tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

https://www.youtube.com/watch?v=BW9CP6nYp4Y

Alen on rattimies edelleen.

MIelenkiintoista on, että tuossa haastattelussa Alen sivuuttaa Toivosen kuoleman lähes täysin.

Kolmet hautajaiset vuodessa, vasta nyt hän on avautunut tuon tapauksen suhteen.

Pystyi kuitenkin jatkamaan uraansa, mutta virallinen maailmanmestaruus häneltä jäi saamatta.

Vajaan vartin hän ehti kai olla maailmanmestari, sitten meni Toyotan protesti läpi ja mestaruus siirtyi Kankkuselle.

Pitäisi vielä joskus varmistaa, mutta epäilen olevani Alenin "lähisukulainen": Markun vaimon setä oli mun tätini aviomies... :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Kukaan ei ymmärtänyt jtbo:n analyyttistä luonnetta, ei edes taivaan porteilla, ja niinpä jtbo päätyi Helvetin isoon saunaan (tosin vain keskilauteelle).

Siellä kun hän hikoili ja ähki, niin kiuas alkoi vähän kakoa. Pirulla oli laitteen kanssa vähän ongelmia, kunnes sieltä keskilauteelta kuului jtbo:n ääni:

- Säädä sitä yläluukkua vähän isommalle, se ei jaksa palaa kunnolla koska ilmassa on niin pirusti rikkiä...

Kukaan ei taaskaan kiittänyt, vaikka kiuas alkoi taas hehkua entiseen malliin.

Tuuma oli lopultakin heittänyt veivinsä ja pääsi tietenkin harpunsoiton ystävien osastolle. Pyhän Pietarin kanssa kun salaa kulman takana tupakalla kävivät niin hän esitti kainon toivomuksen: josko jotenkin olisi mahdollista, niin hän haluaisi postittaa sinne kuumemmalle osastolle pienen paketin; pvalilalle pullon kylmää Pepsiä ja jtbo:lle militaryspeksatun läppärin...
Hih :mrgreen:

Kiitos molemmille kauniista sanoista! Taas jaksaa.

Kujalaa tarkoitin, hän on jokseenkin vannoutunut rellumies. Toki täytynee kysyä Räsäsiltä myös!

Raju tuo Jtbon vappukuva! Kirvestä, lihasta ja ohimennen halkaissut hautakivenkin!

Ei hitto => ansioon lähdettävä.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kutaleen veroilmoitus.

Yritin saada sen tehtyä hyvissä ajoin eli jo eilen, mutta kun en löydä tiettyjä tietoja mistään.

Kotitalousvähennysjuttuja lähinnä, kattorempan takia niitä riittää.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Kutaleen veroilmoitus.

Yritin saada sen tehtyä hyvissä ajoin eli jo eilen, mutta kun en löydä tiettyjä tietoja mistään.

Kotitalousvähennysjuttuja lähinnä, kattorempan takia niitä riittää.
Mä taasen olin siinä uskossa että mulla palautuspäivä 4.5 mutta onkin ollut jo 4.4... Taisi käydä viime vuonna sama tarina... Olivat silloin myötämielisiä, tiedä onko enää, Kuori on astiakaapin päällä yhä :roll:

Ymmärrän ärsytyksen määrän!

Kotitalousvähennykseen en ainakaan koskaan lähettänyt lapun lappua, ne täytyy löytyä työnsuorittajan veroilmosta. Toki itse pitää laskea kuiteista mitä on maksanut ja vähentää materiaalit jne. kaikkea työlästä lippulappujumppaa :(
tuuma
Jäsen
Jäsen

Huh, kun ollut vähän jo liiankin lämmin! Jokos Pvalilan ILP:it hönkii kylmää automaattimoodissa sisäilmaan? Vetäisin itse lämmitykset säppiin pari päivää sitten. Tytär vähän aamulla valitti kylmää, alakerrassa kun asustelee ja näytti yö/aamutuimaan menneen +18 asteeseen lämmöt. Meillä yläkerrassa jo tasaisen tappavasti +25 läpi vuorokauden.

Landsail:it tuli Sverige:stä tänään ja nyt väänsin Rollon alle kun oli jo luottoasentaja ne pyöräyttänyt vanteille. B luokassa märkäpito ja kulutus myös B luokkaa, joka ei toki mitään lupaa. Vähän paljastunut tuota EU merkintöjen manipulointiakin, ei tosin kai Kiinalaisissa kumeissa.

