Listoitetut ikkunat - periaatteet

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
tumppi776
Jäsen
Jäsen
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 10:49
Paikkakunta: helsinki

Ikkunoiden kittaus - työtapa ja haasteet

Viesti Kirjoittaja tumppi776 »

Homma jatkuu taas. Rauhassa tehdessä huonoimpia kun kiirettä ei ole.

Kitin maalaus ja rypistyminen:

Seuraava kysymys/pohdinta: eli käsitin että maalin aaltoilu kitin päällä johtuu siitä että kitti on liian vetelää? "Kaupassa myytävä kitti on ns aluskittiä" luki jossain lähteessä.

Eli pitäisi kittiin lisätä liitua eikös niin?

Tietäiskös joku pksedulla kaupan josta sais liitujauhetta?


Pellavaöljymaali:

Miten saisin pö-maalin kiiltoastetta kasvatettua?
rumar
Jäsen
Jäsen
Viestit: 142
Liittynyt: To Heinä 08, 2010 21:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Ikkunoiden kittaus - työtapa ja haasteet

Viesti Kirjoittaja rumar »

tumppi776 kirjoitti: Seuraava kysymys/pohdinta: eli käsitin että maalin aaltoilu kitin päällä johtuu siitä että kitti on liian vetelää? "Kaupassa myytävä kitti on ns aluskittiä" luki jossain lähteessä.

Eli pitäisi kittiin lisätä liitua eikös niin?

Tietäiskös joku pksedulla kaupan josta sais liitujauhetta?
Tarkoitatko, että itse kitti menee rypyksi vai pelkkä maali? Eihän maalikerros ole vaan liian paksu? Pellavaöljymaalilla pitää maalata ohuita kerroksia, mielellään pari kolme. Liitua löytyy ainakin Rakennusapteekista, Bauhausista Uulan purkittamaa ja joistain Värisilmäliikkeistä, jotka myyvät Uulan tuotteita, itse olen myös tilaillut nettikaupoista.
tumppi776
Jäsen
Jäsen
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 10:49
Paikkakunta: helsinki

Re: Listoitetut ikkunat - periaatteet

Viesti Kirjoittaja tumppi776 »

veikkaisin että se on se maali. voipi tulla liian paskua kerrosta juuh maalia. Bauhaus - hyvä tietää on sinne viel lahjakorttia
Vastaa Viestiin