V***tus ketju

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Annis
Jäsen
Jäsen

Re: V***tus ketju

Viesti Kirjoittaja Annis »

pelkka kirjoitti:

Huokaus: kun oliskin rakennusmiehen koulutus, terve nuori kroppa ja nurkat täynnä perintörahaa ja metsiä... ja kaunis sekä ahkera puoliso... joo, menenkin tästä päiväunille.
Tuossapa kiteytitkin kaiken oleellisen täydellisesti. Paitsi mie voisin vaihtaa kauniin ja ahkeran puolison siihen rakennusmieheen.

Jaksamista Pelkka odotukseen.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Kiitos, nyt alkaa kyllä tehdä jo tiukkaa. Öisin olen nähnyt unta huumeista - tässä päiväelämässä en ole kokeillut edes pilvenpolttoa. Ja duunissa, ennen tätä pilalle mennyttä lomaa, on tupakkapaikka mun ikkunani takana. 14 vuotta on mennyt kevyesti ilman savukkeita, mutta "onnellisten" tupakoitsijoiden katseleminen duunissa alkoi ennen lomaa jo ottaa aivoon - jokin mussa ilmeisesti muistaa yhä sen rentouden mikä tuli kun heitti tupakin huuleen. Ehkä mä siksi heitinkin noin 40 kertaa päivässä... Ja nyt nuo unet. Niistäkin huomaa että nyt alkaa olla vaihtoehdot ihmisellä aika vähissä.

Kaupassa käydessä olen välillä tuijottanut kaljahyllyjä. Ja kassajonossa kahdella kolmesta on kaljaa kannettavanaan, vaan ei mulla. Lähisuvussa on liian monta rapa-alkkista jotta uskaltaisin edes maistaa, saati sitten nyt kun on ihan lyöty olo.

Toivottavasti osaan olla ihmisiksi siellä lääkärissä ylihuomenna.

Että voikin mennä hyvinvoiva ihminen saranoiltaan tämmösen odotuksen kanssa (, v---u).

pelkka
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

pelkka kirjoitti:
Sen mä olen oppinut, että jos tekee "väliaikaisen ratkaisun" niin se meinaa käytännössä ainakin 4 vuotta ennenkuin asialle seuraavan kerran tapahtuu jotain.

(Vielä kaksi päivää odottamista niin saa tietää onko 4 cm kasvain maksassa hyvä- vai huonolaatuinen. Tietoa on pitänyt odottaa kuusi viikkoa, mikä on mielestäni liikaa, heinäkuussakin, Suomessakin. Se on epäinhimillistä. Tieto on siis olemassa valmiina tietokoneella, mutta kun ei ole kellään 5 minuuttia puhelinaikaa kertoa tuloksia. Jos mä olisin ryyppäämiseen taipuvainen niin olisin ollu nää 6 viikkoa tulevasti humalassa, sen verran tää on henkisesti tehnyt tiukkaa).

Lohdutuksen sananen, 3,5cm kasvain maksan pinnassa (itselläni) oli hemangioma, eli verisuonikasvain ja ne on sinällään siis vaarattomia, vaikkakin saattavat putkahtaa kohtuu nopeasti - olisiko siis sinunkin tapauksessa samaisesta kyse.. Niin ja onnistuin urkkimaan tuon tiedon pommittamalla kyseisen terveydenhuollon yksikön paikat läpi aina labrasta patologian osastolle.. vihdoin lytyi joku joka sen uskalsi sanoa :mrgreen:

Itseäni watuttaa tän kartanon kanssa ehkä eniten se, että tämän oston ja tänne muuton myötä elämä meni yhdeksi helvetiksi. Exä ryhtyi entostäkin "hullummaksi", jos niin voi maallikkona edes sanoa... nyt tuota henkistä lapsella piiskaamista, hakkaamista ja ruoskimista on ollut kolme vuotta sellasessa mittakaavassa, etten enää jaksa ja olen lyönyt hanskat tiskiin lapsen osalta :shock: Syy ei ole talossa, tiedän, mutta jotenkin ajatus ajautuu aika-ajoin sille raiteelle, että jos kuitenkin olisi jatkanut elämää kompaktissa 36 neliöisessä kerrostalokaksiossa, olisi eksä saattanut päästää vähemmällä ja ehkä asiat lapsen kanssa olisi vielä suunnilleen "kunnossa" .. .. tai sitten ei, exät on exiä, eikä niiden aivoituksia kykene tavallinen maallikko ymmärtämään, kun ei aina resurssit riitä edes jaksamaan :?