Landsail muuten tekee toisella tuotemerkillä matkustajakoneiden renkaita ja niillä sertifikaatit tehdä moisia mutta ei kai se mitään laadusta takaa ja videokin on heidän tuottama... Mutta jotenkin nuo tuon videon perusteella valitsin. 50€ renkaiksi ihan hyvältä näyttävät, 4-5 metriä tosin vasta ajanut ja ensituntumalta ovat mustat ja pyöreät :-D

https://www.youtube.com/watch?v=EDc1_ZtZAsA

Niin, ne öljyt, putsari, öljyt ja jakohihna :( Jos tuolla kesärengastuksella saisi litran pois keskikulutuksesta niin ajan Lakulla ainakin syksyyn. Nyt 2 viikon keskikulutus 8,8l/100km :( Toki 120km/h ja kaupunkipyörittelyä vaan tuossa. 80km/h ajoa hyvin vähän.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=BW9CP6nYp4Y

MIelenkiintoista on, että tuossa haastattelussa Alen sivuuttaa Toivosen kuoleman lähes täysin.

Pystyi kuitenkin jatkamaan uraansa, mutta virallinen maailmanmestaruus häneltä jäi saamatta.

Vajaan vartin hän ehti kai olla maailmanmestari, sitten meni Toyotan protesti läpi ja mestaruus siirtyi Kankkuselle.

Pitäisi vielä joskus varmistaa, mutta epäilen olevani Alenin "lähisukulainen": Markun vaimon setä oli mun tätini aviomies... :lol:
Alén oli kova ja on totta mooses vieläkin, tykkään tyylistä vähän olla äijä kun on syytäkin. Varmaan moni pitää vähän nössönä ohjelmana tuota Teknavia, jos vertaa TopGear:iin mutta onhan Teknavilla sentäs ihan oikea kunnon kuski. Huvittavinta ja toki ihan vakavaakin oli kun olivat testailemassa Dakar Tatroja Tsekeissä. Alén näytti jopa vähän pelkäävän, vaikka itsekin rekan kanssa Dakar:issa käynyt (silloin kun vielä Afrikassa ajettiin). Veyronilla on ohjelman ennätysnopeus kai 340km/h tjms. Silloin alkoi vähän hymy hyytymään. Hullua minusta yhä että MotoGP pyörillä ajetaan samassa vauhdissa vielä kilpaa kahva kahvaa vasten. Noh, nuo noita mun addiktioita nähdä vauhtia. En minäkään onnettomuuksia mene katsomaan vaan vauhtia ja varsinkin sellaista, joka menee yli ymmärryksen.

Sano Alén:ille sitten terveisiä myös minulta kun menet paiskaamaan kättä, lähes Toivosen naapurilta, kun esittelet itsesi!!! Ei mulla Toivosille ollut kuin joku 1km ja joku ehkä 30-50 taloa välissä niin kai mäkin lähes ainakin heidän tuttu olin, vaikkei minkäänlaista sukukytkentää olekaan, kai :lol: :lol: :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Edelleen soimin itseäni, etten laittanut kylppäriin vesikiertoa odottelemaan...

400W puskee aina silloin tällöin sähköä lattiaan, vaikka taivaalta tulee tuutin täydeltä "ilmaisenergiaa" ja pulmia tulee hukata tuota johonkin järkevään, tuo tippuminen käppyrässä oli suihkussakäyntiä ja viemärihuuhtelua kuumalla vedellä, ettei vaan täällä käy "pvaliloita":

Kuva

Toisaalta jos nuo sähköpanelit jos laittaisi niin voisi ajaa sähköä, kiertovesipumppuihin, lattiaan ja toki myös lämminvesivaraajaankin. Hiukan joutuisi ohjelmalogiikoita pohtia jos ei sitten vain kylmästi valtakunnanverkkoon kelvollista vimpainta laita jotka alkavat olla kelpo hinnoissa nekin.

Petej, voitko vähän avata teknistä toteutustasi?

Mulle riittäisi ihan vain 1kW paneelit (aluksi) että saisi tuon ärsyttävän kylppärin lattian hasardin peitottua kesäksi. Jep, se on vähän se mutta kyse henkisestä ongelmasta maksaa sähköstä kun tarjollakin on taivaaltakin :evil:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Mä en tiedä miten toimitusjohtajaksi opiskellaan mutta jotenkin kerran tj on aina kai sitten tj :roll:

Minä olen mieltänyt Motonet:in aina sellaiseksi harakiri -firmaksi, joiksi noita aina kutsuttiin kun olin nuori mutta sellaiseksi, josta kerrankin lyötiin kuluttajille sellaiset hinnat näkyville, ettei tarvinnut oppia tinkimään, jota en ole koskaan oikein ymmärtänyt; maksanut aina sen mitä lapussa lukee.

