tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Meikäläisen setä siirtyi jossain vaiheessa häkkimalliseen kanalaan, mutta kyllä mulla paremmin on mielessä se vanha malli joka oli käytössä kun lapsuudessa hiihtolomia maalla vietin.
Tuon isäni käytössä olevan läppärin ongelmaa en tiedä, mutta sen aiemmin rikki menneen yksilön avasin ja tutkin ja totesin lampun palaneen; vika ei ollut siis siinä hakkurissa joka lampulle jännitettä tekee. Noista pitäisi kaiketi ottaa kansi pois, niistähän tulisi ihan kivoja pöytäkoneita ihan vain ulkopuolisen näytön liittämällä.
Tuon isäni käytössä olevan läppärin ongelmaa en tiedä, mutta sen aiemmin rikki menneen yksilön avasin ja tutkin ja totesin lampun palaneen; vika ei ollut siis siinä hakkurissa joka lampulle jännitettä tekee. Noista pitäisi kaiketi ottaa kansi pois, niistähän tulisi ihan kivoja pöytäkoneita ihan vain ulkopuolisen näytön liittämällä.
Pellistä tai jalopuusta jos tekisi pienen korokkeen näytön jalan alle, niin sen sisäänhän moinen menisi näppärästi 'piiloon' ja huolella tehtynä sen saisi katoamaan siihen pöytään johtoineen kaikkineen niin, että ei muuta näkyisi kuin nättöpääte, näppikset ja hiiret esille vedettävällä tasolla jos olisi. Nykyäänhän saa ihan puunoloisia vinyylitarroja, joilla sen näytön kuoret saisi verhoiltua kalusteisiin sopivaksi.pvalila kirjoitti:Meikäläisen setä siirtyi jossain vaiheessa häkkimalliseen kanalaan, mutta kyllä mulla paremmin on mielessä se vanha malli joka oli käytössä kun lapsuudessa hiihtolomia maalla vietin.
Noin siis jos tahtoisi hakea vähän paremmin sisustukseen sopivaa lookkia.
Tämän HP:n virranhallinta loistaa taas, palautin horroksesta ja jostain syystä näytön kirkkaus maksimissa, sekä flekti huutaa täysillä, tietenkään ei näytön kirkkaus muutu mihinkään vaikka säätäisi, no se onkin ATI tuo näytönohjain, pilaa muuten suht ok kokoonpanon, tai mun kokemus lukuisten ATI ohjaimien myötä on, että niissä aina on jotain pientä bugitusta menossa, välttämättä ei mitään sellaista mikä haittaisi koko toimintaa, mutta pieniä ärsyttävyyksiä. Esim. tekstidokumenttia jos vierittää niin toisinaan se mitä oli ruudun alareunassa sotkee 'paperin', pitää minimoida ja taas palauttaa ikkuna, niin pelaa sitten jälleen, tuota on mielestäni ollut 9700 pro atista lähtien jokaisessa, mutta yhdessäkään Nvidian tuotoksessa en ole tuohon törmännyt.
Hmm, tuuma siis hankki jonkinsortin USB äänikortin? PC maailmaan tarkoitettuja monia on joita hehkutetaan kuinka erinomaisia ovat ja sitten kun hifipuolesta jotain ymmärtävää katsoo, niin kummasti hymähtelee moisille, itse onneksi en paljoa moisesta ymmärrä.
Realtek integroitu vain itselläni, tai onhan tuossa myös sb live player, mutta siihen on vain bugisia ja vielä bugisempia ajureita, ettei sitä oikein voi käyttää. Pelikäytössä turtlen kortit lie niitä joilla saa aika hyvän vastineen rahalleen, muistaakseni EAX toimi paremmin kuin Creativen kortilla kun jotain testiä lueskelin, mutta eipä tosiaankaan tuon puolesta ole kovin hifiä täällä, eikä se 80-luvun Philips vahvistinkaan kovin erikoisen hyvä ole, joten tuolla saralla lie olisi pitkä matka siihen pisteeseen, että kaiuttimia pitäisi päivittää.
