tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

No niin, Nokia-Alcatel etenee kuten odottaa saattoi:

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/arvio ... le-6552974

Eli Ranska neuvotteli suojan työntekijöilleen, suomalaiset saavat kenkää.

Totuus on, että kahden vuoden kuluttua kenkä alkaa heilua myös Ranskassa.

Tulevaisuus on Intiassa.

Nokian toimari on sieltä ja hän pystyy tuottamaan suurimmat voitot osakkaille siirtämällä kaiken mahdollisen Intiaan.

Nokialla on tosin jonkin sortin veroriita Intian valtion kanssa, se saattaa vaikeuttaa auvoista yhteistyötä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kun kertoo yrittäjien kohtelusta tässä maassa niin kuulijat eivät yleensä usko.

Tässä taas yksi esimerkki siitä, miksi täällä ei kannata mitään tehdä:

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/pic ... ment-50850
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: Tiukkaa tekee, jos Pekan pitää yrittää nuoruudestaan löytää rankempaan musiikkiin liittyviä muistoja.

No, yksi varhainen proge/punkkarimuusikko oli mun luokkakaverini Timo Westerlund, Sehr Schnellin eka basisti.

Käsipallossa Timppa tykitti käsittämättömän kovaa ja suoraan, taisi noudattaa samaa kaavaa basistinakin?

Vasta tänä vuonna minä ekan kerran kuuntelin hänen levyänsä, nyt juutuupin aikakaudella sekin on helppoa.
Mielestäni tuo nimi on jotenkin tuttu, mutta en saa mielestäni ulos miksi se on tuttu.

Mietin tässä, että mitähän musiikkia itse pitäisin rajuna/raskaana, kas kun mulla tuollaiset kylvetyt jyvät on sellaista rentouttavaa unilääkettä :lol:

Joku noista kipaleista soi aivojen musiikkihuoneessa, kun rymistelin tänäänkin pyörällä kärrypolkuja epätervettä vauhtia alamäkeen, sitten kun vähän hidastui vauhti ja kiipeäminen alkoi, niin bongasin edessä jotain tummaa joka meni pusikkoon, tiellä oli pehmeää santaa ja tuoreet nallekarhun jäljet, lasketaanko tuo sitten kohtaamiseksi?
Himputin hyvin se osaa kyllä kadota maastoon, kun en minä mitään nähnyt tai kuullut metsikössä, vaikka siihen paikalle jossa jotain tummaa näin ehdinkin alle 10 sekunnin.

Olisin minä voinut vähän korvista pyöritellä, kuten erästä koiraa, joka turhan innokkaasti teki tuttavuutta juoksulenkillä...

Tuo on todella uskomatonta, että jos on yrittäjä, niin ei ole oikeutettu sosiaalietuuksiin, ei vaikka kuinka niitä olisi maksanut vuosikausia, se ei ole ihan vähän uusia firmoja joita jää tuonkin takia syntymättä. Kyllä se pitäisi niin mennä, että yritystoiminnalla ei pitäisi olla mitään muuta vaikutusta tukiin, kuin saadun tulon myötä sen tulon verran vähentäisi tukia, eli käytännössä jos firma maksaa jotain henkilölle.

Jokainenhan ymmärtää, että kaikenlainen omatoimisuus on plussaa niin yhteiskunnalle kuin yksilöllekkin. En todellakaan ymmärrä tuota systeemiä, onko se siksi ettei jollekkin tulisi paha mieli vai mikä typeryys on takana?

Siinä on taas yksi seikka jolla tämä maa ampuu itseään polveen, järki on touhusta kaukana, mun mielestä on turha vaatia tuottavuusloikkia jos ei noita järjettömyyksiä ensin laiteta kuntoon.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo, meikä osti kuntopyörän.

Lähinnä tuo on tilapäisratkaisu, ajan oloon mä joudun ostamaan kk-kortin salille molemmille tyttärille.

Se on kallista kyytiä verrattuna tähän mun ostamaani kuntopyörään.

Eli Hobby Hallista tämän ostin, poistonurkasta tietenkin. Merkki on Raleigh ja lähtöhinta 399.

Siitä olivat alentaneet hintaa 30% eli hintalapussa luki 279. Ja sen päälle oli lätkäisty vielä punainen -70% -tarra.

Eli asiakaspalautuspyörästä piti maksaa noin 84 euroa.

Halpa oli, mutta käytettyjen markkinoilta voi löytää tuotakin parempia tilaisuuksia.

