Pekka puhuu paljon, mutta asiaa. Sen verran vielä, että kaverin kanssa muurataan ja kaveri on muurari. Tämä on tosin ensimmäinen pönttöuuni.
Nuohoojan kanssa pähkäiltiin tuota seinää ja puran sen pönttiksen puolelta, laitan tulivillaa väliin ja -levyt päälle. Ei tässä ihan nettineuvojen varassa olla kuitenkaan, lähinnä ajattelin ääneen kirjaimilla.
Luvista aion ainakin kysäistä, että millainen savotta se on ja päätän sen jälkeen, haenko vai en.
Tulisijan paikka
Pekka kysyisin nyt miten on, jos paikalla on ollut jo tulisija, niin eikös se riitä, ku laittaa uuden tilalle, eihän siinä muutu, kuin malli? No jooo nehän nyt vaatii aika usein jo rakennusluvan siihen että saa aukaista ikkunan, mutta

Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Mjaa. Ehkä tuli taas vähän vaahdottua, mutta mä oon aina pikkuisen herkillä tulisijojen kanssa muutaman menneen tapauksen vuoksi ja toisaalta mun on jotenkin vähän vaikee ymmärtää sitä että kaikki on ihan pakko aina tehä luvatta ja omin luvin niin kauan kun se vaan on mahdollista. Ne luvat kuitenkin on ihan rahanarvoisia papereita taloa eteenpäin myydessä, jonkunlainen kunniallisuuden merkkiwhiski kirjoitti:Pekka kysyisin nyt miten on, jos paikalla on ollut jo tulisija, niin eikös se riitä, ku laittaa uuden tilalle, eihän siinä muutu, kuin malli? No jooo nehän nyt vaatii aika usein jo rakennusluvan siihen että saa aukaista ikkunan, mutta![]()
Niinkuin sanottu niin en mä nyt itsekään niiden lupien ylin ystävä oo, mutta aika usein käy niin että kun sitä lupaa hakee niin sitä varten homma pitää miettiä vähän tarkempaan kuin ihan vaan omastapäästätehtynä.
Otetaan nyt vaikka esimerkkinä että mä värkkäsin kylpyhuoneen aika pitkälle ennen kun rupesin piirtämään rakennuslupakuvia (no vähän unohtu, niinku
Mutta tosiaan, kannattaa soittaa rakennusvalvojalle, tuo vanhan uunin korvaaminen uudella on pikku lupa haettavaksi.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/