Hyrskylä
Re: Hyrskylä
Ja nyt kun pääsin vauhtiin tässä kuvien laittamisessa, niin tässä vielä ennen-kuva pesuhuoneesta. Sauna on vasemmalla ja vanha pesutupa oikealla.
- Liitteet
-
- 037.jpg (14.25 KiB) Katsottu 5844 kertaa
Re: Hyrskylä
Huomenna saamme sorakuorman pihaan ja putkimiehet laittamaan "uudet" putket noiden meidän itsetekemien väliaikaisten vetojen tilalle. Pian päästään siis Fuktisolien laittoon
Tuntuu, että se on jonkinlainen virstanpylväs 
Re: Hyrskylä
Paljon on tapahtunut sitten viime päivityksen
Nyt on kellari-rempan 7. viikonloppu takana, ja tilanne on nyt tämä :
Päädyimme sitten loppujen lopuksi tekemään kellariin ne sisäpuoliset salaojat ja pumppaamon, koska lumien alettua sulaa vauhdilla kellariin rupesi muodostumaan lätäköitä. Ratkaisu oli kuitenkin täysin oikea, ja nyt vesi lurisee iloisesti salaojakaivoon
Salaojien kaivuu ja saven kantaminen ulos "hidasti" urakkaamme noin viikolla. Suuremmassa mittakaavassa ei haittaa yhtään, tulipahan tehtyä kunnolla
Salaojien päälle ladottiin sitten salaojasorat, suodatinkankaat ja Fuktisolit. Styroksit jätettiin välistä pois.
Viime viikon aikana saatiin sitten laitettua lämpimät vedet, raudoitukset ja lattialämmityskaapelit. Kylmät vedet laitettiin jo eristeiden alle. Nyt vaan sitten kuraa päälle
Päädyimme sitten loppujen lopuksi tekemään kellariin ne sisäpuoliset salaojat ja pumppaamon, koska lumien alettua sulaa vauhdilla kellariin rupesi muodostumaan lätäköitä. Ratkaisu oli kuitenkin täysin oikea, ja nyt vesi lurisee iloisesti salaojakaivoon
Salaojien päälle ladottiin sitten salaojasorat, suodatinkankaat ja Fuktisolit. Styroksit jätettiin välistä pois.
Viime viikon aikana saatiin sitten laitettua lämpimät vedet, raudoitukset ja lattialämmityskaapelit. Kylmät vedet laitettiin jo eristeiden alle. Nyt vaan sitten kuraa päälle
Re: Hyrskylä
Tässä saunan sisäpuolinen salaojalenkki:
- Liitteet
-
- Salaojat (2).JPG (31.96 KiB) Katsottu 5534 kertaa
Re: Hyrskylä
Ja tässä kuvia muista vaiheista:
- Liitteet
-
- Kuudes viikko.JPG (29.54 KiB) Katsottu 5534 kertaa
-
- 005.JPG (31.75 KiB) Katsottu 5524 kertaa
-
- Lattialämmitys (5).JPG (39.55 KiB) Katsottu 5518 kertaa
Re: Hyrskylä
No niin. Homma taas hieman "nytkähtänyt pikkasen etiäppäin. Lattia valettu ja kuivunut nyt 3 viikkoa. Alunperin tarkoitus oli lisäeristää saunan, pesuhuoneen ja khh: n seinät mutta päädyimme ainoastaan siihen, että tasoitamme vanhan rivinteerauksen ja laatoitamme sen. Aika näyttää päädyimmekö oikeaan ratkaisuun, että lämpöä riittää talvipakkasillakin.
Nyt viikko mennyt seiniä tasoittaessa eikä loppua näy...
. Olis todellakin ollut helppoa tyytyä johonkin rakennuslevyyn mutta tuleepahan tehtyä kivestä koko homma. Monta säkkiä mennyt tiilitasoitetta ja vielä monta tulee menemään. (ammattimiestä kaivattais). Eiköhän se kuitenkin omin voimin mene kun on alkuun päästy!
Nyt viikko mennyt seiniä tasoittaessa eikä loppua näy...
Re: Hyrskylä
Kylläpäs on aikaa vierähtänyt, mutta ompahan tullut tehtyä hommiakin! Yksityiskohtiin nyt sen enempää menemättä, niin meillä on viimeistelyjä vaille valmiit sauna, pesuhuone ja pieni pukuhuone
Kodinhoitohuoneessa olisi vielä maalaushommia ja kalusteiden kasaamista, mutta loppusuoralla ollaan sielläkin. Saunaa päästiin lämmittämään ensimmäistä kertaa 5.8. ja komiat oli löylyt!
Mitään suurempia yllätyksiä projektin aikana ei tullut, ja muutenkin kaikki hommat sujuivat ihan kiitettävästi. Onneksi olimme päättäneet jo ennen remontin aloittamista, että mitään budjetteja tai aikatauluja ei kannata tehdä... Ja se pitää kyllä täysin paikkansa!
Mitään suurempia yllätyksiä projektin aikana ei tullut, ja muutenkin kaikki hommat sujuivat ihan kiitettävästi. Onneksi olimme päättäneet jo ennen remontin aloittamista, että mitään budjetteja tai aikatauluja ei kannata tehdä... Ja se pitää kyllä täysin paikkansa!
