naatiskelija kirjoitti:Meillä ruiskutettu 80 luvun alussa ureaformaldehydihartsi ulkoverhoukseen poratuista reijistä purujen sekaan. Se on työntänyt purut kasaan ja lopulta hävinnyt itse.
Korjasimme tilanteen ruiskuttamalla HENGITTÄVÄN uretaanin samaiseen purutilaan. 560 reikää ulkoverhoukseen, uretaanit sisään, puutapeilla reijät kiinni ja maali päälle.
Seuraavana talvena öljyä paloi 30% vähemmän ja vedon tunne oli poissa.
Urtsan ruiskutti uretaani Veka. Aikaa meni muistaakseni kolme päivää kun kovin montaa tuntia ei urtsapyssyä jaksa hinata pitkin seinää.
ilmaeristys, miulla oli rakenne sisältä ulos: insuliittilevy+pahvi+vaakalaudoitus+tervapaperi+runko50x100+tervapaperi+insuliitti+vinolaudoitus+tervapaperi+
pintalaudoitus.
joka oli pilattu "hölynpölyllä!
Se on sellaista, joka ei tee pintaan kovaa kalvoa niinkuin pullourtsa. on myös sisältä pienireikäistä.
Mulla on sitä palanen tallessa ja siihen voi puhaltaa ilmaa. Sopii koettaa pullouretaaniin...Muuten ihan saman oloista tavaraa.
naatiskelija kirjoitti:Se on sellaista, joka ei tee pintaan kovaa kalvoa niinkuin pullourtsa. on myös sisältä pienireikäistä.
Mulla on sitä palanen tallessa ja siihen voi puhaltaa ilmaa. Sopii koettaa pullouretaaniin...Muuten ihan saman oloista tavaraa.
Barcelonassa näin tällä tavaralla eristettävän vanhojen (1600-1700luvun) talojen ulkoseiniä. Ulkoa oli vaan purettu pinta pois ja ruiskutettu urtsi päälle. Tämän jälkeen ilmeisestikin rappaus. Espanjalainen kamraattini kertoi, että ko. eristys on nyt siellä kyseenalaistettu, kyseisestä urtsista kuulemma erittyy vaarallisia myrkkyjä aikaa myöten. Tiedä sitten.. Pisti vaan silmään kun oli aika nopean ja siistinoloinen tapa lisäeristää taloa.
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."