Mutta mä tyyppäsin tätä kaupassa ja totesin, että ainakin mun harvakäyntisille, heikkovoimaisille koivilleni tuo on ihan ok.

En mä mitään eroa punttisalin ammattimalliin tuossa tuntenut, vaikka lähes viisitoista sekuntia poljinkin. :lol:

Raleigh (oikeastaan sen halpamerkki Robin Hood) oli mun eka itse ostamani fillari, tämä saattaa olla hyvinkin vika.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Tiukkaa tekee, jos Pekan pitää yrittää nuoruudestaan löytää rankempaan musiikkiin liittyviä muistoja.

No, yksi varhainen proge/punkkarimuusikko oli mun luokkakaverini Timo Westerlund, Sehr Schnellin eka basisti.

Käsipallossa Timppa tykitti käsittämättömän kovaa ja suoraan, taisi noudattaa samaa kaavaa basistinakin?

Vasta tänä vuonna minä ekan kerran kuuntelin hänen levyänsä, nyt juutuupin aikakaudella sekin on helppoa.
Mielestäni tuo nimi on jotenkin tuttu, mutta en saa mielestäni ulos miksi se on tuttu.

Mietin tässä, että mitähän musiikkia itse pitäisin rajuna/raskaana, kas kun mulla tuollaiset kylvetyt jyvät on sellaista rentouttavaa unilääkettä :lol:

Joku noista kipaleista soi aivojen musiikkihuoneessa, kun rymistelin tänäänkin pyörällä kärrypolkuja epätervettä vauhtia alamäkeen, sitten kun vähän hidastui vauhti ja kiipeäminen alkoi, niin bongasin edessä jotain tummaa joka meni pusikkoon, tiellä oli pehmeää santaa ja tuoreet nallekarhun jäljet, lasketaanko tuo sitten kohtaamiseksi?
Himputin hyvin se osaa kyllä kadota maastoon, kun en minä mitään nähnyt tai kuullut metsikössä, vaikka siihen paikalle jossa jotain tummaa näin ehdinkin alle 10 sekunnin.

Olisin minä voinut vähän korvista pyöritellä, kuten erästä koiraa, joka turhan innokkaasti teki tuttavuutta juoksulenkillä...

Tuo on todella uskomatonta, että jos on yrittäjä, niin ei ole oikeutettu sosiaalietuuksiin, ei vaikka kuinka niitä olisi maksanut vuosikausia, se ei ole ihan vähän uusia firmoja joita jää tuonkin takia syntymättä. Kyllä se pitäisi niin mennä, että yritystoiminnalla ei pitäisi olla mitään muuta vaikutusta tukiin, kuin saadun tulon myötä sen tulon verran vähentäisi tukia, eli käytännössä jos firma maksaa jotain henkilölle.

Jokainenhan ymmärtää, että kaikenlainen omatoimisuus on plussaa niin yhteiskunnalle kuin yksilöllekkin. En todellakaan ymmärrä tuota systeemiä, onko se siksi ettei jollekkin tulisi paha mieli vai mikä typeryys on takana?

Siinä on taas yksi seikka jolla tämä maa ampuu itseään polveen, järki on touhusta kaukana, mun mielestä on turha vaatia tuottavuusloikkia jos ei noita järjettömyyksiä ensin laiteta kuntoon.
Yrittäjää vihaavat kaikki.

Oikeiston nenään pienestä yrittäjästä löyhähtää hien ja proletaarin haju, vasemmisto kuvittelee piruparkaa herraksi tahi ainakin sellaiseksi, joka yrittää herraksi tulla.

Moni virkamies kokee yrittäjän virkamiehen vastakohdaksi.

Pahinta on se, että myös yrittäjän puoliso on sorron kohde: esimerkiksi työttömäksi jäävältä sairaanhoitajalta voidaan kieltää etuudet sillä perusteella, että hänen putkiliikettä pyörittävän miehensä tulisi pystyä kohtuudella työllistämään vaimonsa.

Luulen, että oikeuskäytäntö näissä tapauksissa on hyvin horjuva.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Yrittäjää vihaavat kaikki.

Oikeiston nenään pienestä yrittäjästä löyhähtää hien ja proletaarin haju, vasemmisto kuvittelee piruparkaa herraksi tahi ainakin sellaiseksi, joka yrittää herraksi tulla.

