Mikä/Mitkä levyt rokkaa tällähetkellä ?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: Mikä/Mitkä levyt rokkaa tällähetkellä ?

Viesti Kirjoittaja pelkka »

vesahy kirjoitti:Enpä ole huomannut, mutta ei ole mahdollisuutta kuunnella
Tsekkaappa edellisen viestini editti!
oletko koskaan yrittänyt löytää radiostasi Viron radioita?
Enpä oikeestaan: kotona kuuntelen mieluiten hiljaisuutta tai luonnon ääniä (puita, lehtiä, tuulta, sadetta, ukkosta ja tietty lintuja). Mutta kiitos vihjeestä! Toisekseen, virittimeen liitetyt kovaääniset on särisseet pahasti jo useamman vuoden ajan, pitäisi korjata ne tai hankkia uudemmat... en oo saanu aikaiseksi...
jarkkis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Soitakos Pelkka itse jotain instrumenttia?Mulla kun tuppaa harrastukset olemaan muutenkin epämuodikkaita,niin harmonikkaa tulee soiteltua aika paljonkin,pitäähän sitä jo vaimonkin iloksi...Radion kuuntelu kotioloissa on jäänyt nykyään aika vähiin,erilaiset kanavauudistukset vieraannuttivat tämmösen melko konservatiivisen ihmisen.Mut töissä ja työmailla tulee/joutuu kuulemaan millon mitäkin kanavavaa.Yhdessä paikassa isäntäväki tykkäs kuunnella radiopuhe-kanavaa ja ite kun olen kuitenkin jonkun verran musikaalinen kaveri,niin sitä kun pari viikkoa kuunteli,alko se kyllä syömään miestä.Ylen ykkönen ja radio-suomi on kuitenkin meikäläisenkin kuunneltavia kanavia.Mun musiikkimaku on senverran pseudo,et tuohon alkuperäis kysymykseen en ota kantaa.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Jarkkis, juu ja ei: vuosikymmeniä sitten tuli soitettua isoa kannelta (ja vähän pientäkin), mutta enimmäkseen tulee rimputeltua noita ite rakennettuja viis- ja kymmenkielisiä, niitäkin harvakseltaan. Mun opettaja oli aikanaan turhan kunnianhimoinen, ja sai aika tehokkaasti tärveltyä meikäläisen spontaanin innostuksen vaatimuksineen kurssitutkinnoista, kilpailuista sun muista. Mutta olen kokenut soittamisen iloa niin yksin, kavereiden kanssa kuin yhtyeessäkin.

Unimaailma onkin sitten toista! Siellä soitan suvereenisti niin konserttiflyygeliä, saksofonia kuin sitraakin - ja mainittakoon etten ole yhtäkään noista opiskellut unimaailman tällä puolen. Pianotunteja olen ottanut yhden, ja totesin silloin (13-vuotiaana) ettei ole mun instrumentti. On mulla tosin ollu perheen vanha piano täällä kodissani jo 10 vuotta, sitä on kiva "soittaa" kun sille päälle sattuu. Ja nykyään käyn mieluusti katselemassa ja kuuntelemassa hyviä pianisteja konserteissa: tykkään erityisesti pietarilaisesta Aleksandr Sokolovista vaikka onhan noita muitakin.

Mulla on itse asiassa aika paljon soittimia (saksofoni, trumpetti, urkuharmooni, 70-luvun karsea muovinen pienoissähköurku kromatulla jalkaosalla, hiekkainen melodika, kaikenpituisia nokkahuiluja, puupuhaltimia, virsikannel, jotain eksoottisia näppäilyjuttuja, helistimiä ja rumpuja, ja tietty noita kanteleita). Ne lienee jonkinlainen vastaisku nuoruusaikojen ankaralle, ylivaativalle soitonopettajalle - mulla on aina hauskinta niiden soittimien parissa joita en "virallisesti" osaa soittaa.

Hupsuahan se tuollainen jäykistely on, mutta monen ammatti-ihmisenkin kanssa on tullut puhuttua siitä miten juuri oman instrumentin kanssa irrottelu voi olla hankalaa (paitsi jos sattuu olemaan improvisaatioon taipuvainen), mutta kakkossoittimella se onnistuukin, tai laulamalla.

Ja juu, on mulla jonkinlainen lauluäänikin, ja pysyn hyvin nuotissa. Kiitos siitä vanhemmille (ja paljon reissaavalle isoisälle) jotka kuuntelutti jälkikasvulla pienestä pitäen kaikenlaista eksoottista musiikkia ympäri maailman. Nykään putookin sitten vaikka tällainen: http://www.youtube.com/watch?v=JHNjBCKz_D0 (Savina Yannatou Primavera-yhtyneineen)
jarkkis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Muutamalla pianotunnilla kävi meikäläinenkin lapsena,mut usko loppu jo alkuunsa,se hyöty siitä kuitenkii oli että nuotit ja pianon koskettimet oppi.Seuraavan kerran soittamisen pariin palasin aikamiehenä,kiitos siitä vaimolle,ensin pianoa ja sit sain kaverilta venäläisen haitarin,nyt on kyllä jo parempi soittopeli käytössä.Pääasiassa oon opetellu ite soittamaan,mut viime talvena kävin kansalaisopiston kurssilla ja se oli tosi antosaa,nyt taas jatketaan.Eihän musta koskaan hyvää soittajaa tule,mut aina pitää ponnistella eteenpäin ja kun se on kuitenkin kivaa

Musiikin opetus taitaa monesti olla tuollasta karua,ainakin aiemmin.Toisaalta jos vaikka aattelee esim.Venäläisiä huippumuusikkoja,niin aika spartalaisen koulutuksen tuloksia ne aika pitkälle taitaa olla.

