Mikä on Sinun (isännän) piilopaikkasi?

Rintamamiestaloista ja muusta
Minttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Minttu »

Meillä on selkeä työnjako: miehen aluetta on sohva/nojatuoli ja ulkovarasti, jossa voi sitoa perhoja sekä käyristää ja erkata mailoja. Siellä haisee sellainen lätkähiki että mua ei sinne saa kuin väkisin.

Tämä ei kuitenkaan ihan riitä, sillä väsäsin itselleni tänä kesänä oman rauhoittumispaikan vanhaan kasvihuoneeseen, jossa en toistaiseksi aio kasvattaa mitään. Naputtelin puulattian ja kannoin perityn rottinkikalustesarjan sinne. Syksyn tullen ripustelin lyhtyjä kattoon. Aika vähäisessä käytössä se on onneksi ollut: vain kahdesti olen tänä kesänä vetäytynyt viinilasillisen kanssa "piiloon" ettei palaisi se viimeinenkin päre.
Miks
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miks »

Mulle se on saunan jälkeen pannuhuone ja verstas. Tällä hetkellä pannuhuone kun öljypoltin sanoi sopimuksen irti viimeviikolla vain 20 vuoden käytön jälkeen ja nyt käyttövesi lämpiää sitten puilla, kiitos Jämän vm.77 tuplapesäkattilan. Yleensä tuo puupesä on käytössä vain öljyn ollessa loppu. Nyt kun ei vielä tarvi lämmittää kun käyttövettä niin kaipaisi varaajan tuohon kattilan kylkeen. Sen verta on kattilan vesitila pieni ja eristys heikko, että on turhan työlästä hommaa. Aikansa kutakin sano...
Verstaassa tulee aikaa vietettyä, siellä kun on kasapäin projekteja odottomassa joissa ei aikataulut paina päälle :o)
Petri
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

"Remontti", ihan riippumatta missä kohtaa se on tekeillä.
kamala mörskä - miks ne tollasen osti - hirvee urakkaPetri Leskinen
RTM1945
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTM1945 »

Verannan alla autotallissa olen joutanut isällisten rintamamiestalon ylläpitotoimien (lue: se aika jota ei käytetä palkkatöihin tai nukkumiseen ;) ) välissä jopa joskus keskioluen tahi omasta puutarhasta kerätyistä omenoista käytetyn viinin parissa.
marco
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja marco »

Autotalli on yksi suosikkipaikka. Sieltä löytyy jääkaappi sekä muut tarvittavat selvitymisvälineet :cool: . Kellari on suosikkilistalla kakkosena. Sieltä kun pääsee tarvittaessa livistämään pihamaalle omasta sisäänkäynnistä. :roll:
--Onko meidän pakko löytää ratkaisu? Emmekö voisi vain nauttia ongelmasta jonkin aikaa?--
bonchi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja bonchi »

autotallissa tulee viihdyttyä kesäisin kaikenlaista nikkaroiden (tosin nyt vasta yksi kesä takana ja remontti alkaa keväällä niin tuskin on aikaa ylimääräisiä nikkaroida). näin talvella tulee istuttua koneen äärellä ja katseltua vinkkejä tulevaa remonttia varten.
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

Ja tietysti tuolta aiemmasta sepustuksestani jäi pois, että mies on usein myös työmatkoilla eri puolilla maailmaa. Itsekin sitä harrastan joskus, mutta paljon harvemmin. Sekin on siis oikein hyvä piiloilukeino meille molemmille (myös sille kotiin jäävälle).

Välillähän jokainen tarvitsee vähän rauhaa ja välimatkaa, ettei rupeaisi keittämään. Vaikka se mies mulle onkin kovin rakas, niin joskus tulee kysyttyä, että eikö kohta taas ois joku ulkomaanmatka tiedossa. Nyt taas kohta on, Kalifornian keikka.

Alli, lisäilee
Vastaa Viestiin