jtbo kirjoitti:pvalila kirjoitti:
Tuuma, sinä olet maailman hienotunteisin ihminen ja viimeinen ketään loukkaamaan.
Ja jos jotakuta vähän loukkaat sä kärsit tunnontuskia, jotka eivät ole missään suhteessa aiheuttamaasi mielipahaan.
Tietenkin hieno piirre sinussa, mutta tuollainen hienotunteisuus ei tee elämästä helppoa.
Moni juttu elämässä sujuu paljon helpommin, jos luonnostaan sallii itsensä käyttää vähän kyynärpäitä ja vääryyttä apunaan, ilman kamalia tunnontuskia.
Tähän voisi lisätä, että aika harva joka on röyhkeästi ottanut kaiken minkä irti saanut, on joutunut kärsimään köyhyydestä.
Se on ihan totta mitä pvalila kirjoittaa, että Tuuma on mahdottoman hienotunteinen eikä varmasti loukkaa ketään, kyllä se vika on enemmän muissa jos loukkaantuvat.
Itsehän olen hienotunteinen kuin sepelimurskain, mulla ei vaan ole sellaisia osia jotka kertoisi noita tunnepuolen nyansseja, mua kiinnostaa asiat, en ole ihmiskeskeinen, joka luo sitten omat heikkoudet ja vahvuudet.
Esimerkki tuosta, kun yksi sukulainen liukastui pahasti jalkakäytävällä, kävelin siinä vieressä, katsoin sitä vähän hölmistyneenä, sitten analysoin mikä ongelman aiheutti ja millainen olisi korjaus ongelmaan, totesin että kävelee liiaksi kantapäillään ja töksäyttää jalan maahan eikä jousta, siksi liukastui.
Enkä ymmärtänyt lainkaan miksi mua katsottiin hetken murha ajatuksissa, enkä varsinkaan sitä mökötystä, huutoa, itkua yms. jotka seurasivat loppupäivän ilman että voisi keskustella normaalisti asiasta analysoiden ongelman ja potentiaalisten ratkaisujen hyvät sekä huonot puolet.
Kaatukoon sitten uudestaan jos ei informaatio kelpaa oli mun ajatuksissa. Jokainenhan ymmärtää että jos kaatuu, se sattuu, hittoako sitä asiaa hieromaan, sehän on selviö, miksei keskity korjaamaan ongelman ydintä.
Toki nykyään ymmärrän, ettei ihmiset yleensä ajattele, heiluvat vain tuntemuksiensa perässä, mutten koskaan kai tule täysin käsittämään sitä ettei kaikki tahdo optimoida toimintaa ja pyrkiä parhaimpaansa jotain tehdessään
Mutta voitte kuvitella kuinka hauskoihin tilanteisiin sitä joutuu, kun ei halua kellekkään pahaa eikä näe mitään syytä miksi kukaan tahtoisi toista loukata, kun eihän se paranna toimintaa mitenkään, mutta tälläistä se nyt vaan on alienina ihmisten parissa elo. Voidaan ajatella, että on peli, jota pelataan säännöillä joita ei pysty ymärtämään ja joita ei edes kerrota, mutta pakko pelata muiden säännöillä.
Että jos Tuumasta joskus tuntuu, ettei aina toisten kanssa toimiminen suju kuten tahtoisi, niin ei se mitään, se on täällä ihan normi ja se jos sujuu, niin luetaan kyllä vahingoksi ja poikkeukselliseksi sellaiseksi, minkäs sitä voi jos geenit on vähän paskat, monilla on vielä paskemmatkin, sitä on yritettävä vaan parhaansa.