Keräily
Keräily
Mitä keräilette?
Tämä kysymys tuli mieleen, kun järjestelin kolikkokokoelmaani. Tämä harrastus tuli tänä syksynä sattumalta, talokaupan yhteydessä taloon jäi kaikenlaista tavaraa ja mm. edellisen asukkaan rahakokoelma ja kirjoituspöytä, jossa on rahasyvennys. Täytyyhän sitä jatkaa! Vielä ei ole tarkkaa ajatusta mitä tarkemmin tulee otettua talteen, mutta ainakin jokaisen 2-euroisen kääntelen juhlarahan toivossa. (Joitain tuplia löytyy, olisiko foorumilla ketään kiinnostuneita vaihtareista?)
Tämä kysymys tuli mieleen, kun järjestelin kolikkokokoelmaani. Tämä harrastus tuli tänä syksynä sattumalta, talokaupan yhteydessä taloon jäi kaikenlaista tavaraa ja mm. edellisen asukkaan rahakokoelma ja kirjoituspöytä, jossa on rahasyvennys. Täytyyhän sitä jatkaa! Vielä ei ole tarkkaa ajatusta mitä tarkemmin tulee otettua talteen, mutta ainakin jokaisen 2-euroisen kääntelen juhlarahan toivossa. (Joitain tuplia löytyy, olisiko foorumilla ketään kiinnostuneita vaihtareista?)
Re: Keräily
Mjoo...rahaa minäkin olen yrittänyt kerätä,vaan huonolla menestyksellä...
No ei vainen...jonkun verran levyjä...siis niinkuin musiikkia.
No ei vainen...jonkun verran levyjä...siis niinkuin musiikkia.
Musiikkia kertyy myös minulla kirjahyllyyn tasaiseen tahtiin. Tätä en oikein miellä keräilyharrastukseksi, kun ne levyt tulee ostettua kuunneltavaksi. Tosin The Smithsin ja Morrisseyn vinyylit ovat yksi kohde, joita tulee ostettua vaikka biisit löytyisivät jo jossain muodossa. Vinyylinä siis pääasiassa ostan levyni jos mahdollista. Nuorempana tuli kuunneltua lähinnä vain punkkia, mutta nykyisin punkin osuus ostoksista on melko pieni.
Mä keräilen kaikenlaista kissa-aiheista sälää. Ja eläviä kissojakin on kerääntynyt neljä kappaletta.
edit. ja varastotiloista päätellen myös hallitsemattoman määrän kankaita ja neulelankoja.
edit. ja varastotiloista päätellen myös hallitsemattoman määrän kankaita ja neulelankoja.
-
MX1K
- Jäsen

- Kotisivu: http://mx1k.wippiespace.com/
http://mx1k.wippiespace.com/images - Viesti:
Kerään kaikkea jännää mitä halvalla saa. :)
Kaikki mikä säväyttää kelpaa keräilykohteeksi itelle, lähinnä vanha ryjä. :D
Kaikki mikä säväyttää kelpaa keräilykohteeksi itelle, lähinnä vanha ryjä. :D
-
Lunttilan herra
- Jäsen

vanhoja moottoripyöriä, mopoja, polkupyöriä ja kaikkee muuta mielenkiintoista rojua.
Viihde elktroniikka ja kaikki mikä "voi olla" tarpeellista (omasta ei puolison mielestä). 
kirjahullu olen, varsinkin sotahistoria- ja rakentamiskulttuurikirjat.
-
Schaza
- Jäsen

- Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/
Itse kerään myös rahoja. Ihan pääharrastuksena on koko maailman kolikot.
Sitten budjetin mukaan tulee lisäksi Heinola-leimaiset postimerkit, setelit, vanhat esineet (luotisilitysraudat, emaliastiat, keittiövälineet, työkalut, yms.), lasieläimet, kruunukorkit, vanhat oluttölkit, vanhat sanomalehdet, vanhat kirjat (väh. 100v).
Tässä kai pääosa näistä aiheista...
Sitten budjetin mukaan tulee lisäksi Heinola-leimaiset postimerkit, setelit, vanhat esineet (luotisilitysraudat, emaliastiat, keittiövälineet, työkalut, yms.), lasieläimet, kruunukorkit, vanhat oluttölkit, vanhat sanomalehdet, vanhat kirjat (väh. 100v).
Tässä kai pääosa näistä aiheista...
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
No kirjoja kyllä on vaikken niitä varsinaisesti keräilekään. Ostan enää sellaisia kirjoja jotka jo olen lukenut, ja joita ilman koti tuntuu vähemmän kodilta. Kaunokirjallisuutta, buddhalaista ajattelua, rakennuskirjallisuutta, sanakirjoja, maalausta, muita käden taitoja ja lyriikkaa.
No joo, ja näköjään keräilen pääsylippuja (omiani). Laitan ne työhuoneen vanhaan teepurkkiin ja käytän kirjanmerkkeinä.
Sanoja keräilen, vaikken kovin tietoisesti.
Voi, ei tässä kehtaa kaikkea tunnustaakaan! Enkä tiedä lasketaanko dyykkaaminen keräilyksi, mutta kaikenlaista vanhaa romua kertyy nurkkiin. Unelmaduuni olisi kunnallisen jäteaseman metalliromukasan ylimmäisenä vartijana.
pelkka
No joo, ja näköjään keräilen pääsylippuja (omiani). Laitan ne työhuoneen vanhaan teepurkkiin ja käytän kirjanmerkkeinä.
Sanoja keräilen, vaikken kovin tietoisesti.
Voi, ei tässä kehtaa kaikkea tunnustaakaan! Enkä tiedä lasketaanko dyykkaaminen keräilyksi, mutta kaikenlaista vanhaa romua kertyy nurkkiin. Unelmaduuni olisi kunnallisen jäteaseman metalliromukasan ylimmäisenä vartijana.
pelkka
-
tyy
- Jäsen

- Kotisivu: www.tyyn.vuodatus.net
Äh, noi sarjakuvat. Ne on mun heikkous =) Ja niitä onkin matkalla kertynyt ja paljon!
Vielä joskus kun kämppä on kunnossa, teen niille oman kirjahyllyn- Siihen asti niitä säilytetään, valitettavasti, vintillä. Mutta käyn minä niitä välillä lukemassa ja pölyjä pyyhkimässä... =) Toki, lisää tulee hankittua koko ajan...
Vielä joskus kun kämppä on kunnossa, teen niille oman kirjahyllyn- Siihen asti niitä säilytetään, valitettavasti, vintillä. Mutta käyn minä niitä välillä lukemassa ja pölyjä pyyhkimässä... =) Toki, lisää tulee hankittua koko ajan...
- apache
- Jäsen

- Kotisivu: http://mettahyvonen.blogspot.com
- Viesti:
Minulla keräilykohteena on lähinnä kitarat. Halpa keräilykohde 
Täällä keräilykohteena ja harrastuksena on skotti viskit. Kaapissa nyt 48 erilaista joista auki ehkä 8. Hitaasti, mutta varmasti kokoelma karttuu. Tällä hetkellä vanhin 40 vuotias.
pelkka kirjoitti:Unelmaduuni olisi kunnallisen jäteaseman metalliromukasan ylimmäisenä vartijana.