Tyhmä kysymys?
Tyhmä kysymys?
Miksei viestiketjuun vastatut viestit näy portaalin etusivulla? Miksi siinä näkyvät ainoastaan uudet ketjut?
Re: Tyhmä kysymys?
Arvaten kyseessä on yksinkertaisesti tietoisesti tehty valinta. Paikka etusivulla antaa uusille ketjuille jonkinlaisen elämisen mahdollisuuden vanhojen ja vahvojen ketjujen puristuksessa.
-
PaleRock68
- Jäsen

- Viestit: 70
- Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 11:56
- Paikkakunta: Uusikaupunki, Varsinais-Suomi
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: Tyhmä kysymys?
Samaa kyllä miettinyt itsekin joskus. Nythän portaalin etusivulla on sama asia kahdessa eri paikassa.
Ehkä tuossa "näkyvämmällä" paikalla voisivat olla "Uudet Aloitukset" eli uudet aiheet ja tuolla ylempänä pienemmällä olla "Uudet vastaukset vanhoihin aiheisiin" eli uudet viestit...

Ihan vaan, ellei muutos ole vaikea toteuttaa ja/tai mikäli tälle nykykäytännölle ei ole jotain varsinaista syytä.
Ehkä tuossa "näkyvämmällä" paikalla voisivat olla "Uudet Aloitukset" eli uudet aiheet ja tuolla ylempänä pienemmällä olla "Uudet vastaukset vanhoihin aiheisiin" eli uudet viestit...

Ihan vaan, ellei muutos ole vaikea toteuttaa ja/tai mikäli tälle nykykäytännölle ei ole jotain varsinaista syytä.
Re: Tyhmä kysymys?
Aa, tuota tarkoititte. Samaa ihmettelin joskus itsekin.
Re: Tyhmä kysymys?
Näin uuttena "foorumilaisena" ihmettelen samaa. Olisi erinomaisen hyvä jos uusimmat vastaukset vanhempiin viesteihin
olisi näkyvillä. Näin voisi esim. seurata itseä kiinnostavan keskustelun kulkua ilman, että pitää aina käydä kyttäämässä
kaikki keskustelut per osa-alue... Joissain foorumeissa tämä on toteutettu, että etusivulla on aina ylimpänä aihe, johon on viimeksi
vastattu ja sen alapuolella sitä edelliseen vastattu jne. olipa itse aihe kuinka vanha tahansa... Mutta kyllähän te bittinerot
tuon varmasti hyvin tiesittekin, itsellä hyvä kun osuu näihin näppäimiin...
olisi näkyvillä. Näin voisi esim. seurata itseä kiinnostavan keskustelun kulkua ilman, että pitää aina käydä kyttäämässä
kaikki keskustelut per osa-alue... Joissain foorumeissa tämä on toteutettu, että etusivulla on aina ylimpänä aihe, johon on viimeksi
vastattu ja sen alapuolella sitä edelliseen vastattu jne. olipa itse aihe kuinka vanha tahansa... Mutta kyllähän te bittinerot
tuon varmasti hyvin tiesittekin, itsellä hyvä kun osuu näihin näppäimiin...
Re: Tyhmä kysymys?
Tähän vaivaan saa ensiapua joka sivun vasemmasta alalaidasta löytyvistä kohdista "seuraa vastauksia" (klikattavissa) ja "lisää kirjanmerkki" (klikattavissa). Mulla kesti n. vuoden verran hiffata noi, ja ryhtyä käyttämään niitä.JTJN kirjoitti:voisi esim. seurata itseä kiinnostavan keskustelun kulkua ilman, että pitää aina käydä kyttäämässä kaikki keskustelut per osa-alue
Portaalin etusivulta löytyvästä "UKK"-kohdasta http://www.rintamamiestalo.fi/faq.php löytyy paremmin tietoa noista ("Viestiketjujen seuraaminen ja kirjanmerkit" "Mikä ero on kirjanmerkillä ja seuraamisella?" "Kuinka asetan tietyn alueen tai viestiketjun seurantaan?" "Kuinka lopetan seuraamisen?").
Ne eivät ole vastaus aloittajan kysymykseen, mutta auttavat seuraamaan keskusteluja joihin ei itse ota osaa.
pelkka
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

- Viestit: 745
- Liittynyt: Su Loka 14, 2007 23:03
- Paikkakunta: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmä kysymys?
Kun kirjaudun sisään, palaan Portaali-sivulle
ja sieltä oikeasta reunasta löydän kohdan:
Näytä uudet viestit.
Sitä kun hiirellä näpäytän, tulee näkyviin kaikki viestiketjut,
joihin on tullut uusia viestejä edellisen vierailuni jälkeen.
Niissä näkyy punainen pallero ja sitä näpäyttämällä pääsee näkemään vain ne viestit,
jotka on minulla lukematta. Ei siis aukea koko ketju alusta alkaen.
Jos käyn välillä Portaali-sivulla ja palaan taas Näytä uudet viestit,
niin punainen pallero on kadonnut niistä viesteistä, jotka äsken kävin lukemassa
Näin voin varmistaa, ettei yksikään KullanArvoinenOhje mene minulta ohi silmien
Ps:En mä ihan kaikkia ketjuja kokonaan ole lukenut...
ja sieltä oikeasta reunasta löydän kohdan:
Näytä uudet viestit.
Sitä kun hiirellä näpäytän, tulee näkyviin kaikki viestiketjut,
joihin on tullut uusia viestejä edellisen vierailuni jälkeen.
Niissä näkyy punainen pallero ja sitä näpäyttämällä pääsee näkemään vain ne viestit,
jotka on minulla lukematta. Ei siis aukea koko ketju alusta alkaen.
Jos käyn välillä Portaali-sivulla ja palaan taas Näytä uudet viestit,
niin punainen pallero on kadonnut niistä viesteistä, jotka äsken kävin lukemassa
Näin voin varmistaa, ettei yksikään KullanArvoinenOhje mene minulta ohi silmien
Ps:En mä ihan kaikkia ketjuja kokonaan ole lukenut...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