Pahinta on se, että myös yrittäjän puoliso on sorron kohde: esimerkiksi työttömäksi jäävältä sairaanhoitajalta voidaan kieltää etuudet sillä perusteella, että hänen putkiliikettä pyörittävän miehensä tulisi pystyä kohtuudella työllistämään vaimonsa.

Luonnollisesti jos yrittäjä on nainen ja mies työttömäksi jäävä putkiasentaja, tuota elättämispykälää ei ole olemassakaan, aivan kuten leskeneläkkeessäkään ei moista ole, tämä on kai sitä feminististä tasa-arvoa? :lol:

Mun mielestäni kaikki voisi olla yrittäjiä, lopetettaisiin palkkatyö kokonaan, mutta paljon pitäisi rukata noita yrittäjävastaisia tukijärjestelmiä toimimaan kuten niiden tasapuolisesti pitäisi toimia.

Sitten me ei tarvittaisi mitään AY liikkeitä tai EK:ta koska kaikki olisi samalla viivalla yrittäjinä ja alkaisi löytymään sitä liikkeiden ketteryyttä jota maa kipeästi kaipaisi.

Mutta eihän se sovi, ei ainakaan vihervasemmistolle! :mrgreen:

Jos ei olisi näin typeriä pykäliä ja säädöksiä olisin varmasti tehnyt ainakin yhden konkurssin yrittäjänä tai ehkä olisi ainakin yksi burnoutti vähemmän vyössä, se itsensä työllistäminen kun olisi mahdottoman järkevää, mutta se on tehty oikeasti tarpeettoman haastavaksi, on kuin olisi hakemalla haettu sellaisia säädöksiä, että touhun alkuun pistämisessä pitää olla helkkarinmoinen riski, jos ei muuten niin ainakin määräyksien ja asetuksien toimesta se varmistetaan.

Täysin tarpeetonta ja turhaa, siinä on varmasti takana jotain perisuomalaista kateusajattelua, eli kovasti tunnetta kovin vähän järkeä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Yrittäjää vihaavat kaikki.

Luonnollisesti jos yrittäjä on nainen ja mies työttömäksi jäävä putkiasentaja, tuota elättämispykälää ei ole olemassakaan, aivan kuten leskeneläkkeessäkään ei moista ole, tämä on kai sitä feminististä tasa-arvoa? :lol:

Mun mielestäni kaikki voisi olla yrittäjiä, lopetettaisiin palkkatyö kokonaan, mutta paljon pitäisi rukata noita yrittäjävastaisia tukijärjestelmiä toimimaan kuten niiden tasapuolisesti pitäisi toimia.

Sitten me ei tarvittaisi mitään AY liikkeitä tai EK:ta koska kaikki olisi samalla viivalla yrittäjinä ja alkaisi löytymään sitä liikkeiden ketteryyttä jota maa kipeästi kaipaisi.

Mutta eihän se sovi, ei ainakaan vihervasemmistolle! :mrgreen:

Jos ei olisi näin typeriä pykäliä ja säädöksiä olisin varmasti tehnyt ainakin yhden konkurssin yrittäjänä tai ehkä olisi ainakin yksi burnoutti vähemmän vyössä, se itsensä työllistäminen kun olisi mahdottoman järkevää, mutta se on tehty oikeasti tarpeettoman haastavaksi, on kuin olisi hakemalla haettu sellaisia säädöksiä, että touhun alkuun pistämisessä pitää olla helkkarinmoinen riski, jos ei muuten niin ainakin määräyksien ja asetuksien toimesta se varmistetaan.

Täysin tarpeetonta ja turhaa, siinä on varmasti takana jotain perisuomalaista kateusajattelua, eli kovasti tunnetta kovin vähän järkeä.

Tasa-arvon kanssa on vähän niin ja näin yleensäkin.

Lainsäädäntö aivan takuulla suosii naisia. Luonto taas jollain tavalla suosii miestä: meille on suotu vahvemmat nyrkit ja osa miehistä ei vain millään ymmärrä, mikä vastuu siihen faktaan sisältyy.

Intissä ei naisten tarvitse käydä, ja siitä tuli mieleeni toinen juttu: Rysään eli Russaröön järjetetään nykyisin risteilyjä.

http://marinelines.fi/fi/risteilyt/russaro

Kerran mä sieltä siviiliin lähdin ja pihalta marssiessani mietin, ettei tänne enää ikinä ole paluuta, suljetulle sotilasalueelle.

Jollain tavalla se vika järjetäytyminen kasarmin edessä jäi mieleen. Läksiäiskahvit juotiin mantereen puolella esikuntapatterissa.

