tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Osaa ne Nipponin pojatkin. Tuossa vanha, nuoren pojan vetreät sormet. Klassista viel, onkos toi Beethovenia?
https://www.youtube.com/watch?v=2xjJXT0C0X4
Mozart toimii myös kitaralla ihan ok :)archie kirjoitti:Osaa ne Nipponin pojatkin. Tuossa vanha, nuoren pojan vetreät sormet. Klassista viel, onkos toi Beethovenia?
https://www.youtube.com/watch/?v=_PF9itjbfdI
edit:
Tuossa on sellainen kevättä rinnassa levyraato:
https://www.youtube.com/watch/?v=5iimxAJPPLY
Ihmeellisiä kötöstelijöitä nuo kiinteistöjen kuntotarkastajat.
Lueskelen tässä raporttia kohteesta jota katsellut projektiksi(konkurssiksi) itselle ja moneen kertaan oikein mainitaan että lattianiskojen kylkiin on lyöty vahvikkeita jne.
Ja kuvissa on sitten ne normaalit riu'ut minkä päällä rossin laudoitus on.
EDIT:
Enää tarttis fundeerata hintaa skenaariolle että lattian niskoja joutuu uusimaan lähes 100 neliön alalta, taloa kengittämään noin 76 metrin edestä ja puhallusvillat vielä lattiaan uudet.
Sekä aikataulu moiseen itse tehden täyspäiväisesti, muttei missään nimessä täyspäisesti.
Lueskelen tässä raporttia kohteesta jota katsellut projektiksi(konkurssiksi) itselle ja moneen kertaan oikein mainitaan että lattianiskojen kylkiin on lyöty vahvikkeita jne.
EDIT:
Enää tarttis fundeerata hintaa skenaariolle että lattian niskoja joutuu uusimaan lähes 100 neliön alalta, taloa kengittämään noin 76 metrin edestä ja puhallusvillat vielä lattiaan uudet.
Sekä aikataulu moiseen itse tehden täyspäiväisesti, muttei missään nimessä täyspäisesti.
Sanoisin, että talon ostamisessa ei ole kysymys talon ostamisesta vaan siitä, mihin sä haluat elämäsi käyttää.Dervish kirjoitti:Ihmeellisiä kötöstelijöitä nuo kiinteistöjen kuntotarkastajat.
EDIT:
Älyttömän isoja riskejä näihin taloihin liittyy.
Mä taisin selvitä öljyriskistä kuivin jaloin, ei ollut öljysäiliö vuotanut.
Kymppitonneja tuo olisi mulle maksanut.
Mieti tarkkaan mitä teet. Vanha talo kesämökkinä ja harrasteena on varmasti ihan kliffa juttu.
Satojatuhansia euroja velkarahaa jos vanhaan taloon lyö kiinni niin sitten ei enää tunnu kivalta. Mulla oli velkaa pahimmillaan karvan alle neljäsataa, se ei tuntunut hyvältä.
Jos hinta on sellainen, että kestät sen tarvittaessa hävitä niin sitten tilanne on ihan ok.
Mutta mä luulen, että Kalvolasta saa viimeisen päälle kunnollisen talon aika edukkaasti senkin?
Remppaaminen on yllättävän arvokasta puuhaa ja remppapaukut (raha ja aika) ovat pois muusta elämästä.
Eli mä suosittelen jotenkin kahta ääripäätä: uudehkoa, ei mittää remppaa vaativaa ok-taloa tai sitten harrastetaloa, joka on niin halpa, ettei sen kanssa ihan kauheasti voi rahaa hävitä.
Tontille kannattaa antaa paljon painoa.
Oletko sä poikamies vai pitääkö sun ottaa perhe huomioon?
Kyseessähän on kolmesta lohkosta koostuva tila jolla on lähes kymmenkunta rakennusta, mm. junanvaunusta tehty rantasauna parin metrin päässä vedestä.pvalila kirjoitti:Sanoisin, että talon ostamisessa ei ole kysymys talon ostamisesta vaan siitä, mihin sä haluat elämäsi käyttää.Dervish kirjoitti:Ihmeellisiä kötöstelijöitä nuo kiinteistöjen kuntotarkastajat.
