tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

jtbo kirjoitti:Mitäs Tuuma on mieltä, tuolla kitaristilla taitaa olla aika nopsat sormet?
https://www.youtube.com/watch/?v=In-Sqd0uDEw
Tuumalla on kiire, että kommentoin sen sijaan:
Nopsathan noi sormet (vaikka löytyyhän noita nopeasormisia kotimaastakin). Mutta en saa kyllä mitään selvää sanoista. Kuulostaa mun korviin siltä kuin laulaisi japaniksi, mutta biisien nimet on ainakin englanniksi. :roll: Mutta enhän minä tahdo saada selvää englantilaisten / amerikkalaistenkaan laulamisesta. Vaikka mielestäni englantia kohtuullisesti osaankin - siis nimenomaan lukea. :lol:
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Hyvää kesää kaikille!

Eilen otin kesälelun ajoon ja tänään näin ekan pääskyn. :cool: viini
- Puolihullu varttisavolainen -
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

RTMPekka kirjoitti:Jtbo:lle uusi selain https://vivaldi.com/
Olenkin odottanut, että milloin joku hoksaa tehokäyttäjien markkinaraon :D

Mulla on ollut Palemoon ja IceDragon käytössä viime aikoina, Palemoon on aika rankasti muokattu lisäosilla, mutta tuo 64 bittinen versio siitä ei oikein toimi videon katselussa, kun kaatuilee.

+5 ja vesisadetta hypin pihalla jotain 5 tuntia, jotenkin kylmältä tuntuu olotila.
jtbo
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti: Tuumalla on kiire, että kommentoin sen sijaan:
Nopsathan noi sormet (vaikka löytyyhän noita nopeasormisia kotimaastakin). Mutta en saa kyllä mitään selvää sanoista. Kuulostaa mun korviin siltä kuin laulaisi japaniksi, mutta biisien nimet on ainakin englanniksi. :roll: Mutta enhän minä tahdo saada selvää englantilaisten / amerikkalaistenkaan laulamisesta. Vaikka mielestäni englantia kohtuullisesti osaankin - siis nimenomaan lukea. :lol:
Japaniahan se taitaa hoilata, sehän voi hoilata vaikka mistä, kun ei siitä ota oikein tolkkua, mutta soundi on kohdallaan :D
Muuttaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Muuttaja »

pvalila kirjoitti:
Muuttaja kirjoitti:Ohhoh. Eipä oo hetkeen tullu kirjoteltua, ollu muita juttuja.

Mut nyt vähän reilun puolen vuoden elon jälkeen, on tää rintamamiestalo vaan just sitä mistä lapsesta asti haaveillu, ja johka säästäny sitten kun pääs kunnolla töihin käsiks.
Ei, tää ei oo paras. Seinät on vinot, huoneet ei o suoriakulmia nähnykkään kun ehkä yhestä nurkasta, lattia saattaa vähän nitistä, joku karmi vähän vetää, sähköä menee ja kokoaika saa olla remppaamassa, kertaakaan ei o tullu hetkeä vastaan etteikö ois jotain fiksiä. Sekunnin mietinnällä tiiän mihkä seuraavan kymppitonnin saan taas upotettua..
Ja saatana saunarakennuksen rännissäki on sauma just oviaukon kohalla, ja nyt se alko vuotaan ja tiputtaa päähän vettä kun menee saunaan :evil: Pitää tiivistää se sauma jahka tulee kuivat kelit. Kylmäki oli talvella, perkeleen tuulenraiskaama purulaatikko..