Joskus 1984 sikäläinen kasarmi oli aika huonossa hapessa ja mä luulen, että sitä saatiin jonkin verran korjailtua ennen kuin se hylättiin.

Vähän niin kuin jenkeissä, missä kuolemantuomitut teloitetaan terveinä mikäli vain suinkin mahdollista.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tähän ketjuun hyvin sopiva video:

pvalila
Jäsen
Jäsen

Luultavasti olette miljoona kertaa kuulleet tämän biisin mutta videota ette ole ehkä koskaan nähneet:

Tuolloin elettiin vielä sitä aikaa jolloin animaalisetkin muusikot käyttivät varsin formaaleja esiintymispukuja.

Historian havinaa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Kenellekkään tuskin tuli yllätyksenä se, että Mikkisofta pisti lapun luukulle?

Eikä sekään kai yllättänyt, että Talvivaara suljetaan? Toki sinne saatiin upotettua paljon rahaa joiden kylvämistä perusteltiin kauniilla puheilla, mutta aika selvähän tuossakin tilanne oli jo aikaa sitten.

Kipeätä toki taloudelle moiset uutiset tekevät, mutta mitenkään yllätyksiä eivät olleet, enemmän olisi ollut yllätys jos toiminta olisi jatkunut, sen verran huonot olivat kortit.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Tähän ketjuun hyvin sopiva video:

Sainoisin vallattoman osuvaksi mainosfilmiksi :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Luultavasti olette miljoona kertaa kuulleet tämän biisin mutta videota ette ole ehkä koskaan nähneet:

Tuolloin elettiin vielä sitä aikaa jolloin animaalisetkin muusikot käyttivät varsin formaaleja esiintymispukuja.

Historian havinaa.
Hih, enpä ollut nähnyt.

Kappale on minusta oikein hyvä, ehkä siksi että alun olen joskus oppinut soittamaan Landolalla, enää en muista/osaa, eivät nakitkaan kovin näppärät enää ole :(
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Kenellekkään tuskin tuli yllätyksenä se, että Mikkisofta pisti lapun luukulle?

Eikä sekään kai yllättänyt, että Talvivaara suljetaan? Toki sinne saatiin upotettua paljon rahaa joiden kylvämistä perusteltiin kauniilla puheilla, mutta aika selvähän tuossakin tilanne oli jo aikaa sitten.

Kipeätä toki taloudelle moiset uutiset tekevät, mutta mitenkään yllätyksiä eivät olleet, enemmän olisi ollut yllätys jos toiminta olisi jatkunut, sen verran huonot olivat kortit.
Minusta tuo oli melkoisen kallis kokeilu! Toisaalta, luulen että tuo on ollut osittain ostajallakin tiedossa ja vain leikitty upporikasta tai rutiköyhää mutta laskettu ettei luurit katastrofi ole jos floppaa. Ei kyllä uskoisi miten niinkin iso yritys kuin Nokia oli pystyy sähläämään itsensä olemattomiin noinkin nopeasti. Tulee olemaan melkoinen varottava esimerkki tuleville kauppatieteiden opiskelijoille!

Talvivaarakin kummallinen juttu kerrassaan. Miksi nuo ulkomaiset, jotka kaivostoimintaa täällä käsittääkseni paljonkin harjoittavat pärjäävät ihan hyvin ilman jokapäiväisiä lööppejä. Minusta tuon kaivoksen historiasta saa myös kauppatieteisiin opettavan farssin. Toki kai malmin maailmanmarkkinahintojen muuttuminen oli yksi syy mutta tuskin koko totuus.

Kai noistakin jotkut kirjat kirjoittaa.

IOS ja Android ovat sitten kai tästä lähtien ne millä mennään luureissa seuraavat 10v. Jollastakaan tainnut mitään tulla :roll:
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Kenellekkään tuskin tuli yllätyksenä se, että Mikkisofta pisti lapun luukulle?

Minusta tuo oli melkoisen kallis kokeilu! Toisaalta, luulen että tuo on ollut osittain ostajallakin tiedossa ja vain leikitty upporikasta tai rutiköyhää mutta laskettu ettei luurit katastrofi ole jos floppaa. Ei kyllä uskoisi miten niinkin iso yritys kuin Nokia oli pystyy sähläämään itsensä olemattomiin noinkin nopeasti. Tulee olemaan melkoinen varottava esimerkki tuleville kauppatieteiden opiskelijoille!