EDIT:
Älyttömän isoja riskejä näihin taloihin liittyy.
Mä taisin selvitä öljyriskistä kuivin jaloin, ei ollut öljysäiliö vuotanut.
Kymppitonneja tuo olisi mulle maksanut.
Mieti tarkkaan mitä teet. Vanha talo kesämökkinä ja harrasteena on varmasti ihan kliffa juttu.
Satojatuhansia euroja velkarahaa jos vanhaan taloon lyö kiinni niin sitten enää tunnu kivalta. Mulla oli velkaa pahimmillaan karvan alle neljäsataa, se ei tuntunut hyvältä.
Jos hinta on sellainen, että kestät sen tarvittaessa hävitä niin sitten tilanne on ihan ok.
Mutta mä luulen, että Kalvolasta saa viimeisen päälle kunnollisen talon aika edukkaasti senkin?
Remppaaminen on yllättävän arvokasta puuhaa ja remppapaukut (raha ja aika) ovat pois muusta elämästä.
Eli mä suosittelen jotenkin kahta ääripäätä: uudehkoa, ei mittää remppaa vaativaa ok-taloa tai sitten harrastetaloa, joka on niin halpa, ettei sen kanssa ihan kauheasti voi rahaa hävitä.
Tontille kannattaa antaa paljon painoa.
Oletko sä poikamies vai pitääkö sun ottaa perhe huomioon?
Maita on hehtaareittain, eikä varmana kuuluisi kylän kakaroiden autolla rällääminen aina kun vähänkään lunta ja muulloinkin. Rantaakin vajaa 200 metriä.
Pyynti 180, 160+ tarjousta ollut joka rauennut koska kuntotarkastus. Nyt joku planketti jollain sisällä. Tontti tuossa on lähinnä se, mistä hinta tulee jos kauppoja tehdään, talolla ei ole yhtään mitään arvoa.
Remppoihin olen alustavasti laskenut ns. hetitehtäviin omalla työllä n. 25.000 euroa budjettia tarpeisiin, plus kengitys ja alakerran lattian eristys.
Remppaaminen ei todellakaan pelota, vaan sitä on oikeastaan haussakin. Ja toki lisää tilaa harrastaa ja elää omassa rauhassa jota häiritsee yksikin ajoneuvo lähitiellä liikkumassa "väärään aikaan".
Paikkana aikalailla unelma.
Ja perhekin löytyy toki.
Paljon on tosiaan tullut noita remppakertomuksia tältäkin palstalta taas luettua ja tunteet on todella ristiriitaiset kun tietää, että moista mahdollisuutta tuskin omilta kyliltä ei varmana tule vastaan, ja tuskin ihan lähimailtakaan, mutta alkuun heit iso remppa alakerran asumiskuntoon saattamisessa. Onneksi on kesälomaa käytettävissä ja useampi viikko tunteja sisällä ja pekkaset ja ja ja
Tuossa vähän mallia aurinkosähköjuttuihin:
http://uk.businessinsider.com/giant-flo ... ter-2016-3
Kahdeksan jalkapallokentän kokoinen kelluva panelisysteemi.
http://uk.businessinsider.com/giant-flo ... ter-2016-3
Kahdeksan jalkapallokentän kokoinen kelluva panelisysteemi.
Tuossa on tietenkin puolensa ja puolensa.Dervish kirjoitti:
Kyseessähän on kolmesta lohkosta koostuva tila jolla on lähes kymmenkunta rakennusta, mm. junanvaunusta tehty rantasauna parin metrin päässä vedestä.
Maita on hehtaareittain, eikä varmana kuuluisi kylän kakaroiden autolla rällääminen aina kun vähänkään lunta ja muulloinkin. Rantaakin vajaa 200 metriä.
