Putkiremppa edessä

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
DyyD
Jäsen
Jäsen

Re: Putkiremppa edessä

Viesti Kirjoittaja DyyD »

No, ymmärrän toki että kaikki maksaa jos ne työt teetätetään muilla vaan miksi näin tulisi toimia? Putkien purkaminen on hommaa jonka voi tehdä kuka vain, myös uusien putkien vetäminen onnistuu keneltä tahansa jos käyttää vaikka pexiä. Suojaputkeen vaan ja veto paikasta toiseen. Näin säästin itsekin tuhansia, eikä oikeasti tarvinne tehdä itse varsinaista putkityötä ja liitosten pitävyys on edelleen putkarin vastuulla.

Tämä siis vain oma mielipiteeni. Oma putkarini oli myös niin muakava että käytti osan ajasta itse samalla töitä tehden myös opastaen minua miten teen itse liitoksia pitäviksi ja tätä metodia olenkin jo harjoittanut. Suuri kiitos siitä hänelle!
On kaksi tapaa rempata rintsikkaa, sinnepäin ja jotensakin niin.
Ville_remppaaja
Uusi jäsen

Re: Putkiremppa edessä

Viesti Kirjoittaja Ville_remppaaja »

Vahan vanhaa aihetta nostelen...
Eli ei varsinaisesti rintsikka mutta 50-ja 60-luvulla rakennettu iso okt jossa kellari betonia ja ylaosa puurakenteinen (rapattu) eli taallakin taallakin viela jotenkuten hyvaksyttavissa. :-D Tuollainen tuli juuri hommattua ja iso remppa olisi edessa (salaojat, liittyminen vesi/viemariverkostaan, saunaremppa yms). Nyt erittain tyhma kysymys mutta lattioissa on todella siisti parketti joten onko mitaan mahdollista ujuttaa putkia lattian (velipohjan) sisassa missa ne nytkin menee poistamatta (=rikkomatta) parkettia vai onko pintavedot ainoa mahdollisuus?
Ja onko mitaan suosituksia jarkevanhintaisesta firmasta Helsingissa joka voisi tulla tekemaan arvion kokonaisesta putkirempasta ja itse asiassa koko LVI-suunnitelmasta kun sen tartten joka tapauksessa? (puhelinluettelosta loytyy mutta jos jollain olisi HYVIA kokemuksia)

Aikas tyhmia kysymyksia mutta kun en ole isompaa remppaa enka kokonaisen talon rakennushommaa ennen tehnyt, kylpyhuoneremppaa yms kyllakin ja varmasti pysyy muukin kuin vasara kadessa. Silti tietty jotkut asiat pitaa jattaa ammattilaiselle.

Olen kylla lukenut aika paljon tata palstaa ja varmasti tulee helpottammaan vaikka salaojarempassa yms. Ja olen pahoillani etta "aakkoset" puuttuu, asutaan viela ulkomailla niin tama nappis on vajavainen. :-D
Kiitoksia!

T:Ville
Vastaa Viestiin