Motonet kuvasto joskus -80 luvun lopulla toi kivan lisän pitää yhä tbo saappia hengissä. Pakoputki turbosta lähtien oli kohtuuhintainen.

Nyt vain hämmästelen sitä että kummasti isot syö aina pienet. Tämä ei siis tuohon toimariin liity mitenkään mutta kunhan hämmästelen vain miten nuo mielikuvat ja totuus muuttuu :wink:

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/antti ... i/uASDYnuy
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Tuuma, sinä olet maailman hienotunteisin ihminen ja viimeinen ketään loukkaamaan.

Ja jos jotakuta vähän loukkaat sä kärsit tunnontuskia, jotka eivät ole missään suhteessa aiheuttamaasi mielipahaan.

Tietenkin hieno piirre sinussa, mutta tuollainen hienotunteisuus ei tee elämästä helppoa.

Moni juttu elämässä sujuu paljon helpommin, jos luonnostaan sallii itsensä käyttää vähän kyynärpäitä ja vääryyttä apunaan, ilman kamalia tunnontuskia.
Tähän voisi lisätä, että aika harva joka on röyhkeästi ottanut kaiken minkä irti saanut, on joutunut kärsimään köyhyydestä.

Se on ihan totta mitä pvalila kirjoittaa, että Tuuma on mahdottoman hienotunteinen eikä varmasti loukkaa ketään, kyllä se vika on enemmän muissa jos loukkaantuvat.

Itsehän olen hienotunteinen kuin sepelimurskain, mulla ei vaan ole sellaisia osia jotka kertoisi noita tunnepuolen nyansseja, mua kiinnostaa asiat, en ole ihmiskeskeinen, joka luo sitten omat heikkoudet ja vahvuudet.

Esimerkki tuosta, kun yksi sukulainen liukastui pahasti jalkakäytävällä, kävelin siinä vieressä, katsoin sitä vähän hölmistyneenä, sitten analysoin mikä ongelman aiheutti ja millainen olisi korjaus ongelmaan, totesin että kävelee liiaksi kantapäillään ja töksäyttää jalan maahan eikä jousta, siksi liukastui.
Enkä ymmärtänyt lainkaan miksi mua katsottiin hetken murha ajatuksissa, enkä varsinkaan sitä mökötystä, huutoa, itkua yms. jotka seurasivat loppupäivän ilman että voisi keskustella normaalisti asiasta analysoiden ongelman ja potentiaalisten ratkaisujen hyvät sekä huonot puolet.

Kaatukoon sitten uudestaan jos ei informaatio kelpaa oli mun ajatuksissa. Jokainenhan ymmärtää että jos kaatuu, se sattuu, hittoako sitä asiaa hieromaan, sehän on selviö, miksei keskity korjaamaan ongelman ydintä.

Toki nykyään ymmärrän, ettei ihmiset yleensä ajattele, heiluvat vain tuntemuksiensa perässä, mutten koskaan kai tule täysin käsittämään sitä ettei kaikki tahdo optimoida toimintaa ja pyrkiä parhaimpaansa jotain tehdessään

Mutta voitte kuvitella kuinka hauskoihin tilanteisiin sitä joutuu, kun ei halua kellekkään pahaa eikä näe mitään syytä miksi kukaan tahtoisi toista loukata, kun eihän se paranna toimintaa mitenkään, mutta tälläistä se nyt vaan on alienina ihmisten parissa elo. Voidaan ajatella, että on peli, jota pelataan säännöillä joita ei pysty ymärtämään ja joita ei edes kerrota, mutta pakko pelata muiden säännöillä.

Että jos Tuumasta joskus tuntuu, ettei aina toisten kanssa toimiminen suju kuten tahtoisi, niin ei se mitään, se on täällä ihan normi ja se jos sujuu, niin luetaan kyllä vahingoksi ja poikkeukselliseksi sellaiseksi, minkäs sitä voi jos geenit on vähän paskat, monilla on vielä paskemmatkin, sitä on yritettävä vaan parhaansa.
Pakko palata tähän meitin ketjun näinkin vanhaan aiheeseen...

Toki mukava kai sitten olen mutta en välttämättä koe itse oloani mukavaksi jos/kun huomaan että ne kyynärpäätaktiikka kaverit saa itseni tuntemaan että vääryyttä tehtiin (taas) kustannuksellani.

Se että jos sen yksi-kaksi kertaa olen ärähtänyt elämässäni, väärässä paikassa tietenkin, on toki muuttanut elämäni parempaan suuntaan ja saanut aikaan jotain muutoksia niin edelleen pohdin miten tässä elämässä pitäisi luovia kuin purjevene vastatuuleen, jotta ei aina niin pahaa vasta- ja ristituulta tulisi.

