Keräily

Rintamamiestaloista ja muusta
Avatar
tareone
Jäsen
Jäsen
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 21:48
Paikkakunta: Järvenpää
Järvenpää
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja tareone »

Kameroita ja muuta valokuvausromua tuntuu kerääntyvän...
vesamaan
Jäsen
Jäsen
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 22:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

JariK kirjoitti:
pelkka kirjoitti:Unelmaduuni olisi kunnallisen jäteaseman metalliromukasan ylimmäisenä vartijana.

:shock: sinullakin`?
Toi ois kyllä helmi homma. Tosin tarttis olla älyttömän iso varasto mihin kaiken tarpeellisen sais säilöön :roll:
Avatar
pelkka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2054
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 23:58
Paikkakunta: Läntinen Uusimaa

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja pelkka »

vesamaan kirjoitti:
JariK kirjoitti:
pelkka kirjoitti:Unelmaduuni olisi kunnallisen jäteaseman metalliromukasan ylimmäisenä vartijana.
:shock: sinullakin`?
Toi ois kyllä helmi homma. Tosin tarttis olla älyttömän iso varasto mihin kaiken tarpeellisen sais säilöön :roll:
Minullakin. Onneksi ollaan eri puolilla Suomea. Helsingin maalaiskunnassa syntyneenä saisin luonnollisesti Etelä-Suomen (Jyväskylästä poikki) ja JariK kaikki siitä pohjoiseen, eli Lapin. Kasojen päältä voitaisiin sähköttää toisillemme tietoa siitä kummalla on korkeampi kasa. Eikä me mitään isoja varastoja tarvittais kun trokattaisiin suurin osa romuista rm-foorumilaisille jotka säilöisi ne romut sivuvinteille ja kellariin. Hyvä bisnes.

Jummi se oisi hienoa hommaa tommonen romun vastaanotto. Seisois vaan portilla, rahastais autoilijoita ja kuorisi romukasoista kermat päältä. Sais kerrankin metsästäjä-keräilijävietti tyydytystä! (Tai sitten se turtuis ja surkastuis olemattomiin.)

pelkka
vesamaan
Jäsen
Jäsen
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 22:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

pelkka kirjoitti:Jummi se oisi hienoa hommaa tommonen romun vastaanotto. Seisois vaan portilla, rahastais autoilijoita ja kuorisi romukasoista kermat päältä.
pelkka
Kotikunnassa oli järjestetty homma just noin, kunnes homma ulkoistettiin PHJ:h hoidettavaksi. Nyt menee kaikki romu suoraan lavalle ja sieltä Kolavalle :evil:
Aikaisemmalta jäteasemalta saattoi tehdä kivoja löytöjä pikkurahalla, nyt pitää puolisaa sivusilmällä vilkuilla lavalle ja koittaa vaivihkaa napata kyytiin jos jotain tarpeellista huomaa
Avatar
kaukomäki
Jäsen
Jäsen
Viestit: 594
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 19:15
Paikkakunta: Lahti
Paikkakunta: Lahti

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

En varsinaisesti itse mitään keräile, mutta reissuilta on jäänyt purkkiin jotain maailman kolikoita. Vaimo käski heittää roskiin, mutta ajattelin listata ne tähän jos joku rahojen kerääjä olisi kiinnostunut. Jos joku tahtonee, voin kolikot postittaa haluavalle. YYVEETÄ jos jotakuta kiinnostaa nuo, aika peruskamaahan noi on.
Ei vaan viittis roskiinkaan heittää, kovaa valuuttaa :-D

Espanja:
1 cent:
-99 1kpl
-02 3kpl
-06 4kpl

2 cent:
-00 3kpl
-08 4kpl

Luxemburg
-89 50F 1kpl
-86 5F 1kpl

Belgia
-86 5F 4kpl
-88 5F 1kpl
-93 5F 1kpl

Tanska
-57 10 äyriä

Ruotsi
-73 1 kruunu 1kpl
-81 1 kruunu 1kpl
-79 1 kruunu 2kpl
-69 10 äyriä 1kpl
-87 10 äyriä 1kpl
-91 10 kruunua 1kpl
-92 10 kruunua 1kpl
-80 50 äyriä 1kpl
-90 50 äyriä 1kpl

Viro
-98 1 kruunu 1kpl

Turkki
-99 100000 liiraa 2kpl
-00 100000 liiraa 2kpl
-94 10milj. liiraa 1kpl
-96 10milj. liiraa 1kpl
-97 10kilj. liiraa 2kpl
-99 50milj. liiraa 2kpl
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
Avatar
kaukomäki
Jäsen
Jäsen
Viestit: 594
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 19:15
Paikkakunta: Lahti
Paikkakunta: Lahti

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

vesamaan kirjoitti:
pelkka kirjoitti:Jummi se oisi hienoa hommaa tommonen romun vastaanotto. Seisois vaan portilla, rahastais autoilijoita ja kuorisi romukasoista kermat päältä.
pelkka
Kotikunnassa oli järjestetty homma just noin, kunnes homma ulkoistettiin PHJ:h hoidettavaksi. Nyt menee kaikki romu suoraan lavalle ja sieltä Kolavalle :evil:
Aikaisemmalta jäteasemalta saattoi tehdä kivoja löytöjä pikkurahalla, nyt pitää puolisaa sivusilmällä vilkuilla lavalle ja koittaa vaivihkaa napata kyytiin jos jotain tarpeellista huomaa
Kolavallahan STENA kuorii nyt rautaromusta hillot.
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
tomimikael
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