Toki elämä talon kanssakin kirvoittaa ärräpäitä tuon tuosta, mut tän materiaalisen "rakkaan riesan" suhteen tapahtuu sentään kaiken aikaa edistystä, niitä kätten jälkiä ihailemalla ärräpäät unohtuu smiley_074 ..ehkä exän suhteen helpottaa 5,5 vuoden kuluttua, kun jäkkikasvu täyttää 18v - toivoa siis vielä on :roll:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

...niin ja ne alkupään väliaikaisratkaisut alkaa tuon laskuopin mukaan olla tässä torpassa historiaa vuoden päästä - JEE! smiley_074
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
vms
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vms »

Köh.

Voishan noista kasata oman koosteen, paljon tuttuja ajatuksia, huomioita ja tunteita. Mutta kyllä nää on paljon omia valintoja, "pitäis olla" ja "pakko tehdä" ja sit joku muu asia meneekin ohituskaistalla (lapset???) ohi...keskeneräisyyden sietokyky vois olla aika hyvä aikuisuuden tunnus :mrgreen:

Mutta ennenkaikkea _tsemppiä_ varsinkin terveysongelmien kanssa painiville.

V-MS
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

vms kirjoitti:keskeneräisyyden sietokyky vois olla aika hyvä aikuisuuden tunnus :mrgreen:
Tää oli hienosti sanottu! Voin kyllä omasta puolestani allekirjoittaa tuon (ja ehkä se "keskenkasvuinen minussa"kin allekirjoittaa kun vähän painostan ja lahjon).

Kaipa tähän ketjuun saa kirjoittaa vaikkei juuri tällä hetkellä niin pahasti sieppaisikaan? Lääkärissäkäynti oli ihan huojentava reissu, maksan kasvain on todennäköisesti tuollainen Jokapaikanhöylän mainitsema hemangiooma, jossa on lisäksi jotain pientä epämääräistä minkä vuoksi maksa vielä magneettikuvataan. Mutta muutkin kokeet tukivat tervettä maksaa, eli kaipa tässä voi pikkuhiljaa alkaa huokaista syvään.

Kipeätä jalkaa olen nyt viikon aikana näyttänyt neljälle lääkärille (hurraa julkinen terveydenhuolto ja heinäkuu!), ja tämänpäiväisellä oli tolkullisimmat jutut ja tuikkasi kortisonipiikin, on joku tulehtunut pussintulehdus jossain. Tietysti saattoihan tuo laittaa keittosuolaliuostakin... mutta pääasiahan on tyytyväinen asiakas. Niinhän?

Kiitos kovasti tuesta ja ystävällisyydestä, yritän nyt taas ryhtyä olemaan ihmisiksi ja ihan alkuun vaikkapa vähentää tuota valloilleen päässyttä kiroilua... vaikka toisaalta tuore tutkimushan kertoo, että kiroilu kannattaa: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tut ... 5247644258

pelkka

(ehkä tulevaisuuden terveyskeskuksissa on - ainakin heinäkuisin - joku pehmustettu koppi, jossa asiakas saa käydä huutamassa vaivansa suoraan johonkin magnetofoniin, ja lähteä kotiin uudistuneena) (oliskohan aloitteen paikka)
Ayrton
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ayrton »

IironSika kirjoitti:Saako tähän ketjuun kirjoittaa ensimmäisen viestini foorumille...? :(

Lyhyesti: asuttu on rmt:ssä jo reilut kuusi vuotta. Taannoin kiikariin sattui hirsitalo vuosisadan alkupuolelta ja siitä tarjousta tekemään. Parin kiemuran jälkeen välittäjä ilmoitti että ehdollinen (oman myynti ennen kauppoja) tarjouksemme hyväksytty. Oma samalle välittäjälle myyntiin ja erinäisten välittäjän perään soitteluiden ja itse pidettyjen esittelyjen jälkeen tuli tarjous. Hyväksyttiin se ja kaupantekopäivä on tulevan viikon tiistai. Kaikki hienosti ja uuden projektin kimppuun!!