Mulla lie jossain on hifitason kasettidekki, kaukosäädöllä oli jopa muistaakseni, hankin sen edukkaasti 90-luvulla kun kukaan ei enää kasettidekkejä ostanut ja se oli esittelylaite vieläpä, muistaakseni 500 markkaa siitä joutui köyhtymään. En ole sitä kovin paljoa tarvinnut, joskus lainasin sitä yhteen seurakuntaan jossa jotain kasetteja kopioivat sillä, mutta olihan sekin suht turha hankinta. Enkä minä mitään eroa sen äänessä kyllä huomannut tavanomaiseen soittimeen verrattuna, tosin se äänen ulostulohan oli sen tavanomaisen soittimen kautta, joten ei sen ämyrit lie olleet oikein soittimen tasalla. Nykyään lie saako enää c-kasettejakaan mistään? Krominauhojahan sitä aikoinaan piti olla.
- Maatilallinen
- Jäsen

Nuo briketit taitaa olla niin kalliita ettei kannata polttaa, kun tuota koivuhalkoa saa 40-50€/pm3 pihaan niin tulee halvemmaksi kuin brikettiä polttaa. Briketeissä tietysti olisi enemmän energiaa että ei tarvitsisi olla pesää niin usein täyttämässä, mutta eipä tuota muutenkaan tarvitse kuin 2krt/vrk täytellä nykyääntuuma kirjoitti:Eihän se tietty jäädy mutta nuukimus haluaa kompensoida jotenkin saunan käytönIlmaista remppasälää ja sitten tarjousbrikettejä perään. Nuo briketit muuten nostavat lämpötilan ja se pellinsäätötermari alkaa säätelemään, roskapuulla vain hädin tuskin ylläpitää lämpöä.
Maatilalliselle olen brikettejä usein suositellut mutta oliko joskus sellainen mainos että Camel mies kulkee aina omia polkujaan? Pitäisiköhän vääntää muotoon että Maatilalliset kiertävät omia tulipesiään![]()
Eihän noissa stokereissa sen kummempaa vaaraa ole, tulen pitäisi pysyä kuitenkin sisäpuolella, ja onhan niissä takatulisuoja ainakin kunnes isäntä poistaa sen käytöstäpvalila kirjoitti:Meikähän muuten pelkää stokereita mutta Maatilallinen taatusti ei (se mies ei pelkää mitään, ei ainakaan tulta missään muodossa): vähän outoa, ettei hän ole rakennellut itselleen stokeria kellariin. Pitäisikö vähän usuttaa?
En ole keksinyt että mitä etua tuosta stokerista edes olisi, Enekan pitäisi polttaa myös haketta ja stokeria kuitenkin joutuisi täyttämään niin samahan se on täyttää haketta suoraan kattilaan. Saisi siihen kai jonkin pienen stokerin kattilan eteen laitettua mutta siilo ainakin jäisi niin pieneksi että sama polttaa suoraan kattilassa.
Joku aika sittenhän tuota tuli mietittyä että jos haketta hommaisi mutta eipä ole tullut vielä selvitettyä onko sitä missään saatavilla ainakaan riittävän kuivana.
Meinaa olla vaikeuksia löytää tiivisteitä ensiöilmaluukkuun, nehän silloin ennen joulua pääsivät palamaan ja silloin tehdyllä väliaikaisella korjauksella on menty, mutta pitäisihän se kuntoon saada. Etrasta kävin hakemassa yhdenlaista u-nauhaa mutta eihän sillä mitään tehnyt ja oli aivan erilaista kuin nykyiset tiivisteet.
Ilmeisesti täytyy hakea jonkinlaista solukuminauhaa ja veistää sitten puukolla ura jotta sen saa paikalleen. Hieman tuo nykyinen päästää ehkä läpi, pientä rakoa jää pariin kohtaan, mutta eipä tuo onneksi savuta niin ei ole hirveää kiirettä korjauksella
Juu, nuohoojan kanssa on ollut vaikeuksia, ei ole enään suostunut tulemaan. Noh, jospa nyt kun on teräspiippu ja palaminenkin tapahtuu puhtaammin niin nuohoojakin paremmin saavutettavissa, tosin en tiedä tuleeko viimeisin kun olisi pitänyt häneltä massaus tilata ja teräspiippua ei missään nimessä, koska se ei tule ikinä toimimaan eikä riitä millään veto.
