Takapihan nosto
-
tomimikael
- Jäsen

- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:00
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Takapihan nosto
Ensi kesänä nousee takapiha puoli metriä, seinällä on jo patolevyt ja styroksit valmiina. Salaojat on valmiina maassa, niin mieleen tuli että riittääkö se yksi salaoja, kun päälle tulee puoli metriä lisää tavaraa? Vai uusi puki lähemmäs pintaa? Tarkistus kaivoja joutuu ainakin jatkamaan.
Re: Takapihan nosto
Miksei riittäisi, salaojahan on pohjaveden nousua vastaan.
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
Re: Takapihan nosto
Eli kysymykseesi vastauksena: Kyllä riittää. Ei haittaa vaikka siihen tulisi enemmänkin tavaraa. Niinkuin tuossa jo todettiinkin, niin salaojat on pohjavesiä varten.tomimikael kirjoitti:Ensi kesänä nousee takapiha puoli metriä, seinällä on jo patolevyt ja styroksit valmiina. Salaojat on valmiina maassa, niin mieleen tuli että riittääkö se yksi salaoja, kun päälle tulee puoli metriä lisää tavaraa? Vai uusi puki lähemmäs pintaa? Tarkistus kaivoja joutuu ainakin jatkamaan.
muoks. varmistuksena vielä. Onhan teillä ne salaojaputket siellä sokkelinpohjalla? Ettei niitä vaan olla virheellisesti asennettu esim. parikyt senttiä anturan/sokkelin pohjan yläpuolelle
öljyllä lämmittäminen on kallista
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
-
tomimikael
- Jäsen

- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:00
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Re: Takapihan nosto
Juu kiitoksia vain vastauksista, ja on joo salaojaputket niin alhaalla kun saa, kallion päälle on talomme rakennettu.