Mutta mikäs tässä :wink: Ykskään remppa ei oo akuutti, tekee sitä tahtia kun saa rahaa, eihän sitä velkaa kannata suotta ottaa kerta talostakin on velkaa yks 20 vuotta.
Tässä on koko lähitienoon isoin tontti, ja nykymittapuulla ollakseen isosta kaupungista tää lienee tosi iso tontti (33xx m2). Sauna lämpiää just sillon kun mä haluun. Järkevissä rajoissa mä voin tehä tällä tontilla just mitä mä haluun, mikä ei kerrostalossa oikein onnannu. Eikä naapuri tullessaan kännissä kotiin herätä mua. Puuhaa on aina, ei käy aika pitkäks kun muistaa vaan ettei ota ressiä. Ja jos tuntuu ettei kiinnosta, vasara nurkkaan ja kalja käteen. Ok, eli siis vasara nurkkaan, kalja jo taiskin olla kädes kerta rempataan. Listaa vois jatkaa loputtomiin.
Mut kaikista parasta; tätä maksaa itelleen. Ja oon kuullu juttua ettei tonttimaakaan enää tästä halpene isoissa kaupungeissa ihan lähitulevaisuudessa :wink:

Unohdit vain mainita, että vaimoväki haluaa, että talo laitetaan HETI kuntoon. Pronto!

Seinät saa olla vinossa ja keittiö vähän niin ja näin, kun talo ostetaan. Kunhan nyt viimeistään puolen vuoden kuluttua on tip top!

Kahdeksan vuotta mennyt, satasen kohdalla lakkasin laskemasta rahoja, eikä loppua näy.

Tarkoitan remppaamiselle, rahat ovat olleet loppu jo ajat sitten...

Jos haluaa asua talossa, jossa seinät ovat suorassa, ikkunat toimivat takertelematta ja lämpö pysyy sisällä kannattaa harkita uuden talon rakentamista.

Se vanhan talon henki on usein vain vedoksi kutsuttu tuulenvire...

Vanhan voi korjata, mutta hinta ei todellakaan ole alle uuden talon hinnan: erityisesti työmenekki on paljon suurempi kuin uudisrakentamisen puolella.

Lasku tulee tosin pienissä erissä kun taloa vuosien mittaan korjailee.
No mikäs vaimoke se sulla on? Ei mun vaimokkeella ainakaan n o mikään kiire täällä, sinne päinkään. Ottais varmaan vielä rennommin kuin minä.
Omaa työtähän ei kannata ikinä laskea. En oo ikinä sitä ymmärtäny et jotku hinnottelee omaa työtänsä. Vittuako sitä tekee jos ottaa noin paljon pattiin? Mielummin mä remppaan taloa kun makaan selkärangattomana sohvalla telkkarin ääressä vapaa-aikani.
Meil on tääl vissiin enempiki henkiä... :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Muuttaja kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Unohdit vain mainita, että vaimoväki haluaa, että talo laitetaan HETI kuntoon. Pronto!

Seinät saa olla vinossa ja keittiö vähän niin ja näin, kun talo ostetaan. Kunhan nyt viimeistään puolen vuoden kuluttua on tip top!

Kahdeksan vuotta mennyt, satasen kohdalla lakkasin laskemasta rahoja, eikä loppua näy.

Jos haluaa asua talossa, jossa seinät ovat suorassa, ikkunat toimivat takertelematta ja lämpö pysyy sisällä kannattaa harkita uuden talon rakentamista.

Vanhan voi korjata, mutta hinta ei todellakaan ole alle uuden talon hinnan: erityisesti työmenekki on paljon suurempi kuin uudisrakentamisen puolella.

No mikäs vaimoke se sulla on? Ei mun vaimokkeella ainakaan n o mikään kiire täällä, sinne päinkään. Ottais varmaan vielä rennommin kuin minä.
Omaa työtähän ei kannata ikinä laskea. En oo ikinä sitä ymmärtäny et jotku hinnottelee omaa työtänsä. Vittuako sitä tekee jos ottaa noin paljon pattiin? Mielummin mä remppaan taloa kun makaan selkärangattomana sohvalla telkkarin ääressä vapaa-aikani.
Vanhan talon hehkutusta löytyy tältäkin saitilta niin paljon, että ihan vain rehellisyyden nimissä piti tuoda esiin tuo toinenkin puoli.

Viestini oli osoitettu erityisesti henkilölle, joka vasta harkitsi talon ostamista.

Siinä vaiheessa on hyvä olla mieluummin vähän liian synkkä kuva remppaamisesta kuin liian positiivinen.

Ken on talon jo ostanut, ei häntä enää tarvitse omistamisen iloista ja suruista informoida.