Eipä sitä kyllä nuohota tarvitsisikaan, mutta vakuutusyhtiötä varten pitää tietysti kerran vuoteen jos jotain sattuu eikä tuo kovin kallista ole. Jonkinlainen piirinuohoussysteemi kai on mutta noita nuohoojia on muistaakseni 3 tai 4 jotka saa käydä sutimassa, vielä taitaa olla ainakin yksi jäljellä
Ai niin, Tuuma, en tainnut muistaa taannoin laittaa tätä linkkiä, kun oli niistä viulisteista juttua, tämä on se Zambialainen viulisti joka on aika monella tapaa Vanessa Maen tyylinen:
http://www.youtube.com/watch?v=qRX5Enk51k4
Tuli mieleen, kun soi bussissa jonka ajoivat kumoon matkustajineen Venäläisessä videoklipissä, kun auraa lähtivät ohittamaan lentämällä ja aurapa kääntyikin eteen, ihan normaalia siis...
edit: Tasapainon säilyttämisen vuoksi Garretin versio, joka mun korvaan kyllä kuulostaa paremmalta:
http://www.youtube.com/watch?v=5PZgloljZ6k
Tuli mieleen, kun soi bussissa jonka ajoivat kumoon matkustajineen Venäläisessä videoklipissä, kun auraa lähtivät ohittamaan lentämällä ja aurapa kääntyikin eteen, ihan normaalia siis...
edit: Tasapainon säilyttämisen vuoksi Garretin versio, joka mun korvaan kyllä kuulostaa paremmalta:
Viimeksi muokannut jtbo, Su Tammi 27, 2013 0:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo DAC on perusteltua kun perustelee, enhän minä varmaankaan huomaisi jostain vitosen versiostakaan mitään mutta mutta...
Olen monen PC:n loukussa ja kun siirrellyt noita kuulokkeita aina tilanteen mukaan eri laitteen perään niin jossain on aivan luokaton ääni jopa mun korviin ja sitten joissain ihan mukiinmenevä ja sitten alkoi mietityttämään että jos jonkun halpurin ostaa ja huomaakin että ääni huononi kaikissa koneissa niin olisi ottanut kupoliin.
Nyt voi siirrellä koneesta toiseen äänen muuttumatta, vaikkakaan ei tuossa ole kuulokeliitintä...
Toinen peruste on se että hiukan vierastan tuota USB jännitettä ja tuolle syötetään erillistä 24VDC jännitettä.
Kolmas peruste on se että luettuani vimpain sai tarpeeksi ristiriitaista palautetta , joka on minusta aina hyvä juttu, olenhan vastarannankiiski, joka ei mihinkään koukkuun oikein tartu paitsi sitten kun tunnepuoli tulee mukaan joka sitten jyrää kaikki muut faktat ylitseen
Kaikenlaista jostain ylisämpläyksestä oli suuntaan ja toiseen jne. kummaa bittimuunnoksista että näytteenottotaajuuksista.
Neljäs peruste on että se on Norjalainen ja vähän hassu niinkuin norskit muutenkin
Viides peruste on kuten Harri68 ja Tepy jo huomasivatkin, se on metallia ja sitä tuon läpi useimmiten kulkee
Kuudes peruste oli puoleen hintaan myyty loppuerä uuden tieltä ja se olikin sitten mulle se ostopäätöksen laukaisin, vaikkakaan ei ollut hajuakaan oliko oikeasti puoleen hintaan verrattuna johonkin entiseen hintaan.
Jos mut haluaa asiakkaaksi niin vinkki kauppiaille: Ensin heittää normaaliin hintaan verrattuna +75% lisää ja sen jälkeen kiikuttaa tuotteen johonkin poistonurkkaan tjms. sitten pitää laittaa päälle iso kyltti jossa lukee -50% ja siihen sitten vielä rasti päälle, jonka viereen -70%, viimeinen kappale, pakkaus vähän viallinen... Ja niin on kauppias netonnut +5% alkuperäisestä ja molemmat ovat tyytyväisiä
Olen monen PC:n loukussa ja kun siirrellyt noita kuulokkeita aina tilanteen mukaan eri laitteen perään niin jossain on aivan luokaton ääni jopa mun korviin ja sitten joissain ihan mukiinmenevä ja sitten alkoi mietityttämään että jos jonkun halpurin ostaa ja huomaakin että ääni huononi kaikissa koneissa niin olisi ottanut kupoliin.
Nyt voi siirrellä koneesta toiseen äänen muuttumatta, vaikkakaan ei tuossa ole kuulokeliitintä...
Toinen peruste on se että hiukan vierastan tuota USB jännitettä ja tuolle syötetään erillistä 24VDC jännitettä.
