Autovero -> Bensavero -> Ajoneuvovero ja varsinkin jos sattuu loman ja lapsen sairaalassa olon johdosta unohtamaan koko jutun eikä laskua edes kotoa lopulta löytynyt niin eräpäivän jälkeen kottero on näemmä heti käyttökiellossa ja muutama tunti sitten sairaalaan kiirehtiessä, nopeusrajoitusten mukaisesti; en humalassa, en huumeissa ja turvavyö päällä ja valppaana kuin kärppä niin silti rapsahti 10 päiväsakkoa Kukin laskekoon minkälaisen loven tekee omiin kukkaroihin tuollainen veron veron vero, milloinkohan keksivät laittaa ALV:in vielä sakon päälle! Noh, sinne meni yläkerran toisen puolen pintamateriaalien verran valtiolle ja päivä totaalisen pilalle ja pinnat edelleen ilmansulkupaperilla ja harvalaudoituksella, since 2006 Oma vikahan tuo on mutta minusta aivan kohtuuton rangaistus laskun unohtamisesta eikä edes muikkaria vielä ole näkynyt.
Summa, joka rästissä oli vajaa 38€... Huomautus olisi minusta riittänyt kun sen vielä rekisteriotteeseenkin kirjasivat ettei saa ajaa ennenkuin on maksanut tuon veron. Kävin maksamassa ja jatkoin matkaa, ei tuu mieleen kuin Irwinin biisi:
"Haistakaa paska koko valtiovalta
Ette osaa muuta kuin verottaa
Muutenkin touhu tuntuu holtittomalta
Kaikki pitäis kerralla erottaa"
(Otan osaa, Tuuma. Vähän samanlainen fiilis oli eilen kun naputtelin koneella kiinteistöverot maksuun. Tiet sen kun rapistuu, omassa kylässä rakennuskielto päällä jotain kahdettatoista vuotta ja kunnan kaavoitus ährää jonkun ideaparkin kimpussa. Terveisiä vaan innovaatio-Vihdistä.)
Tohon käyttömaksuun.. Olin Espanjassa paikallisen kanssa autolla muutaman päivän liikkeellä. Musta tuntui että koko ajan oltiin tietullilla viilaamassa luottokorttia. Kysyin sitten notta paljonko vuodessa menee tietulleihin rahaa, kertoi että 400-500€. Jotta mun mielestä toi meidän käyttömaksu on ihan kohtuullinen jos sillä vaan pidetään tietullit poissa. Jostainhan noi tienpidon rahat kuitenkin tarvii ottaa. Tosi on, että ainahan sakot jurppii, itekin sain tossa joku viikko sitten sakot prätkällä, 74km/h viidenkympin alueella. Ottaahan se aivoon, mutta ei voi kuin itteään syyttää. Onhan ne rajat oltava ettei anarkia vallitsisi.
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
tuuma kirjoitti:Summa, joka rästissä oli vajaa 38€...
Tästä sais varmaan oman aiheen pystyyn otsikolla perintätoimistot. Kun nyt aloin haukkua omaa asuinkuntaani niin jatketaan.
Nämä kunnat kun ovat ulkoistaneet laskutuksensa joillekin Intrum Justitian kaltaisille firmoille.
Toissa vuonna erehdyin käymään terveyskeskuksessa. Siitä tuli lasku, jonka mielestäni maksoin. Sitten tuli I.J:ltä perintäkirje, hulvattomine kuluineen.
Asiaa selvittäessäni kävi ilmi, että olin kyllä maksanut laskun ajallaan, mutta verkkopankin maksupohjaan oli jäänyt vanha summa ja olinkin maksanut 10 euroa liian vähän. 15 euroa kun piti olla 25.
Kysyin kunnan reskontrasta että meneekö tää nyt ihan oikein: olisin saanut loppujen lopuksi maksamallani (n. 80 euron) summalla monen vuoden t-keskuksen käyntimaksut. Sanoivat etteivät voi mitään tehdä kun systeemi on nyt tämmöinen. Soitto perintätoimistoon antoi sen kuvan että he ovat kingi, ettei heille kukaan voi mitään ja että paree olisi heti vaan maksaa. No niin sitten tein, en sen koommin ole käynyt t-keskuksessa kuin vasta tänä kesänä. Ja saamani laskut olen maksanut heti, pelosta ja kunnioituksesta vavisten.
Että kaikennnäköinen sitä voikin olla "laillista".
Suurin rikos on verojen maksun viivästyminen tai maksamatta jättäminen, ei se mitään jos tinttaa tuntematonta ihmistä kadulla turpaan hetken mielijohteesta, halvemmaksi taitaa sekin tulla kuin verojen maksamatta jättäminen.
Ei järjellä ole mitään tekoa lakien ja rangaistuksien kanssa.
Niin ja jos posti jakaa kirjeen vahingossa väärään osoitteeseen eikä sieltä väärästä osoitteesta kukaan sitä postiin takaisin toimita, niin siinähän olet ihmeissäsi, kun kilvet viedään kesken reissun, eikä varmasti mitään korvauksia tipu postilta. Eipä ole täysin tavatonta tuokaan.
kaukomäki kirjoitti:Tohon käyttömaksuun.. Olin Espanjassa paikallisen kanssa autolla muutaman päivän liikkeellä. Musta tuntui että koko ajan oltiin tietullilla viilaamassa luottokorttia. Kysyin sitten notta paljonko vuodessa menee tietulleihin rahaa, kertoi että 400-500€. Jotta mun mielestä toi meidän käyttömaksu on ihan kohtuullinen jos sillä vaan pidetään tietullit poissa. Jostainhan noi tienpidon rahat kuitenkin tarvii ottaa. Tosi on, että ainahan sakot jurppii, itekin sain tossa joku viikko sitten sakot prätkällä, 74km/h viidenkympin alueella. Ottaahan se aivoon, mutta ei voi kuin itteään syyttää. Onhan ne rajat oltava ettei anarkia vallitsisi.
Tietulleja kannattaisin jos olisi muuten samat liikenteeseen kohdistetut verot kuin muuallakin. Toisaalta Norjassa on hemmetin kallista ja Osloon ajaminen maksaa maltaita että noissa tulleissakin voisi käyttää järkeä mutta Suomeen nuokin varmaan rantautuu ennen pitkää. Muistaakseni tuo Oslon malli on tosin syönyt enemmän rahaa valtiolta kuin tuonut
Ylinopeus on useimmiten tietoinen valinta eikä niin paljon harmita ja eikös tuo mennyt ihan rikesakolla? Rajat pitää olla mutta voisi tuo raja ainakin venyä siihen että muikkarin jälkeen jos ei ole maksanut niin sitten. Ei minusta "oikeaan" rikokseen verrattavissa ollenkaan! Äh, sorry, kiehuttaa vaan vieläkin.
tuuma kirjoitti:Summa, joka rästissä oli vajaa 38€...
Tästä sais varmaan oman aiheen pystyyn otsikolla perintätoimistot. Kun nyt aloin haukkua omaa asuinkuntaani niin jatketaan.
Nämä kunnat kun ovat ulkoistaneet laskutuksensa joillekin Intrum Justitian kaltaisille firmoille.
Toissa vuonna erehdyin käymään terveyskeskuksessa. Siitä tuli lasku, jonka mielestäni maksoin. Sitten tuli I.J:ltä perintäkirje, hulvattomine kuluineen.
Asiaa selvittäessäni kävi ilmi, että olin kyllä maksanut laskun ajallaan, mutta verkkopankin maksupohjaan oli jäänyt vanha summa ja olinkin maksanut 10 euroa liian vähän. 15 euroa kun piti olla 25.
Kysyin kunnan reskontrasta että meneekö tää nyt ihan oikein: olisin saanut loppujen lopuksi maksamallani (n. 80 euron) summalla monen vuoden t-keskuksen käyntimaksut. Sanoivat etteivät voi mitään tehdä kun systeemi on nyt tämmöinen. Soitto perintätoimistoon antoi sen kuvan että he ovat kingi, ettei heille kukaan voi mitään ja että paree olisi heti vaan maksaa. No niin sitten tein, en sen koommin ole käynyt t-keskuksessa kuin vasta tänä kesänä. Ja saamani laskut olen maksanut heti, pelosta ja kunnioituksesta vavisten.
Että kaikennnäköinen sitä voikin olla "laillista".
Voi hemmetti mitä touhua. Tuo on se asian ydin: Minkäs voit. Nämä asiat kun on eduskunnassa nuijittu niin se on siinä, samoin tuollaisten toimistojen toiminnan laillisuus. Hyvinhän noilla toimistoilla tietty ja varsinkin tällä ajalla pyyhkii.
Se kun ulkoistetaan jotain niin se juju on tuo omien käsien peseminen ja sitten toinen instanssi ei enään ota kantaa suuntaan eikä toiseen, kun ei kuulu "mulle" . Tämä loppu noin niinkuin yleisesti, ei pelkästään tuollaisille perintätoimistoille.
Ehdottomasti toi mun ylinopeus oli suurempi rötös kuin veron pitkäks meno, ei voi verrata. Vaikka lain silmissä vissiin voi, sain siitä nimittäin 10 päiväsakkoa.
Verottaja on laillistettu rosvo..
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
jtbo kirjoitti:Suurin rikos on verojen maksun viivästyminen tai maksamatta jättäminen, ei se mitään jos tinttaa tuntematonta ihmistä kadulla turpaan hetken mielijohteesta, halvemmaksi taitaa sekin tulla kuin verojen maksamatta jättäminen.
Ei järjellä ole mitään tekoa lakien ja rangaistuksien kanssa.
Niin ja jos posti jakaa kirjeen vahingossa väärään osoitteeseen eikä sieltä väärästä osoitteesta kukaan sitä postiin takaisin toimita, niin siinähän olet ihmeissäsi, kun kilvet viedään kesken reissun, eikä varmasti mitään korvauksia tipu postilta. Eipä ole täysin tavatonta tuokaan.
Kokonaisuudessaan asiaa!
Tämä ketju ei vissiin ole tarkoitettu tämmöiseen spekulointiin mutta laitan kumminkin, kun nyppii, sen että täällä tulee silloin tällöin postia joihinkin muihin osoitteisiin mutta monesti jää lojumaan pinoon ja sitten ehkä vasta viikon jälkeen vaivautuu viemään oikeaan osoitteeseen Hesassa asuessa kohtasin ilmiön nimeltä totaalinen välinpitämättömyys postin suhteen. Väärään osoitteeseen tulleet postit kuuluvat kuulemma suoraan roskiin
Tosiaan, milläs mä todistan ettei mitään AKE:n kirjekuoria ole mun laskuihin pyhitetyssä keittiön haarakynttelikössä näkynyt... Harmittaa vieläkin. Varsinkin se että noita sinisiin pukeutuneita oli kolmen siviiliauton ja yhden motskarin verran piilossa ja ukkoja oli metsienkin suojissa, joten joku muu tarkoitus niillä oli kun mun kaappaaminen ja sen jälkeen lopettivat. Onkohan niillä joku kahvikassa kuitenkin jossain, mitä on pakko kartuttaa
kaukomäki kirjoitti:Ehdottomasti toi mun ylinopeus oli suurempi rötös kuin veron pitkäks meno, ei voi verrata. Vaikka lain silmissä vissiin voi, sain siitä nimittäin 10 päiväsakkoa.
Verottaja on laillistettu rosvo..
Sakko kuin sakko harmittaa kun se on... No, sä tiedät
Näissä yhteiskunnan jakamissa pikavoitoissa risoo monikin asia.
Ensinnäkin ne ovat usein aivan kohtuuttoman suuria ja toiseksi niitä jaetaan usein henkilölle, joka ei ole todellinen syypää. Lisäksi meillä on suuri joukko kansalaisia, jotka on vapautettu käytännössä katsoen kaikista rangaistuksista: sakkoja he eivät maksa ja ehdonalaista heillä on jo ennestäänkin, eli he voivat esimerkiksi täysin vapaasti ajella miten haluavat niin omalla kuin varastetulla autolla eikä kukaan heille mitään voi. Jos Tuuman autolla olisi ollut liikenteessä humalainen nuori, joka vielä poliisien nähden olisi potkinut Tuuman auton kasaan, ei hän olisi saanut teostaan yhtään mitään rangaistusta.
Meillä on lainsäädännössä vahvana periaatteena heikomman osapuolen suoja: esimerkiksi työntekijää suositaan työnantajaan nähden. Valtion ja kansalaisen suhteessa tätä periaatetta rikotaan räikeästi. Kuvaavaa on, että verottajan saatavat vanhenevat 7 vuodessa, verovelvollinen voi perätä verottajan väärin perustein viemiä rahoja vain kolme vuotta.
Suomen valtio korosti lakien noudattamisen tärkeyttä niin kauan, kun ne lait laati Suomen valtio. Vaan kun Suomen lain päälle tuli EU-lainsäädäntö, alkoi valtio rikkoa lakeja niissä asioissa, joissa sillä oli isot asiat pelissä: autovero ja sen elv.
Usein sanotaan, että kun Suomi sai autonomian ja se erosi Ruotsista, alamaisista tuli kansalaisia. Höpö höpö, kun vähän pintaa raapaisee, niin huomaa, että kruunun alamaisia tässä edelleen ollaan.
Ai niin, Tuuma: verovelvollinen on velvollinen itse hakemaan tiedon auton käyttömaksusta, jos sitä ei posti kotiin tuo. Vaikka valtio jonain vuonna jättäisi maksulaput kokonaan jakamatta, pitää vero silti maksaa. Ja sakot pysyvät voimassa, vaikka Itella myöntäisikin, että he kadottivat lapun. Ja sakko pysyy voimassa, vaikka naapurisi myöntäisi syöttäneensä laput koiralleen. Aivan samalla tavalla pysäköintivirhemaksun laiminlyönnin seuraukset ovat täysin riippumattomia siitä, josko ihmiset ovat lapun tuulilasiisi jättäneet tai sen siitä mukaansa ottaneet. Tämän yhteiskunnan pinnalla on enemmän tai vähemmän paksu kerros pyrkimystä oikeudenmukaisuuteen, mutta olisi hölmöä uskoa, että yhteiskunta asettaisi oikeudenmukaisuuden oman etunsa edelle.
Olin hiukan laiska ja nuuka, kun ajattelin, että laitan keittiöön samat kattolistat, kuin siellä olikin. Varsinkin kun jossain vaiheessa meille tulee kattoon asti ulottuvat kaapit, niin uusiin listoihin investoiminen tuntui turhalta. Äsken kun koitin sovitella listoja paikoilleen, niin ei perkele ei noin kamalia nurkkia pysty kattelemaan edes väliaikasesti. Akryylimassalla nyt jotain voi paikata, mutta joku raja siinäkin sentään. Huomenna kiltisti listakauppaan.
Yläkerras wc/suihku, joka ei ole paljoa neliötä isompi....
Kun ensin yrittää itsetasoittuvalla lattiatasotteella tehdä tarvittavan kerroksen ja kaadot lattialämmityksen päälle, niin eihän siitä ihan tasasta tullut.
No äsken yritin hienotasotteella viimeistellä pinnan vähän jäätäkin tasaisemmaksi....
Mutta kun näköjään tuli sittenkin laitettua massaan liian vähän vettä, niin.... VOI VITTU!
Kohtahan tässä pitää ruveta piikkaamaan entisiä pois, SAATANA, ettei seuraavat kerrokset valu kynnyksen yli makuuhuoneiden puolelle