin 65€ tilille niin sain kanta-asiakasedun turvin Lakuun isoimman mitä Motonet tarjosi ko. malliin eli 70Ah/570A Silver akun, se kun vaatii aika paljon käynnistysvirtaa, laskin. Vanhan otin pois ja hämmästys oli suuri. Siellä oli Salama -merkkinen 75Ah akku ja Hobby -merkinnällä. Eli ei ollenkaan kaiketi käynnistysakku vaan enempi joihinkin mökkikäyttöihin tarkoitettu kapistus. Merkkinä Salama vei minut kyllä johonkin 70-luvulleOuto juttu minusta miksi siellä semmoinen oli. Noh, tuo kotterohan on jo ollut meillä sen kai 10v, niin kai se olikin parempi vaihtaa. Ai niin, hajosihan Lakusta kuskin sähköikkunan ohjaus. Tai ei ohjaus mutta jokin. Vaijerit kyllä kuultuna liikkuu oven sisällä edestakaisin mutta ikkuna on kiinni, onneksi. Enää ei toimikaan kuin takaikkunat. Noh, halvemmaksi tulee käydä mäkkärissä kun ei enää itse tarvitse maksaa autokaistalla...
Sitruunasta oli pettänyt kenkiä pitävät pienet jousijutut: 11,70€ ja töitä 1/2h. Pääsin siis kauhuskenaarioista vähällä tällä kertaa... ABS valo vähän harmittaa Ctree:ssä![]()
Eli eli, ei tuo nyt mikään kamala maanantaiaamu ollutkaan! Luulitte pahempaa, arvasinKaikesta löytyi kuitenkin se positiivinenkin puoli, ainakin kaivamalla
![]()
Remppapäivitystä![]()
NoThing.
Salaman brändi lienee vuokrattu kiinalaisille, aivan kuten Nokian luuribrändi on vuokrattu heille. Tai onhan siinä jokin kummallinen suomalaisfirma jollain tavalla mukana, Foxconn siellä kai taustalla kuitenkin on.
Menikö sun Lakusta ikkunannostin vasta nyt? Normaalisti Laku kakkonen syö ikkunannostimia kun kehonrakentaja proteiinipatukoita: monta päivässä.
Ei ole halpa, vaikka noita menee paljon. Purkuosanakin kysytty, vaikka ei tuota oikein käytettynä kannata ostaa.
Mä voin kysäistä hintaa Auto-Artikkelista.
Tuollainen remppa se kai olisi, Tuuma:
https://www.youtube.com/watch?v=AEuqCmla9zY
Tuossa window regulator kit tosin asennettiin Meganeen mutta ei Laku siitä paljoa eroa.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=wi ... acat=33706
Eli osat näyttäisi maksavan vähän yli kympin plus postit.
Itse moottorihan sulla on ehjä.
Saattaa toki olla niin, että moottorin jatkona olevat muovirattaat ovat menneet rikki. Sitten pitää vaihtaa moottori vaihteistoineen.
Mä luulin muuten ensiksi, että regulator tarkoittaa regua, joka laskee auton 12 voltin jännitteen sähköikkunoita varten johonkin muuhun lukemaan!
Tuossa window regulator kit tosin asennettiin Meganeen mutta ei Laku siitä paljoa eroa.
Saattaa toki olla niin, että moottorin jatkona olevat muovirattaat ovat menneet rikki. Sitten pitää vaihtaa moottori vaihteistoineen.
Mä luulin muuten ensiksi, että regulator tarkoittaa regua, joka laskee auton 12 voltin jännitteen sähköikkunoita varten johonkin muuhun lukemaan!
No niin, mä olen suorittanut ensimmäisen remontin mun ruotsalaisbiiliini.
Etukäteen mä ajattelin, että saattaisi olla fiksuinta ottaa akku irti ennen kuin irrotan auton käsijarrun käyttökatkaisimen: auton elektroniikka saattaa huomata, että piuha on avattu ja mennä ties mihin tilaan.
No, laiskuuden takia en akkua irti ottanut.
Ja kyllä se biili vaan huomasi, että käsijarrun kytkin on irrotettu! Kertoi käyttökytkimessä olevan vikaa ja laittoipa vielä vian takia käsijarrun hätätoiminnon päälle.
Pelkäsin, että auto ei palaa tuosta tilasta normitilaan ilman Lexiaa mutta onneksi niin huonosti ei käynyt: eihän mulla sitä Lexiaa vielä ole.
Lexia on siis Sitikan testerisofta, jos joku ei sitä jo tiennyt.
Muutoinkin vaihto meni aika lailla eri tavalla kuin nk. vanhaan aikaan.
Ymmärsin ensin juutuupittaa vaihtohomman ja paneli lähtin tosi helposti irti, kun klipin perusteella osasin työntää luottokortin kulman juuri oikeasta kohdasta sisään ja nytkyttää juuri oikealla tavalla. Helppo ja nopeaa siihen vanhaan yritys ja erehdys -systeemiin verrattuna. Ja jäivät jopa muovikynnet ehjiksi.
