Sähkölämmityksen perusteet

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Jii
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jii »

kotirintamanainen kirjoitti:Mikseivät suomalaiset osaa enää pukea vaatteita päälle jos ei kotonaan tarkene.
Ei kai täällä kukaan ole kylmyydestä valittanut. Vaan on puhuttu sähkölaitteiden häviöistä jne.

Mutta asiaa kirjoitat, ihan pahaa tekee käydä välillä kyläilemässä kun ihmisillä yleisesti asunnoissa +25 astetta. Ei kulje henki ja on pakko päästä ulos.
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Jii kirjoitti: Ei kai täällä kukaan ole kylmyydestä valittanut. Vaan on puhuttu sähkölaitteiden häviöistä jne.

Mutta asiaa kirjoitat, ihan pahaa tekee käydä välillä kyläilemässä kun ihmisillä yleisesti asunnoissa +25 astetta. Ei kulje henki ja on pakko päästä ulos.

Vaimo tykkää lämpimästä ja minä hieman viileämmästä, joten välillä meillä on kinaa lämpötilasta. Yleisesti on lopulta sitten päädytty 20-21 asteen lämppön. Kun mittari näyttää 20 vaimo pyytää laittamaan puita uuniin. Patterit on säädetty noin 20 asteeseen, ehkä jopa tilkan alle riippuu hieman ulkona vallitsevasta kelistä.
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

JJ kirjoitti:Kun mittari näyttää 20 vaimo pyytää laittamaan puita uuniin.
Miksei vaimo laita itse valkeaa? Ei kai ole saanut moitetta siitä?
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

maanma kirjoitti:
JJ kirjoitti:Kun mittari näyttää 20 vaimo pyytää laittamaan puita uuniin.
Miksei vaimo laita itse valkeaa? Ei kai ole saanut moitetta siitä?
En ole antanut moitteita, jotenkin siitä on vaan muodostunut minun hommani. Vaimo on laittanut tulet uuninn ehkä 2 kertaa sen 2,5 vuoden aikana kun olemme talossa asuneet.
Nyt tosin 3 vuotias poika rupeaa olemaan niin iso, että haluaa laittaa tulen, joten kai se on sitten miesten homma :wink:
Osittain syynä siihen, että minä laitan tulet, on se, että puuvarasto on täynnä remppatarvikkeita, ja puiden hakeminen on taiteen laji jo itsessään.
Pakko kyllä sanoa, että on tosi mukava laittaa tuli Mattiin aamulla, lukaista tulen ääressä lehti, ja lähteä töihin. Rentouttavaa...

Meni muuten hieman ohi otsikon jo tämä juttu. Otsikko on sählöstä ja nyt taas puhutaan puusta.
Vastaa Viestiin