Voi jestas mikä torvi!

Rintamamiestaloista ja muusta
piippo
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Voi jestas mikä torvi!

Viesti Kirjoittaja piippo »

Onhan niissä naulaimissa vaihtoehtona se "sarjatuli"/kertalaukaus. Sarjatuliasennolla saa ammuttua nopeasti nauloja lyömällä pyssyn kärkeä kohteeseen nappi pohjassa. Sitten kun siihen tulee kertalaukaus-mies ampumaan samalla pyssyllä ja painaa kärjen kengän viereen ja olevinaan yhden naulan vaan ampuu, niin pyssy pomppaa rekyylillä hieman ja painautuu takaisin lautaan ( tai siihen kengän päälle ) ja ampuu toisen kudin. Töissä seurannu ja huomannut moisen, ei onnettumuuksia tosin sattunut vielä.
Norppa72
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Voi jestas mikä torvi!

Viesti Kirjoittaja Norppa72 »

KariFS kirjoitti:Hö. Tossakin syytetään viatonta teknistä laitetta, vaikka isäntä ihan ite oli ampunut jalkaansa. "Liukas keli suisti, savuke sytytti, ase laukesi" ja niin edelleen.

Tuo makkaraperuna- ja suihkuunnukahtamishomma on kyllä nyt uudemman opiskelijasukupolven juttuja. Omina opiskeluaikoina (1990-luvulla) vietettiin iltaa usein melko pitkänkin kaavan mukaan, ja moni kaveri pitemmän kaavan mukaan ja paljon useammin kuin minä (ne jotka eivät olleet ihan niin vakiintuneessa suhteessa ja/tai p-a kuten minä yleensä), mutta ei tuollaista silloin kenellekään tapahtunut sen noin 6-8 vuoden aikana, olisihan niistä legendat kulkeneet.

Ei oo nykynuorista oikein mihinkään enää :(

:wink: :-D :lol:
Ehkä meillä päin oltiin sitten "aikaamme edellä" mutta omalta kouluajalta muistan rinnakkaisluokalta yhden torven, joka oli
juuri nukahtanut suihkuun, tosin aamusella kun oli yrittänyt saada itseään luentokuntoon ja noita ranskalaisten uunissa kypsentelijöitäkin on tainnut olla jo pari vuosikymmentä sitten. Mutta samaa mieltä, eteisen lattia olisi aivan hyvä paikka torkkua aamuun asti, niin tulisi jätettyä vesi ja sähkölaitteet rauhaan. :)
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
Vastaa Viestiin