Kokemuksianne WEDI nimisestä levystä!

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
rak46
Jäsen
Jäsen

Re: Kokemuksianne WEDI nimisestä levystä!

Viesti Kirjoittaja rak46 »

En kyllä itse empisi laittaa samanlaisilla kiinnikkeillä wedi-levyyn kuin kipsiinkin, siinä on lujempi pinta kuin kipsissä. vaikka sen sisusta onkin pehmeää kuin uretaanilevy niin haluaisin kuitenkin sen kaverin tavata joka siitä läpi juoksee :cool:
jope
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jope »

Kyllä kai tavalliset porattavat kiinnitykset koukut,tangot,hyllyt jne. pysyy siinä kuin kipsissäkin kun käytännössä se on laatta mihin ne proput kiristyy. En ole kipsikylppäreihinkään siipikiinnikkeitä laitellut ripustuksia varten.
shit happens
pato
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja pato »

Minä en myy enkä mainosta ko levyä.
Kerron vain mitä itse olen ko levystä mieltä.
Pohjat tulevat todella nopeasti suoriksi. Asentaminen todella helppoa ja kevyttä.
Todella helppo rakentaa liimaamalla vaikka mitä (purkaminenkin onnistuu suht kivuttomasti (sekään ei ole vierasta))
Suurin etu on kuitenkin että parhaimmillaan pesuhuone on vain viikon poissa käytöstä kun muilla menetelmillä menee 7 työpäivää. (aineiden kuivumiset).
Kaiken maailman kilkkeiden kiinnittäminen kyllä onnistuu kun käyttä oikeita aineita ja muistaa täyttää reiät ja läpiviennit ko:n sertifioiduilla aineilla.

Mutta jos aikaa ja tykkää näperrellä niin halvemmalla saa kun käyttää muita menetelmiä, lopputuloskin on ulospäin aivan sama koska eihän levyt minnekkään näy. Toki suoraa seinää ei nykyäänkää tahdo kaikilta tulla vaikka markkinoilla on minkälaista laaseria ja liippaa ja ohjainta.

Toi keskustelu noista materiaaleista (kipsilevy, lastulevy, ym.) ei niillä ole mitään merkitystä koska vesieristys on tehtävä kunnolla ja läpiviennit on aina tiivistettävä.
Haapamies
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Haapamies »

Juu itse ajattelin tuota Wedi levyä kun remontti firma sitä kovasti mainosti hyväksi (ei muuten otettu tarjousta vastaan). Itse kun soittelin ja kyselin löysin yhden firman josta olisi saanut tilaamalla tuota ihme levyä nimeltä Wedi, mutta hinta nousi todella kovaksi ja jopa rautakauppias suositteli että älä ota kun hintaa tulee liika kakeelilujaan verrattuna siksi itse päädyin kaakeli lujaan (tai siis otan kun pääsen niin pitkälle) .... remontissani.

Varmaan tuo olisi ollut kätevää kun mattopuukolla olisi voinut vedellä sitä. Eli työstettävyys olisi ollut täysi 10. (Ei ole kyllä omakohtaista kokemusta)
Talon Neliöt noin 85 neliö + Alakerta puolet lämmintä (remontoitu 2009) ja puolet viileää. + Vintti (Kylmä)
Pösön kulutus: Kuva
Rellun kulutus: Kuva
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Nin olenkos mä vallan väärässä että tuo wedi on (lähes) käytännössä Finfoamia jossa metalliverkko+sementtipohjainen laasti päällä ?
Että sitähän teköö ittekin jos vaan etullista metalliverkkoa on...vissiin olis hyvä olla rosteria.

Näin mä olin ymmärtävinäni jonkun jokakorinasuntoohjelman pätkästä joka täältä linkitettiin...tai jostain.
Niin kyllä vallan kätevästi siinä kyseisessä tapauksessa valmiiseen laatoitettuun kylppäriin tehtiin suihkulle sivuseinä
tommosesta...alapää leikattiin lattianmuotoon,merkattiin samalla laatta sauman kohdat seinästä,levy laatoitettiin valmiiksi irrallaan ja liimattiin kiini.

Saiskoon jollain Pu vaahdolla noita ruuveja sun muita kiinityksiä tuohon ? Joo-o,ei voikkaan kiristää mut ajatuksena...tai jokun propun PU:lla jossa
ruuvi ja sit vois kiristääkin.
rak46
Jäsen
Jäsen

Nykyään ks.levyä saa myös RTV:n kautta oli muistaakseni isoverin valmistamaa.
Haapamies
Jäsen
Jäsen

rak46 kirjoitti:Nykyään ks.levyä saa myös RTV:n kautta oli muistaakseni isoverin valmistamaa.
Millähän nimellä toi olisi, en löytänyt ainakaan tuolta netti sivulta. Kiinnostaa vaan kun on tuo kylppäri remppa päällä :?: :wink:
Talon Neliöt noin 85 neliö + Alakerta puolet lämmintä (remontoitu 2009) ja puolet viileää. + Vintti (Kylmä)
rak46
Jäsen
Jäsen

se on näköjään litex-levyä siellä. http://www.litex.no/files/Litex_Katalog ... _FINAL.pdf tästä linkistä infoa.
jari h
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jari h »

Mietin tätä (n. >10cm paksua wediä tai vastaavaa) hyvänä vaihtoehtona esim. kylpyhuoneen ja saunan väliseen väliseinään ja ylipäätään kylpyhuoneessa oleville tilanjakajille, jotka vesieristetään molemmilta puolilta. Verrattuna puurunkoiseen villoitettuun seinään. Voisi olla turvallinen ratkaisu..
Haapamies
Jäsen
Jäsen

Käsittääkseni ei kestä sauna lämpötilaa .... en ole tosin varma
jari h
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jari h »

Haapamies kirjoitti:Käsittääkseni ei kestä sauna lämpötilaa .... en ole tosin varma
heikkiharu.fi kirjoitti:wedi märkätilajärjestelmä ei sovellu käytettäväksi saunoissa tai osaksi vuotta kylmille jäävissä rakennuksissa.
No jotain muuta sitten.
pekkap
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pekkap »

jari h kirjoitti:
heikkiharu.fi kirjoitti:wedi märkätilajärjestelmä ei sovellu käytettäväksi saunoissa tai osaksi vuotta kylmille jäävissä rakennuksissa.
No jotain muuta sitten.
Niinpä tosiaan maahantuojan sivuilla sanotaan.
Osaako joku arvella, miksi wedi-levy ei kestä kylmää? Kävin pikaisesti läpi nuo maahantuojan sivut, ja siellä ei mitenkään selitetty asiaa.
Haapamies
Jäsen
Jäsen

Kylmästä en muista miten oli ... muistelisin että kyllä kestää kylmää.
Vastaa Viestiin