Pyynti 180, 160+ tarjousta ollut joka rauennut koska kuntotarkastus. Nyt joku planketti jollain sisällä. Tontti tuossa on lähinnä se, mistä hinta tulee jos kauppoja tehdään, talolla ei ole yhtään mitään arvoa.
Remppoihin olen alustavasti laskenut ns. hetitehtäviin omalla työllä n. 25.000 euroa budjettia tarpeisiin, plus kengitys ja alakerran lattian eristys.
Remppaaminen ei todellakaan pelota, vaan sitä on oikeastaan haussakin. Ja toki lisää tilaa harrastaa ja elää omassa rauhassa jota häiritsee yksikin ajoneuvo lähitiellä liikkumassa "väärään aikaan".
Paikkana aikalailla unelma.
Ja perhekin löytyy toki.
Paljon on tosiaan tullut noita remppakertomuksia tältäkin palstalta taas luettua ja tunteet on todella ristiriitaiset kun tietää, että moista mahdollisuutta tuskin omilta kyliltä ei varmana tule vastaan, ja tuskin ihan lähimailtakaan, mutta alkuun heit iso remppa alakerran asumiskuntoon saattamisessa. Onneksi on kesälomaa käytettävissä ja useampi viikko tunteja sisällä ja pekkaset ja ja ja
Kun meikä on epävarma jostain hankintajutusta mä usein jätän asian kohtalon huomaan: teen niin matalan tarjouksen, ettei sen läpimeno harmita.
Ota huomioon, että nykykunnossa paikka on vaikea myytävä; jos ei olisi, niin ei sullakaan olisi nyt ostotilaisuutta.
Mieti myös sitä, kuinka helppo tai vaikea paikka on myydä pois jos poismyynti jostain syystä aiheelliseksi tulisi.
Sellaista ei kannata ostaa, joka on kamalan vaikea myydä pois, koska silloin yleensä tulee myös rahallisesti kynsille.
No, tuokin on ollut jo 5-6 vuotta tyhjillään, mutta sisätilat selkeästi plussan puolella.pvalila kirjoitti: Tuossa on tietenkin puolensa ja puolensa.
Kun meikä on epävarma jostain hankintajutusta mä usein jätän asian kohtalon huomaan: teen niin matalan tarjouksen, ettei sen läpimeno harmita.
Ota huomioon, että nykykunnossa paikka on vaikea myytävä; jos ei olisi, niin ei sullakaan olisi nyt ostotilaisuutta.
Mieti myös sitä, kuinka helppo tai vaikea paikka on myydä pois jos poismyynti jostain syystä aiheelliseksi tulisi.
Sellaista ei kannata ostaa, joka on kamalan vaikea myydä pois, koska silloin yleensä tulee myös rahallisesti kynsille.
Perikunta (n. 30 henkilöä) myy lakimiehen kautta, eli tinkaaminen voisi onnistua verukkeella että on purkukuntoinen ja sellaisena kaupat, eli ei tule jälkipelejä ja soitteluita ja käräjiä sitten.
Tosin, tänään tuli viesti että hintapyynti tippui 45.000 euroa kuntotarkastuksen johdosta, eli omassa mielessä oleva tarjous on taas paljon lähempänä läpimenoa. Kunhan se välittäjä nyt joskus saa mulle asti ne tarjouslaput.
Tarttis vaan joku hyvä JA edullinen kengittäjä löytää jonka kanssa kävisi pelipaikoilla tiiraamassa rojektia josko vähän osviittaa konkurssista sais.
Ohhoh. Eipä oo hetkeen tullu kirjoteltua, ollu muita juttuja.
Mut nyt vähän reilun puolen vuoden elon jälkeen, on tää rintamamiestalo vaan just sitä mistä lapsesta asti haaveillu, ja johka säästäny sitten kun pääs kunnolla töihin käsiks.