Talvivaarakin kummallinen juttu kerrassaan. Miksi nuo ulkomaiset, jotka kaivostoimintaa täällä käsittääkseni paljonkin harjoittavat pärjäävät ihan hyvin ilman jokapäiväisiä lööppejä. Minusta tuon kaivoksen historiasta saa myös kauppatieteisiin opettavan farssin. Toki kai malmin maailmanmarkkinahintojen muuttuminen oli yksi syy mutta tuskin koko totuus.

Kai noistakin jotkut kirjat kirjoittaa.

IOS ja Android ovat sitten kai tästä lähtien ne millä mennään luureissa seuraavat 10v. Jollastakaan tainnut mitään tulla :roll:
Taisi olla oikeuden päätös tiukoista ja määräaikaisista päästörajoista Talvivaaran lopullinen niitti. Ei valtio eikä kukaan mahdollinen ostaja pysty tuollaista bisnestä pyörittämään jos toiminta on katkolla parin vuoden välein.

Microsoftin puhelintoimintojen lopetus suomesta oli selvä jo kun Nokia sen sille myi. Kukaan ei ole niin isänmaallinen kuin jenkki. Ne tekee softat siellä ja pitää rahat kotimaassa. Se miksi Nokia tukehtui on taas malliesimerkki siitä kun organisaatio pöhöttyy ja duunarin yläpuolella on n. 13 eritasoista manageria pyörittämässä
Papereita. Sinne hukkuu rahat ja ideat.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Itse muistan sen kun Nokian silloinen johtaja kommentoi Googlen uutta Android käyttöjärjestelmää tyyliin ettei tule olemaan uhka Nokialle, oli tainnut nousta menestys päähän, ei mennyt nimittäin kovin pitkästi tuosta, kun kehittäjät loikkasivat Android kelkkaan ja Nokia jäi asemalle ruikuttamaan, että meillä on hyvä tuote johon on investoitu paljon, ei mikään vapaa tai ilmainen koodi voi meitä uhata :lol:

Jonkinlainen sokeus se tuossakin oli varmaan takana, Suomessa kuten myös Ruotsissakin tuntuu olevan vähän tapana hehkuttaa omaa erinomaisuutta niin ettei nähdä realistisesti missä olisi kehitettävää ja missä ne vahvuudet ovat.

Teknologiafirma jos jää hetkeksikin lepäämään laakereillaan, koska on "ykkönen", menee kyllä äkkiä alas, kun vaikkei lepäilisi laakereillaan, niin siltikin välillä tulee pudotuksia.

Suomalainen johtamistaito on mun mielestä aika kehnoa, olen kai maininnutkin siitä joskus, kyllähän Nokian tapauksessakin sitä oli aika paljon.

Hullua oli mielestäni edes lähteä yrittämään Talvivaaran pelastamista, kun tosiaan tiedossa jo oli kuinka mahdotonta on nousta, sitten tosiaan kun pistetään päälle tempoileva ympäristöpolitiikka, niin teeppä siinä järkevästi isoja investointeja, kaivostoiminnassa, kuten metsäpuolellakin se on kymmeniä vuosia kun pitäisi olla mahdollista suunnitella eteenpäin, jos sellaista toimintaympäristöä ei tueta, niin selvähän se on ettei toiminta tule onnistumaan, tässä maassa on jotenkin hitti ampua itseä jalkaan tuossa suhteessa.

Näitä meidän tönöjä tuskin ajateltiin ihan 100 vuotta asutettaviksi, mutta lähelle sitä kai tullaan pääsemään, ellei sitten joillain määräyksillä pistetä kaikkea sekaisin, aika harva taitaa kumminkin alle 10 vuoden tähtäimellä taloa hankkia tai alle 10 vuoden elinkaarelle remontteja suunnitella, mutta määräykset jos muuttuilisivat yks kaks niin, että välillä pitää olla parillinen määrä ikkunoita seinällä ja välillä pariton määrä, niin kyllä se vaikeaksi menisi.

Ehkä ongelma on siinä, että reagoidaan liikaa hetkessä, eikä suunnitella pitkäjänteisesti tulevaa, kyllä jotenkin pitäisi sellaiset 50 vuotta olla valmiiksi mietittyä linjausta jota toteutettaisiin sen sijaan että joka toinen vaalikausi vedetään yhteen suuntaan ja joka toinen toiseen, mutta tämä meidän nykyjärjestelmä taitaa olla tuota jälkimmäistä enemmän.
Vastaa Viestiin