Johtojen liittimet olivat lievästi sanottuna vakuuttavan näköisiä. Ensin pitää painaa alas lukitusnappi, sitten voi käyttää eräänlaista lukitussankaa, joka on vielä liitettynä kahteen rattaan tapaiseen juttuun, jotka ensin vetävät liittimen lujasti pohjaan asti kiinni ja sitten vielä lukitsevat sinne ala-asentoon. Tuota ei oikein edes voi jättää puoliksi pohjaan painetuksi.
Nyt mulla on kojelaudan napit kaikki priimaa. Mitä lie tälle oli tapahtunut, siitä oli pieni pala pintaa lohjennut irti.
Etukäteen mä ajattelin, että saattaisi olla fiksuinta ottaa akku irti ennen kuin irrotan auton käsijarrun käyttökatkaisimen: auton elektroniikka saattaa huomata, että piuha on avattu ja mennä ties mihin tilaan.
Ja kyllä se biili vaan huomasi, että käsijarrun kytkin on irrotettu! Kertoi käyttökytkimessä olevan vikaa ja laittoipa vielä vian takia käsijarrun hätätoiminnon päälle.
Pelkäsin, että auto ei palaa tuosta tilasta normitilaan ilman Lexiaa mutta onneksi niin huonosti ei käynyt: eihän mulla sitä Lexiaa vielä ole.
Ymmärsin ensin juutuupittaa vaihtohomman ja paneli lähtin tosi helposti irti, kun klipin perusteella osasin työntää luottokortin kulman juuri oikeasta kohdasta sisään ja nytkyttää juuri oikealla tavalla. Helppo ja nopeaa siihen vanhaan yritys ja erehdys -systeemiin verrattuna. Ja jäivät jopa muovikynnet ehjiksi.
Johtojen liittimet olivat lievästi sanottuna vakuuttavan näköisiä. Ensin pitää painaa alas lukitusnappi, sitten voi käyttää eräänlaista lukitussankaa, joka on vielä liitettynä kahteen rattaan tapaiseen juttuun, jotka ensin vetävät liittimen lujasti pohjaan asti kiinni ja sitten vielä lukitsevat sinne ala-asentoon. Tuota ei oikein edes voi jättää puoliksi pohjaan painetuksi.
Nyt mulla on kojelaudan napit kaikki priimaa. Mitä lie tälle oli tapahtunut, siitä oli pieni pala pintaa lohjennut irti.
Tuuma, millainen kässärisysteemi Lakussa on?
Meikä kyllä pitää eniten siitä vanhimmasta, jossa hyvin sijoitettu käsikahva vaikuttaa takapyöriin.
Tämä sähkökäyttöinen versio on kyllä mäkilähdöissä näppärä: painaa vain D-asennossa vähän kaasua, auto pistää vähän liikkeellelähtöä vastaan ja sitten jarru liukuu pois päältä eikä auto valu alamäkeen tuumaakaan vaikka olisi kuinka jyrkkä mäki. Autokoulun autossa tuollaista kässäriä ei kai hyväksytä, eikä tomaattilaatikkoa liioin.
Meikä kyllä pitää eniten siitä vanhimmasta, jossa hyvin sijoitettu käsikahva vaikuttaa takapyöriin.
Tämä sähkökäyttöinen versio on kyllä mäkilähdöissä näppärä: painaa vain D-asennossa vähän kaasua, auto pistää vähän liikkeellelähtöä vastaan ja sitten jarru liukuu pois päältä eikä auto valu alamäkeen tuumaakaan vaikka olisi kuinka jyrkkä mäki. Autokoulun autossa tuollaista kässäriä ei kai hyväksytä, eikä tomaattilaatikkoa liioin.
Mulla on kiinan Lexia hyllyssä ja kyllä se oman hintansa on maksanut jo monesti. Softa vaan on hiukan haastava asentaa...pvalila kirjoitti:No niin, mä olen suorittanut ensimmäisen remontin mun ruotsalaisbiiliini.
Muoks. Osaa se pösönkin hoivata kuntoon.
Onpa hinnat tippuneet kun on tullut noita mister-auto:ja sun muita nettikauppoja, jotka Euroopasta vissiin toimittavat. Karvan yli 37€ koko hissipvalila kirjoitti:Tuollainen remppa se kai olisi, Tuuma:
http://alvadi.ee/fi/varaosat/renault/la ... sgodTwMPLw
Juu, molemmista ovista nyt rikki ja juurikin tuollaisella muutaman kympin korjaussarjalla uskon selviävän. Kerran olen ovipahvin irrottanut kun vaijeri nitisi ja rasvasin sen. Kyllä mä silloin jo pudistelin päätäni kuka fakiiri tuon hissin oikein pystyy ujuttamaan paikalleen.
Kiitti videosta, se on tosiaan helpompaa nykyään katsoa ensin youtube ja sitten vasta alkaa rikkoa autoa.
