tuuma kirjoitti:
Taidan ajella tuolla vain yli nollakelien ennenkuin asia selvinnee, kompura menee nopeaan särki jos asia tuosta johtuu. Se on varma. Tuo kaksi kärpästä samalla kylmäkallen iskulla olisi tietty järkevää mutta etkö jo tiennyt/arvannut: Mä haluan ensin tyriä itse ja korjatkoon ammattilaiset perässä, itse nuoleskellen paleltuneita näppejäni vieressä ja yrittäen lompsasta samalla epätoivoisesti löytää ne suuret setelit

Itse asiassa, minä alunperin naputtelin viestiini, että noin sinä kuitenkin teet. Delasin sen pois, kun ajattelin, että sun on sitten henkisesti vähän helpompaa kun soitat ammattilaista avuksi.
Oikeastaan ongelma on paljolti se, että sun laitteesi on vieras myös kylmä-kalleille ja aika harva heistä on niin pätevä, että hoitelee sujuvasti vähän vieraammatkin härvelit.
Mutta kuten sanottua, jos sen oikean miehen löydät, niin aivan arvokasta on ihan vain jutella miehen kanssa samalla kun hän tutkiin sun vilppiäsi ja vertaa sitä mielessään muihin vastaaviin. Kotitalousvähennys huomioiden tuo verbaalikonsultaatio saattaa olla hyvinkin hintansa arvoinen.
Ja kyllähän minä tosiaan tiedän: vaikka tuo olisi järkevää, niin jotekin vain susta tuntuu siltä, että silläkin rahalla mieluummin ostaa jonkin uuden härvelin.
Näin siitä huolimatta, että sinä osaat kyllä laskea sen, mitä sulle maksaa talon lämmittäminen kalliimmalla systeemillä aika monta viikkoa tai jopa kuukautta joka vuosi.
Mutta siitä olemme samaa mieltä, että valmistajan vinkkejä kannattaa kysellä. Mulla on kaiken aikaa ollut tunne, ettei jokainen yksilö voi olla noin paha kuin sun. Ihan hyvät mahikset tuossa on saada tuo omin voimin kuntoon. Mut jos ei onnistu, niin pliis harkitse tarkkaan sitä kallea. Ja kun sitten ladot lasten ruokarahoja sen kylmämiehen tassuun, niin hoe itsellesi samaan aikaan: yli puolet tästä kaikesta on verottajan rahoja, ei mun omiani.