Viime syksy oli kelien puolesta sellainen, että jos ulkona säilötystä puusta ei hometta jossain muodossa löytynyt, niin kyseessä oli todennäköisesti muovinen kopio koivuhalosta :)
Itse taistelen säälittävien sisäsäilytystilojen kanssa, mutta sisäisen JaniPetterin mielikuvituksella ja kovan tetriksen pelaamisen opeilla olen saanut järkkäiltyä lämpimiin tiloihin noin viikon käyttöpuut. Puukattilan, kiukaan ja satunnaisen takapolton tarpeisiin siis. Asiaa pähkäilty muiden tilaongelmien kanssa painivien kera ja yhtenä huomiona on tullut ilmi joutava kattotila. Katse kattoa kohden ja sieltä saattaa löytyä kuutiotolkulla tilaa, joka pienellä rakentelulla saadaan esimerkiksi polttopuiden säilytystä varten. Tai vaihtoehtoisesti ne romut, jotka ovat lattia- tai seinätasossa niin ne katon läheisyyteen ja puut vastaavasti lattia- tai seinätasoille.
Minä poltan noin viikon sisällä ollutta (ja ylivuoteista) puuta ja naapurustossa poltetaan suoraan ulkoa sisällä kannettua puuta. Piipusta tulevan sauhun ero on kuin yöllä ja päivällä.