Mulla on jo kolmas Rellu menossa ja kaikkiin olen teettänyt jakopään remmin uusimisen. Sen normaalihinta on noi 650 euroa, viimeksi sain hiukan edullisemmin kun siihen samaan sattui 60 tonnin huolto. Operaatiossa uusitaan aina myös vesipumppu, muuten korjaukselle ei saa mitään takuuta, siitä kai tuo aika suolaisen tuntuinen hihta johtunee.
Normaali vaihtoväli on 90000 km tai neljä vuotta ja kun mulla on vähän ajettu, niin siinä tuli ensin tuo vuosiraja täyteen.
Auton huoltokustannukset
- vesahy
- Jäsen

Re: Auton huoltokustannukset
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Re: Auton huoltokustannukset
Passattiinkin maksoi remminvaihto monta sataa vaikkei ollut edes merkkihuolto. Se on koko päivän homma noissa pitkittäismoottorisissa malleissa, kun pitää purkaa puskuri, maski, syylarit sun muut tieltä pois. Vesipumppu vaihdetaan siinä samalla myös. Eli jos on 97-200? pasaatia hankkimassa kannattaa ottaa huomioon sekin kuinka pian on seuraava remminvaihto. Alkupään mallit kun ovat jo siinä 1-3 tonnin hintaluokassa jolloin tuollainen isompi remppa on iso lisä auton hintaan jos tulee yllättäen ja hetkohta hankinnan jälkeen.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "