Mistä muurari pönttöuunille?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
kyssäkrääkky
Jäsen
Jäsen

Re: Mistä muurari pönttöuunille?

Viesti Kirjoittaja kyssäkrääkky »

kyselisin kanssa hyvää ja halpaa pönttöuunin muuraajaa tampereelta tai muualta pirkanmaalta.
joku koiranleuka voi tietysti kysyä että meinaatko laittaa kaksi pönttöuunia - hyvän ja halvan..
"Touhua on kuin Hakalan papan kiljussa"
vesahy
Jäsen
Jäsen

Re: Mistä muurari pönttöuunille?

Viesti Kirjoittaja vesahy »

jarkkis kirjoitti:Pönttöuuni ei ole mitenkään vaikea muurattava,kätevältä henkilöltä kyllä onnistuu,toki pitää olla hyvät työohjeet ja muutenkin kannattaa etukäteen asioita selvittää.
Viime keväänä meillä purettiin ja muurattiin uudelleen jo sata vuotta palvellut pönttöuuni. Homman hoiti asiaan vihkiytynyt muuraari ja minä hääräsin repsikkana, kannoin tiilet ulos ja sisään, laastit muurari sekoitteli itse mieleisekseen. Seurasin hyvin tarkkaan hänen työskentelyään ja kun ehdin, niin otin valokuviakin. En kuitenkaan uskaltaisi sillä tiedolla edes yrittää itse muuraamista, sen verran "salattua" tietoa ja ammattitaitoa muuraukseen liittyi. Mutta nyt tiedän tarkkaan mitä peltikuoren alla oikein on.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Vastaa Viestiin