Jtbo:n on oikeastaan hyvä olla, ostakoon sekin tyyppi ne liukusteet, kuten neuvoit! Muo vaan jää aina kaivelemaan sanomiseni :( Nytkin sanoin täällä sähköpääkeskuksen mittaroinnista ehkä vähän liian karusti toiselle joka haalii talonsa koskemattomuutta, vaikka olisin voinut olla sanomatta yhtään mitään.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Mä en tiedä miten toimitusjohtajaksi opiskellaan mutta jotenkin kerran tj on aina kai sitten tj :roll:

Minä olen mieltänyt Motonet:in aina sellaiseksi harakiri -firmaksi, joiksi noita aina kutsuttiin kun olin nuori mutta sellaiseksi, josta kerrankin lyötiin kuluttajille sellaiset hinnat näkyville, ettei tarvinnut oppia tinkimään, jota en ole koskaan oikein ymmärtänyt; maksanut aina sen mitä lapussa lukee.

Motonet kuvasto joskus -80 luvun lopulla toi kivan lisän pitää yhä tbo saappia hengissä. Pakoputki turbosta lähtien oli kohtuuhintainen.

Nyt vain hämmästelen sitä että kummasti isot syö aina pienet. Tämä ei siis tuohon toimariin liity mitenkään mutta kunhan hämmästelen vain miten nuo mielikuvat ja totuus muuttuu :wink:

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/antti ... i/uASDYnuy
Lidlin toimarin paikalta VR:lle ja Nesteelle divisioonanvetäjäksi on kaiketi vähän alennus.

Lienee mies tyytyväinen, kun pääsi tavallaan takaisin omalle tasolleen.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:

Alén oli kova ja on totta mooses vieläkin, tykkään tyylistä vähän olla äijä kun on syytäkin. Varmaan moni pitää vähän nössönä ohjelmana tuota Teknavia, jos vertaa TopGear:iin mutta onhan Teknavilla sentäs ihan oikea kunnon kuski. Huvittavinta ja toki ihan vakavaakin oli kun olivat testailemassa Dakar Tatroja Tsekeissä. Alén näytti jopa vähän pelkäävän, vaikka itsekin rekan kanssa Dakar:issa käynyt (silloin kun vielä Afrikassa ajettiin). Veyronilla on ohjelman ennätysnopeus kai 340km/h tjms. Silloin alkoi vähän hymy hyytymään. Hullua minusta yhä että MotoGP pyörillä ajetaan samassa vauhdissa vielä kilpaa kahva kahvaa vasten. Noh, nuo noita mun addiktioita nähdä vauhtia. En minäkään onnettomuuksia mene katsomaan vaan vauhtia ja varsinkin sellaista, joka menee yli ymmärryksen.

Sano Alén:ille sitten terveisiä myös minulta kun menet paiskaamaan kättä, lähes Toivosen naapurilta, kun esittelet itsesi!!! Ei mulla Toivosille ollut kuin joku 1km ja joku ehkä 30-50 taloa välissä niin kai mäkin lähes ainakin heidän tuttu olin, vaikkei minkäänlaista sukukytkentää olekaan, kai :lol: :lol: :lol:
Juu, sen näki naamasta että 340 on kova vauhti Alenille. Olisi kenelle tahansa puolta nuoremmallekin.

Mutta mun mielestäni kovempi saavutus oli se, että hän pisti jäällä ajaen Audin maailmanennätysautolla 315,9 km/h. Se on hurja nopeus, kun ottaa huomioon, että samalla autolla ajettu jäälläajon maailmanennätys on noin 335 km/h.
- Jäällä auto on koko ajan irti, jokin pyörä sutii koko ajan koska kaikki neljä pyörää vetävät ja vain nipin napin pystyvät välittämään moottorin tehon jäähän.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Veroilmoitukset sain valmiiksi 17 minuuttia ennen puoltayötä. Kai sitä alkaa olla vanha kun jää tuollaisia pelivaroja... :roll:

Tuuma, netin kautta veroilmoitusten palauttaminen onnistuu vain palautuspäivään asti, sen jälkeen on pakko hoitaa homma paperilla.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Te kun pähkäilitte veroilmoituksia, täällä ajettiin pyörällä 90km 4 tuntiin (tuosta 1 tunti ja 20min 9kg lihakuorman kanssa ylämäkeen pienellä vastatuulella) ja sen jälkeen heitettiin päälle 20 minuutin juoksulenkki, kun ei tullut päivällä isommin liikuttua, no pari tuntia hakkasin kyllä puita pienemmiksi, sekä yhden piipusta kammariin eksyneen kimalaisen pesin sekä katsoin että pääsi lentoon ja jatkamaan omia kuvioitaan.