Kaiken takana on nainen, usein hyvässä ja pahassa. Mun vaimoni (ei vaimoke) on tyyppiä, joka laittaa asioihin vauhtia. Yleensä se on hyvä, joskus olisi ollut parempi edetä vähän hitaammin.

Joskus mies elää rempan keskellä ihan tyytyväisenä, autuaan sokeana sille tosiasialle, että muu perhe odottaa joka päivä projektin loppuvan ja perheen siirtyvän lopultakin elämään rauhan ajan elämää. Minua ketuttaa (v-sana ei kuulu tälle saitille, olemme niin perhanan sivistyneitä...) se, etten ole pystynyt tätä projektia kohtuuajassa maaliin viemään. Tai oikeastaan se maali lipuu sitä mukaan kauemmaksi, kun jonkin osa-alueen tässä talossa saa kuntoon.

Tätä mä yritin sanoa, kun sanoin, että isoa remonttia vaativan talon ostaminen ei ole vain asumismuodon valinta vaan paljon isompi elämänvalinta: haluaako koko perhe ihan varmasti vuodesta toiseen rempata taloa?
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
Muuttaja kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Vanhan talon hehkutusta löytyy tältäkin saitilta niin paljon, että ihan vain rehellisyyden nimissä piti tuoda esiin tuo toinenkin puoli.

Viestini oli osoitettu erityisesti henkilölle, joka vasta harkitsi talon ostamista.

Siinä vaiheessa on hyvä olla mieluummin vähän liian synkkä kuva remppaamisesta kuin liian positiivinen.

Ken on talon jo ostanut, ei häntä enää tarvitse omistamisen iloista ja suruista informoida.

Kaiken takana on nainen, usein hyvässä ja pahassa. Mun vaimoni (ei vaimoke) on tyyppiä, joka laittaa asioihin vauhtia. Yleensä se on hyvä, joskus olisi ollut parempi edetä vähän hitaammin.

Joskus mies elää rempan keskellä ihan tyytyväisenä, autuaan sokeana sille tosiasialle, että muu perhe odottaa joka päivä projektin loppuvan ja perheen siirtyvän lopultakin elämään rauhan ajan elämää. Minua ketuttaa (v-sana ei kuulu tälle saitille, olemme niin perhanan sivistyneitä...) se, etten ole pystynyt tätä projektia kohtuuajassa maaliin viemään. Tai oikeastaan se maali lipuu sitä mukaan kauemmaksi, kun jonkin osa-alueen tässä talossa saa kuntoon.

Tätä mä yritin sanoa, kun sanoin, että isoa remonttia vaativan talon ostaminen ei ole vain asumismuodon valinta vaan paljon isompi elämänvalinta: haluaako koko perhe ihan varmasti vuodesta toiseen rempata taloa?
Juu, se on turha enää vikistä kun on jo... housuissa :mrgreen:

Pvalila on oikeassa että parempi antaa ennen hankintaa faktoja kuin ruusuisia kuvia ja jollekin sitten sopivat nämä siitä huolimatta.

Niin ja onneksi kaikki kirjoittajat ovat useimmiten oikeassa, tahollaan.

Perskules kun on ollut viime aikoina kiirus, mukamas. Mitään en ole aikaan saanut, ajankäytössäni varmaan jotain vikaa kun ei ehdi enää viikolla saitillekaan. Eilen en edes perjantai yönä :shock:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
Juu, se on turha enää vikistä kun on jo... housuissa :mrgreen:

Pvalila on oikeassa että parempi antaa ennen hankintaa faktoja kuin ruusuisia kuvia ja jollekin sitten sopivat nämä siitä huolimatta.

Niin ja onneksi kaikki kirjoittajat ovat useimmiten oikeassa, tahollaan.

Perskules kun on ollut viime aikoina kiirus, mukamas. Mitään en ole aikaan saanut, ajankäytössäni varmaan jotain vikaa kun ei ehdi enää viikolla saitillekaan. Eilen en edes perjantai yönä :shock:
Ei hätää, haudassa sä ehdit levätä, sitten ei enää ole kiire...