Kolmas peruste on se että luettuani vimpain sai tarpeeksi ristiriitaista palautetta , joka on minusta aina hyvä juttu, olenhan vastarannankiiski, joka ei mihinkään koukkuun oikein tartu paitsi sitten kun tunnepuoli tulee mukaan joka sitten jyrää kaikki muut faktat ylitseen
Neljäs peruste on että se on Norjalainen ja vähän hassu niinkuin norskit muutenkin
Viides peruste on kuten Harri68 ja Tepy jo huomasivatkin, se on metallia ja sitä tuon läpi useimmiten kulkee
Kuudes peruste oli puoleen hintaan myyty loppuerä uuden tieltä ja se olikin sitten mulle se ostopäätöksen laukaisin, vaikkakaan ei ollut hajuakaan oliko oikeasti puoleen hintaan verrattuna johonkin entiseen hintaan.
Jos mut haluaa asiakkaaksi niin vinkki kauppiaille: Ensin heittää normaaliin hintaan verrattuna +75% lisää ja sen jälkeen kiikuttaa tuotteen johonkin poistonurkkaan tjms. sitten pitää laittaa päälle iso kyltti jossa lukee -50% ja siihen sitten vielä rasti päälle, jonka viereen -70%, viimeinen kappale, pakkaus vähän viallinen... Ja niin on kauppias netonnut +5% alkuperäisestä ja molemmat ovat tyytyväisiä
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Sitä sattuu ja tapahtuu tuolla naapurissa kaikenlaista tai onkohan siellä vain edullisemmat action -kamerat vai onko syytä olla jotain live faktaa vakuutusyhtiötä vartenjtbo kirjoitti:Ai niin, Tuuma, en tainnut muistaa taannoin laittaa tätä linkkiä, kun oli niistä viulisteista juttua, tämä on se Zambialainen viulisti joka on aika monella tapaa Vanessa Maen tyylinen:
Melkoinen show! Ei selvästikään ollut ensimmäistä kertaa viulun kanssa estradilla että hyvä yhtyeen valinta, ööö muuta en oikein sanokaan...
Kyllähän tuo herra tavallaan parempi oli mutta still kuva ei ollut läheskään niin elävä... Kuulosti tosi hyvältä, luulin vain että vielä jatkuu jonkun yllätyksen kera kun tuli hiljaista ennen julkaisun loppua.
Kuulostaako levyraadilta jälleen, Pvalila?
Itselläni se ostaminen menee lähinnä niin, että ensin kaivan faktat esiin ja sen perusteella sitten katson mikä on se mikä kannattaa haluta, sen jälkeen etsin mistä maailmankolkasta sen saman saa toimitettuna edullisimmin :D
Tälläinen on muuten ainoaa hidasta musiikkia jota siedän, vähän kuin viulu, mutta ei silti ihan, kun on tavallaan rumpu, joka on viulu, tai miten sitä nyt kuvaisikaan:
http://www.youtube.com/watch?v=wSlHgI1Klto
Youtubessa äänenlaatu muuten menee siten, että 480p on paras mahdollinen, siitä paremmaksi ei tule vaikka full hd asennon vääntää päälle, 240p on täysin luokaton ja 360p on jotain siltä väliltä.
Mun yhteydellä 360p on aika lailla maksimi mitä voi edes kuvitella käyttävänsä ja siinäkin pitää ennakkoon puskuroida suurin osa klipistä. Fullhd laadulla kestääkin sitten jo yhden kappaleen lataaminen helposti puolituntia.
Kateille kun soittaa tämän, niin lopettavat riehumisen :D
http://www.youtube.com/watch?v=f-Ozps3Qkjo
Kyllähän se niin on, että vähintään yhtenä päivänä viikossa pitää ajatukset kuljettaa hieman erilaisille urille, että sitä latautumista tapahtuu.
Tälläinen on muuten ainoaa hidasta musiikkia jota siedän, vähän kuin viulu, mutta ei silti ihan, kun on tavallaan rumpu, joka on viulu, tai miten sitä nyt kuvaisikaan:
Youtubessa äänenlaatu muuten menee siten, että 480p on paras mahdollinen, siitä paremmaksi ei tule vaikka full hd asennon vääntää päälle, 240p on täysin luokaton ja 360p on jotain siltä väliltä.
Mun yhteydellä 360p on aika lailla maksimi mitä voi edes kuvitella käyttävänsä ja siinäkin pitää ennakkoon puskuroida suurin osa klipistä. Fullhd laadulla kestääkin sitten jo yhden kappaleen lataaminen helposti puolituntia.