pelkka kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:
JariK kirjoitti:
pelkka kirjoitti:Unelmaduuni olisi kunnallisen jäteaseman metalliromukasan ylimmäisenä vartijana.
:shock: sinullakin`?
Toi ois kyllä helmi homma. Tosin tarttis olla älyttömän iso varasto mihin kaiken tarpeellisen sais säilöön :roll:
Minullakin. Onneksi ollaan eri puolilla Suomea. Helsingin maalaiskunnassa syntyneenä saisin luonnollisesti Etelä-Suomen (Jyväskylästä poikki) ja JariK kaikki siitä pohjoiseen, eli Lapin. Kasojen päältä voitaisiin sähköttää toisillemme tietoa siitä kummalla on korkeampi kasa. Eikä me mitään isoja varastoja tarvittais kun trokattaisiin suurin osa romuista rm-foorumilaisille jotka säilöisi ne romut sivuvinteille ja kellariin. Hyvä bisnes.

Jummi se oisi hienoa hommaa tommonen romun vastaanotto. Seisois vaan portilla, rahastais autoilijoita ja kuorisi romukasoista kermat päältä. Sais kerrankin metsästäjä-keräilijävietti tyydytystä! (Tai sitten se turtuis ja surkastuis olemattomiin.)

pelkka

Hrmh!

Kymenlaakso on kyllä minun reviiriä..
Roskakuskilla tarttuu mukaan kaikkea tarpeellista silloin tällöin...
Vaihtolavoja kun myös ajelen niin löytyy ihan oikeastikin tarpeellista/kallista tavaraa. Esim. viime viikolla käyntikuntoinen 5hp perämoottori, ymymymym...
Schaza
Jäsen
Jäsen
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 23:39
Paikkakunta: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Schaza »

kaukomäki kirjoitti:En varsinaisesti itse mitään keräile, mutta reissuilta on jäänyt purkkiin jotain maailman kolikoita. Vaimo käski heittää roskiin, mutta ajattelin listata ne tähän jos joku rahojen kerääjä olisi kiinnostunut. Jos joku tahtonee, voin kolikot postittaa haluavalle. YYVEETÄ jos jotakuta kiinnostaa nuo, aika peruskamaahan noi on.
Ei vaan viittis roskiinkaan heittää, kovaa valuuttaa :-D
Siinähän sulla on kokoelman alkua, jolla voi parin vuosikymmenen päästä tehdä silkkaa rahaa. Itse olen kolikoita keräillyt n. 20 vuotta ja omistan ehkä lähes kaikki nuo listaamasi... mutta ihan sillä idealla, että joko itselläni on vanhuudenturvaa tai sitten perillisillä perittävää. Tällä hetkellä omistan äkkiä laskien 10000-12500 erilaista kolikkoa koko maailman kolikoista.

Parhaimmat yksittäiset kolikot tänä päivänä reilun 100e/kpl... joten pitää varautua tässä vaiheessa jo sitten vuokraamaan tallelokeroita ja ostelemaan paloturvakaappeja. Itse säilytän rahoja muutamassakin paikassa eri puolilla maata... kuten vanha sananlasku sanoo, "ei kaikkia munia samaan koriin". :lol: Oma kokoelmani ei ole tänä päivänä vielä arvokas, mutta olen silti varautunut jo tulipaloihin sun muihin mahdollisimman hyvin... joten tuotto ei ole ainakaan itselleni mikään kovin hyvä... toivottavarti nuo perilliset pääsee jo voitolle.

Tuo kokoelmasi ei tällä hetkellä ole vielä mikään mittava tai arvokas, mutta jos mielenkiintoa on niin eikun siitä uusi harrastus. Hommaan pääsee kohtuullisen pienillä sijoituksilla mukaan, ja siitä on jälkipolville sitten jotain hyötyäkin.

Itsekin eräänlaisena romunkerääjänä käyn toisinaan dyykkailemassa eri paikkoja, ja mm. pidetään parin kyläläisen kesken omaa romubisnestä täällä. Kuparia kerätään varsinaisesti, mutta niinhän siinä kaikkea muutakin löytää.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
Schaza
Jäsen
Jäsen
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 23:39
Paikkakunta: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Tulipa tuossa mieleen, kun tänään kiukuspäissäni pidempiaikaisten vatsaongelmieni kanssa painien laitoin olohuoneeseen esille hieman erästä keräilykohdettani. Erilaisia maailman armeijoiden viestintälaitteita kertyy nurkkiin myös aina kun sattuu löytymään markkinoilta. Näitä erisortin sotaradioita on tällä hetkellä olkkarissa 3, vaikken niistä mitään ymmärrä.

Ikävä kanniskella tuommoista 2x auton akun painoista laitetta, kun vatsalaukku ja suolisto oli sitä mieltä että nyt mennään huussiin ja lujaa arpomaan kumpaako päätä siihen pytylle mieluiten tarjoaisi. Ja kyse ei ollut edes krapulasta, vaan mitä ilmeisimmin hieman päiväysvanhasta lauantaimakkarasta... tiesipähän taas elävänsä, kun siinä istui ämpäri sylissä. :lol:

Yksi suomalainen "kenttäpuhelin" jostain 60-luvulta (akku on kuin henkilöautossa, sitten on taajuusvahvistin(?), ja sitten on valintanappulat... tämä värkki voi jopa toimia, kun opin sitä käyttämään). Sitten on 2 Venäjänmaan mitälie radiota, mistä en ymmärrä yhtikäs mitään... mitä lie ydinohjusten laukaisulaitteita?
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
Vastaa Viestiin