Ei, tää ei oo paras. Seinät on vinot, huoneet ei o suoriakulmia nähnykkään kun ehkä yhestä nurkasta, lattia saattaa vähän nitistä, joku karmi vähän vetää, sähköä menee ja kokoaika saa olla remppaamassa, kertaakaan ei o tullu hetkeä vastaan etteikö ois jotain fiksiä. Sekunnin mietinnällä tiiän mihkä seuraavan kymppitonnin saan taas upotettua..
Ja saatana saunarakennuksen rännissäki on sauma just oviaukon kohalla, ja nyt se alko vuotaan ja tiputtaa päähän vettä kun menee saunaan
Pitää tiivistää se sauma jahka tulee kuivat kelit. Kylmäki oli talvella, perkeleen tuulenraiskaama purulaatikko..
Mutta mikäs tässä
Ykskään remppa ei oo akuutti, tekee sitä tahtia kun saa rahaa, eihän sitä velkaa kannata suotta ottaa kerta talostakin on velkaa yks 20 vuotta.
Tässä on koko lähitienoon isoin tontti, ja nykymittapuulla ollakseen isosta kaupungista tää lienee tosi iso tontti (33xx m2). Sauna lämpiää just sillon kun mä haluun. Järkevissä rajoissa mä voin tehä tällä tontilla just mitä mä haluun, mikä ei kerrostalossa oikein onnannu. Eikä naapuri tullessaan kännissä kotiin herätä mua. Puuhaa on aina, ei käy aika pitkäks kun muistaa vaan ettei ota ressiä. Ja jos tuntuu ettei kiinnosta, vasara nurkkaan ja kalja käteen. Ok, eli siis vasara nurkkaan, kalja jo taiskin olla kädes kerta rempataan. Listaa vois jatkaa loputtomiin.
Mut kaikista parasta; tätä maksaa itelleen. Ja oon kuullu juttua ettei tonttimaakaan enää tästä halpene isoissa kaupungeissa ihan lähitulevaisuudessa
Mut nyt vähän reilun puolen vuoden elon jälkeen, on tää rintamamiestalo vaan just sitä mistä lapsesta asti haaveillu, ja johka säästäny sitten kun pääs kunnolla töihin käsiks.
Ei, tää ei oo paras. Seinät on vinot, huoneet ei o suoriakulmia nähnykkään kun ehkä yhestä nurkasta, lattia saattaa vähän nitistä, joku karmi vähän vetää, sähköä menee ja kokoaika saa olla remppaamassa, kertaakaan ei o tullu hetkeä vastaan etteikö ois jotain fiksiä. Sekunnin mietinnällä tiiän mihkä seuraavan kymppitonnin saan taas upotettua..
Ja saatana saunarakennuksen rännissäki on sauma just oviaukon kohalla, ja nyt se alko vuotaan ja tiputtaa päähän vettä kun menee saunaan
Mutta mikäs tässä
Tässä on koko lähitienoon isoin tontti, ja nykymittapuulla ollakseen isosta kaupungista tää lienee tosi iso tontti (33xx m2). Sauna lämpiää just sillon kun mä haluun. Järkevissä rajoissa mä voin tehä tällä tontilla just mitä mä haluun, mikä ei kerrostalossa oikein onnannu. Eikä naapuri tullessaan kännissä kotiin herätä mua. Puuhaa on aina, ei käy aika pitkäks kun muistaa vaan ettei ota ressiä. Ja jos tuntuu ettei kiinnosta, vasara nurkkaan ja kalja käteen. Ok, eli siis vasara nurkkaan, kalja jo taiskin olla kädes kerta rempataan. Listaa vois jatkaa loputtomiin.
Mut kaikista parasta; tätä maksaa itelleen. Ja oon kuullu juttua ettei tonttimaakaan enää tästä halpene isoissa kaupungeissa ihan lähitulevaisuudessa
Muuttaja kirjoitti:Ohhoh. Eipä oo hetkeen tullu kirjoteltua, ollu muita juttuja.