Kyllähän se niin on, että vähintään yhtenä päivänä viikossa pitää ajatukset kuljettaa hieman erilaisille urille, että sitä latautumista tapahtuu.
Kuinkas monta munaa tulee per kuukausi? Kuinka paljon nuo nokkivat jyviä? Syövätkä jotain muuta? Onko hyötysuhde siis millainenHarri68 kirjoitti: Olin yksi päivä laskevinani kanalan sähkönkulutukseksi n 8€/kk. Voi olla ja todennäköisesti laskin väärin.
Tuuma, kana ei ole yhteensopiva logiikkapiirin kanssa, tai on jos siitä tekee Cyborgintuuma kirjoitti: Kuinkas monta munaa tulee per kuukausi? Kuinka paljon nuo nokkivat jyviä? Syövätkä jotain muuta? Onko hyötysuhde siis millainen
Se kanala pitää myös siivota säännölleen ja vesiastiat putsata yms. Oli joku kanasivustokin, olikohan sellainen kuin munanetti? Aika paljon juttua sellaisella noista. Jos munia voisin syödä, niin kyllä mulla saattaisi pari kotkoakin olla tai vähintään tulossa, mutta ei se kasvatus lihakanaksi pelkästään oikein innosta ja mua epäilyttää se, että onko kuntoa sen vertaa, että sitä säännöllistä huoltoa pystyisi tekemään.
Tässä koneessa nuo HD-videot välillä töksähtelee mutta se kai on enemmältikin kiinni koneesta ja kotiverkon kuormituksesta. Töllöhän meillä tulee vallan vain netin yli, joka on oikeastaan aina auki että voi olla välillä HD-kanava sieltä päällä että kaikki muutkin koneet lataa juutuupista tai jostain jotain että myös kaikkien kännykät WiFi:ssä kiinni ja samassa tuo valvomo PC heittelee välillä cosm:iin dataa, samalla voi joku päivittää kuviaan naamakirjaan tai johonkin muualle. että jotkut pelaa netin yli pelejä jne. jne. Kaveritkin sitten välillä WiFi:iin kytkeytyneenä jne.jtbo kirjoitti:Itselläni se ostaminen menee lähinnä niin, että ensin kaivan faktat esiin ja sen perusteella sitten katson mikä on se mikä kannattaa haluta, sen jälkeen etsin mistä maailmankolkasta sen saman saa toimitettuna edullisimmin :D
Pitäisikin joskus katsoa kuinka paljon dataa nykyjään liikkuu jatkuvalla syötöllä monen käyttäjän toimesta tuon ainokaisen ADSL:n läpi. Ei ihan sama taida olla tulos kuin modeemiaikana... Aika nörttejä siis ollaan täällä välillä
Äänenlaatu muuttui muuten tuon DAC:in ansiosta myös YouTube:ssa ihan eri luokkaan, mitä lie sitten oikeasti tekee mutta eihän se voi huonosta hyvää tehdä. Pakko joku päivä roudata vinyylisoitin vaffarin kaveriksi että ostaa ensin uusi neula ja sitten vertailla lisää.
Jep, pakko joskus ajatella jotain muuta, olen jotenkin yhdistänyt kaikenmaailman sairastumiset hetkiin jolloin "prossu" käy ylikierroksilla ja sen jälkeiseen hetkeen. Mene ja tiedä.
Mistäköhän johtuu sanonta että se "vanha harppu tuli ja alkoi meille määkymään että..." Ainakin tuo linkin harppu oli kaunis sekä myös ääneltään!
Jaa, miltäköhän maistuisi Cybermuna? Kai se osaisi itse kuoria itsensä että viipaloida + suolautua käyttäjän mukaanjtbo kirjoitti:Tuuma, kana ei ole yhteensopiva logiikkapiirin kanssa, tai on jos siitä tekee Cyborgintuuma kirjoitti: Kuinkas monta munaa tulee per kuukausi? Kuinka paljon nuo nokkivat jyviä? Syövätkä jotain muuta? Onko hyötysuhde siis millainen![]()
Se kanala pitää myös siivota säännölleen ja vesiastiat putsata yms. Oli joku kanasivustokin, olikohan sellainen kuin munanetti? Aika paljon juttua sellaisella noista. Jos munia voisin syödä, niin kyllä mulla saattaisi pari kotkoakin olla tai vähintään tulossa, mutta ei se kasvatus lihakanaksi pelkästään oikein innosta ja mua epäilyttää se, että onko kuntoa sen vertaa, että sitä säännöllistä huoltoa pystyisi tekemään.