Hienosti meni sulla tuo kytkimen vaihto, vaikka vähän nykyautojen kanssa saa olla varuillaan mitä tapahtuu kun sähköjä menee sorkkimaan.
Lexia olisi hyvä olla!
Ihan perinteinen eli jumiutuvapvalila kirjoitti:Tuuma, millainen kässärisysteemi Lakussa on?
Jos automaatilla ajaa autokoulun niin kortilla ei käsittääkseni saa ajaa sitten kuin automaattivaihteista kaaraa
Jep, rajoitus tulee ajokorttiin.tuuma kirjoitti:Ihan perinteinen eli jumiutuvapvalila kirjoitti:Tuuma, millainen kässärisysteemi Lakussa on?
Tämä sähkökäyttöinen versio on kyllä mäkilähdöissä näppärä: painaa vain D-asennossa vähän kaasua, auto pistää vähän liikkeellelähtöä vastaan ja sitten jarru liukuu pois päältä eikä auto valu alamäkeen tuumaakaan vaikka olisi kuinka jyrkkä mäki. Autokoulun autossa tuollaista kässäriä ei kai hyväksytä, eikä tomaattilaatikkoa liioin.Eipä tuota mäkilähtöavustinta tunnu tarvitsevan automaateissa mutta kun jää tosi jyrkkään mäkeen niin ainahan se lähtö on pienen jännityksen paikka, varsinkin liukkailla.
Jos automaatilla ajaa autokoulun niin kortilla ei käsittääkseni saa ajaa sitten kuin automaattivaihteista kaaraa
Maantieajoja kuului autokoulun ohjelmaan muutama hassu tunti ja ainakin ennen oli sallittua hoitaa nuo maantietunnit tomaattiautolla.
Sähköisen käsijarrun juttuja ruotsinkielisestä käyttöohjeesta eilen tavailin ja näemmä käsijarru pitää laivalla jne. ajaa erityisen tiukaksi kytkemällä se päälle tavallaan kahdesti. Auton näytölle tulee teksti asiasta ja taisi se kässärin merkkivalokin vilkkua tms. tavallista tiukemman jarrauksen merkiksi.
Enhän mä tuosta mitään tiennyt, kun auton Ruotsista tänne laivasin. Pysyi näemmä ihan perusjarrutuksella paikoillaan ja olihan vaihteistokin tietenkin P-asennossa.
Jaaha, ovat poistamassa autoveroa...Just kun mä joudun sitä maksamaan!
En usko, että Berner on sekoilemassa ilman Sipilän tukea. VVM ei kai tuossa ole vielä mukana mutta jos pääministeri on pelissä mukana niin kyllähän valtionvarainministeriö joutuu taipumaan.
Ketuttaa se, että aletaan jollekin hämärälle rahoitusporukalle rahaa syytämään. Autoverotuksen nollaaminen on pelkkää kosmetiikkaa, tyhmä kansa ei tajua kuinka tässä käy.
Nykyisin köyhä ihminen voi ajaa halvalla autolla ja rikas kalliilla. Rikas maksaa enemmän autoilusta. Jatkossa yhä suurempi osa maksuista menee saman suuruisena Mersulta ja Ladalta.
Lada saastuttaa enemmän eli voi joutua maksamaan jopa enemmän.
Autonvalmistaja ovat painaneet kyseenalaisin keinoin uusien autojen päästöt alas. Vanhoille ilmoitettiin hurjat päästöt vaikka todellinen kulutus oli jokseenkin sama kuin näillä nykyvehkeillä: kyllä todellisetkin kulutukset ovat tippuneet mutta eivät läheskään siinä tahdissa kuin ilmoitetut arvot ovat parantuneet.
En usko, että Berner on sekoilemassa ilman Sipilän tukea. VVM ei kai tuossa ole vielä mukana mutta jos pääministeri on pelissä mukana niin kyllähän valtionvarainministeriö joutuu taipumaan.
Ketuttaa se, että aletaan jollekin hämärälle rahoitusporukalle rahaa syytämään. Autoverotuksen nollaaminen on pelkkää kosmetiikkaa, tyhmä kansa ei tajua kuinka tässä käy.
Nykyisin köyhä ihminen voi ajaa halvalla autolla ja rikas kalliilla. Rikas maksaa enemmän autoilusta. Jatkossa yhä suurempi osa maksuista menee saman suuruisena Mersulta ja Ladalta.
Lada saastuttaa enemmän eli voi joutua maksamaan jopa enemmän.
Autonvalmistaja ovat painaneet kyseenalaisin keinoin uusien autojen päästöt alas. Vanhoille ilmoitettiin hurjat päästöt vaikka todellinen kulutus oli jokseenkin sama kuin näillä nykyvehkeillä: kyllä todellisetkin kulutukset ovat tippuneet mutta eivät läheskään siinä tahdissa kuin ilmoitetut arvot ovat parantuneet.