Ja saatana saunarakennuksen rännissäki on sauma just oviaukon kohalla, ja nyt se alko vuotaan ja tiputtaa päähän vettä kun menee saunaanPitää tiivistää se sauma jahka tulee kuivat kelit. Kylmäki oli talvella, perkeleen tuulenraiskaama purulaatikko..
Mutta mikäs tässäYkskään remppa ei oo akuutti, tekee sitä tahtia kun saa rahaa, eihän sitä velkaa kannata suotta ottaa kerta talostakin on velkaa yks 20 vuotta.
Unohdit vain mainita, että vaimoväki haluaa, että talo laitetaan HETI kuntoon. Pronto!
Seinät saa olla vinossa ja keittiö vähän niin ja näin, kun talo ostetaan. Kunhan nyt viimeistään puolen vuoden kuluttua on tip top!
Kahdeksan vuotta mennyt, satasen kohdalla lakkasin laskemasta rahoja, eikä loppua näy.
Tarkoitan remppaamiselle, rahat ovat olleet loppu jo ajat sitten...
Jos haluaa asua talossa, jossa seinät ovat suorassa, ikkunat toimivat takertelematta ja lämpö pysyy sisällä kannattaa harkita uuden talon rakentamista.
Se vanhan talon henki on usein vain vedoksi kutsuttu tuulenvire...
Vanhan voi korjata, mutta hinta ei todellakaan ole alle uuden talon hinnan: erityisesti työmenekki on paljon suurempi kuin uudisrakentamisen puolella.
Lasku tulee tosin pienissä erissä kun taloa vuosien mittaan korjailee.
pvalila kirjoitti: Unohdit vain mainita, että vaimoväki haluaa, että talo laitetaan HETI kuntoon. Pronto!
Seinät saa olla vinossa ja keittiö vähän niin ja näin, kun talo ostetaan. Kunhan nyt viimeistään puolen vuoden kuluttua on tip top!
Kahdeksan vuotta mennyt, satasen kohdalla lakkasin laskemasta rahoja, eikä loppua näy.
Tarkoitan remppaamiselle, rahat ovat olleet loppu jo ajat sitten...
Jos haluaa asua talossa, jossa seinät ovat suorassa, ikkunat toimivat takertelematta ja lämpö pysyy sisällä kannattaa harkita uuden talon rakentamista.
Se vanhan talon henki on usein vain vedoksi kutsuttu tuulenvire...
Vanhan voi korjata, mutta hinta ei todellakaan ole alle uuden talon hinnan: erityisesti työmenekki on paljon suurempi kuin uudisrakentamisen puolella.
Lasku tulee tosin pienissä erissä kun taloa vuosien mittaan korjailee.
Noin se tahtoo mennä, mutta ei se uusikaan talo ole uusi enään 10 vuoden päästä. Alkaa kipsilevyseinien saumat reposottaa ja pitäisi vähän maalailla sieltä ja täältä jne. Mutta ei tosiaan kannata vanhaa ostaa jos ostopalveluna joutuu remontit teettämään, tulee varmasti ainakin yhtä kalliiksi kuin uusi.
Jtbo:lle uusi selain https://vivaldi.com/
Huonoksi olen ainakis viel' todennut Operan j'lkel'isen, ainakin Linuxilla. Odotellaan.RTMPekka kirjoitti:Jtbo:lle uusi selain https://vivaldi.com/
Vasta ostamani kiinteisto koostuu 2sta eri tilasta. 5 rakennusta. Nyt ne yhdistet''n Tiistaina lohkomisessa. Tonnihan sinne taitaa taas menn'.
e. eipas pelaa skandit ny. eik' kaikki nappaimiston napitkaan, tutkitaan.
e1. heh näppäimistö heitti temppuilemasta, boottasin, enkä tie, mikä oli vika?
-
warixenjalka
- Jäsen

Mitä haittaa siitä olisi ollut jos olisit pitänyt ne kahtena eri tilana?
- Puolihullu varttisavolainen -