Mulla on sellaisia kausia, jolloin syön munia, ne ovat sellaisia tyyliin; paistettuja tänään kolme ja seuraavana päivänä keitettyjä pari ja sitten raskas munakas, jossa makkaraa seassa. Sen kuurin jälkeen menee kuukausi-kaksi kun ilmestyy uudelleen.
Mä aina unohdan että sielläpäin on hiukan erilainen hinnoittelu, täällä nuo ovat aivan kilpailukykyisiä varsinkin jos lavan eli sen vähä vajaa tonnin kerrallaan ostaisi.Maatilallinen kirjoitti: Nuo briketit taitaa olla niin kalliita ettei kannata polttaa, kun tuota koivuhalkoa saa 40-50€/pm3 pihaan niin tulee halvemmaksi kuin brikettiä polttaa. Briketeissä tietysti olisi enemmän energiaa että ei tarvitsisi olla pesää niin usein täyttämässä, mutta eipä tuota muutenkaan tarvitse kuin 2krt/vrk täytellä nykyään![]()
Se taitaa nykyjään olla tosiaan onnistunut se sun kombinaatio nykyisin tuon polton suhteen, jos noin paljon vähemmän kalikoita menee entiseen verrattuna. Mikä oli mielestäsi suurin syy?
Päiväunet ovat elämän eliksiiriä!tepy kirjoitti: Täällä löytyi vihdoin motivaatiota aloitella tytön huoneen remppaa tai itseasiassa purkuhommia nyt alkuun. Onneksi päiväunet pakotti keskeyttämään homman
Kiirettä hommelilla ei ole, jos nyt juhannukseen mennessä saisi valmista. Pätkin vanhat listatkin saman tein polttopuiksi kun purin ja huokolevyn palatkin paloi iloisesti ja kuumasti hetken aikaa. Jos pärjäis ilman suurempaa roskakuormaa pikkuhiljaa tehdessä. Ulkoseinältä revin huokolevyt, eikä onneksi mitään epäilyttävän näköistä tullut esiin vaikka purut onkin vedettu vasten ulkoverhousta.
Joku pieni spegiaalijuttu olisi kiva keksiä pikku prinsessan huoneeseen.
Mulla olis pienet kaari-ikkunat mansardin pystylappeella. Se on siis vaan kylmä ikkuna hyvin kapeaan vinttiin ja mietin josko huoneen seinään saisi jonkinlaisen syvennyksen ja lämpöeristetyn kaari-ikkunan.
Taitaa vaan kaari-ikkuna maksaa kymmenkertaisesti tavallisen suorakaiteisen hintaan verrattuna
Talvella remppaamisessa on tosiaan se hyvä puoli että samantein voi heittää pesään. Kesällä tulee pian "jäte" vuori pihalle, joka syksyllä sitten kastuu ja siihen kekoon menee kaikkea muutakin yllättävästi ja näin on vaivihkaa palava hyötyjäte muuttunut sekajätteeksi, jonka hinnan kai ainakin minä ja Pvalila tietävät nahoissaan että lompakoissaan. Aivan älytöntä on kuivaa ja palavaa purkujätettä viedä vettyneenä ja lumisena kaatikselle. Oi, kun muistelenkin niitä tonneja, niin painossa kuin euroina!!! Aivan sulaa tyhmyyttä, laiskuutta ja ajattelemattomuutta
Jos ei siellä kiire ole niin silloin on kiva tehdä joku pikku erikoisuus mutta ihan vain peruspinnatkin näyttävät rempan jälkeen jo huimalta sotasaavutukselta että vastustajan täydelliseltä tyrmäyksenä
Muniahan tulee 3-5 päivässä eli yli oman tarpeen. Noista on tullut ruuan suhteen aikamoisia herkuttelijoita. Jyvien lisäksi saavat ylijäämäruokaa, jota rouvan kanssa töistämme rahdataan. (juu, eihän sitä saisi tehdä, kiellettyä on moinen. Bioskaan pitäisi laittaa) Tai tällä hetkellä vain rouva rahtaa: mie jäin vuorotteluvapaalletuuma kirjoitti:Jaa, miltäköhän maistuisi Cybermuna? Kai se osaisi itse kuoria itsensä että viipaloida + suolautua käyttäjän mukaanjtbo kirjoitti:Tuuma, kana ei ole yhteensopiva logiikkapiirin kanssa, tai on jos siitä tekee Cyborgintuuma kirjoitti: Kuinkas monta munaa tulee per kuukausi? Kuinka paljon nuo nokkivat jyviä? Syövätkä jotain muuta? Onko hyötysuhde siis millainen![]()
Se kanala pitää myös siivota säännölleen ja vesiastiat putsata yms. Oli joku kanasivustokin, olikohan sellainen kuin munanetti? Aika paljon juttua sellaisella noista. Jos munia voisin syödä, niin kyllä mulla saattaisi pari kotkoakin olla tai vähintään tulossa, mutta ei se kasvatus lihakanaksi pelkästään oikein innosta ja mua epäilyttää se, että onko kuntoa sen vertaa, että sitä säännöllistä huoltoa pystyisi tekemään.![]()
Mulla on sellaisia kausia, jolloin syön munia, ne ovat sellaisia tyyliin; paistettuja tänään kolme ja seuraavana päivänä keitettyjä pari ja sitten raskas munakas, jossa makkaraa seassa. Sen kuurin jälkeen menee kuukausi-kaksi kun ilmestyy uudelleen.