Mä ehdin viime viikolla käydä hakemassa akkukauppa.comin myymälästä Arabiasta sen akkulaturin, jonka silloin 31.3 nettikaupasta ostin.

Voi pojat, nyt mulla on ihan oikeasti iskevä ruuvinväännin... :-D

Mitähän mä vain sillä sitten tekisin? :wink:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Pekka on pohdiskellut vähän tuon piraattilaturin hengenelämää.

Eli se näyttää tukevan sekä 14.4V että 18V Makitan akkuja.

Kuinka se erottaa nuo kaksi toisistaan?

Yksi tapa, riskaabeli, olisi päätellä akun tyyppi napajännitteestä.

Valitettavasti täyden 14.4V akun napajännite on korkeampi kuin tyhjän 18 voltin akun.

Eli noin se ei taida onnistua.

Toinen tapa on käydä keskustelua akun sisällä olevan piirulaisen kanssa. Mun kannaltani tämä on vain ei-toivottava juttu, koska Makitan akkujen tuhoutumisen yleisin syy on se, että ko. piirulainen päättää akun olevan pilalla ja piirulainen kieltää akkulaturia lataamasta akkua. Iso osa "rikkinäisistä" Makitan akuista on täysin kunnossa, ainostaan piirulainen on päättänyt akun olevan rikki.

Piirulainen sallii akulle vain kolme yritystä, kolmannen epäonnistuneen latausyrityksen (=piirulainen seuraa akun ekan kennoparin napajännitettä, jos se tippuu alle 3,0 voltin niin latausyritys epäonnistuu) jälkeen piirulainen merkkaa akun pysyvästi rikkinäiseksi.

Mä haluaisin modata laturia siten, ettei se juttele akun piirulaisen kanssa yhtään mitään. Latauksessa on kahden tunnin rajoitus ja akun lämpötilaa haistellaa erillisen pinnin kautta: laturin voisi siis antaa verraten turvallisesti latailla akkuja ihan ilman mitään pulinoita piirulaisen kanssa.

Pirullista on se, että tuo turvapiirulainen on usein itse se syy, miksi tuon ekan kennoparin napajännite tippuu alle tuon kuolonrajan: piirulainen ottaa nimittäin käyttöjännitteensä vain tuosta kennoparista ja ajan oloon käyttämätömän akun eka kennopari tipahtaa alle tuon mainitun kolmen voltin napajännitteen.

Annetaanpa vinkki Makitan akkujen käyttäjille. Jos akkusi on ollut pidempään käyttämättä ja laturi alkaa vilkutella vikakoodia, ÄLÄ YRITÄ toista kertaa. Sen sijaan lataa akkua vähän jollain jännitelähteellä (vaikka parikymmentä sekuntia toisella Makitan akulla, kernaasti jonkin virranrajoitusvastuksen kautta) niin ekan kennoparin jännite nousee ja piirulainen taas hyväksyy akun kelpo akuksi.

- Piiri ei anna kuin kolme yritystä, jos laturi vilkuttaa rikkinäisen akun merkkiä on yksi yritys siis jo mennyt.
archie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja archie »

Muutes, toi Vivaldi-selain on aika tarkkaan samanlainen, kuin Chrome. Epävakaa vaan viellä ainaskin Linuxilla.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mulla on menossa renkaidenvaihtopäivä. Tarkoitan siis sitä, että suvikumien allelaitto uhkaa viedä tosiaan koko päivän...

Joka pyörä on ruostunut tiukasti kiinni. Tovin noita potkii irti ja kun ei lähde, niin sitten on pakko lähteä lenkille löysin pultein.

Sitten hajosi tunkki ja piti hakea kellarista toinen kehiin: se oli yleismallin laite ja sitä piti vähän modata, ennen kuin sitä pystyi pyörittämään Sitikan alkuperäisen tunkin kammella.

Nyt tuokin kai jo toimisi mutta kun alkoi taas vaihteeksi sataa...