Voisi vähän puntteja nostella ennen kuin uni tulee simmuun, harmi kun ei sitä kerennyt tekemään ennen vuorokauden vaihtumista, paloi nyt sitten vain vähän reilu 6100 kilokaloria, on siihenkin pääsemisessä jonkin verran tekemistä.

Mun mielestä veroilmoitushomma on todella typerää ajanhaaskausta, kyllähän sellaisen voisi automatisoida jos vaan halua olisi, ei nykyaikana enää pitäisi ihmisten joutua tuhlaamaan aikaansa moiseen.

Tosin mun mielestä koko verohomma on kovin jälkeenjäänyt ja koko laitoksen voisi oikeastaan lakkauttaa, siirryttäisiin reaaliaikaiseen softalla tapahtuvaan verotukseen, loppuisi verokeinottelutkin kerrasta, mutta se ei kai joillekkin sopisi.

Olisi se kyllä kiva, jos olisi valtava varaaja, jonka voisi kesällä pumpata täyteen lämpöä auringosta.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Veroilmoitukset sain valmiiksi 17 minuuttia ennen puoltayötä. Kai sitä alkaa olla vanha kun jää tuollaisia pelivaroja... :roll:

Tuuma, netin kautta veroilmoitusten palauttaminen onnistuu vain palautuspäivään asti, sen jälkeen on pakko hoitaa homma paperilla.
Pvalila, olen lainkuuliainen kansalainen, en vain ymmärrä lakeja... Toisaalta veroilmoituksen tekeminen ei kai kuulu lakeihin, kun tekevät sen puolestasi jos et tee ajallaan... Puhun siis koko ajan vain itsestäni, olen alkava yrittäjä ja nimenomaan sitä :lol: :lol: :lol:

Viime vuoden lopulla tämän mahtavan ison yrityksen, jonka tappio oli luokkaa satanen tai kaksi ja liikevaihto vielä pienempi niin pelastajani eli mukava tilitsto pitäjä yritti tehdä jo veroilmon viime vuonna kun valtuutuksen olen siihen Katso tai mikä lie onkaan antanut eli tuo verottajan sähköinen juttu, joka suomen mahtavan sähköisen verotuksen mullistuksen tulos onkaan. Seuraus: Vaimon verotuspäätös odottaa, mun verotuspäätös nyt on aina ollut muutenkin sekaisin. Laitoin sitten paperilla menemään kilometrikorvauksia kun olin toki jo aikoja sitten tehnyt sähköisen ilmoituksen kun oli se aikaikkuna tehdä se. Henkilöverotus vaan meni vissiin sekaisin, taas. Mä en vain oikein ymmärrä näitä paprukuvioita, enkä oikein tiedä ymmärtääkö kovin moni muukaan.

Mitä hemmetin päivämääriä ja miksi nuo pitää sekoittaa. Kiinteistöverolappujakin löysin kun etsin muita verottajalta tulleita lakanoita. Eikö nuo voisi tuon paperisaastan vetäistä jostain alas ja keskittyä olennaiseen.

Anteeksi vuodatus mutta järjetöntä touhua tuo.

Sähköinen veroilmoitus oli siis päätetty omalta osaltani jo ennenkuin olin edes ajatellut että pitäisiköhän tehdä veroilmoitus. Se että olen nyt sotkenut rakkaan vaimonikin mukaan niin eipä paljoa silityksiä tule multa tuon verotuksen suhteen. Parempi ottaa nämä paperiset mukisematta, vaikka myöhässäkin! Puuh! (voimasana) Lääh!
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Juu, sen näki naamasta että 340 on kova vauhti Alenille. Olisi kenelle tahansa puolta nuoremmallekin.

Mutta mun mielestäni kovempi saavutus oli se, että hän pisti jäällä ajaen Audin maailmanennätysautolla 315,9 km/h. Se on hurja nopeus, kun ottaa huomioon, että samalla autolla ajettu jäälläajon maailmanennätys on noin 335 km/h.
- Jäällä auto on koko ajan irti, jokin pyörä sutii koko ajan koska kaikki neljä pyörää vetävät ja vain nipin napin pystyvät välittämään moottorin tehon jäähän.
Alen on vanhan liiton kova jätkä! Mun kunnioitus on korkealla! Kerran näin kentällä kun oli menossa vissiin johonkin päin Italiaa kun minä vain sekoilin vanhassa elämässä. Sama tiukka ilme :-D
Vastaa Viestiin