Kanojen hyötysuhdetta nostaa suunnattomasti se mielihyvä, jonka niistä saa. Jo pelkästään niiden katselemisesta ja touhujen seurailusta
Eihän kolme munaa päivässä kuulosta paljolta mutta ei meilläkään kyllä mene 21 munaa viikossa. Teitä uhkaa munavuori Kekkosen ajan termiä käyttääkseni!
Meikä on ajatellut ratkaisevansa tuon DA-muunnon vaffarin avulla: hankin sellaisen, jossa on digitaalinen sisääntulo. Digitulohan on jo aika vanhoissakin laitteissa, tosin HD-formaattien purku vasta vähän uudemmissa. Tuuma, löytyykö tuosta sun purkistasi 5.1 ulostulot vai ihan vain 2.0?
Mulle kriittinen juttu on mikkikalibrointi. Mun musikaalisuuteni ei riitä säätämään taajuusvastaita ja aikaviiveitä kohdalleen ilman elektroniikan apua (eikä rahani riitä sellaisiin kajareihin ja sellaiseen huoneakustiikkaan, ettei mitään korjauksia tarvitse tehdä). Audyssey taitaa olla hieman parempi kuin Pinohiiren MCCACC tai Jammun YPAO mutta mulle nuo lienevät tarpeeksi hyviä säätömiehiä kaikki.
Ja halpojankin nuo ovat, ne eivät enää ole superluksusmallien yksinoikeus.
Sitä olen miettinyt, josko tuollaisen equ/viivejutun saisi ostettua softana tietsikkaan? Silloin kalibroinnissa voisi huomioida monta eri kuuntelupistettä huoneessa eikä vain säätää yhden mittapisteen perusteella. Tuumalle tuollainen softa olisi myös hyvä.
Meikä on ajatellut ratkaisevansa tuon DA-muunnon vaffarin avulla: hankin sellaisen, jossa on digitaalinen sisääntulo. Digitulohan on jo aika vanhoissakin laitteissa, tosin HD-formaattien purku vasta vähän uudemmissa. Tuuma, löytyykö tuosta sun purkistasi 5.1 ulostulot vai ihan vain 2.0?
Mulle kriittinen juttu on mikkikalibrointi. Mun musikaalisuuteni ei riitä säätämään taajuusvastaita ja aikaviiveitä kohdalleen ilman elektroniikan apua (eikä rahani riitä sellaisiin kajareihin ja sellaiseen huoneakustiikkaan, ettei mitään korjauksia tarvitse tehdä). Audyssey taitaa olla hieman parempi kuin Pinohiiren MCCACC tai Jammun YPAO mutta mulle nuo lienevät tarpeeksi hyviä säätömiehiä kaikki.
Ja halpojankin nuo ovat, ne eivät enää ole superluksusmallien yksinoikeus.
Sitä olen miettinyt, josko tuollaisen equ/viivejutun saisi ostettua softana tietsikkaan? Silloin kalibroinnissa voisi huomioida monta eri kuuntelupistettä huoneessa eikä vain säätää yhden mittapisteen perusteella. Tuumalle tuollainen softa olisi myös hyvä.