No, mikäs hätä tässä, melkein kuin olisi vapaapäivä.
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

pvalila kirjoitti:Mulla on menossa renkaidenvaihtopäivä. Tarkoitan siis sitä, että suvikumien allelaitto uhkaa viedä tosiaan koko päivän...

Joka pyörä on ruostunut tiukasti kiinni. Tovin noita potkii irti ja kun ei lähde, niin sitten on pakko lähteä lenkille löysin pultein.

Sitten hajosi tunkki ja piti hakea kellarista toinen kehiin: se oli yleismallin laite ja sitä piti vähän modata, ennen kuin sitä pystyi pyörittämään Sitikan alkuperäisen tunkin kammella.

Mars mars biltemaan, motonettiin, honkkariin tai vastaavaan ja kuparitahnaa purkki pienen pienen sudin kera mukaan.
Sitä sitten siveleskelet pintojen väleihin ja pulttien kirteisiin jne niin ei jämähtele enää.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ei tämä kovin seesteistä elo täälläkään ole, pari päivää ollut taas talkooväkenä.

Poikia vähän nauratti, kun nostelin malliksi vähän tukkipuuta (kädet riitti juuri ja juuri ympäri 5m pitkä tukki, nosto rinnan korkeuteen, siirto 2m sivulle ja varovasti alas laskien), eikä taaskaan vehkeet kestäneet, nyt meni vasarasta varsi poikki, kun ihan kevyesti kopsuttelin, otin sitten vasaran pään nyrkkiin ja hakkasin sillä, mitäpä sillä varrella tekee?

3 tunnissa 2000 kilokaloria muutettu liikkeeksi ja lämmöksi, päälle revittelin upottavalla mutaisella tiellä pyörällä reilu 700 kilokaloria.

Syönnin jälkeen pitää käydä tunnin verran juoksemassa vielä, kun tuota virtaa tuntuu yhä olevan.

Sain sitten puolenkymmentä pystyssä olevaa tukkipuuta, jotka pitäisi kumota polttopuuksi.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mulla on menossa renkaidenvaihtopäivä. Tarkoitan siis sitä, että suvikumien allelaitto uhkaa viedä tosiaan koko päivän...

Mars mars biltemaan, motonettiin, honkkariin tai vastaavaan ja kuparitahnaa purkki pienen pienen sudin kera mukaan.
Sitä sitten siveleskelet pintojen väleihin ja pulttien kirteisiin jne niin ei jämähtele enää.
Dervish, mulla on kellarissa (jossain päin siellä...) lähes täysi tuubi kuparitahnaa.

Mun varatunkkinikin hajosi, eli tänään on sitten vain sellainen päivä.

Teoriassa voisin käyttää vaimon auton omaa tunkkia mutta se on vararenkaan keskellä ja vararengas on sitä auton alla olevaa tyyppiä: takaluukku pitäisi tyhjätä kaikista vaimon kamoista ja sitten kiertää ruuvi auki, jolloin varafillarin saa laskettua alas. No tänks.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Ei tämä kovin seesteistä elo täälläkään ole, pari päivää ollut taas talkooväkenä.

Poikia vähän nauratti, kun nostelin malliksi vähän tukkipuuta (kädet riitti juuri ja juuri ympäri 5m pitkä tukki, nosto rinnan korkeuteen, siirto 2m sivulle ja varovasti alas laskien), eikä taaskaan vehkeet kestäneet, nyt meni vasarasta varsi poikki, kun ihan kevyesti kopsuttelin, otin sitten vasaran pään nyrkkiin ja hakkasin sillä, mitäpä sillä varrella tekee?

3 tunnissa 2000 kilokaloria muutettu liikkeeksi ja lämmöksi, päälle revittelin upottavalla mutaisella tiellä pyörällä reilu 700 kilokaloria.

Syönnin jälkeen pitää käydä tunnin verran juoksemassa vielä, kun tuota virtaa tuntuu yhä olevan.

Sain sitten puolenkymmentä pystyssä olevaa tukkipuuta, jotka pitäisi kumota polttopuuksi.
jtbo, vähän vielä harjoittelua ja sä voit hakata nauloja ihan vain nyrkillä... :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin