Kyllä v*tuttaa

. No siis, pappani rakentamaan rintsikkaan tuli kesäkuun alussa uudet asukkaat

. Keittiö, se oli ihan fiksu, mutta vanha, alakaapit vaaleansiniset ja yläkaapit punaiset. Muuten keittiö oli kuin 2000-luvulta

. Uusi omistaja sitten ilmoitti: '' ei kannata siivota, me tehään keittiöremontti''

. Eivät olleet edes muuttaneetkaan vielä.... No, tänään enoni soitti, oli joitakin asioita mun äidille. Eno sitten sano, että ne pyys sitä käymään. No uudet omistajat sitten näytti kellarin! Lattia auki piikattuna. He sanoivat : '' me aiotaan liittyä kaukolämpöverkkoon ja tehä lattialämmitys''

. Kivaa tuhlausta kaukolämpöön

. Ja lattialämmitys! Olin toissa talvena viikon kyseisessä talossa, joka päivä mummo lämmitti saunan, ja ei se lattia niin kylmä ollut. Hieman vain viileä, omasta mielestäni ainakin. Olisivat edes yhden talven asuneet talossa ja miettineet, että kannattaako se kaukolämpöön liittyminen ollenkaan ja onko lattia kylmä! Että rupes v'tuttaa kun kuulin näitä remontteja. Uusisivat edes sähköt, kellarissa ja osittain keskikerroksessa on vielä täysin metallikuoriset sähköjohdot, vain yläkerrassa, keskikerroksen vessassa ja eteisessä on nykyaikaiset sähköjohdot. Ja osittain keittiössä sähköhellalle ja mikroaaltouunille. Nekin sähkövedot teki joku papan tuttu, viinapullo palkalla

. Yläkerran sähkötkin se teki niin hyvin, että syttyivät itsekseen palamaan

. Ja sijoitti porrasnousun valon aika hassulle paikalle, puoliväliin rappusia sinne kattoon, en tiedä miten, mutta polttimon vaihto mielenkiintosta

. Ja ne metallikuoriset johdot veti pappa itse

, kunpa ei tarvii ilmoitusta tulipalosta lukea

. Toivottavasti ei joku päivä tarvii lehestä lukea, kuinka pariskunta osti hometalon Jyväskylässä

, talo oli kyllä täysin homeeton myyntitilanteessa

. Kyllä v'tuttaa!!!!! Ah, helpotti kun purki ajatuksiaan tänne, viestista tuli vaan aika pitkä

. Remontti menee kyllä sellasta vauhtia, että mieleen tulee väkisinkin, että taas pilataan yksi RMT!

. Viesti voi olla ''hieman'' sekava ja siinä voi olla kirjoitusvirheitä, sillä se on kirjoitettu vittuuntuneessa mielentilassa