Vaan eipä nuolaista ennenkuin tipahtaa... eilen soitin välitysfirmaan ja kysyin milloin kaupanteko mahdollisesti olisi uudesta. Sanoi että huonoja uutisia... Myyjä väittää että eivät ole hyväksyneet meidän tarjousta...! Ja ettei heillä enää edes ole voimassa välityssopimus ko. firman kanssa...! Puhelu löi kuin metrihalko, eikä pää kyennyt kuin myöntelemään välittäjän vakuuttelulle että maanantaina selvitetään asiaa tarkemmin. Välittäjä, jonka kanssa teimme välityssopimuksen ja tarjouksen uudesta, on tietenkin kesälomalla...

Summa summarum: tämän hetkinen tilaanne on siis se, että meiltä lähtee talo kahden päivän päästä ja uudesta ei ole tietoakaan. Nyt olen vuorokauden kelannut vaihtoehtoja, kerännyt kiukkua, suunnitellut sanoja, nauranut kun ei muutakaan voi ja vaihtanut maanantain vapaaksi töistä. Olen kyseisen oranssilogoisen välitysfirmaketjun toimiston oven takana maanantaiaamuna klo 9, enkä poistu ennenkuin selvittävät keittämänsä sotkun. Piste.

Omamme myynnissä firma sai aikaiseksi pidettyä yhden virallisen esittelyn, seuraavat kaksi jouduin pitämään itse, koska heiltä ei päässyt kukaan välittäjän sairaloman vuoksi!? Sen ainoankin esittelyn ajankohdan luimme Etuovi.comista. Talo on nyt menossa ihmiselle, jolle itse pidin esittelyn. H*****tin kallis on ilmoitus Etuovessa, jos siitä pitää maksaa useita prosentteja kauppasummasta. Muuta ei juurikaan firmalta saatu.

Ja sen uuden tarjous... Maanantaina toivottavasti selviää sen kohtalo, mutta suuri pelko on se, että välittäjä ei ole saanut/pyytänyt kirjalliseen tarjoukseemme myyjän allekirjoitusta. Vaikka ilmoitti meille tarjouksen hyväksytyn. Silloin ollaan heikoilla...

Joka tapauksessa, jos uusi talo menee meiltä sivu suun, on kyseisen Huo*****kuksen aivan turha odottaa saavansa penniäkään välityspalkkiota meiltä. Ja ekstrana tulee palaute joka ei saata olla painokelpoista. :mad:

Mitä sitten tämän nykyisen talon kanssa... en tiedä vielä... Tämä teksti on tuohduksissa ja v******tuuntuneena kirjoitettu eikä edes sisällä kaikkia yksityiskohtia, mutta antaa suuntaa tuon firman asioidenhoidosta. Ihan viimeinen kerta kun sen palveluksia käytän.

Kiitos ja anteeksi. Helpotti hiukan.
Miten kävi?
Rintsikka 1946
IironSika
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja IironSika »

En tiedä vielä.

Kävin maanantaina "avautumassa" siellä Huijauskeskuksessa. Annoin palautteen oman taloni välitystyöstä sekä vaadin saada tietää oliko meidän tekemään kirjalliseen ostotarjoukseen saatu allekirjoitusta myyjältä. Ei oltu. Uutena asiana minulle selvisi oman guugletuksen tuloksena että kirjallisena ja allekirjoituksin tehty ja hyväksytty ostotarjous/esisopimus ei ole millään tavalla kumpaakaan osapuolta sitova, VAIKKA kiinteistönvälittäjä niin antaa ymmärtää.

Taloa jota olimme ostamassa myy perikunta ja nyt sen yksi jäsenistä olikin saanut ajatuksen lunastaa talo itselleen, sen oltua jo myynnissä lähes vuoden. Ovat luvanneet ilmoittaa 20.7. mennessä myyvätkö vaiko eivät.

Minun taloa ostamassa olleet ovat jo irtisanoneet oman vuokrasopimuksensa ja olivat muuttamassa "meille" elokuun alussa. Olin kuitenkin heihin yhteydessä itse ja selvitin tilanteen heille ja sovimme yhteisymmärryksessä että odotetaan 20.7. asti kuinka käy. Juridinen pakkohan minun siis ei ole taloani edes myydä esisopimuksesta huolimatta, kuten edellä totesin, mutta moraalinen "pakko" kyllä kaivertaa mieltä... Luvattu mikä luvattu, vaikkakin kolmannen osapuolen kusetuksen edesauttamana.

