Hyrskylä

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Uutta putkea ja anturaa
Liitteet
004.JPG
004.JPG (31.68 KiB) Katsottu 5888 kertaa
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Ja nyt kun pääsin vauhtiin tässä kuvien laittamisessa, niin tässä vielä ennen-kuva pesuhuoneesta. Sauna on vasemmalla ja vanha pesutupa oikealla.
Liitteet
037.jpg
037.jpg (14.25 KiB) Katsottu 5844 kertaa
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Huomenna saamme sorakuorman pihaan ja putkimiehet laittamaan "uudet" putket noiden meidän itsetekemien väliaikaisten vetojen tilalle. Pian päästään siis Fuktisolien laittoon :-) Tuntuu, että se on jonkinlainen virstanpylväs :wink:
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Paljon on tapahtunut sitten viime päivityksen :-) Nyt on kellari-rempan 7. viikonloppu takana, ja tilanne on nyt tämä :

Päädyimme sitten loppujen lopuksi tekemään kellariin ne sisäpuoliset salaojat ja pumppaamon, koska lumien alettua sulaa vauhdilla kellariin rupesi muodostumaan lätäköitä. Ratkaisu oli kuitenkin täysin oikea, ja nyt vesi lurisee iloisesti salaojakaivoon :-) Salaojien kaivuu ja saven kantaminen ulos "hidasti" urakkaamme noin viikolla. Suuremmassa mittakaavassa ei haittaa yhtään, tulipahan tehtyä kunnolla :-D

Salaojien päälle ladottiin sitten salaojasorat, suodatinkankaat ja Fuktisolit. Styroksit jätettiin välistä pois.

Viime viikon aikana saatiin sitten laitettua lämpimät vedet, raudoitukset ja lattialämmityskaapelit. Kylmät vedet laitettiin jo eristeiden alle. Nyt vaan sitten kuraa päälle :-D
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Tässä saunan sisäpuolinen salaojalenkki:
Liitteet
Salaojat (2).JPG
Salaojat (2).JPG (31.96 KiB) Katsottu 5534 kertaa
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Ja tässä kuvia muista vaiheista:
Liitteet
Kuudes viikko.JPG
Kuudes viikko.JPG (29.54 KiB) Katsottu 5534 kertaa
005.JPG
005.JPG (31.75 KiB) Katsottu 5524 kertaa
Lattialämmitys (5).JPG
Lattialämmitys (5).JPG (39.55 KiB) Katsottu 5518 kertaa
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

No niin. Homma taas hieman "nytkähtänyt pikkasen etiäppäin. Lattia valettu ja kuivunut nyt 3 viikkoa. Alunperin tarkoitus oli lisäeristää saunan, pesuhuoneen ja khh: n seinät mutta päädyimme ainoastaan siihen, että tasoitamme vanhan rivinteerauksen ja laatoitamme sen. Aika näyttää päädyimmekö oikeaan ratkaisuun, että lämpöä riittää talvipakkasillakin.
Nyt viikko mennyt seiniä tasoittaessa eikä loppua näy... :( . Olis todellakin ollut helppoa tyytyä johonkin rakennuslevyyn mutta tuleepahan tehtyä kivestä koko homma. Monta säkkiä mennyt tiilitasoitetta ja vielä monta tulee menemään. (ammattimiestä kaivattais). Eiköhän se kuitenkin omin voimin mene kun on alkuun päästy!
Avatar
Hyrskylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 18:24
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hyrskylä

Viesti Kirjoittaja Hyrskylä »

Kylläpäs on aikaa vierähtänyt, mutta ompahan tullut tehtyä hommiakin! Yksityiskohtiin nyt sen enempää menemättä, niin meillä on viimeistelyjä vaille valmiit sauna, pesuhuone ja pieni pukuhuone :-D Kodinhoitohuoneessa olisi vielä maalaushommia ja kalusteiden kasaamista, mutta loppusuoralla ollaan sielläkin. Saunaa päästiin lämmittämään ensimmäistä kertaa 5.8. ja komiat oli löylyt!

Mitään suurempia yllätyksiä projektin aikana ei tullut, ja muutenkin kaikki hommat sujuivat ihan kiitettävästi. Onneksi olimme päättäneet jo ennen remontin aloittamista, että mitään budjetteja tai aikatauluja ei kannata tehdä... Ja se pitää kyllä täysin paikkansa!
Vastaa Viestiin