Tuossa unimaailmassa mulla tulee pääasiassa sutta ja sekundaa sekä epäonnistumisen kokemuksia,hereillä kyl pystyy parempaan :-)

Kommentoin sittekin tuota ap.kysymystä:Mulla rokkaa tällä hetkellä Konsta Jylhän Kruunu-Marjaanan polska,joka pitäs saada menemään jotenkuten sujuvasti.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Äsken soi YlenAikaisessa varsin mainion kuuluinen laulu Mä teen romontin. Ihan kuin meidän jengin tunnuslaulu!

Laulaja oli minulle ennestään tuntematon, jännittävän paksuääninen, ei koulutettu ääni. melodia yksinkeratinen, mutta ne sanat! Yritin googöata ja kurkisti juutuubiinkin mutta laulun nimellä ei löydy tärppiä. Kuulutus siten kertoi, että laulaja oli Eero Ainesmaa ja rakennusalan mieshän sieltä takaa paljastui. Kai se laulukin kohta verkkoon ladataan. Nyt se soi tuolla mun kalloni sisällä.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
vesahy
Jäsen
Jäsen

Sama kaveri on näköjään tehnyt ja laulanut laulun Rautalankaa, joka soi kesän mittaan radiokanavilla.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
vesahy
Jäsen
Jäsen

Täältä löytyy saksalainen nettiradio, joka lähettää rokahtavaa joulumusiikkia.

RMN Christmas - Deine Weihnachtsmusik
Harri68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

vesahy
Jäsen
Jäsen

Jos on joskus yrittänyt soittaa poikkihuilua, niin antaa arvoa näiden veijareiden taidolle!

http://www.youtube.com/watch?v=VkJ03vm8FJk
pelkka
Jäsen
Jäsen

Wau! Kaiken lisäksi toinen noista taitaa johtaa muuta orkkaa "siinä sivussa"... tossa voi kyllä olla vaikeeta olla repeilemättä - huiluun kun ei kovin kauan voi nauraa ilman että se alkaa kuulua.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Oletkos pelkka koskaan kokeillut lähteekö huilusta ääntä? Minä ostin itselleni aikoinaan 40vee lahjaksi hyvän poikkihuilun ja kävin yhden talven tunneilalkin, mutta sitten se jäi ja huilukin hävisi. Nyt löysin sen viime viikolla kaiken romun takaa kirjahyllystä ja katsotaanpa onnistuisiko vanhan harrastuksen elvytys.
pelkka
Jäsen
Jäsen

No en kyllä ole, ei oo huiluilevia tuttuja ollut mulla, kaikenlaisia muita pelimanneja kyllä. Nokkahuiluja soitan kyllä aika hyvin, niitä on tossa piirongin päällä kukkaruukussa... ootas... kolme eri kokoista.

(Ruukussa ei ole multaa.)
Mikko Suokas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas »

Kirjoitetaanpas tännekin jotakin.

Jostakin syystä viime aikoina on tullut kuunneltua paljon The Shadowsia, olen jopa nähnyt heidät kaksi kertaa, viitisen vuotta sitten Helsingin jäähallissa ja toissa syksynä Hartwall-areenalla, jolloin mukana oli myös Cliff Richard. Lisäksi olen soitellut vanhoja nuoruusvuosien suosikkeja kuten Hurriganesia, Juicea ym.

Huomenna 26.1. pitänee suunnata Kerava-saliin, siellä esiintyy Teddy and the Tigers, joskin Teddy Guitar on jättänyt kitaransoiton ainakin toistaiseksi toiselle kaverille olkapäävamman takia ja keskittyy laulupuoleen. Jos olisi vuonna 1979 sanonut, että Teddy Guitarilla on vuonna 2011 pitkä tukka ja hän näyttää ns. hämyltä, olisi tullut fiftareilta turpiin niin että lätisee :shock: Selvisi muuten vasta aivan hiljattain, että yksi heidän tunnetuimmista biiseistään, Dancing Shoes, onkin alunperin Shadows-kamaa, tekijöiksi on merkitty Hank Marvin ja Bruce Welch. Viimemainitut soittivat senkin Hartwall-areenalla, ja Cliff lauloi.

t. Mikko
vesahy
Jäsen
Jäsen

Voi jestas kun mukavan tuntuinen laulu kuunnella, kun kärvistellään pakkasessa!

Papu ja pojat: Helle
vesahy
Jäsen
Jäsen

Pääkaupunkiseudulla aloitti uusi Radio Nostalgia, joka tuntuu soittavan Finnhits-tyylistä musiikkia tauottomana. Luonnollisesti myös verkkostreamina.
Vastaa Viestiin