Jos perikunta maanantaina ilmoittaa, että myyvät meille, tekisi toisaalta mieli ilmoittaa heille ettei osteta enää. Pitäköön tunkkinsa, veivarit. Todennäköisin ratkaisu tällä hetkellä on, että myyn taloni nuorelle parille ja me lähdemme tilapäismajoitukseen katselemaan uutta kotia puhtaalta pöydältä ilman oman talon myymisen taakkaa. Maanantain Huoneistokeskusvierailun ainoa konkreettinen anti oli, että mikäli taloni myyn, saan väityspalkkion puoleen hintaan. Rahaa se on tietty sekin...

Ei kellään olisi tiedossa myytäväksi asti maatilan pihapiiriä tms isommalla tontilla, noin Hollola-Kärkölä-Hämeenkoski-akselilta....?

T: nimim. nopea kauppa, oma myyty....
kahvikuppi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »

Kyllä v*tuttaa :( . No siis, pappani rakentamaan rintsikkaan tuli kesäkuun alussa uudet asukkaat :roll: . Keittiö, se oli ihan fiksu, mutta vanha, alakaapit vaaleansiniset ja yläkaapit punaiset. Muuten keittiö oli kuin 2000-luvulta :-) . Uusi omistaja sitten ilmoitti: '' ei kannata siivota, me tehään keittiöremontti'' :shock: . Eivät olleet edes muuttaneetkaan vielä.... No, tänään enoni soitti, oli joitakin asioita mun äidille. Eno sitten sano, että ne pyys sitä käymään. No uudet omistajat sitten näytti kellarin! Lattia auki piikattuna. He sanoivat : '' me aiotaan liittyä kaukolämpöverkkoon ja tehä lattialämmitys'' :shock: . Kivaa tuhlausta kaukolämpöön :evil: . Ja lattialämmitys! Olin toissa talvena viikon kyseisessä talossa, joka päivä mummo lämmitti saunan, ja ei se lattia niin kylmä ollut. Hieman vain viileä, omasta mielestäni ainakin. Olisivat edes yhden talven asuneet talossa ja miettineet, että kannattaako se kaukolämpöön liittyminen ollenkaan ja onko lattia kylmä! Että rupes v'tuttaa kun kuulin näitä remontteja. Uusisivat edes sähköt, kellarissa ja osittain keskikerroksessa on vielä täysin metallikuoriset sähköjohdot, vain yläkerrassa, keskikerroksen vessassa ja eteisessä on nykyaikaiset sähköjohdot. Ja osittain keittiössä sähköhellalle ja mikroaaltouunille. Nekin sähkövedot teki joku papan tuttu, viinapullo palkalla :roll: . Yläkerran sähkötkin se teki niin hyvin, että syttyivät itsekseen palamaan :shock: . Ja sijoitti porrasnousun valon aika hassulle paikalle, puoliväliin rappusia sinne kattoon, en tiedä miten, mutta polttimon vaihto mielenkiintosta :-D . Ja ne metallikuoriset johdot veti pappa itse :roll: , kunpa ei tarvii ilmoitusta tulipalosta lukea :? . Toivottavasti ei joku päivä tarvii lehestä lukea, kuinka pariskunta osti hometalon Jyväskylässä :shock: , talo oli kyllä täysin homeeton myyntitilanteessa :roll: . Kyllä v'tuttaa!!!!! Ah, helpotti kun purki ajatuksiaan tänne, viestista tuli vaan aika pitkä :lol: . Remontti menee kyllä sellasta vauhtia, että mieleen tulee väkisinkin, että taas pilataan yksi RMT! :roll: . Viesti voi olla ''hieman'' sekava ja siinä voi olla kirjoitusvirheitä, sillä se on kirjoitettu vittuuntuneessa mielentilassa :lol:
Ilmeisesti foorumin nuorin kirjoittaja :lol:
IironSika
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Ja taas en tiedä, saako tätä sanoa tässä ketjussa, mutta nyt ei v***ta enää!

