Maalarin Valkolakka

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Maalarin Valkolakka

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Mielipiteitä tästä aineesta? Muita - parempia - vaihtoehtoja ovien ja ikkunoiden (sisällä) maalaamiseen?
- Puolihullu varttisavolainen -
Tinakenkäpoika
Jäsen
Jäsen

Re: Maalarin Valkolakka

Viesti Kirjoittaja Tinakenkäpoika »

Uulan ovi ja ikkunamaali ?
kakluuni
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kakluuni »

Uulan ovi ja ikkunamaali :-D
Kulju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulju »

Hyvin on pysynyt ovissa ja ikkunoissa tuo maalarin valkolakka. Hyvä ja tasainen pinta sillä tulee.
karelin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja karelin »

Suosin myös Maalarin valkolakkaa oven karmeissa ja listoissa. Helppo levittää ja tasoittuu hyvin.
JHakkinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JHakkinen »

Uulan ovi- ja ikkuna maali tuppaa hiukan kellastumaan. Oli minulle yllätys, mutta viisaammat sanoivat että on ns. pimeäkellastumista. Omaan silmään tuo ottaa.
tallukka
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: tervaharju.blogspot.fi

Viesti Kirjoittaja tallukka »

Olen käyttänyt Maalarin valkolakkaa huonekalujen maalaamiseen. Helppo levittää tasaiseksi, tulee himmeä kiilto. Kestävääkin on ollut, ei ole kolhiintunut kulmista pois.
Älä tee tänään sitä, minkä huomennakin voit jättää tekemättä.
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

JHakkinen kirjoitti:Uulan ovi- ja ikkuna maali tuppaa hiukan kellastumaan. Oli minulle yllätys, mutta viisaammat sanoivat että on ns. pimeäkellastumista. Omaan silmään tuo ottaa.
Just näin. En kehannu aikasemmin tätä mainita kun ajattelin että "olisit käyny specsaversilla" :)

Ja tämä kellastuminen on kyllä jo maalin kuivuttua havaittavissa. Eli boikottilistalle menee, jopa sen takia että vaatii 3-4 kerrosta maalia, maalarin valkolakalla kaksikin kerrosta riittää ruskeaan pohjaan. Sitä maalia ei muuten saa sekoittaa ennen käyttöä.
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

Me ollaan myös oltu maalarin valkolakkaan ihan tyytyväisiä. Ruskeita ovia ja ikkunanpokia on tullut maalailtua, ensin Jehu pohjamaalilla ja päälle maalarin valkolakka.
Jos et ole vielä myöhässä, ei ole vielä mikään kiire. Jos olet jo myöhässä, ei ole enää mikään kiire...
pexi67
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pexi67 »

omasta mielestäni, myös miranol ja empire ovat yhtä hyviä, kuin maalarin valkolakka, ja niinkuin edellä mainittu, näitä maaleja ei saa sekoittaa ennen käyttöä , tixin suositus 30min ennen käyttöä mutta oma kokemus että noin .2.tuntia on hyvä väli , koskee myös sävytettyjä maaleja. silleen tulee "bueno" lopputulos. :-D
kaikki, on helppoa kun sen vaan oppii?
pakoistinen
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pakoistinen »

Tiksin valkolakkaa on mennyt itsellä pesuhuoneen katon paneeleihin ja astiakaappiin. Ihan hyvä lopputulos, vaikka voi olla että jokin toinen merkki saattaisi olla parempi. Ei mitään vikaa tässäkään.

Tai no, yksi vika on kyllä: huono maalari! :roll: :lol:
Ei sitä arvosta ellei oo itte tehty.
TT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TT »

Itse olen sutinut valkolakkaa sävytettynä oven karmeihin ja karmilistoihin. Pyöreällä pensselillä pirun ohuita kerroksia kolme ja jälki on (ainakin omasta mielestä) tosi siisti, tasainen mutta ei tehtaassa tehty.. Mukavan himmeä kiilto. Ikkunoista ei kokemuksia vielä.
pakoistinen
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pakoistinen »

TT kirjoitti:Itse olen sutinut valkolakkaa sävytettynä oven karmeihin ja karmilistoihin. Pyöreällä pensselillä pirun ohuita kerroksia kolme ja jälki on (ainakin omasta mielestä) tosi siisti, tasainen mutta ei tehtaassa tehty.. Mukavan himmeä kiilto. Ikkunoista ei kokemuksia vielä.
Meillä käytettiin pesuhuoneen katon tummentuneissa paneeleissa melko haileaksi sävytettyä lakkaa. Pari kerrosta ajoi asian hyvin. Mielestäni jälki on parasta kun tekee pari-kolme kerrosta kuten kirjoitit. Ekan käsittelyn jälkeen lakkaan jää vielä näkyviin siveltimen vedon epätasaisuuksia. Puolihimmeä tai puolikiiltävä lakka on tuottanut tasaisen lopputuloksen.
Ei sitä arvosta ellei oo itte tehty.
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

pakoistinen kirjoitti:
TT kirjoitti:Itse olen sutinut valkolakkaa sävytettynä oven karmeihin ja karmilistoihin. Pyöreällä pensselillä pirun ohuita kerroksia kolme ja jälki on (ainakin omasta mielestä) tosi siisti, tasainen mutta ei tehtaassa tehty.. Mukavan himmeä kiilto. Ikkunoista ei kokemuksia vielä.
Meillä käytettiin pesuhuoneen katon tummentuneissa paneeleissa melko haileaksi sävytettyä lakkaa. Pari kerrosta ajoi asian hyvin. Mielestäni jälki on parasta kun tekee pari-kolme kerrosta kuten kirjoitit. Ekan käsittelyn jälkeen lakkaan jää vielä näkyviin siveltimen vedon epätasaisuuksia. Puolihimmeä tai puolikiiltävä lakka on tuottanut tasaisen lopputuloksen.
Itse olin laiska ja iskin (Littoisten taloon) valkolakattua 140mm paneelia suoraan päälle (0,70e/metri). Täällä Kittilässähän tuo ei olisi tullut kysymykseenkään.
Vastaa Viestiin