Heippa,
olen ihan uusi tällä sivustolla, mutta heti löytyi paljon mielenkiintoista asiaa.
Tähän allasasiaan on ihan pakko ottaa kantaa, sillä itselläni on Ikea keittiö ollut jo liki neljä vuotta ja tuollainen kaksiosainen valkoinen Ikean tiskiallas. Olen ollut äärettömän tyytyväinen siihen, sillä altaaseen mahtuu mainiosti iso uunipelti tai lasagnevuoka likoamaan. En ole huomannut mitään vaikeutta pinnan pesussa - päinvastoin. Lika lähtee todella hyvin pois ja itse käytän pesuun ainakin sitä vihreää purkkikamaa, Wonderstonea. Aivan loistava altaan ja keraamisen lieden puhdistamiseen.
Vinkkinä voisin kertoa, että tähän tiskialtaaseen kannattaa ehdottomasti hankkia sellainen ulottuva hana. Suihkullinen Ikean hana ei siis ole yhtään pöllömpi sijoitus. Altaan mittasuhteet ovat nimittäin sellaiset, että vesisuihkun kohdistaminen toiseen reunaan on hirmu hankalaa, jos yrittää pitää altaan aina siistin näköisenä. Itse sniiduilin sen taipuvan suihkuvarren kanssa ja valitsin tavallisen kaarevan (melko ison kuitenkin) hanan ja pikkuisen tekee vaikeaa putsata ulompia reunoja esim. perunan pesun jäljiltä. Toisaalta aivan ihanaa, kun tähän altaaseen saa kasvisten pesua varten olevan lävikön sekä leikkuualustan, jolla jatkan mukavasti keittiötasoani pienessä rintamamieskeittiössäni.
Olen ollut muutenkin ihan mielettömän tyytyväinen Ikea-keittiööni (tämä ei ole missään nimessä mainos) ja kattilakaappien kohdalla valitsin vain vedettävät metallikorit, jolloin en kärsi ollenkaan patojen ja kattiloiden pohjaongelmista!

- mun keittiö.jpg (42.21 KiB) Katsottu 13828 kertaa