Nuo edellä kirjoittamani tapahtumat taisivat olla vaan tarkoitettu tapahtuvaksi. Nimittäin vaikeasta ja pitkästä väännöstä siirryimme ns. nopean tulemisen taktiikkaan. :wink:

Tuota kiikarissa ollutta hirsitaloa emme saaneet. Perikunta oli myynyt sitä siis noin vuoden ja kun ostajat löytyivät, eivät enää myyneetkään. MUTTA, sunnuntaina kävimme maatilan pihapiirin ensiesittelyssä, maanantaina teimme siitä tarjouksen ja tänään se hyväksyttiin! Oman talon kaupat sovittu nyt ensi torstaiksi ja uuden ensi viikon torstaiksi. Vaikeuksien kautta voittoon.

JOS NYT kaikki menee kohdilleen, olemme ensi viikolla erittäin tyytyväisiä 4.6 ha tilan omistajia. Talo vm -59, rapattu puurunkoinen, konesaumapeltikatto, 1½ kerrosta ja kellarissa sauna ja autotalli. Pihapiirissä navetta, kaksi aittaa, kuivuri, maakellari. Talo hyvässä asumiskunnossa. Metsää 3,5 ha.
Kimble
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Kimble »

IironSika kirjoitti:Ja taas en tiedä, saako tätä sanoa tässä ketjussa, mutta nyt ei v***ta enää!

Nuo edellä kirjoittamani tapahtumat taisivat olla vaan tarkoitettu tapahtuvaksi...
Asioilla on tapana järjestyä. Onnea talokaupoille!
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
KTj
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTj »

Tosi on, että asiat joskus järjestyvät...
Kirjoittelin tuossa keväällä meidän kylän lökäpöksyistä, jotka harrastavat ilkivaltaa rikkomalla ikkunoita ja suttaamalla TAGeja tolppiin ja liikennemerkkeihin.
No sain sitten pari lättähatunalkua kiinni itse teossa paiskomassa kiviä ikkunoidemme läpi niin, että kivet kolahtelivat olohuoneen lattialle jalkojen viereen.
Tästä seurasi sitten sovitteluprosessi, joka johti siihen, että nyt minulla on kahden (Huhdan Pekan osuvaa ilmausta lainatakseni) kanantaluttajan kantamat talven polttopuut liiterissä.
Ei sillä, että pahanteko olisi päättynyt, mutta ainakin toistaiseksi se on siirtynyt etäämmäksi meidän nurkistamme.

Yhtä virnuilijaa jo uhkailin vielä ostavani kymmenen mottia halkoja lisää jos on tarvis.
ylavainio
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://ylavainio.webs.com/

Viesti Kirjoittaja ylavainio »

*murinaa ja jupinaa*
Kesäloman piti alkaa ensin 13.7. sitten 20.7. ja viimeisimpänä tietona ensi maanantaina. Vaan eipä ala sittenkään. Töissä kun on yksi projekti joka pitäisi saada valmiiksi ennen kesäloman alkua. Saisinhan minä sen hyvin valmiiksi, mutta kun koko ajan kannetaan muita töitä väliin, niin deadlinet paukkuu ja kesäloma siirtyy :twisted:
No onneksi ei ole erityisemmin suunniteltuja menoja kesälomaksi ja muilla on vakavampiakin murheita.
johny_t
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja johny_t »

Yölliset kulkijat.
vms
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vms »

Alkaakohan "paha olo" lisääntyä jos viikkorahat on tiukemmalla, siis että menee yleensä taloudessa huonommin? Kuinkahan paljo kaikkeen hankalaan on syynä lisääntynyt alkoholinkulutus, aiheuttaa aikuisilla masennusta ja rähjäämistä jota lapset pakenee sit ulos? Ja huomioo ja rajoja haetaan sit keinolla tai toisella naapurista. Noi yölliset kulkijat?

Muistan yhden naapurin pikkulikan jota ei koskaan kielletty mistään, siis töni toisia alas kallioilta ja mätki eikä isi/äiti sanonu sille koskaan et noin ei sit vaan tehdä. Mä kerran sanoin, ihan asiallisesti kädestä pitäen ja jämptisti et toi oli väärin ja nyt pyydät anteeks: likka suorastaan kehräs tyytyväisyydestä. Kaiken rikkominen/sotkeminen ja toisten mäiskiminen on kyllä tosi outoa.

V-MS
Vastaa Viestiin